Nieuw proevenboekje: A-X binnenkomen en groeten afgeschaft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:29

Tendance schreef:
Maar voor "mij" en mijn omgeving is Eindhoven nog al een eind rijden.
Daar zitten kosten en tijd aan verbonden.
En inderdaad hier met name ZZ zwaar tijdens basiswedstrijden.

Maar goed. Ik start het zelf niet. Ik geef alleen de argumenten die er hier in mijn omgeving gegeven worden.

Waar wordt het ZZZwaar dan verreden bij de basis?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:30

Tendance schreef:

Maar goed. Ik start het zelf niet. Ik geef alleen de argumenten die er hier in mijn omgeving gegeven worden.

Ik denk dat het in het noorden steeds meer komt.
Als ik kijk naar Drachten in januari, Assen regelmatig subtop. Emmeloord. En dan was er aan het eind van het indoorseizoen een nieuwe in Onstwedde wat een behoorlijk succes was.
Verder heb je natuurlijk nog Zuidbroek eind kerstvakantie. Ohja in Bronneger tegenwoordig ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:30

Nouja wat denk je wel niet zal ik niet zo snel denken. Ik zie betreffende ruiter maar één moment dan, en de combinatie kan dan ook net een slechte dag hebben. Moet je dan maar helemaal niet meer op wedstrijd gaan? Sommige mensen starten ook voor de ervaring en het kilometers maken omdat het thuis wel goed gaat maar ze in de ring blokkeren. Mogen die dan niet starten? Ik heb geen last er van hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:32

Yvank_ schreef:
Nouja wat denk je wel niet zal ik niet zo snel denken. Ik zie betreffende ruiter maar één moment dan, en de combinatie kan dan ook net een slechte dag hebben. Moet je dan maar helemaal niet meer op wedstrijd gaan? Sommige mensen starten ook voor de ervaring en het kilometers maken omdat het thuis wel goed gaat maar ze in de ring blokkeren. Mogen die dan niet starten? Ik heb geen last er van hoor :)

Betrof toevallig iemand die ik wel vaker had zien rijden. Ook met trainen... Dus niet bepaald een slechte dag hoor... zeg maar gerust slechte voorbereiding. :')

Ze mogen best starten hoor, als ze dan ook maar realistisch zijn over de punten die ze krijgen en niet achteraf gaan zeuren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:49

xx_Irisje schreef:
Tendance schreef:

Waar wordt het ZZZwaar dan verreden bij de basis?

Basiswedstrijden.
Organisaties,die gericht zijn op de basisklassen en daar een rubriek ZZ licht en zwaar bij hebben.

Net zoiets als een wedstrijd georganiseerd voor basisklassen, maar een rubriek 1.40 erbij (springen).

Ik zeg nergens "in de basis".

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:51

Tendence dat kan en mag niet, basiswedstrijden zijn maar tm ZZ-L.

ZZ-Z t/m GP is toch echt Subtop (nationaal) :j deze wedstrijden moeten apart georganiseerd worden.

Ik denk dat je je vergist....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 01-10-15 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Re: Nieuw proevenboekje: A-X binnenkomen en groeten afgeschaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:53

Emmeloord bijvoorbeeld organiseert altijd een aantal dagen basissport en daarnaast ook Subtop.
Weliswaar op andere dagen/momenten, maar om nu echt te zeggen,dat dit een aparte Subtop locatie is.
Nee dat niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:55

Tendance schreef:
Emmeloord bijvoorbeeld organiseert altijd een aantal dagen basissport en daarnaast ook Subtop.
Weliswaar op andere dagen/momenten, maar om nu echt te zeggen,dat dit een aparte Subtop locatie is.
Nee dat niet.

Het gaat niet om de locatie, maar organisatie.

Hier worden op de subtoplocaties ook basiswedstrijden gehouden, maar nooit tegelijk en andere organisatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:56

Tendance schreef:
Nee dat niet.

Maar dat is Assen net zo goed ja... Die organiseert ook altijd beide. Bronneger volgens mij ook.
Maar nooit tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:07

Tendance schreef:
Meerdere mensen hier in de omgeving blijven lekker ZZ zwaar starten, omdat er dan nog redelijk te betalen is qua startgeld en het prijzengeld ook oké is, terwijl gaan ze een stap hoger, dan worden de kosten hoger en de inkomsten nihil.
Helemaal internationaal zijn de kosten een drama en gewoon soms niet te betalen. Dan praat je namelijk niet alleen over startgeld bijvoorbeeld, maar ook over verplichte stalling van je paard een dag van te voren etc.
Nou dan blijven ze liever in die ZZ zwaar als ze geen sponsor hebben, die alles voor hun betaald.

Tel daar ook nog bij op dat de wedstrijden beduidend verder weg zijn dan de regionale wedstrijden.

Edit, dat zag ik je later posten.

Er zijn er hier in het zuiden voldoende, maar toch echt niet meer om de hoek.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:35

listiglistje schreef:
Tendance schreef:
Nee dat niet.

Hier worden op de subtoplocaties ook basiswedstrijden gehouden, maar nooit tegelijk en andere organisatie.

Hier zitten toch ook echt een aantal mensen zowel in de ene als in de andere organisatie hoor.
Maar misschien maakt dat verschil per regio/gebied.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:37

Maar zoals ik al zei: "Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar gewoon wat ik uit mijn omgeving hoor."
Zelf heb ik ook niet de intentie om ooit Subtop te rijden, dus wat dat betreft doet het er eigenlijk ook niet zoveel toe.
Maar sowieso gaan de wijzigingen eigenlijk helemaal niet over Subtop, dus we wijken ook wel wat af.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:06

listiglistje schreef:
Tendance schreef:
Nee dat niet.

Precies, het ZZZwaar wordt bij de Subtop en betaal je dus helaas ook hogere prijzen per proef.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:59

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om jullie weer aan het oorspronkelijke onderwerp te houden. Hier op VN is offtopic kletsen niet de bedoeling

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:37

Het was al meer dan 48 uur stil......