Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Babootje schreef:@wie zegt nou hoe oud die foto's zijn? Da rapport zegt dan toch meer?
FelineNanet schreef:http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/laats ... mishandeld
Gelukkig had ze wel nog even tijd om het ja-woord te geven![]()
Paardje ziet er trouwens hier aardig rond uit
R12312 schreef:FelineNanet schreef:http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/laats ... mishandeld
Gelukkig had ze wel nog even tijd om het ja-woord te geven![]()
Paardje ziet er trouwens hier aardig rond uit
Hij heeft een rare dikke buik op dat filmpje en zijn bespiering is vreselijk voor een paard wat op dat nivo loopt.
Mischa Koot reed het paard onder begeleiding van de fam. Bartels, dus het is zeker dat er gelogen wordt. Wie er gelijk krijgt weet ik niet. Daar oordeel ik niet over. Maar om nou te zeggen dat het paard er goed uit ziet???
Nee dier ziet er vreselijk uit.
R12312 schreef:Hij heeft een rare dikke buik op dat filmpje en zijn bespiering is vreselijk voor een paard wat op dat nivo loopt.

Babootje schreef:Netje schreef:@Babootje: heb je dan al de stukken van Merelbeke ingezien?? Want het is wel knap dat je nu al zegt dat ze de handen in het vuur steken, terwijl er verder nog niets naar buiten gekomen is.
En Wensing een uitstekende advocaat??? Is dat meetbaar dan? Ken wel voorbeelden waar het behoorlijk fout gegaan is als meneer Wensing zich ermee bemoeide...
eigen ervaring
Netje schreef:Babootje schreef:@wie zegt nou hoe oud die foto's zijn? Da rapport zegt dan toch meer?
Die pagina is van Lonneke zelf en die foto's heeft ze er ook zelf opgezet: mag toch aannemen dat ze dan van 29 januari zijn.
Graag hoor ik toch nog even van je of je de stukken van Merelbeke al hebt ingezien (zie vorige pagina), want die vraag sla je even over.... En volgens jou steken ze hun handen daarvoor in het vuur, dus neem aan dat je ze kent en ook gesproken hebt en de stukken hebt ingezien?? Je trekt alles van iedereen (zelfs foto's) in twijfel, maar feitelijk doe je zelf niet anders, vandaar mijn vraag !
Babootje schreef:Wat is dat nou voor rare opmerking. Als er een aanklacht ligt tegen Bartels met onderliggende stukken te weten een DA verklaring en een 2nd opinion bij de universiteitskliniek dan zullen die er echt wel liggen. Je begint geen zaak als die bij voorbaat al kansloos is.
Shadow0 schreef:Babootje schreef:Wat is dat nou voor rare opmerking. Als er een aanklacht ligt tegen Bartels met onderliggende stukken te weten een DA verklaring en een 2nd opinion bij de universiteitskliniek dan zullen die er echt wel liggen. Je begint geen zaak als die bij voorbaat al kansloos is.Shadow0 schreef:Nou... Dat komt zeker wel voor. Omdat het dus, juist omdat mensen al snel denken dat er dus vast wel wat van waar is, wel bijna gegarandeerd schade doet.
Jannepauli schreef:Een sportpaard op z'n 20e?
Ieder weldenkend mens heeft zijn/haar paard dan al op pensioen gezet. Wil dierenliefhebster Engels het paard op die leeftijd, na al een redelijk intensieve carrière, nog steeds de ring insturen?
Wat betreft de vermeende schade: die is wel te constateren maar wat niet kan is dat er dan bewezen sprake van misbruik of harde behandeling is geweest. Er zijn talloze oorzaken en zoals ik al eerder zei: als je iedere dag een bit in de mond hangt en ook al rij je met fluwelen handjes.. zelfs dan is er al botreductie te zien. Tenzij het een verse verwonding is, is op een Xfoto ook geen datering mogelijk. Dat kan pas als je sectie gaat verrichten. Waar het in een rechtzaak om gaat is dat er sprake moet zijn van feiten, niet van 'mogelijke aannames'..
)Flevolander schreef:Persoonlijk vraag ik me überhaupt af of je als ruiter in staat bent om een kaak van een paard te ontwrichten.. Moet je natuurkundig gezien wel erg hard je best doen om tot dat soort krachten te komen, zeker vanuit die hoek gezien..
quarterH schreef:Flevolander schreef:Persoonlijk vraag ik me überhaupt af of je als ruiter in staat bent om een kaak van een paard te ontwrichten.. Moet je natuurkundig gezien wel erg hard je best doen om tot dat soort krachten te komen, zeker vanuit die hoek gezien..
een paard kan vrij 'makkelijk'zijn kaak uit de kop krijgen.
alleen gebeurd dit bijna nooit (bijna onmogelijk) door bitgebruik.
dit gebeurd doordat het paard bv op een steen bijt, of een rare beweging maakt tijdens het rollen.
praat maar eens met een goed erkende paardendentist hierover.
dus ja, het kan zeker (en komt vaker voor dan je denkt)
nee, de kans dat het door rijdne komt is heeeeeeeeeel klein