Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bekapping

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:51

Dierenpolitie en LID zijn ermee bezig

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:23

Bekapping schreef:
Ragdollcat,het zijn 2 oudjes met een medische achtergrond dus die gaan niet naar de slacht in het buitenalnd.Ze staan nu bij een andere opvang die helaas deze dieren niet de zorg en aandacht geven die ze nodig hebben.
Gevolg de beide paarden zijn tot op het bot vermagerd

Belachelijk toch, een opvang zou een opvang moeten zijn om ze er weer bovenop te helpen en of in goede conditie te houden. Schandalig!

Wat is dat toch met de dierenopvangen tegenwoordig?

Top dat je voor ze in blijft zetten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:58

Jeetje, wat erg... En hoe frustrerend voor jullie, na zoveel inzet voor alle paarden een goede plek te vinden! Top dat jullie je zo voor de dieren in hebben gezet, en nu nog steeds inzetten...

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:08

Komende januari is het dan 1 jaar geleden dat Paarden opvang Amsterdam zijn deuren moest sluiten wegen s failliet gaan.
En nog is er geen eind aan,en gebeuren er zaken waar mijn haren van overeind gaan staan,maar helaas weer is het niet mogelijk in te grijpen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:21

Staan er nog paarden daar dan?

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:35

kun je je verhaal een beetje toelichten? evt. per pb

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:20

Alle paarden van de opvang zijn weg,maar heb helaas te horen gekregen dat enkele paarden die meegenomen zijn en gekocht zijn van donatie geld(de Tara Manda) paarden drachtig zijn.
Terwijl mevr Polman juist het paard wilde redden van de fok,en er nu zelf mee fokt!

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:57

Ook worden enkele paarden die bij de opvang niet meer bereden mochten worden ingezet als manegepaarden bij Manege de Jongh waar de paarden nu staan.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:54

Dat verbaast me niets, dat heb ik destijds ook al gezegd dat dat daar gebeurd. Balen hoor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:42

Bekapping schreef:
Ook worden enkele paarden die bij de opvang niet meer bereden mochten worden ingezet als manegepaarden bij Manege de Jongh waar de paarden nu staan.

Dat is toch schandalig en die mensen moeten zich kapotschamen!!! zowel de stichting als de manege de Jongh.

Zo zie je maar weer, geld geld geld...........dat is wat het belangrijkste is over de ruggen heen van de dieren die eigenlijk niet meer mag werken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:01

Inderdaad geld,geld, geld.
Ze denken alleen aan zich zelf.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:22

Ragdollcat schreef:
Bekapping schreef:

Dat is toch schandalig en die mensen moeten zich kapotschamen!!! zowel de stichting als de manege de Jongh.

Zo zie je maar weer, geld geld geld...........dat is wat het belangrijkste is over de ruggen heen van de dieren die eigenlijk niet meer mag werken.

De paarden schijnen op manege de Jongh te staan, maar als je namen noemt noem dan de naam van de verantwoordelijke persoon, nl. mevr. Polman

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 23:21

Volgens mij stond er nog een ander bericht van Bekapping waarin die naam wel werd genoemd, maar dat is waarschijnlijk verwijderd. Over een drachtige merrie...

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:49

Ik had hier idd nog een ander bericht geplaatst maar dat is verwijderd omdat ik daar een naam in noemde.
Maar 1 van de Tara Manda paarden,die voor veel donatiegeld is aangekocht om van de fok te kunnen redden,is nu drachtig!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:55

Echt schandalig dat dit soort praktijken niet aangepakt kan worden.
Helaas is het niet strafbaar, dus er kunnen geen stappen ondernomen worden, erg jammer en erg triest voor de dieren in kwestie.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:23

Bekapping schreef:
Ik had hier idd nog een ander bericht geplaatst maar dat is verwijderd omdat ik daar een naam in noemde.
Maar 1 van de Tara Manda paarden,die voor veel donatiegeld is aangekocht om van de fok te kunnen redden,is nu drachtig!

ook mijn bericht is verwijderd, ik heb geen enkel bericht van bokt daarover ontvangen en vind het vreemd dat namen van mensen die geld hebben ingezameld onder hun eigen naam (Polman) verwijderd worden opdat zij zelf onder die naam de publiciteit hebben gezocht. Dat is geen hetze of zwartmakerij gewoon een feit.

Dat mevr Polman nog steeds is staat is om door te gaan vind ik pijnlijk.

ik kan begrip hebben als ik feiten en onjuistheden plaats, maar blijkbaar verwijderd een overijverig moderator team deze berichten.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:28

Er zijn zelfs 2 paarden drachtig die van de Stichting waren,en er is 1 nieuwe pony bij gekomen waar ze ook mee bezig zijn om drachtig te laten worden.
Verder is Mevr Polman nu bedrijfsleider bij Manege de Jongh.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:34

Zolang er nog idioten zijn die erheen gaan om op ze te gaan rijden en dus betalen en meehelpen met het verzorgen............ dan blijft deze ellende bestaan................

Doneer niets, en ga er niet meer heen om mee te helpen en ga er niet betalen om ze te mogen rijden en te verzorgen of weet ik veel wat............dan is de pret heel snel afgelopen.

Want in dr eentje is het niet te doen en zonder geld is er geen bestaansrecht...
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 24-09-15 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:34

Het lijkt wel en soap-serie, maar dan wel een hele slechte......met name voor de betrokken paarden. Jammer dat helemaal niemand hier iets aan kan doen.
Maar die paarden waar zogenaamd niet meer op gereden kon/mocht worden en nu in de manege lessen lopen, mankeren die dan niets? Of lopen die gewoon kreupel in de lessen? Dat zou toch iemand moeten opvallen...en dan misschien alsnog een melding bij 144?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:41

Tuulijk mankeren ze wat,maar een tijdje op rust en dan gaat het wel weer even.
het laatste paard dat erbij is gekomen heeft nekartrose,maar een buut erin en paardje loopt wel weer!

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:26

Pfffttt......wat doen mensen die dieren aan zeg.....draait inderdaad alleen maar om geld.

Eifelopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:50

Goh, laat me raden welke merrie drachtig is....Ik heb nog een leuk citaat van de stichting daarover...

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:11

Juist die merrie!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:57

Ik hoorde vandaag dat de manege ook zijn veiligheidcertificaat kwijt is geraakt. Iets met ongediplomeerd personeel laten lesgeven en ruiters zonder cap. Verbaast me niets als die vrouw de nieuwe bedrijfsleider is. Jammer dat doorgaans de paarden en goedwillende klanten de dupe zijn..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 02:00

Ze staan inderdaad niet meer op de site van de fnrs...