Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:54

Ik vind jouw reacties in Totilas topics altijd zo'n onderliggende sneer bevatten naar Edward Gal, Ayasha.
Ik snap heel goed dat Edward niets wilde zeggen over deze kwestie.

bliver

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:59

het meest voor de hand liggende is dat hij gewoon niks mag zeggen anders had er wel iemand van die stal zijn mond open gedaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:59

Ik vind Edward altijd zeer oprecht overkomen. Dus snap best dat hij niet continu over Totilas wil praten. Volgens mij is dat wel een standaard vraag in interviews die altijd terugkomt. Hij heeft toen op z'n facebook een aantal keer mooie woorden over Totilas geplaatst en wat een eer het is dat hij nu met een zoon van Totilas mag rond rijden.

Totilas is het in het verleden, Edward had ook graag Totilas willen blijven rijden (anders had hij nooit geprobeerd terug te kopen met hulp van Glock.) En om dan continu over de zere plek te praten, lijkt mij ook niet prettig. Hij zal er financieel wel beter van zijn geworden, maar qua gevoel..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:02

Aranel schreef:
Ik vind jouw reacties in Totilas topics altijd zo'n onderliggende sneer bevatten naar Edward Gal, Ayasha.

Is heel erg opvallend ja dat jij blijkbaar iets persoonlijk tegen hem hebt. Er is geen topic wat je onbenut laat om dat te verkondigen. Is erg irritant misschien kun je je frustraties over hem eens tegen hemzelf uiten? Blijkbaar ken je hem persoonlijk gezien je in elk topic hem loopt af te kraken?

Ik zou als ik hem was ook nooit weer 1 woord over het paard zeggen tegen wie dan ook. Alles is wel gezegd lijkt me.

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:20

Heb eens op een prachtige jonge Fries gereden zo vd fokker uit Friesland. Dan denk je hoog dressuur op een Fries? Binnen 2 maanden was het paard finaal kapot gereden, stang en trens, dubbele neusriemen, sporen, zweep, paard was keihard in de mond en rende meteen de bak uit. Er zijn zat goede paarden, Zowel Toti als Gal hebben geluk gehad. Jammer dat geld altijd alles weer kapot maakt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:22

Wat triest dat iemand die kritisch durft te zijn over Gal hier gelijk persoonlijk wordt aangevallen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:53

Beetje overdreven om dat meteen een persoonlijke aanval te noemen vind je niet?
Dat is gewoon iets wat mij opvalt en volgens mij bracht ik het niet op een vervelende manier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:58

aisie schreef:
Aranel schreef:

Is heel erg opvallend ja dat jij blijkbaar iets persoonlijk tegen hem hebt. Er is geen topic wat je onbenut laat om dat te verkondigen. Is erg irritant misschien kun je je frustraties over hem eens tegen hemzelf uiten? Blijkbaar ken je hem persoonlijk gezien je in elk topic hem loopt af te kraken?

Ik zou als ik hem was ook nooit weer 1 woord over het paard zeggen tegen wie dan ook. Alles is wel gezegd lijkt me.

Persoonlijk wat tegen hebben? Wanneer zou dat wel ontstaan zijn? Ik ga er niet wekelijks op de koffie, hoe zou ik dan Iets persoonlijks tegen 'm hebben. Ik weer gewoon dat het ruitervolk zelden 100% oprecht is, sowieso de mens, en het zou me sterk lijken als Gal een uitzondering is. :D niet meer of minder.

Ben gewoon kritisch in schril contrast met de roze wolk van de Gal-fans dat Hij er niet over kán praten. Komop, het is een +40 jarige zakenman en professionele ruiter. Hoe naïef ben je dan?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:09

Was het ruitervolkje maar 100% oprecht, maar het is één grote corrupte bende :n En dat zie je ook in het verhaal van Totilas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:21

LiiNd_Y schreef:
Was het ruitervolkje maar 100% oprecht, maar het is één grote corrupte bende :n En dat zie je ook in het verhaal van Totilas.

Da bedoellik. En zwijgen heeft vaak weinig te maken met. 'Te pijnlijk' maar goed. Net zoals Totilas niet getoond werd bij Rath met een reden, en niet omdat ze het te pijnlijk vonden voor Totilas. Maar goed. Dan ben ik persoonlijk blijkbaar. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:28

Ayasha haha
Gelukkig leven wij in een vrij land en mag je zelf bepalen wanneer je mee werkt aan een documentaire en wanneer niet, en mag je zelf bepalen of je met de pers praat en wanneer niet.
Het staat edward gal helemaal vrij om te praten,
Daar hoeft hij toch geen verantwoording over af te dragen

Het siert hem dat hij in de pers zich niet negatief uitlaat over een paard dat niet meer bij hem in training stast.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:32

janouk schreef:
Ayasha haha
Gelukkig leven wij in een vrij land en mag je zelf bepalen wanneer je mee werkt aan een documentaire en wanneer niet, en mag je zelf bepalen of je met de pers praat en wanneer niet.
Het staat edward gal helemaal vrij om te praten,
Daar hoeft hij toch geen verantwoording over af te dragen

Het siert hem dat hij in de pers zich niet negatief uitlaat over een paard dat niet meer bij hem in training stast.

Tuurlijk, ik dwing hem toch ook niet? Maar ik heb ook het recht om daar kritisch over te zijn. :D vrij land enzo. En das niks persoonlijk in tegenstelling tot wat beweerd wordt. :D was het Anky of Imke geweest had ik in deze ook getwijfeld.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:52

:D dat geeft te denken

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Waarom zo kritisch? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:53

Het lijkt mij waarschijnlijk, dat er afspraken zijn gemaakt met EG, zoals geen uitlatingen in de pers. Gebeurt dagelijks tussen werkgevers en werknemers, niets geks aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:57

janouk schreef:
:D dat geeft te denken

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Waarom zo kritisch? :+

De waard heeft gewoon nog maar weinig positieve dingen meegemaakt met goedgelovig en naïef te zijn en de gasten te vertrouwen. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me. Ik heb m'n les wel geleerd. Liever een keer te veel wantrouwig en sorry zeggen dan nog een keer verkeerd aan te komen. ;) maar jij mag van mij denken dat ik onbetrouwbaar ben hoor. :j ik weet beter, das genoeg voor mij. :)

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:54

Citaat:
Komop, het is een +40 jarige zakenman en professionele ruiter.

En hij heeft zijn centjes gepakt ..en daarbij zijn zeker de afspraken gemaakt..

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:01

Wat een soap zeg, die Totilas docu. Vond het wel een mooi stukje dat van Uytert emotioneel werd toen hij het over Gribaldi had.
Verder vond ik het maar een raar volkje over het algemeen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:03

jirina schreef:
Citaat:
Komop, het is een +40 jarige zakenman en professionele ruiter.

En hij heeft zijn centjes gepakt ..en daarbij zijn zeker de afspraken gemaakt..

Dezelfde als met PS en Co. Dan lijkt me.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:36

Na deze docu kreeg ik juist van Gal een beetje een nare nasmaak.. zielig gaan doen in de media terwijl hij er gewoon al vanaf wist. (Plus wel wat geld gevangen heeft w.s.)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:41

Thomas schreef:
Na deze docu kreeg ik juist van Gal een beetje een nare nasmaak.. zielig gaan doen in de media terwijl hij er gewoon al vanaf wist. (Plus wel wat geld gevangen heeft w.s.)

Hij heeft niet zielig gedaan. Ookal heeft hij er wel vanaf geweten, er is hem ooit beloofd dat dit paard niet verkocht zou worden onder het mom van er is toch niemand die die prijs gaat betalen. Daarbij heb je als ruiter niet met alle paarden een echte klik en emotionele band zoals hij die had met toot dus het is wel degelijk logisch dat hij gewoon verdrietig was.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:42

Voor de mensen die nieuwsgierige internationale connecties hebben:

TransLegal Translations heeft de documentaire vertaald naar het Engels.

Via deze http://www.translegal.nl/totilas-paard-fenomeen/ link kunnen ze én de vertaling zien én de video bekijken!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:50

bliver schreef:
Thomas schreef:

Hij heeft niet zielig gedaan. Ookal heeft hij er wel vanaf geweten, er is hem ooit beloofd dat dit paard niet verkocht zou worden onder het mom van er is toch niemand die die prijs gaat betalen. Daarbij heb je als ruiter niet met alle paarden een echte klik en emotionele band zoals hij die had met toot dus het is wel degelijk logisch dat hij gewoon verdrietig was.

Als Edward eerlijk was geweest, was de commotie rondom en naar de Vissers toe veel minder geweest. :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:54

Waarover had hij eerlijk moeten zijn dan? er is verder toch nergens over gelogen. Het paard is verkocht omdat er een prijs is geboden warvan niemand had gedacht dat die ooit geboden ging worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:55

Volgensmij is het paard toch voor de juiste prijs altijd te koop geweest? Hij had dacht ik uit eerder intervieuws alleen zege gekregen t/m kentucky

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:18