Wim Ernes: "Oplossingen zoeken voor stress bij Undercover"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:31

HorseTimeXL schreef:
Was het trouwens niet vorig jaar dat er een bekende springruiter had aangekaart de hele prijsuitreiking maar onzin te vinden met paard? Dat die ook liever een andere oplossing zag?

Dat was Maikel van der Vleuten. Verdi kan nogal bokken tijdens ererondes en dat gebeurde ook tijdens (ik geloof) LGCT Madrid of Rome, waardoor Maikel er bijna naast lag.

Tendance

Re: Wim Ernes: "Oplossingen zoeken voor stress bij Undercover"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:21

Naar ik begreep waren er gisteren meer die last hadden met de ereronde.
Verschil met springen en dressuur is dus al niet meer te noemen als oorzaak.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:53

Tendance schreef:
En dat terwijl 80% van dat "heftige publiek" zelf echt niet in zo'n ereronde durven te rijden.

80% van dat "heftige publiek" heeft gewoon geen idee. Maar laten we eerlijk zijn, bij veel andere discipline's is het helemaal niet zo nodig dat het publiek zo stil is. Vroeger was dat ook niet zo en tegenwoordig vraagt ook vooral de organisatie niet meer om medewerking. Niet echt actief in ieder geval, afhankelijk van de combinatie.

Misschien een stom vb(veel minder groot), maar ben een heel aantal keer op de equiday geweest. Daar wordt gewoon aan het publiek gevraagd om mee te helpen. Zachtjes beginnen met applaus en dat op te bouwen(en stil te vallen wanneer nodig). Het publiek(wat misschien ook wel een ander publiek is) doet daar graag aan mee. Voelt zich betrokken.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 22-08-15 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:59

Tendance schreef:
Ook Jeroen Dubbeldam gaf naar gisteren aan, dat hij begrijpt wat Edward Gal gevoeld moet hebben.
Ook zijn paard behoorlijke spanning door alle herrie en kabaal van het publiek, die extreem enthousiast waren na het optreden van Meredith.

Ik denk dan toch...... ligt het echt aan die paarden en ruiters of worden de toeschouwers ondertussen wat TE druk en overdreven.....
Misschien tochten heropvoeding voor toeschouwers in plaats van voor paard en ruiter......

Ook bij de menpaarden in het andere stadion zag je dat ze onder de indruk waren van het gemoer op de tribune en niet lekker bij de les waren.

Tendance

Re: Wim Ernes: "Oplossingen zoeken voor stress bij Undercover"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:04

Ik denk dus echt dat het daar aan de akoestiek of de opstelling van het publiek ligt ofzo.
Veel van de paarden gedragen zich normaal perfect en krijgen nu ineens spanning????
Dat kan toch niet zomaar?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:05

Bowen schreef:
Misschien een stom vb(veel minder groot), maar ben een heel aantal keer op de equiday geweest. Daar wordt gewoon aan het publiek gevraagd om mee te helpen. Zachtjes beginnen met applaus en dat op te bouwen(en stil te vallen wanneer nodig). Het publiek(wat misschien ook wel een ander publiek is) doet daar graag aan mee. Voelt zich betrokken.

Dat zie je wel veel vaker en ik vind dat ook een goede manier om ze eraan te laten wennen.