Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:48

Babootje schreef:
Kom nou MDH lees je eigen posts eens door. Jij speculeert en insinueert pas echt ), maar dan richting de andere partij. Beschuldigingen zelfs zonder onderbouwing.

M_D_H schreef:
Engel is inderdaad zodra ze haar paard ophaalde weer zelf gaan rijden (al was ze volgens mij niet de enige ruiter, maar dat weet ik dan weer niet zeker)... Niet lang natuurlijk want daarna was het paard 'onherstelbaar' beschadigd. Er hebben nog meer ruiters op U2 gereden, de schade zou zelfs bij het zadelmak maken al gebeurt kunnen zijn

Vertel: hoe kom je aan deze wijsheid.

M_D_H schreef:
En mocht Mischa van Koot het gedaan hebben, wat bewijst dat dan nog?
Dat ze hardhandig is? Oke... daar kan ik in komen... maar bewijst dat niet ook dat Lonneke Engel een waardeloze paarden eigenaar is? Door dit zo lang te laten door gaan?En als dit allemaal waar is (want ja, daar zet ik nog steeds vraagtekens bij) dan is zij misschien nog wel erger dan diegene die zij voor het gerecht daagt...

Hier beschuldig je Lonneke ervan een waardeloze paardeneigenaar te zijn. Dat is nogal wat. Een waardeloze paardeneigenaar ben je volgens mij pas als je je paard zorg onthoudt of mishandelt. En daar is hier geen sprake van. Sterker nog Lonneke betaalde maandelijks 1100 Euries om haar paard van - wat zij dacht -de best mogelijke zorg te voorzien.

M_D_H schreef:
Zij heeft met U2 gesprongen een paar dagen na dat ze hem opgehaald heeft...
GESPRONGEN... met een paard met spierdystrofie, tying up, die beschadigde darmen heeft en een fistel in de mond had... en het dier had een bit in...
Hoe kun je!

Ook hiervoor is geen bewijs te vinden. Ja, circuleert een foto, maar daarvan is niet duidelijk hoe oud die precies is. Mogelijk is hiervoor dus ook een plausibele verklaring te vinden.

M_D_H schreef:
Reddende engel :').
Moest hier toch wel een beetje om lachen :').
Sorry hoor, maar ergens vind ik haar zo hypocriet...
Want zelf rijd zij ook nog steeds met bit en wie zegt dat zij niet zelf dat paard aan gort heeft getrokken met haar bit? En wie zegt dat ze dat niet weer doet?
En dan die kinderpraat :roll:
Hoe oud is ze?

Nou nou, je gaat hier wel erg "los"op Lonneke zeg. Je zou bijna denken dat je een enorme hekel aan haar hebt.

M_D_H schreef:
Overigens is het natuurlijk wel frappant dat de dierenarts in eens zijn verklaring veranderd tijdens de rechtzaak (onherstelbaar beschadigd meneer de rechter? Oh nee, met een operatie kan alles hersteld worden hoor :+)
Dus liegen dierenartsen? Geen idee... Het kan natuurlijk best zijn dat de boel ernstig is aangedikt...

En DA's kun je ook al niet vertrouwen :+

M_D_H schreef:
Het lijkt wel als of jullie er van genieten om een van de grootste en diervriendelijkste trainingstallen van Nederland onderuit te zien gaan.

Nee hoor.

M_D_H schreef:
Het speculeren in dit topic grenst ook aan het walgelijke en dat vind ik jammer. Wij weten nog steeds niet precies wat er aan de hand is, en om dan zo op deze manier over beide kanten te praten vind ik te ver gaan. :)

Fijn dat je dat zelf ook ziet :Y)

M_D_H schreef:
Ja, dat is absoluut jammer aan dit verhaal.
Ze doet nu als of ze onwijs bezig is met het welzijn van de paarden, maar ondertussen gaat de hele zaak alleen over het verminderen van de waarde van U2 en niet over de toegebrachte schade.
Om dan maar weer even terug te komen op de posts van LoveApache, het gaat alleen om het geld.

En wat dan nog? Er zijn meer eigenaren die een paard als investering hebben. Niks mis mee.

M_D_H schreef:
WhatsApp berichten kun je makkelijk vervalsen, net als facturen.

Dat is toch weer een lelijke insinuatie.

Ik insinueer niets.
Wat ik zeg kun je zelf teruglezen in het rechtbank verslag, de artikelen die over het geschil inmiddels in de media zijn verschenen en het verslag over de zittingsdag dat in De Hoefslag is gepubliceerd; Ik heb al een paar x gezegd dat ik niet pro Lonneke ben of anti Bartels. Er zijn alleen 2 kanten aan de zaak en dat wil ik laten zien. En ook als je Bartels heet kun je fouten maken.

Oh wauw wat moet jij gefrustreerd zijn...

Maar om op je eerste 3 qoutes terug te komen.

Ik heb U2 gevolgd op facebook.
Op 15 januari 2014 plaatste Lonneke een foto van U2 en schreef ze er bij dat ze heerlijk gesprongen hadden die dag.

Dus, zo kom ik aan die informatie en verder is het wel bekend dat Mischa en Danielle niet de enige ruiters waren (Google is je beste vriend).
Daarbij, ik insunieer niks, ik zeg dat als al die problemen waar zijn, ik niet begrijp dat je dat als eigenaar door laat gaan en dat je dan ook nog, na constatering van al die problemen met je paard gaat springen.
Dan ben je inderdaad in mijn ogen een waardeloze eigenaar, dit soort zaken grenzen namelijk aan mishandeling.

Qoute nummer 4: Als mensen zich zo schijnheilig gedragen, ja dan heb in daar een hekel aan. Let wel, as het schijnheilige en hypocriete gedrag. Niet aan de persoon zelf.

Quote nummer 5:
Hiervoor zou ik je graag willen verwijzen naar mijn bericht over bewijsstukken. Jammer dat je niet alles geqoute hebt, dat zou een stuk makkelijker geweest zijn :+.

Quote nummer 6: waarom gedraag je je dan zo?

Quote nummer 7: ik insunieer niks, dat doe jij... Het hele topic al...
Maar ben blij dat je deze quote gezien hebt, misschien stop je er dan nu eindelijk eens mee.

Quote nummer 8:
Prima, maar gedraag je dan als een eigenaar die het dier als investering heeft, en niet als de redder van alle paarden die gereden worden met bit etc (hypocriet)

Quote nummer 9:
Geen insinuatie (misschien moet je eens opzoeken wat dat is) ik zeg hier namelijk niet dat ze dat gedaan heeft. Ik constateer alleen een vaststaat feit. WhatsApp berichten kunnen vervalst worden...

Goed, dus nu we deze kinderachtig acefietje gehad hebben kunnen we ons nu misschien weer richten op het topic?

Zonder die walgelijke insinuaties en stemmingmakerij door dingen als bewijs te gebruiken terwijl het (nog) geen bewijs is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:51

Shadow0 schreef:
@Babootje, maar je presenteerde het niet met twijfel, je deed voorkomen alsof het een vaststaand feit was dat de training bij de stal lag. Dat is misleidend, omdat je er nu meerdere malen op bent gewezen dat al die zaken niet getoetst zijn voor de rechter, de rechter er niet over heeft geoordeeld, en de werkelijkheid dus niet bekend is.

Dat is flauw Shadow. Er wordt hier doorlopend gediscussieerd over zaken waarover de rechter nog niet geoordeeld heeft. Zolang dat dan pro-Bartels is kan dat blijkbaar. Maar op het moment dat er kritisch naar Bartels wordt gekeken mag het allemaal niet, omdat de rechter er niet over heeft geoordeeld.

Ook Bartels speculeert aardig in eigen voordeel:
"Imke Schellekens-Bartels is opgelucht: “Wij hebben altijd in vrijspraak geloofd en nooit het gevoel gehad dat het vonnis anders uit zou pakken. Natuurlijk was het spannend of de rechter ook zou zien wat wij zelf weten. Dit waren beschuldigingen die je niet in de koude kleren gaan zitten. In de paardenwereld weten de mensen hoe wij werken en met paarden omgaan. Voor de buitenwereld was er toch zoiets van waar rook is, is vuur. Gelukkig heeft de rechter de beschuldigingen aan ons adres niet geloofd, dat geeft een fijn gevoel!”

Dat is toch wel bezijden de waarheid. De rechter heeft blijkens de uitspraak de eis van Lonneke van tafel geveegd omdat onherstelbaarheid van de schade niet kan worden bewezen. Dat is heel wat anders.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:55

Babootje schreef:
Dat is flauw Shadow. Er wordt hier doorlopend gediscussieerd over zaken waarover de rechter nog niet geoordeeld heeft.

Niet door mij, en 'jamaarhunnie' doet niets af aan dat het misleidend is als jij iets presenteert als feit, terwijl het geen bewezen feit is.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:22

Ach hier zijn gewoon een hoop bartels lovers en ik ben een paardenliefhebber :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:26

Snooki schreef:
Ach hier zijn gewoon een hoop bartels lovers en ik ben een paardenliefhebber :)

Beetje flauwe opmerking :).

Volgens mij zijn we allemaal paardenliefhebbers.
Ik in ieder geval wel, ben ook geen Bartels lover hoor :').
Zal mijn vriend leuk vinden, sorry schat, je moet mij niet alleen delen met de pony, maar ook met Bartels :') _O- :+.

Mij maakt het echt niet uit wie er wint of niet, voor het paard maakt het namelijk echt geen zak uit!
Echter vind ik wel dat de zaak vreemd opgebouwd is, maar dat is mijn mening...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:33

Babootje schreef:
Jannepauli schreef:
|o Oh boy.. plaat voor je kop....

Ok, ik snap m. Iedereen mag hier praten zonder "echte feitenkennis" zolang het maar pro Bartels is. :D

Nee, je snapt het niet. Helaas.
Lees mijn laatste post nog eens door.
Het is zeker niet zo dat hier alleen maar gesproken kan|mag worden als je pro-Bartels bent. Het gaat erom dat vooral jij als een zelfbenoemde engel (!) der wrake van alles bij elkaar zit te fantaseren en te hypotheseren en volstrekt ongevraagd op de stoel van een rechter bent gaan zitten. Maar dan wel een rechter met een totaal gebrek aan kennis van zaken.

Wanneer ga je je realiseren dat je gewoon helemaal NIKS weet? Net zo min als - wat jij noemt - de Bartels-aanhangers - iets weten. Er praat hier geen enkele ECHTE INSIDER mee. Je hebt pagina's gevuld met het bestrijden van 'iets' waar je niks van weet. Is dat geen tijdverspilling? Ik zei het al eerder: ga lekker naar buiten om van het frisse zomerweer te genieten. Ga je paard poetsen. Bartels en Engels redden het wel zonder jou. En spaar je energie voor het hoger beroep. :O

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:52

Jannepauli schreef:
[ Het gaat erom dat vooral jij als een zelfbenoemde engel (!) der wrake van alles bij elkaar zit te fantaseren en te hypotheseren en volstrekt ongevraagd op de stoel van een rechter bent gaan zitten. Maar dan wel een rechter met een totaal gebrek aan kennis van zaken.

Onzin en een zielige insinuatie. Nogmaals ik insinueer niets anders dan dat je zelf zou kunnen lezen. En idd niemand is hier een echte insider. Het valt me alleen op dat als Lonneke Engel met de grond gelijk wordt gemaakt hier niemand over piept want dat is een "amateur" en op geld belust. Maar als iemand probeert te zeggen dat er ook een andere kant is van het verhaal...., dan ben je gelijk een "engel der wrake" en gaat op de stoel van de rechter zitten. Pff je laat jezelf wel erg kennen hier hoor. Engbehuisd. (En dit is mijn laatste reactie hierop, te zielig voor woorden....)

LoveApache

Re: Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:43

Laten we er anders zelf een rechtzaak van maken :+

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:23

Afbeelding
M_D_H om deze foto ging het en die is van Lonneke haar eigen fb pagina en niet meegeknoeid !

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:33

Nou precies die, ik dacht dat ik hem op de pagina van U2 ook al had gezien op 15 januari, maar het kan zijn dat ik mij daarin vergist heb.

Dan nog, mijn bescheiden mening is, als je paard dat alles mankeert, inclusief spierdystrofie en tying up had etc, een paard wat schijnbaar 14 dagen nodig had om weer een beetje aansprakelijk te worden (voor zover een paard natuurlijk aangesproken kan worden :+ ) en je dan binnen 2 weken er mee gaat springen?
Nee, dat gaat echt mijn pet ver te boven... Dát kan gewoon niet...
Je kan niet een dier hebben wat dat alles mankeert, wat zoveel tijd nodig had om van dat alles bij te komen, en daarna er mee gaan springen. Dat is gewoon te veel voor zo'n dier.

En ja, dan ben je in mijn ogen een waardeloze eigenaar, en dan geld toch echt het spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

Maar nogmaals, dat is mijn mening, en dat is gewoon iets wat ik niet snap aan deze zaak (oké, er zijn wel meer dingen die ik niet snap ik deze zaak :+ maar dit is er toch echt 1 van! )

Edit: dit is natuurlijk de foto van de pagina over U2 :')
Goedemorgen helder licht :') _O-

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 07:32

MDH? LE post echt geen oude foto, deze is zelfs van 2 dagen voor U2 werd weggehaald, op 5 febr. had U2 deze hele waslijst aan klachten!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:09

marinka1986 schreef:
MDH? LE post echt geen oude foto, deze is zelfs van 2 dagen voor U2 werd weggehaald, op 5 febr. had U2 deze hele waslijst aan klachten!

Euhm...
Ik wil even benadrukken dat ik nergens zeg dat het een oude foto is :)...
Dat was Babootje, niet ik :)
Edit: zie nu dat ik inderdaad de dagen door elkaar haal :+.

Dan valt het nog wel mee mbt de slechte eigenaar (want dat was toch echt iets wat ik niet begreep hoor).

Maar hoe zit het dan met die doorspoorplekken? Die zaten er dan toch al wel? Of niet meer?

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:49

MDH, die doorspoorplekken zaten er nog vlg.LE want dat had 6 weken geduurd voor ze genezen waren en vlg Wensing bleef U2 daar ook een trauma (geestelijk) van overhouden!
Bij het springen heeft hij daar kennelijk geen last van.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:34

MDH ik druk mij misschien niet goed uit. Die springfoto is van de 29 jan. U2 zou doorgespoord zijn tot bloedens toe op de 15e jan., LE zei dat het 6 weken heeft geduurd voordat het geheeld is en dat U2 nooit meer kan worden aangespoord omdat hij er een geestelijk trauma van overhoudt.
Wel had U2 5 dagen later last van de hele waslijst, zie opgave Babootje.
Dit zijn allemaal feiten die voortkomen uit publicaties van LE en Wensing.
LE en DM gingen niet springen nadat U2 van alles mankeerde, deze mankementen zijn dan pas na de 29e jan. gekomen en LE is ieder dag na de 29e jan. bij U2 geweest.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:07

Voor dat gedoe met U2 was ze ook bezig met een rechtzaak over een paard Cooper, daar is 20 januarie een uitspraak over geweest.
Dus die Lonneke gaat van het een in het ander.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:37

Dat was een opzetje om aan te tonen dat MK beide paarden had mishandeld, de rechter heeft toen alles afgewezen. Dit is niet in de publiciteit gebracht omdat LE hier ook niet in het gelijk is gesteld, anders had ze dit absoluut gebruikt bij U2.
Het enige slachtoffer hier is MK geweest.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:32

jesito schreef:
Voor dat gedoe met U2 was ze ook bezig met een rechtzaak over een paard Cooper, daar is 20 januarie een uitspraak over geweest.
Dus die Lonneke gaat van het een in het ander.

Die rechtzaak is toch geschikt? Dan is daar dus geen uitspraak van de rechter over geweest.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:10

Er is geen uitspraak gedaan omdat de rechter alle aantijgingen over mishandeling, slechte training etc. naast zich heeft neergelegd en er daarna moest worden beslist waar het paard naar toe moest. Daar de kosten zo hoog werden voor MK en zij ook niet wist wat zij terugkreeg (revalidatie niet goed uitgevoerd, geen contact meer met behandelend DA etc.) heeft zij ervan afgezien, de keuze was 50/50
Nu zegt LE op haar FB dat zij het gewonnen heeft en dat degene die Cooper heeft mishandeld dezelfde is alsdegene die het U2 heeft gedaan!!

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:49

zo idd , ben het volledig met Marinka eens , Lonneke kan idd zeggen dat ze het gewonnen heeft ,nou echt niet ! en het is niet hoe jij zegt cobiie (sorry) , maar Lonneke wil nu eenmaal MK zwart maken ,alleen is de rechter daar niet ingetrapt. gelukkig . en ik heb ook het volste vertrouwen dat L.E het hoger beroep ook verliest !

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:39

xbetsiex schreef:
zo idd , ben het volledig met Marinka eens , Lonneke kan idd zeggen dat ze het gewonnen heeft ,nou echt niet ! en het is niet hoe jij zegt cobiie (sorry) , maar Lonneke wil nu eenmaal MK zwart maken ,alleen is de rechter daar niet ingetrapt. gelukkig . en ik heb ook het volste vertrouwen dat L.E het hoger beroep ook verliest !

Ik ben op mijn mobiel slecht in quoten maar dit zou er tijdens de rechtszitting gezegd zijn:

Engel: ‘Ik heb in januari nog een zaak gehad tegen mevrouw Koot over een ander paard, dat we samen hadden en waar ook verwondingen in de mond zijn geconstateerd. Die zaak is aan mij toegewezen.’
Koot: ‘Dat is flauwekul. Die zaak is geschikt. Het ging me allemaal teveel kosten en daarom wilde ik daar een einde aan.’

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:26

Citaat:
Nu zegt LE op haar FB dat zij het gewonnen heeft en dat degene die Cooper heeft mishandeld dezelfde is alsdegene die het U2 heeft gedaan!!

Dat is dan LASTER. Als ik MK was zou ik aangifte doen of haar voor 't gerecht dagen. Begin Mw Engel steeds meer te wantrouwen - wat een misselijk mens. Met verf en photoshop kan je dan in de ogen van sommigen een aantrekkelijk mens zijn, mooi van binnen is ze niet. Dat je het uit zorg voor 't lieve peerd doet .. my ass ! :r

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:53

marinka1986 schreef:
Er is geen uitspraak gedaan omdat de rechter alle aantijgingen over mishandeling, slechte training etc. naast zich heeft neergelegd en er daarna moest worden beslist waar het paard naar toe moest. Daar de kosten zo hoog werden voor MK en zij ook niet wist wat zij terugkreeg (revalidatie niet goed uitgevoerd, geen contact meer met behandelend DA etc.) heeft zij ervan afgezien, de keuze was 50/50

Ds probeert ze het daarna nog een keer met een ander paard??

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:01

weet iemand wanneer dat hoger beroep plaats zal vinden ? ben benieuwd ....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:26

Eer dat het hoger beroep zich aandient ben je een aantal jaar verder, gemiddelde doorlooptijd was laatst 3 jaar

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:32

xbetsiex, hoger beroep komt er vlg. mij echt niet, is pure bluf vanwege gezichtsverlies, nog meer dingen boven water halen die uiteindelijk niet blijken te kloppen kan haast niet meer.
De paarden hebben het goed, hoeven niets meer te doen en zo kan je ook niets verkeerd doen.
Ik denk alleen dat dit nooit de bedoeling kan zijn geweest, is een beetje duur. Er is ook echt niemand meer te vinden die paarden wil trainen voor LE gezien de konsekwenties.