Amandavd schreef:LBL wat een overtrokken woorden, een ander met bloed uit de mond, hij had op zijn tong gebeten, dat gebeurd ieder paard maar bij een topruiter is dat dus meteen mishandeling, het zelfde geldt voor het tong over het bit gooien, dat kan gebeuren. Je maakt dus van een mug een olifant.
Ik maak er geen olifant van, ik noem de beelden die over heel de wereld gaan en wat bij mensen op hun netvlies blijft hangen.
Ik heb het niet over de oorzaak van die beelden, maar puur de beelden zelf.
Ik kan er niets aan doen dat dat op tv komt en dat mensen dat zien en zich daardoor afvragen wat dressuur nu eigenlijk voor sport is.
Want dat is wel wat gebeurd he, mensen onthouden nu eenmaal sneller het negatieve, zijn de overwinningen en fijne beelden eerder vergeten dan de beelden van roze schuim en een mankende Toot.
Die beelden gaan in steeds grotere aantallen over social media.
Voor dressuurmensen no big deal, voor buitenstaanders is het anti-reclame voor de sport die toch al aardig onder vuur ligt.
Ik denk dat de dressuur niet meer kan wegkomen door te zeggen dat anderen er geen verstand van hebben en hun mond maar moeten houden.
Hopelijk grijpt de FEI in voor er van buitenaf ingegrepen moet worden.