Wat is er morgen nog? Ik dacht dat de cross als laatste werd gereden?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 30-08-14 15:57
Nou idd beetje jammer dat we alleen naar die Canadese mochten kijken. Ze deed het goed, maar had toch graag Tim's rondje gezien. Vond Karin trouwens super!
Yucca
Ossie96 schreef:
Springen
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Ossie morgen is het afsluitende springparcours.
Dallista
Geplaatst: 30-08-14 15:58
Ossie96 schreef:
Dat doen ze alleen in Aken, geloof ik. Normaal gesproken is het altijd dressuur - cross country - springen.
Springen wordt overigens ook, in elk geval gedeeltelijk, weer live uitgezonden door de ARD!
Eerder werd nog bericht dat de Duitse (individuele) ruiter Ostholt geëlimineerd was na de cross. Nu staat hij weer in de uitslagen, op plaats 5.
Flew
Geplaatst: 30-08-14 16:08
De vis (hindernis 30) is toch wel de 'angstgegner' van dit cross country parcours. Veel weigeringen op deze sprong en een enkele valpartij. Zojuist wederom een weigering (nummer 87, Hermoso Farras, Spanje), gevolgd door een struikelpartij in het water, waarbij het paard gelukkig op de been bleef.
Harry Meade, de laatste ruiter voor Groot-Brittannië is ook binnen. Hij rijdt een foutloos parcours, 26,4 tijdfouten. Dit bezorgt hem de 23e plaats en Groot-Brittannië kan na vandaag niet lager dan op de 2e plaats in het landenklassement eindigen.
Andrew Nickelson rijdt een goede ronde en krijgt slechts 7,2 tijdfouten. Helaas is Nieuw-Zeeland al uitgeschakeld voor het landenklassement, maar hij komt individueel nu op de 4e plek.
De laatste ruiter: Sandra Auffarth voor Duitsland. Zij moet Duitsland helpen bij het verstevigen van hun positie (eerste) in het landenklassement. Dat gaat wel lukken, want ze rijdt een keurig parcours. Met een foutloze ronde en 16,8 strafpunten voor de tijd leek ze het William Fox-Pitt nog even moeilijk te maken, maar uiteindelijk wordt ze 2e. Duitsland eerste in het landenklassement, Groot-Brittannië tweede en Australië derde.
Als Nederland in landenklassement 5e blijft... dan is het toch goed want dan hebben ze zich gekwalificeerd voor Brazilië. Ligt er natuurlijk wel aan hoe ze springen...
Annemiek80
Geplaatst: 30-08-14 16:27
Ben benieuwd of 'we' (het nl team) de vijfde plek kunnen vasthouden, want zoals ik begreep hebben 'we' ons dan gekwalificeerd voor een team voor Rio?
Bedankt Flew! Ik bleef tussendoor goed op de hoogte. Benieuwd naar morgen...
MonteKarlo
Geplaatst: 30-08-14 16:36
Verdorie zeg, ik heb vandaag meerdere malen geprobeerd ergens via een livestream te kijken, maar geen een keer gelukt Bedankt voor de updates, krijg je toch nog wat mee
Goed gereden door Nederland, vijfde plaats is mooi nu vasthouden voor die olympische kwalificatie. Zag dat ze wel een flinke voorsprong op de nummer 6 hebben dus dat is positief. Heerlijk de hele dag sport gekeken, hoop goede ruiters gezien altijd weer leerzaam. Morgen kijk ik voor de ontknoping, dit is voor mij het hoogtepunt van Normandië want eventing vind ik het leukst.
Ik heb alles gemist.... Zijn er ergens herhalingen te zien al ?
Quebelle
Geplaatst: 30-08-14 17:08
k_m schreef:
Hoeveelste staat karin momenteel??
6de dacht ik, Lara staat 18de
M_i_R
Geplaatst: 30-08-14 18:11
Nog even een toevoeging over nr 58, Anna Hilton met matrix. Wij stonden pal voor de hindernis toen het fout ging en het had niks te maken met de montage van de hindernis zoals Murthul suggereert.
Ze reed de hindernis (het alternatief) niet heel overtuigd aan en kwam beroerd uit waardoor het paard in de sprong met zijn rechter voorbeen achter de hindernis bleef hangen en voorover over de hindernis kukelde. Paard maakt een rare schuiver en viel gelukkig net niet op Anna. Hij lag met zijn rug naar het water en zijn benen omhoog op de helling naar de hindernis.
In eerste instantie vreesden we dat hij ter plekke geschoten moest worden omdat hij bleef liggen en er een hek omheen werd geplaatst. Godzijdank was dat niet het geval en werd het paard, terwijl hij gekoeld werd met water uit de waterbak, bevrijd van zijn zadel waarna ze hem om hebben kunnen trekken en iedereen heel van het parcours af kon.
Ik vond het een verschrikkelijk moment en moest bijna een traantje laten toen hij weer op zijn benen stond. Applaus van alle omstanders voor het hele team dat de situatie super heeft aangepakt daar!
ellentje0
Geplaatst: 30-08-14 18:16
IK baal dat ik het gemist heb. Weet iemand of je het ergens terug kunt kijken? Kan het namelijk nergens vinden:(