Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:29

Ach Wensink is een beetje mediageil, nu staan modellen ook graag in de belangstellng, dus zij hebben elkaar gevonden :D ;)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:40

Electra63 schreef:
Ach Wensink is een beetje mediageil, nu staan modellen ook graag in de belangstellng, dus zij hebben elkaar gevonden :D ;)

Dat is ten eerste een stereotype en ten tweede is Lonneke nooit mediageil geweest. Je moet echt jarenlang mode/modellen hebben gevolgd wil je weten wie Lonneke Engel is. In haar carrière zocht ze de media echt niet op hoor. :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:45

Ach ik lees hier ook veel stereotypen over wedstrijdruiters ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:52

Niniane schreef:
Electra63 schreef:

Dat is ten eerste een stereotype en ten tweede is Lonneke nooit mediageil geweest. Je moet echt jarenlang mode/modellen hebben gevolgd wil je weten wie Lonneke Engel is. In haar carrière zocht ze de media echt niet op hoor. :n

Stereotype of niet, het is wel een feit ;)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:28

En dat beslis jij aan de hand van zelf onderzochte cijfers? :=

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:30

Ik vind het ook wel een beetje erg dat lonneke als aandachtsgeil wordt beschreven.

Ik hou het liever onpartijdig, ik was er niet bij dus ik vind het een beetje zorgwekkend dat iemands persoonlijkheid zo wordt beoordeeld.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:49

Furrow schreef:
Ik vind het ook wel een beetje erg dat lonneke als aandachtsgeil wordt beschreven.

Ik hou het liever onpartijdig, ik was er niet bij dus ik vind het een beetje zorgwekkend dat iemands persoonlijkheid zo wordt beoordeeld.

Precies. Ik vind het serieus indrukwekkend hoe hier de aanklager constant al zo wordt veroordeeld omdat ze model, amateur ruiter en waarschijnlijk rijk is.

Ik ben benieuwd hoe het eindigt. Voor mijn gevoel kan het prima waar zijn (zeker na de PDF gelezen te hebben) maar kan het ook prima niet waar zijn. Wij hebben als bokkers de waarheid niet in pacht toch? :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 00:56

Goed lezen: IK vind Wensink mediageil. Een model moet graag voor de camera staan, dat is haar broodwinning.... haar noemde ik niet mediageil, al stookt ze het vuurtje op FB aardig op o.a. met Voice te noemen. Ik geloof nietdat zij paardenwelzijn ineens heel hoog heeft zitten. Zij laat zich msschien wel gebruken.....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:12

Geen handige zet. En ook erg tegenstrijdig om je tegen LDR uit te laten via Thiel en dan vervolgens de manier van rijden van Voice verheerlijken. Als er iemand LDR rijdt...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:00

Babootje schreef:
Overigens even off topic maar vond dit artikeltje van Wensing, advocaat van Lonneke, over paardenleed en de LDR/Hyperflexie/Rollkur discussie die hij feitelijk een non-discussie noemt. Moet hem daar echt wel gelijk in geven.
http://www.horses.nl/opinie/s-wensing-_ ... -verboden/

Zie eerdere post: LDR = non discussie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:45

Mosh schreef:
Geen handige zet. En ook erg tegenstrijdig om je tegen LDR uit te laten via Thiel en dan vervolgens de manier van rijden van Voice verheerlijken. Als er iemand LDR rijdt...

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor je 'hij rijdt geen LDR!!' Reacties krijgt. :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 10:36

Ik denk niet dat Lonneke Engel altijd al mediageil geweest is. Sterker nog ik had nog nooit van haar gehoord voor dit akkefietje. Maar ik weet wel heel zeker dat dit een gebruikelijke manier van werken van Wensing is. Zoveel mogelijk de pers opzoeken en hoog van de toren blazen. Dus het verhaal dat Bartels het uit de Telegraaf moest vernemen klinkt zeer aannemelijk. De familie Bartels heeft hier nog een beetje geluk dat ze net niet zo beroemd zijn als bijv. Anky of Edward want dan was het zeker ook nog gelukt om de NOS of RTL zover te krijgen er op televisie veel aandacht aan te besteden zoals toen bij Idool gebeurde.

Je hebt ook advocaten die eerst eens een paar brieven schrijven om te kijken of ze tot een vergelijk kunnen komen. Dat is hier duidelijk niet gebeurd want anders was het wel aan de orde gekomen bij de rechter. Het is maar waar je voor kiest. Gezien de stille gang van zaken bij de rechtszaak over Voice ga ik er van uit dat de familie Bartels dit soort zaken liever zonder de pers afhandelt. Dus ja inderdaad Wensing/Engel zijn zelf verantwoordelijk voor alle persaandacht. Of je dat als mediageil wilt omschrijven moet ieder voor zich maar uitmaken.

Wat betreft het uitlaten over trainingsmethoden als LDR, het verleden wijst al uit dat Wensing hierin zo veranderlijk is als een blad aan een boom. Hij wil gewoon zaken winnen dat is zijn werk en hij is er niet tegen als het hem goed uitkomt en wel tegen als dat niet het geval is. Dus in dit geval kiest hij voor een "deskundige" die tegen is, maar het zou zo maar kunnen dat hij een volgende keer met een dierenarts uit Utrecht komt aanzetten die het tegenovergestelde beweert als dat dan opportuun is.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:59

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd. Graag ontopic blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:19

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:35

Die zaak is geschikt en dus niet gewonnen. Das een behoorlijk nuanceverschil!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:36

Het bericht op de voorpagina klopt inderdaad niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 13:37

Ik vind het niet kunnen eigenlijk dat Bokt, ik ga ervan uit onbedoeld, aan stemmingmakerij of in ieder geval aan het geven van foutieve informatie meewerkt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:00

Door een misverstand is voorgenoemd bericht op Bokt geplaatst. Inmiddels heb ik een rectificatie geplaatst en is het nieuwsbericht gesloten en verplaatst naar ON.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:56

Wat een onzorgvuldig artikel, lijkt op stemmingmakerij..... maar dat is niet nieuw op Bokt. Een advertentie of handelaar mag niet besproken worden, behalve als men spreekt uit eerste hand, maar iedere professionele ruiter mag afgezeken worden en mogen zelfs leugens over worden geschreven. Jammer.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:58

Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken. Er wordt een nieuwsbericht geplaatst zonder bronvermelding. Het nieuws blijkt niet te kloppen en dan wordt het bericht verplaatst naar ON. Is overige nieuws dan nu een rubriek waar onwaar nieuws mag worden verspreid? Als iemand google gebruikt blijft het toch door de kop lijken alsof Mischa Koot tweemaal een rechtszaak heeft verloren. Waarom wordt zo'n bericht dat niet gewoon helemaal verwijderd of wordt de kop niet aangepast?
Heeft Lonneke Engel Boktaandelen of zo? :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:03

Ik had het artikel ook verwijderd of helemaal aangepast, zeker omdat de ene zaak geschikt is
en de andere nog loopt, maar met Google gaat wel je naam door het slijk.......lijkt de roddelbladen wel :7

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:04

Ik vind dit toch ook wel erg slordig, want dit schept het idee dat M.K. tot twee keer toe een rechtszaak, aangespannen door L.E. heeft verloren.

Het andere topic is overhaast gesloten, maar doet niet af aan het feit dat deze berichtgeving nou niet bepaald gunstig nagalmt voor M.K.

Overigens kies ik totaal geen partij voor L.E. of M.K., ik ken ze beiden niet.

Voortaan beter nadenken over de berichtgeving en wat dit voor effect kan hebben op de (publieke) opinie, dus!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:47

Zaak is dus geschikt. Voor een rechter zijn dit soort zaken best lastig, maar geloof me in dit soort zaken wordt er -zo mogelijk- echt wel een rechter op gezet die bekend is met hippische zaken. Ooit zelf een keer aan de hand gehad in een miskoop. Eigenlijk had ik (g)een poot om op te staan qua bewijslast, maar het zaakje stonk zo overduidelijk dat de rechter (die duidelijk wel verstand had van paarden(zaken) besloot dat de zaak moest worden geschikt).
Ik kies ook geen partij (ik ken ze ook beide niet) en ik denk ook best dat er meer paarden rondlopen met een botwoekering op de kaak (door S&T gebruik) dan wij met zn allen denken. Het niveau en het feit dat het paard U2 niet meer presteert (mogelijk vanwege de schade in zn kaak, maar dat moet natuurlijk dan ook nog eens aangetoond) maakt de aandacht hiervoor m.i. wel goed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:07

Ik vraag me af, waar jij dat op baseert? Een rechter met kennis van hippische zaken? Jij hebt gewoon geluk of pech gehad, toeval.
En oorzaak van schade? Dan moeten alle andere mogelijkheden uitgesloten worden.