Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chamion schreef:Een collega van mij heeft buiten aan schuld om 2 heel vervelende valpartijen gehad. De eerste vil ze niet hard maar kwam ze zeer ongelukkige terecht op de grond waardoor ze haar rug brak. Hiervan was ze weer helemaal genezen en ging ze weer rijden (op 1 van onze bomproof fjorden) die ging zo goed dat ze weer een buitenrit ging maken samen met een andere collega, helaas liepen er half wilde (lees onopgevoede) honden los die de paarden aanvielen en zijn ze te kletter te gaan. Waarbij ze weer is gevallen. Deze keer haar been gebroken op een rot plek. Vanaf dat moment heeft ze nooit meer gereden wat zij heel jammer vond. Viavia is zij in contact gekomen met een handelaar in dit systeem en heeft ze hem nu 2 weken op proef gekregen. Gisteren (zondag) voor het eerst ermee en ze wat super gelukkig. Ze gaat dinsdag en zondag weer rijden en dan kijkt ze of ze het wilt aanschaffen.
pinkie87 schreef:Jah maar dat is met gevoel spelen zij voelt zich er veilig in. Mooi voor jaar zeker weten maar als het paard valt net als op de demo heeft ze toch misschien weer de angst.
pinkie87 schreef:Vind niet dat dat succes verhalen zijn. Succes verhalen zijn dat het systeem juist werkt. En die heb ik nog niet gehoord
vencedor schreef:Om even terug te komen op.de.hoek die je moet maken om los te geraken. Zijwaarts, achterwaarts. Over hoeveel graden hebben we het dan? Er zijn nl ook ruiters die keurig mee zitten, dicht bij t paard blijven bij steigerende paarden, en die hoek dan waarschijnlijk niet maken, maar misschien wel om gaan.
Kuggur schreef:sj33k schreef:Als de ruiter netjes meezit en het paard eventueel toch omgaat, zal de gordel zich openen. Ik nodig u/je uit om een keer bij ons langs te komen om de werking van de sensor te zien.
Ik laat mijn veiligheid niet over aan de genade van het wel of niet werken van zo´n sensor.
pinkie87 schreef:Dan zien wij het succes anders van elkaar. Want ik heb ook een x met me been tussen paard en grond gezeten en ik ben daar niet goed af van gekomen.
Ben toen net zo zachtjes gevallen als bij de demo.
Wat 9 van de 10 x als een paard zo val beland je niet zo heel hard.
chelle_dora schreef:Of het nou schoenen met veters zijn geweest, of jodhpurs (zonder chaps), tis allebei niet handig, die rijschoentjes worden niet voor niks verkocht met chaps, dat heeft wel degelijk een functie.
xHaithi schreef:Gezellig sfeertje hier. Wat betreft de demo zelf denk ik vooral dat als er zulke zaken worden getoond en getest het publiek verwacht dat het er professioneel en met genoeg veiligheid in acht genomen aan toe zal gaan (zeker bij een product dat de veiligheid zou moeten verhogen) en dat is duidelijk niet het geval. Ik denk dat als niemand met ervaring het product kan testen je de demo beter af kan blazen. Het is duidelijk dat deze demo gewoon heel slecht en fout is overgekomen bij bepaalde mensen en dat is toch echt de schuld van diegene die de demo organiseert. Je komt als organisator niet erg geloofwaardig over als je zelf maar eender wie aanspreekt om 'te vallen' en zijn/haar paard 'op te jagen'/bepaald gedrag uit te lokken of bepaalde situaties te triggeren om kost wat kost dat product te laten zien. Fijn dat het dit keer goed is afgelopen, volgens velen had het ook anders kunnen zijn en dat is iets dat niet door de beugel kan bij een demonstratie met die insteek. Ik kan de negatieve reacties dus erg goed begrijpen.
Netje schreef:Krijg toch de nare bijsmaak van lekker beetje rellen in een topic!
Kuggur schreef:Netje schreef:Krijg toch de nare bijsmaak van lekker beetje rellen in een topic!
Ach, het is maar hie je het wil lezen, Ik zie kritische reacties op iemand die zijn twijfelachtige product (een veiligheidsgordel te paard, er zijn redenen waarom daar nog nooit eerder iemand op is gekomen...) hier op bokt probeert te pushen.
Netje schreef:Wil voor de duidelijkheid nog wel even benadrukken dat er welgeteld 2 mensen ( die daar samen waren) commentaar hebben omdat ze denken iets anders gezien te hebben dan wat er werkelijk gebeurde. Een vraag aan de lezers; zouden jullie dat representatief vinden in een steekproef over dit onderwerp? Lijkt me toch werkelijk niet. Maar de positieve ervaringen worden hier voor het gemak door de meeste mensen genegeerd. Die 2 die niet tevreden zijn: prima! Maar waarom dan zooo negatief. Was vragen komen stellen. Had met de betreffende ruiter gaan praten. Krijg toch de nare bijsmaak van lekker beetje rellen in een topic!