Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:43

M_D_H schreef:
Voorbeeld: Jazz staat bekend vanwege zijn lastige karakter, dat karakter heeft hij geërfd van zijn even lastige vader, Amor.

Cocktail heeft voor het vaderschap getekend hoor niet Amor ;) Jazz is Cocktail x Ulster x Amor x Pericles xx

Iedereen roept over Amor, maar ik zou eerder Ulster niet uitvlakken :7 wat een draken heb ik daarvan gekend...

Jazz geeft ze vaak ril en vlug, je moet daarmee om kunnen gaan, maar ik ken er eerlijk gezegd weinig draken van :)

Over bloedvoering kan ik het uren hebben, maar feit is dat veel ruiters zichzelf overschatten
en te weinig doen om de eigen rijkunsten te verbeteren (+ niet te vergeten wat lef en ballen te kweken!)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:49

M_D_H schreef:
2 stuks als klein puppymeisje, in de tijd dat ik nog dacht dat alles op te lossen was met heel veel snoepjes en koetiekoe woordjes :').
Die paarden waren overigens geen jonkies meer, maar dat hoeft ook niet om mee te kunnen praten over nakomelingen...

2 stuks, als dat de maatstaaf is :P

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:51

Ulster.................... :brr:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:52

listiglistje schreef:
M_D_H schreef:
Voorbeeld: Jazz staat bekend vanwege zijn lastige karakter, dat karakter heeft hij geërfd van zijn even lastige vader, Amor.

Cocktail heeft voor het vaderschap getekend hoor niet Amor ;) Jazz is Cocktail x Ulster x Amor x Pericles xx

Iedereen roept over Amor, maar ik zou eerder Ulster niet uitvlakken :7 wat een draken heb ik daarvan gekend...

Jazz geeft ze vaak ril en vlug, je moet daarmee om kunnen gaan, maar ik ken er eerlijk gezegd weinig draken van :)

Over bloedvoering kan ik het uren hebben, maar feit is dat veel ruiters zichzelf overschatten
en te weinig doen om de eigen rijkunsten te verbeteren (+ niet te vergeten wat lef en ballen te kweken!)

Dat was inderdaad al gezegd ja, ik had mij daar even in vergist.
Komt omdat ik zat te twijfelen of Jazz nou terug gefokt was op Amor, volgens mij wel, maar zeker weten wist ik het niet meer.

Ik vind Jazz persoonlijk hele fijne paarden geven, maar nogmaals, daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Ben het eens met je laatste stuk, en dat was ook wat ik bedoelde met mijn stuk toen ik inhaakte op gekopfleur, dat je niet zo makkelijk kunt stellen dat paarden rotkarakters hebben omdat veelal de kwaliteiten van de ruiter mee spelen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:53

listiglistje schreef:
M_D_H schreef:
2 stuks als klein puppymeisje, in de tijd dat ik nog dacht dat alles op te lossen was met heel veel snoepjes en koetiekoe woordjes :').
Die paarden waren overigens geen jonkies meer, maar dat hoeft ook niet om mee te kunnen praten over nakomelingen...

2 stuks, als dat de maatstaaf is :P

Ik zeg nergens dat dat een maatstaf is... Ik geef alleen aan dat ik geen problemen met zijn nakomelingen heb gehad... en of dat er nou 2 of 20 waren dat maakt niet uit, ik zeg alleen dat ik er geen probleem mee heb gehad...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:55

M_D_H schreef:
Ik zeg nergens dat dat een maatstaf is... Ik geef alleen aan dat ik geen problemen met zijn nakomelingen heb gehad... en of dat er nou 2 of 20 waren dat maakt niet uit, ik zeg alleen dat ik er geen probleem mee heb gehad...

Het topic gaat over jonge paarden, die nakomelingen die jij in handen hebt gehad, die waren al ruimschoots opgevoed en getraind. Dus nee, daar kan je geen mening over geven.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:03

R12312 schreef:
M_D_H schreef:

Het topic gaat over jonge paarden, die nakomelingen die jij in handen hebt gehad, die waren al ruimschoots opgevoed en getraind. Dus nee, daar kan je geen mening over geven.

*zucht*
Het topic gaat over de paarden die Gert onder het zadel krijgt om mak te maken.
Tijdens de discussie worden er meerdere uitstapjes gemaakt, ene moment naar dat het aan de eigenaar ligt dat Gert nog steeds werk heeft, andere moment dat het misschien wel ligt aan hoe wij onze paarden fokken.
Vanuit dat laatste uitstapje wordt weer een uitstapje gemaakt naar paarden met rotkarakters en dat die niet meer zouden mogen dekken...
En daar heb ik op gereageerd.

Prima dat je je niet kan vinden in mijn woorden, maar ga dan niet zo kinderachtig lopen doen.

Ja Amor was al dood toen ik geboren werd, ja de paarden die ik onder het zadel heb gehad waren al oud en onder het zadel, ja het waren er maar 2. Nou en!
Ik heb ze gereden en ik heb van ze genoten. Ze waren niet de makkelijkste en dat is wat ik aangeef. Dat een paard wat niet makkelijk is niet meteen een rot karakter hoeft te hebben en dat er dan een verbod op dekken moet komen.
Dat het veel al wel aan de ruiter ligt.

en ik gaf ook aan dat ik met nakomelingen heb mogen werken/rijden en dat deed ik omdat een aantal van jullie begonnen over dat mensen alleen maar roepen wat ze horen.
Ik roep niet wat ik hoor, ik roep wat ik weet...

en dat ik daarbij een foutje heb gemaakt met de afstamming van Jazz dat klopt, maar dat kan de beste overkomen...

Muppett

Re: Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:14

Uitstapjes horen bij een discussie vind ik, om het totale beeld in te kleuren. Daar is bokt ook voor.
Ik vind het overigens een leuke discussie en ik steek een hoop op van de meningen van bepaalde mensen zoals in elk topic.

Overigens heb ik het idee dat Scandics ook rillerige paarden zijn die niet makkelijk te rijden zijn.
Je moet het aan kunnen als ruiter. Ik neem mijn petje af voor hoe Gert blijft zitten op al die bokkende paarden, denk dat de meeste bokkers er na drie bokken al af zouden lazeren, incl ik zelf!
Dat hij veel zijn zweep gebruikt prima, hij slaat imo niet te hard. Op een steigerend paard zitten wat achterover klapt is nog veel vervelender, voor zowel ruiter als paard.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:44

belachelijk de manier hoe gert dat doet! ik had al niks met hem toen hij eens een show gaf via youtube keek ik die hard trekken aan de teugels en zeggen toe maar en longe collega erachter en daarna snel zeggen ho rustig
ja wat wil je nou gert? hard gaan of gewoon lopen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:55

Over entourage: ik ervaar zelf juist dat een paard in een drukke entourage juist minder gefocuste is op alle losse kleine dingen dan op een kleinere rustigere locatie.
En waarom is een bos vol bomen niet beangstigend?. Terwijl een paard van een plantje ook wel eens weg springt.
Miscchien is die hal helemaal niet zo eng. Zijn wij vooral bang voor de reactie van het paard omdat we er misschien niet goed mee om kunnen gaan.......

En waarom is bokken zo erg? Voor mij is dat erg omdat ik het niet uit zit. Maar is het voor en paard nu echt zo vreselijk om zich te kunnen uiten op die manier.

Als ik mijn paard los zie bokken hang ik er een heel ander waardeoordeel aan. Die is lekker fit *D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:01

Lammert Haanstra vind het met longeren zelfs fijn, hij maakt zijn rug los zegt hij dan (dan zitten er nog geen touwtjes etc aan)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:04

An_J schreef:
Al met al heeft de dame van bereidvol communiceren zichzelf aardig op de kaart gezet... Zonder enige verdienste

Commercieel heel handig..

Amen, goed voorbeeld doet. . . ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:07

Ailill schreef:
An_J schreef:
Al met al heeft de dame van bereidvol communiceren zichzelf aardig op de kaart gezet... Zonder enige verdienste

Wat Gert doet is gelukkig niet commercieel...maar alleen uit liefde voor het paard :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:09

Net als wedstrijdruiters die doen het alleen maar uit liefde. :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:12

_Natasja_ schreef:
Als jullie dan toch het F.F.F. willen gebruiken in je argumenten...

Wees dan volledig en gebruik ook die 4e F.

Dan kom je imo geloofwaardiger over.

- Fight
- Flight
- Freeze
- Fuck you, toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:14

Ailill schreef:
_Natasja_ schreef:
Als jullie dan toch het F.F.F. willen gebruiken in je argumenten...

Wees dan volledig en gebruik ook die 4e F.

Dan kom je imo geloofwaardiger over.

- Fight
- Flight
- Freeze
- Fuck you, toch?

held _/-\o_

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:20

Ailill schreef:
An_J schreef:

Maar het gaat bij deze dame ook helemaal niet om die verdienste! Briefschrijfster op haar site:
Citaat:
Het gaat niet om de prestatie.

Tja, als ik alleen maar wil communiceren dan koop ik wel voor 5 euro een pratende hamster bij de Action. Moet jij zien hoe bereidvol die in twee richingen communiceert (zolang de batterij vol is). En nog stukken goedkoper ook dan een paard. :7

Ik vind Gert een top vakman :j .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:23

geerke schreef:
Ailill schreef:

Wat Gert doet is gelukkig niet commercieel...maar alleen uit liefde voor het paard :j

Jij snapt hem. Net als Anky, Edward en de gebroeders Schröder :j

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:47

R12312 schreef:

Ehh eigenlijk gaat het topic over de klachtenbrief die geplaatst is n.a.v. de demonstratie van Gert van de Hof

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:48

Ailill schreef:
geerke schreef:

Jij snapt hem. Net als Anky, Edward en de gebroeders Schröder :j

Maar zij doen er tenminste nog wat zelf voor.
Anky is commercieel, maar rijd wel zelf in de ring en bewijst dat ze recht van spreken heeft.
Edward, zelfde als hierboven.
Zelfde geld ook voor de gebroeders schröder.
En Gert gaat tenminste ook nog zelf op dat paard zitten tijdens deze shows...

Deze dame heeft zichzelf nou op de kaart gezet, door op een ander kritiek te leveren...
Ze heeft er helemaal niks voor gedaan...

Dát is imo niet te vergelijken met Gert en de door jullie opgesomde personen...

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:12

pol013 schreef:
Over entourage: ik ervaar zelf juist dat een paard in een drukke entourage juist minder gefocuste is op alle losse kleine dingen dan op een kleinere rustigere locatie.
En waarom is een bos vol bomen niet beangstigend?. Terwijl een paard van een plantje ook wel eens weg springt.
Miscchien is die hal helemaal niet zo eng. Zijn wij vooral bang voor de reactie van het paard omdat we er misschien niet goed mee om kunnen gaan.......

Dit dus. Iedereen zegt: Ik vind het niet kunnen in zo'n drukke plek... Maar een paard vind misschien de kat langs de rand van de binnenbak tien keer zo eng als klappende mensen. Misschien die ruisende bomen langs de buitenbak waar verder nooit iemand komt. Moeten we paarden dan maar gaan africhten in een geluidsdichte bubbel? Het schimmeltje dat ik zaterdag op JA zag voorbij komen, vond het publiek volgens mij helemaal niet zo erg, eerder leuk. En omdat Gert ook totaal geen aandacht schonk aan het feit dat het paard het misschien wel eng kon vinden, was dat paard veel meer gefocusst op hem dan op ons.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:28

Een kennis van me gaat bij paarden die teveel op de ruiter letten, maar dan op de angstige manier het bos in.
Daar met het paard ook op de omgeving en niet alleen op hem.
En ik moet toegeven hij heeft altijd fijne relaxte paarden na een korte tijd.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:35

Oh, Jazz! Ik heb er twee van gereden en wat een twee fantastische paardjes waren dat :+: . Zo gevoelig en hardwerkend. Snel beledigd, maar dat was voor mij weer geen probleem, ik ben blijkbaar respectvol genoeg tegen ze. Want zeker 1 van die paardjes kon hele rare dingen doen, bijvoorbeeld plotseling gaan liggen tijdens het rijden als iets hem niet aanstond :P. Sensibele karaktertjes maar o wat waren ze leuk!

Overigens vind ik Gert fantastisch, maar ik denk niet dat ik het fantastisch vindt als iedereen Gert na gaat doen. Ik zou mijn paard wel bij Gert brengen, maar niet bij een of andere waaghals die er ook wel even op wil klimmen en goed kan blijven zitten. Ik heb het idee dat Gert wel echt weet wat hij doet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:12

Braaf steeds paard wat ik ooit zadelmak gemaakt heb was er 1 met 2x Amor in zijn lijn....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:54

Zoolgangster schreef:
gekvanfleur schreef:
CorrienR: dat zijn dan toch ook rotbokken...een paard met meer pit: prima...ik hoef ook niet zo'n hobbelpaard..maar een paard dat alleen kan worden ingereden op zo'n manier en dan nog steeds door een heel select gezelfschap gereden kan worden moet je toch noet willen fokken..het kwpn doet het bewust..

Ik heb een ras dat in NL eigenlijk niet voorkomt, en ik hoop dat het zo blijf..je kan alle soorten en maten en karakters krijgen, maar de mormels gaan de worst in ipv er mee te gaan fokken.

Je gaat toch ook niet fokken met een hond met slechte eigenschappen in het karakter..er zijn honden genoeg die pittig zijn en waar je genoeg uitdaging aan hebt, maar als ze echt klerelijers zijn, moet je ze gewoon laten inslapen of in ieder geval zeker noet mee gaan fokken.

Ook voor manégehouders is het een uitdaging om paarden te vinden met het juiste temperament, vooral tegenwoordig, vertelde een instructeur eens... Mensen willen allemaal op een stoere Jazz lookalike met oogverblindende gangen, maar ja, ze moeten het eerst wel leren en een paard met een beetje pit is dan al gauw te veel. Maar op een "slome" willen ze niet want dan voelen ze zich voor gek staan... Ja, wat willen ze dan?

Zo kon het gebeuren dat er eens een vrouw gillend op haar eigen bloedkikkertje zat, omdat die een héél klein beetje schrok en de bak een beetje door stuiterde... Maar ja, het is zo'n mooi paard...
Na 3-4 jaar dat paard (dat al wat ouder was) al te hebben, eindelijk bibberend een F2 proefje durven rijden...
Of je dàn niet ietwat voor schut staat met je eigen paard tussen de beginnende manégehobbelaars...

Nee, dan liever een brave... Trouwens, dat paard van die mevrouw was op zich hartstikke braaf, maar had gewoon te veel temperament voor iemand die snel bang is. Ik moet wel zeggen over die vrouw: ze was op latere leeftijd gaan rijden, en dan ben je al snel wat onzekerder. Ze had beter een rustig paard kunnen kopen, en dat vond ze zelf eigenlijk ook wel. Maar ja, het valt niet mee zo'n superpaard te vinden tegenwoordig.

Beter door een ezel wel gedragen, dan van een peerd in het zand geslagen, luidt een oud spreekwoord. En dat is niet voor niets.

Dat is niet tegenwoordig dat is al jaren zo. 20 jaar terug werkte ik op een pensionstal en toen was dat al zo met nakomelingen van Uniform.
Ze hadden da een Uniform whow....en ondertussen waren ze jalours op mij met mijn haflingertje want ja ik kon wel rijden en naar het bos. Hun kregen het paard nog niet eens naar de stapmolen.

Ik denk dat grootsheid waanzin bij de meeste mensen de oorzaak zijn van een paardje bij gert plaatsen.