Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:49

calippe schreef:
upendo schreef:
Ben ik met je eens, maar bij die eigenschappen komt 'realisme' ook om de hoek kijken.

Als je merkt dat je te weinig geld binnen blijft krijgen..
Kijk dan naar andere oplossingen. In plaats van aandacht te vragen om meer geld te verdienen kun je ook kijken naar manieren om geld te creëren.

Nou, en die oproep kan misschien ook wel een vraag zijn naar een manier om het te bewerkstelligen, op wat voor manier dan ook. Eenvoudig zal het niet zijn.

En realiteit kan soms zo hard zijn dat je het niet kunt accepteren. En dan wordt realisme des te moeilijker. Ik snap dat wel.

Ja? Dus? Krimp dan in, dan heb je de toereikende middelen wel.
De oplossing is echt niet zo moeilijk als het lijkt soms.

Ik heb nu ook geen geld om een huisdier te nemen, al heb ik soms superveel medelijden met al die arme honden in het asiel die voorbij komen op facebook. Maakt dat dan dat ik maandelijks geld moet vragen aan mijn ouders en vrienden omdat IK dan een good feeling krijg omdat ik een dier uit een slechtere situatie heb gehaald? Ik hoop toch van niet?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:52

cavaletti schreef:
Deze stichting is volgens mij uit emotionele gronden ontstaan. Bij toeval zijn ze via via gewezen op een aantal zwaar verwaarloosde paarden. Je word niet op een dag wakker en denkt..... vandaag ga ik een paard/hond redden, daar heb ik nou echt zin in.... Je probeert in dit geval een paard te redden omdat je emoties/gevoelens zeggen dat je het dier zo niet kunt laten staan/liggen.

Ik zou juist blij zijn als een stichting als deze zijn "zakelijke" kanten niet echt op een rijtje heeft want dan weet ik in ieder geval dat het niet met voorbedachte rade is geweest om geld los te peuteren bij mensen want tenslotte begin je zoiets omdat het op je pad komt en niet omdat je al een heel uitvoerig bedrijfsplan hebt liggen.

Van het een komt het ander, er melden zich steeds meer zorgelijke gevallen van verwaarlozing en nee zeggen is in zo´n geval niet aan de orde want je probeert te redden wat je redden kunt. In het begin doe je zoiets met eigen financiële middelen en ben je blij als je er "weer eentje" kunt redden. Dan worden je eigen financiële middelen minder en probeer je steun te krijgen bij vrienden, bekenden en via via. Weer ben je blij met elke cent zodat er weer een nieuw treurig geval gered kan worden. Later als er steeds meer mensen bij je aankloppen met adressen van verwaarloosde dieren en je merkt dat je wel alles graag wilt opvangen maar je eigen familie/bedrijf er financieel onder lijdt of je eigen paarden dan ga je denken..... misschien is er iemand van de buitenwereld die ons wil helpen.

Geloof me zoiets overkomt je en je probeert wat je kunt: Het gaat in mijn ogen hier niet om geld klopperij van ons tere zieltjes. Nee deze mensen doen wat ik precies hetzelfde zou doen. Een dier redden van een leven wat je niemand gunt. Allemaal mooi gepraat van sommige mensen die maar roepen "beter af bij de slacht..." of " het is een druppel op de hele emmer" Tja maar als iedereen zo denkt dan word het leed alleen maar erger. Een paard/hond kiest er niet voor om door een eigenaar te worden verwaarloosd en die er dan nog steeds probeert een slaatje uit te slaan. Nee een dier laat het allemaal maar toe hoe wij mensen alles en iedereen om ons heen vernietigen. Wees blij dat er nog mensen zijn die zoveel tijd, geld en emotie steken in een door de medemens kapot gemaakt wezen.

Natuurlijk zijn sommige paarden beter af als ze uit hun lijden verlost worden, maar ook dit doet deze stichting. Ze laten een "onredbaar" geval niet liggen maar laten het op humane wijze inslapen. Ook dit kost geld want een dierenarts werkt echt niet voor niks. Maar aan hun lot overlaten en een verschrikkelijke dood laten sterven doe je gewoon niet dus moet er iemand wat doen.

En natuurlijk zijn er stichtingen, mensen oid die het misbruiken en van ons geld willen aftroggelen maar ik geloof werkelijk niet dat het in dit geval aan de orde is.

Ik denk dat wij ons allemaal niet realiseren hoeveel werk het is om naast je werk, huishouden enz. nog eens zoveel paarden te verzorgen waarvan bijna allemaal extra zorg nodig hebben. Dan nog eens op alle meldingen van verwaarlozingen afgaan met de auto, soms honderden kilometers weg.
Stel dat er eens een paar euro overblijft dan gun ik het die mensen enorm omdat waarschijnlijk die ene Euro die overblijft weer geïnvesteerd word in iets nuttigs om hun werk voort te kunnen zetten.

Ik kan me hier helemaal in vinden als ik 100 % zeker zou zijn dat het zo echt gaat, in het begin misschien wel, maar wat van al die arme stakkers van de handelaren die ze opkopen?? Dáár gaat het me om, om die vizieuze circel.En om het feit dat er geen openbaarheid van de boeken is, de balansen ed. Een stichting is verplicht om daar openheid van zaken in te stellen. en danvind ik heteen beetje zwak excuus dat ze geen goede bedrijfsvoering hebben, tja....

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:54

Ja Gini en het probleem moet aangepakt worden bij de bron anders zal hier geen eind aan komen.
Dan komen er steeds weer andere paarden die ernstig vermagert zijn.

Dus idealisten op de barricade's om in Spanje wetten te maken voor het welzijn van dieren.
Dit zal heel veel energie gaan kosten maar is het enige dat het lijden zal verminderen.

En hopen dat de economie daar snel aantrekt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:56

Van het een komt het ander, wat je zegt. En voor je het weet groeit het je zo boven het hoofd dat wat je doet niet meer zomaar onder de noemer "goed" valt. Net zoals een vrouw hier in de buurt. Die had twee katten van haarzelf. Op een dag neemt ze twee zwerfkatten op. En voor je het wist stond ze bekend als kattenopvang. Eerst brachten ze haar nog zwerfkatten, maar al snel dumpte men ook gewone huiskatten waar men geen tijd en zin meer had bij haar. Want zij ving ze gratis op, bij een asiel moet je betalen. Op den duur had ze zoveel katten (ik heb nooit het exacte aantal geweten) dat het haar eigenlijk te veel werd. Maar stoppen of inbinden zou ze niet, want die arme katjes hadden haar nodig.
Weet je hoe het verhaal is afgelopen? De dierenbescherming heeft daar heel veel katten moeten weghalen omdat ze ze zelf verwaarloosde. Ongewild uiteraard, ze deed het uit naïef idealisme, maar daar hebben de katten geen boodschap aan. Kittens met niesziekte, volwassen katten met vlooien, ongecastreerde mannetjes, enz enz.

Niet alles wat goed bedoeld is, is goed. Of met een cliché "the road to hell is paved with good intentions."

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:57

rocymax schreef:
cavaletti schreef:
Deze stichting is volgens mij uit emotionele gronden ontstaan. Bij toeval zijn ze via via gewezen op een aantal zwaar verwaarloosde paarden. Je word niet op een dag wakker en denkt..... vandaag ga ik een paard/hond redden, daar heb ik nou echt zin in.... Je probeert in dit geval een paard te redden omdat je emoties/gevoelens zeggen dat je het dier zo niet kunt laten staan/liggen.

Ik zou juist blij zijn als een stichting als deze zijn "zakelijke" kanten niet echt op een rijtje heeft want dan weet ik in ieder geval dat het niet met voorbedachte rade is geweest om geld los te peuteren bij mensen want tenslotte begin je zoiets omdat het op je pad komt en niet omdat je al een heel uitvoerig bedrijfsplan hebt liggen.

Van het een komt het ander, er melden zich steeds meer zorgelijke gevallen van verwaarlozing en nee zeggen is in zo´n geval niet aan de orde want je probeert te redden wat je redden kunt. In het begin doe je zoiets met eigen financiële middelen en ben je blij als je er "weer eentje" kunt redden. Dan worden je eigen financiële middelen minder en probeer je steun te krijgen bij vrienden, bekenden en via via. Weer ben je blij met elke cent zodat er weer een nieuw treurig geval gered kan worden. Later als er steeds meer mensen bij je aankloppen met adressen van verwaarloosde dieren en je merkt dat je wel alles graag wilt opvangen maar je eigen familie/bedrijf er financieel onder lijdt of je eigen paarden dan ga je denken..... misschien is er iemand van de buitenwereld die ons wil helpen.

Geloof me zoiets overkomt je en je probeert wat je kunt: Het gaat in mijn ogen hier niet om geld klopperij van ons tere zieltjes. Nee deze mensen doen wat ik precies hetzelfde zou doen. Een dier redden van een leven wat je niemand gunt. Allemaal mooi gepraat van sommige mensen die maar roepen "beter af bij de slacht..." of " het is een druppel op de hele emmer" Tja maar als iedereen zo denkt dan word het leed alleen maar erger. Een paard/hond kiest er niet voor om door een eigenaar te worden verwaarloosd en die er dan nog steeds probeert een slaatje uit te slaan. Nee een dier laat het allemaal maar toe hoe wij mensen alles en iedereen om ons heen vernietigen. Wees blij dat er nog mensen zijn die zoveel tijd, geld en emotie steken in een door de medemens kapot gemaakt wezen.

Natuurlijk zijn sommige paarden beter af als ze uit hun lijden verlost worden, maar ook dit doet deze stichting. Ze laten een "onredbaar" geval niet liggen maar laten het op humane wijze inslapen. Ook dit kost geld want een dierenarts werkt echt niet voor niks. Maar aan hun lot overlaten en een verschrikkelijke dood laten sterven doe je gewoon niet dus moet er iemand wat doen.

En natuurlijk zijn er stichtingen, mensen oid die het misbruiken en van ons geld willen aftroggelen maar ik geloof werkelijk niet dat het in dit geval aan de orde is.

Ik denk dat wij ons allemaal niet realiseren hoeveel werk het is om naast je werk, huishouden enz. nog eens zoveel paarden te verzorgen waarvan bijna allemaal extra zorg nodig hebben. Dan nog eens op alle meldingen van verwaarlozingen afgaan met de auto, soms honderden kilometers weg.
Stel dat er eens een paar euro overblijft dan gun ik het die mensen enorm omdat waarschijnlijk die ene Euro die overblijft weer geïnvesteerd word in iets nuttigs om hun werk voort te kunnen zetten.

Ik kan me hier helemaal in vinden als ik 100 % zeker zou zijn dat het zo echt gaat, in het begin misschien wel, maar wat van al die arme stakkers van de handelaren die ze opkopen?? Dáár gaat het me om, om die vizieuze circel.En om het feit dat er geen openbaarheid van de boeken is, de balansen ed. Een stichting is verplicht om daar openheid van zaken in te stellen. en danvind ik heteen beetje zwak excuus dat ze geen goede bedrijfsvoering hebben, tja....

Een verwaarloosd paard is een verwaarloosd paard of deze nu bij een handelaar of de koningin zou staan dat moet toch niet uitmaken. Natuurlijk lacht die handelaar zich dood omdat hij geld kirjgt voor zo´n scharminkel maar dat zou me geen biet interesseren. Dus omdat het beleid in Spanje verrot is en die handelaar waarschijnlijk slimmer is als ons moet je zo´n dier maar laten lijden?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:01

Nee dat klopt dit ruikt duidelijk naar het afschuiven van verantwoordelijkheid.
Mensen met veel emotie voor dieren er mee opzadelen en dan de handen er vanaf trekken.

Mensen leed en dieren leed zal altijd blijven bestaan maar je moet het de verantwoordelijke niet te makkelijk gaan maken.

Je kunt het ook zo zien misschien hou je zo het dierenleed wel in stand.
Misschien een gevaarlijke hersenspinsel maar dat hoor ik dan wel.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:02

Maar zo hou je het verwaarlozen van paarden juist in stand.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:03

Gini schreef:
Van het een komt het ander, wat je zegt. En voor je het weet groeit het je zo boven het hoofd dat wat je doet niet meer zomaar onder de noemer "goed" valt. Net zoals een vrouw hier in de buurt. Die had twee katten van haarzelf. Op een dag neemt ze twee zwerfkatten op. En voor je het wist stond ze bekend als kattenopvang. Eerst brachten ze haar nog zwerfkatten, maar al snel dumpte men ook gewone huiskatten waar men geen tijd en zin meer had bij haar. Want zij ving ze gratis op, bij een asiel moet je betalen. Op den duur had ze zoveel katten (ik heb nooit het exacte aantal geweten) dat het haar eigenlijk te veel werd. Maar stoppen of inbinden zou ze niet, want die arme katjes hadden haar nodig.
Weet je hoe het verhaal is afgelopen? De dierenbescherming heeft daar heel veel katten moeten weghalen omdat ze ze zelf verwaarloosde. Ongewild uiteraard, ze deed het uit naïef idealisme, maar daar hebben de katten geen boodschap aan. Kittens met niesziekte, volwassen katten met vlooien, ongecastreerde mannetjes, enz enz.

Niet alles wat goed bedoeld is, is goed. Of met een cliché "the road to hell is paved with good intentions."

Er bestaat voor honden en katten nog een asiel, voor paarden niet eens geloof ik. En waarom zou je het zo snel opgeven door te zeggen" het groeit boven mijn hoofd" Je geeft het niet zo snel op. Er komt altijd wel weer een donatie of iets positiefs op je weg. Liever iemand die het tenminste probeert om het beste te doen dan iemand die bij voorbaat als zegt........ het heeft toch geen zin. Nee hoor dan liever alles proberen en doorgaan tot je omkiept dan opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:03

Je hoeft het dier niet te laten lijden, maar je hoeft ook het dier niet op te kopen van de handelaar en het zo in stand houden; dan weet je dat je de komende 10 jaar nog hetzelfde blijft doen en daarmee de échte paarden in nood moet laten staan, omdat de handelaar je te slim af is iedere keer. Is dat nou een oplossing, is dat dan het redden van paarden?

Het begin is gewoon om niet meer van die handelaren te kopen. Ja, dan gaan er paarden dood, maar als ik lees dat ze 'geredde' paarden alsnog gelijk inslapen of na een week inslapen, zijn ze net zo goed dood. En dat paard heeft die week echt niet door dat ie 'gered' is hoor, het enige goede gevoel is voor jezelf, niet voor het paard.

Ze hebben niet meer ruimte en geld voor nog meer paarden, dus zijn ze direct in nood? Ik heb ook niet meer ruimte en geld voor nog 5 paarden, wie helpt mij, ik vind ook dat ik in nood ben omdat er wel wat paarden zijn die ik een rustige oude dag wil bieden, maar zo werkt het echt niet.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:09

chelle_dora schreef:
Je hoeft het dier niet te laten lijden, maar je hoeft ook het dier niet op te kopen van de handelaar en het zo in stand houden; dan weet je dat je de komende 10 jaar nog hetzelfde blijft doen en daarmee de échte paarden in nood moet laten staan, omdat de handelaar je te slim af is iedere keer. Is dat nou een oplossing, is dat dan het redden van paarden?

Het begin is gewoon om niet meer van die handelaren te kopen. Ja, dan gaan er paarden dood, maar als ik lees dat ze 'geredde' paarden alsnog gelijk inslapen of na een week inslapen, zijn ze net zo goed dood. En dat paard heeft die week echt niet door dat ie 'gered' is hoor, het enige goede gevoel is voor jezelf, niet voor het paard.

Ze hebben niet meer ruimte en geld voor nog meer paarden, dus zijn ze direct in nood? Ik heb ook niet meer ruimte en geld voor nog 5 paarden, wie helpt mij, ik vind ook dat ik in nood ben omdat er wel wat paarden zijn die ik een rustige oude dag wil bieden, maar zo werkt het echt niet.

Sta hier echt van te kijken. Dus jij geloofd echt dat het paard het niet merkt dat het nog weken pijn lijdt als het zwaar verwaarloosd bij de handelaar blijft staan of dat de PIN het paard gelijk uit zijn lijden verlost. Dus als jij onder de bus komt moet ik je eerst maar 4 weken laten liggen voordat ik je uit je lijden verlos en eventueel naar een ziekenhuis breng... Oke dan weet ik dat.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:11

Kan iemand mij dan uitleggen, hoe een stichting wel moet werken dan? Wanneer, ik noem maar wat hoor, het WNF of Greenpeace een bos of een bepaald dier wilt redden, zie je toch ook reclames voorbij komen voor donaties? ''Met uw hulp kunnen we....'' Waarom mag de stichting Paard in Nood dan geen donateurs verzamelen voor meer en/of grotere acties om meerdere paarden een 2e kans te geven? Volgens mij is het juist het doel van een stichting om te vergroten mede door donateurs en mensen die mee willen doen. Het aantal paarden wat ze nu hebben kunnen ze onderhouden en hebben een nieuw leven, dus ik denk dat ze bedoelen dat ze er graag meer willen redden maar in nood zitten omdat ze dat helaas nog niet kunnen. Is toch mensen de eigen keus of ze daar aan doneren of niet? De een doneert aan de brandwondenstichting en de ander vind kika veel belangrijker..

En dan de reacties dat ze betere paarden moeten opkopen omdat ze daar meer aan hebben. Het is toch juist de BEDOELING om de paarden in NOOD uit de ellende te halen? Wanneer een stichting circusberen op koopt hoor je toch ook niemand roepen dat ze de betere beren moeten nemen omdat de anderen te oud of te zwaar verwaarloosd zijn? Het is natuurlijk mooi meegenomen als ze zoveel mogelijk paarden weer kunnen verkopen, maar dat is toch niet het hoofd doel van deze stichting of begrijp ik het nu verkeerd?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:11

cavaletti schreef:
Er bestaat voor honden en katten nog een asiel, voor paarden niet eens geloof ik. En waarom zou je het zo snel opgeven door te zeggen" het groeit boven mijn hoofd" Je geeft het niet zo snel op. Er komt altijd wel weer een donatie of iets positiefs op je weg. Liever iemand die het tenminste probeert om het beste te doen dan iemand die bij voorbaat als zegt........ het heeft toch geen zin. Nee hoor dan liever alles proberen en doorgaan tot je omkiept dan opgeven.

Wie spreekt over opgeven?
Ik heb het over realistisch blijven. Als je geld en plaats hebt om 30 paarden te redden, dan red je 30 paarden. Geen 50.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:15

Gini schreef:
cavaletti schreef:

Wie spreekt over opgeven?
Ik heb het over realistisch blijven. Als je geld en plaats hebt om 30 paarden te redden, dan red je 30 paarden. Geen 50.

Ja je hebt gelijk als je op zo´n moment logisch kunt denken. Maar op het moment dat je voor een geval van echte verwaarlozing staat dan overheerst je emotie en gevoel en niet je logica. Ik denk dat als wij in een weide een echt treurig geval zien staan dat geen van ons beide deze laat staan. Je gaat voor een oplossing en of dat dan inslapen is of een tehuis dat maakt niet uit maar ik kan me niet voorstellen dat je er zo bij weg kunt lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:17

cavaletti: iedereen roept altijd heel hard 'het paard leeft in het hier en nu'. Daarbij lees je ontzettend selectief.

Nogmaals voor onze tunnelvisie mensen onder ons:

Een paard is een paard. Deze denkt in het hier en nu, niet in het 'als ik nu word gekocht door persoon X, heb ik dankzij persoon X een hele fijne week in het zonnetje ,dan weet ik dat ik daarvan kan genieten ondanks de pijn en daarna ga ik nog steeds dood, maar heuy, persoon X heeft mij gered.'
Ondertussen is persoon X geld kwijt voor het opkopen, en het euthenaseren ervan. Donatiegeld wat IN MIJN OGEN beter had kunnen worden besteed aan de paarden die er al stonden; waarom bijkopen als je dat niet aan kan (financieel niet en tijdtechnisch gezien niet).

Ik heb het over de STICHTING he, tuurlijk, voor het paard ís en blijft het zielig, maar dat paard merkt tijdens het transport echt niet dat hij 'de week van zijn leven' krijgt voordat ie dood gaat.

Het gaat hier namelijk om een stichting die roept dat ze in nood zitten; nood die IN MIJN OGEN makkelijk opgelost kan worden door niet meer de paarden op te kopen, hoe zielig ze ook zijn en hoeveel pijn dat ook doet; zo doorbreek je de cirkel al uberhaupt. Soms moet je even je ogen sluiten, je kan niet ALLE dierenleed op je nemen en daar moet je realistisch in nemen en zelf ook niet denken in het hier en nu. Je moet als je een stichting bent niet denken 'ik kan NU die dieren redden van de handelaren. Kost me een paar duizend en volgende week zijn ze nog steeds hartstikke dood, maar dan heb ik die dieren bij de handelaar weggekocht.'

Weet je wat die handelaar dan denkt? Die denkt echt niet 'oh shit, wat erg zeg, ik ga nu direct stoppen met handelen.' Die handelaar denkt 'zo. da's mooi. Ik fok weer wat aan ,zet het 2 jaar weg, want over 2 jaar zijn ze er weer hoor en heb ik er een mooi prijsje voor, want de gevoelige nederlander koopt wel'. En zo zit je over 2 jaar dus wéér met hetzelfde probleem. Je houdt de verkeerde economie in stand.

Maar ik ben ontzettend blij dat je selectief leest, ik denk dat je een goede zou zijn voor de stichting, je past precies in hun bedrijfsplan; we redden NU alle zielige paarden, tegen de hoofdprijs van de handelaar, want dan kunnen we lekker slapen vannacht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

Je moet héél sterk in je schoenen staan om NEE te zeggen,als er een [verwaarloosd] paard word aangeboden aan je opvang.Ik krijg regelmatig paarden/pony's aangeboden,en moet er écht best wel goed over nadenken.Maar mijn verstand zegt NEE,nu zijn er geen problemen,neem je er paarden bij,kom je wél in de problemen.
Nu kan ik álles goed betalen [zonder donateurs] als ik er meer opvang ga ik de mist in,en daarom zeg ik Nee.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:19

cavaletti schreef:
Ja je hebt gelijk als je op zo´n moment logisch kunt denken. Maar op het moment dat je voor een geval van echte verwaarlozing staat dan overheerst je emotie en gevoel en niet je logica. Ik denk dat als wij in een weide een echt treurig geval zien staan dat geen van ons beide deze laat staan. Je gaat voor een oplossing en of dat dan inslapen is of een tehuis dat maakt niet uit maar ik kan me niet voorstellen dat je er zo bij weg kunt lopen.

Mee eens, als ik de filmpjes zie wil ik ze allemaal meenemen.. Vind het heel knap hoe ze toch nog de knoop kunnen doorhakken er een paar te laten staan omdat daar gewoonweg nog geen geld voor is.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:24

chelle_dora schreef:
cavaletti:

Maar ik ben ontzettend blij dat je selectief leest, ik denk dat je een goede zou zijn voor de stichting, je past precies in hun bedrijfsplan; we redden NU alle zielige paarden, tegen de hoofdprijs van de handelaar, want dan kunnen we lekker slapen vannacht.

Maar als iemand nou toch lekker slaapt, wie ben jij dan om te zorgen dat ze nachtmerries krijgen.
Ieder zijn meug.

Jij trapt waarschijnlijk een spin dood, ik zet hem naar buiten. Jij staat misschien met je paard ergens waar hij nooit buiten komt uit zijn stal en vind dat goed voor je paard en mijn paarden staan de hele dag buiten omdat ik dat goed vind voor mijn paarden. Jij vind waarschijnlijk alle kindjes uit ethiopie zielig en ik vind verwaarloosde paarden zielig. Iedereen doet dingen die een ander afkeurt of op een andere manier doet. Elk paard of hond wat uit een slecht leven gehaald word is er eentje en als iemand daar een goed gevoel bij krijgt dan is dat super. Tot nu toe zie je beter geslaagde acties uit de dieren wereld ellende als uit de mensenwereld ellende dus waarschijnlijk doen we toch iets goed. Want die miljarden euro´s die ze met grote TV acties bij ons bedelen voor "zielige kindjes" daar hoor of zie je nooit meer iets over terug.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 21-02-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:24

Cavaletti, als je het geld niet hebt om zo'n dier uit die wei te trekken heb je geen keus he?

Wat je wel kan doen is bewustzijn kweken bij diegene van wie het paard is.

upendo

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:25

Ohhh ja. Nu herken ik je!
Ik zal de discussie wat betreft dieren boven mensenlevens maar niet beginnen. :=

Dan snap ik dat je zo pro bent.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:26

Als ik een verwaarloost paard aantref broodmager en ellendig dan neem ik hem niet mee nee.
Ik spreek de eigenaar erop aan want die is en blijft de enige verantwoordelijke.
Ik zou kunnen aanbieden om mee te helpen een oplossing te zoeken maar laat niet de verantwoording op mij afschuiven zodat ik emotioneel bij paardje 50 kapot ben.

En voor zo'n paardje betalen geen haar op mijn hooft die erover denkt.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:30

lady62 schreef:
Als ik een verwaarloost paard aantref broodmager en ellendig dan neem ik hem niet mee nee.
Ik spreek de eigenaar erop aan want die is en blijft de enige verantwoordelijke.
Ik zou kunnen aanbieden om mee te helpen een oplossing te zoeken maar laat niet de verantwoording op mij afschuiven zodat ik emotioneel bij paardje 50 kapot ben.

En voor zo'n paardje betalen geen haar op mijn hooft die erover denkt.

En dat verschilt natuurlijk per persoon. ;)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:34

upendo schreef:
Ohhh ja. Nu herken ik je!
Ik zal de discussie wat betreft dieren boven mensenlevens maar niet beginnen. :=

Dan snap ik dat je zo pro bent.

Begrijp ik het nu goed dat jij jouw mening over dat een mensenleven voor een dierenleven gaat wel mag beginnen maar dat ik omdat ik er niet zo over denk mijn mond moet houden?

Dat ik meer van dieren hou als van mensen is niet uniek, daar zijn er meer van. Maar dat doet hier niet eens terzake dus geen idee waarom je het zo graag aanhaalt.

Vreemd dat er een aantal bokkers zijn die zo graag iedereen de mond snoeren als deze niet in hetzelfde straatje praten als zijzelf.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 21-02-14 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:37

Nee hoor, je begint zelf toch over nutteloze donaties voor kindjes in ethiopie? Ik niet hoor. Maar die keer dat je me zo ernstig aanviel vergeet ik niet snel.

Dan weet ik wat ik aan je heb. :)
Laatst bijgewerkt door upendo op 21-02-14 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:40

dat niet iedereen een verwaarloost paard laat staan kan wel zo zijn maar als je al de emotionele opmerkingen leest over het zielig zijn en mishandelen van paarden dan kunnen juist deze mensen het helemaal niet aan om deze paarden mee te nemen.

Ik denk dat het erg onderschat word wat het inhoud om deze paarden op te vangen en evengoed je verstand er bij te houden.

Ben je te emotioneel en het je te veel aantrekt dan kun je dit werk gewoon niet doen.
En als ik zo'n paardje aantref dan ga ik er op af ik loop er niet voor weg.

Ik probeer duidelijk te maken dat de eigenaar verantwoordelijk is en niemand anders.
En die gaat echt met mij dan problemen krijgen maar ik neem het probleem niet over.

Wat ik mij afvraag hoeveel mensen hier op bokt daadwerkelijk zo'n broodmager paard wel eens van dichtbij hebben gezien.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:41

upendo schreef:
Nee hoor, je begint zelf toch over nutteloze weeshuizen in ethiopie? Ik niet hoor. Maar die keer dat je me zo ernstig aanviel vergeet ik niet snel.

Dan weet ik wat ik aan je heb. :)

Ik val niemand aan. Ik zeg mijn mening en ben gewoon direct. Eromheendraaien hou ik niet van. Maar ik zie jou regelmatig voorbij komen in verhitte discussies waarbij jij iedereen jouw mening opdringt. Veel mensen wijzen jouw steeds op je manier van reageren maar blijkbaar snap je het niet of wil je het niet snappen. Jouw mening over iets respecteer ik net als ieder anders mening maar blijkbaar werkt bij jouw alleen jouw eigen visie en haal je iedereen onderuit die net iets anders denkt.
Sorry maar daar werk ik niet aan mee. Waarschijnlijk zijn alle mensen uit je omgeving kontenkruipers maar op dit forum werkt dat zo niet.

En hou het nu maar aub ontopic want dit geneuzel schiet weinig op.