Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:21

Ik ben het echt heel erg met je eens vandaag lieveli :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:23

Vreselijk victory-boy... Dat is ook heel triest en heel erg verdrietig. Goddank is dat geen dagelijkse kost, maar elke keer dat het gebeurt is 1 teveel. En ik kan je er ook zeker in vinden dat het zeker voorkomt dat niemand de verantwoording op zich wil nemen als het fout gaat. Kastje naar de muur effect...

In het verhaal van de pony vind ik dat er alleen maar slachtoffers zijn; de dader is slachtoffer van zijn stoornis, de familie is hun zoon 'kwijt' en moet ook leven met deze last, de eigenaren van de pony en ook de pony die 'alleen' verkracht is. Dit verhaal kent geen winnaars, t goed dat hij iig vast zit en behandeling krijgt. Voor ons allemaal.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:27

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:39

Ik vind het ook veel. Ik vind alleen niet dat je dat moet gaan veranderen door iedereen voorgoed op te sluiten. Daarmee scheer je mensen over één kam en ontzeg je de mensen waar het wél goed mee gaat de kans op een normale toekomst.
De psychiatrie is in verhouding nog een vrij 'jong' vakgebied. Ik hoop net zo hard als ieder ander (misschien nog wel harder aangezien het mijn werk is) dat er snel manieren gevonden worden die dit percentage kunnen verminderen, zónder deze mensen voorgoed af te schrijven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:16

missje schreef:
Ze is 22 jaar en verder leeg profiel...waarschijnlijk net of net niet afgestudeerd.
en dan nog, haar mening hoef ik niet te delen, ik heb mijn eigen mening en waarop ik die baseer is mijn keus.
net zoals haar mening haar keus is.
snap niet dat ze hierover zo door dramt. Zij met al haar ,volgens jou, ervaring in "die" wereld zou toch beter moeten weten.

Net afgestudeerd ? hmm appart dat je dit zo stelt. ik ben nu 3 jaar afgestudeerd en daarvoor 4 jaar stage gelopen. dus ervaring. ja dat kan ik wel zeggen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:24

missje schreef:
Victory-boy, sterkte en stoer dat je toch hier je verhaal deelt. Tuurlijk mag jij ook je mening geven al denken sommige hier daar anders over.

hoppa weer een sneer _/-\o_

VB heel spijtig. ik hoop dat diegene nu in een beschermde woonvorm woont en jullie dit goed kunnen verwerken :(:)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:04

Dat was geen sneer maar een ervaring

ElvierW

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:41

Nou, zal ik dan ook wat uitgebreider verhaal doen? Zal ik dan vertellen over mijn goede vriendin die een bijna helemaal door gesneden keel had. Dat dat gebeurde in het bijzijn van haar paar maanden oude dochter. Dat de dader ook nog eens de vader van dat kleine meiske is. Dat die vent nu vast zit met inderdaad TBS maar dat hij elk moment vrij kan komen terwijl nog geen vijf jaar geleden is. Dat mijn vriendin elke auto die te lang achter haar rijd angstvallig in de gaten houdt omdat ze bang is dat hij het is. Omdat ze niet mag weten wanneer hij vrij komt omdat ons rechtssysteem zo krom in elkaar steekt dat het lijkt alsof hij meer rechten heeft dan zij. Dat ze nu veel lichamelijke klachten heeft van alle stress, alle angst. Dat ik haar zó graag wil helpen maar ik niet weet hoe. Dat mijn man en ik hebben besproken dat zij hier, met haar dochter, áltijd onvoorwaardelijk mag komen schuilen als dat nodig is... en dan als laatste; dat ik nog steeds vind dat ook deze dader slachtoffer is van een vreselijke ziekte die ik niemand toe wens. Ik ben er namelijk van overtuigd dat niemand geboren wordt of wil worden met de drang om mensen en/of dieren, al dan niet fysiek, pijn te doen of zelfs van het leven te ontnemen. Er is echt iets met je als je zoiets doet. Dát is wat ik probeer te zeggen. En daarmee pleit ik niet voor niet straffen, voor vrijlating, voor respect voor de daden en wil ik al helemaal het idee wekken dat er geen compassie is voor de slachtoffers...

little_king

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:47

En wat zegt je vriendin daar zelf van?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:49

ElvierW; ik voel gewoon wat je zegt, wat breng jij het goed onder woorden. Ik hoop dat jouw vriendin ook het gevoel van veiligheid ooit terug zal krijgen, liever eerder dan later.
Bedankt dat je het verhaal hier hebt neergezet, hoe tragisch de oorzaak ook is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:06

missje schreef:

Volgends mij was ik allang gestopt met me in de discussie mengen. Jij zei dit ook te gaan doen. Waarom dan toch nog deze reactie plaatsen :)*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:07

ElvierW schreef:
Nou, zal ik dan ook wat uitgebreider verhaal doen? Zal ik dan vertellen over mijn goede vriendin die een bijna helemaal door gesneden keel had. Dat dat gebeurde in het bijzijn van haar paar maanden oude dochter. Dat de dader ook nog eens de vader van dat kleine meiske is. Dat die vent nu vast zit met inderdaad TBS maar dat hij elk moment vrij kan komen terwijl nog geen vijf jaar geleden is. Dat mijn vriendin elke auto die te lang achter haar rijd angstvallig in de gaten houdt omdat ze bang is dat hij het is. Omdat ze niet mag weten wanneer hij vrij komt omdat ons rechtssysteem zo krom in elkaar steekt dat het lijkt alsof hij meer rechten heeft dan zij. Dat ze nu veel lichamelijke klachten heeft van alle stress, alle angst. Dat ik haar zó graag wil helpen maar ik niet weet hoe. Dat mijn man en ik hebben besproken dat zij hier, met haar dochter, áltijd onvoorwaardelijk mag komen schuilen als dat nodig is... en dan als laatste; dat ik nog steeds vind dat ook deze dader slachtoffer is van een vreselijke ziekte die ik niemand toe wens. Ik ben er namelijk van overtuigd dat niemand geboren wordt of wil worden met de drang om mensen en/of dieren, al dan niet fysiek, pijn te doen of zelfs van het leven te ontnemen. Er is echt iets met je als je zoiets doet. Dát is wat ik probeer te zeggen. En daarmee pleit ik niet voor niet straffen, voor vrijlating, voor respect voor de daden en wil ik al helemaal het idee wekken dat er geen compassie is voor de slachtoffers...

Ontzettend goed verwoord :)

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:09

Mijn vriendin zelf ziet het op dezelfde manier als ik. Haar frustratie ligt vooral bij ons rechtssysteem en de zorg. En die frustratie kan ik alleen maar met haar delen. Ik weet dat er voldoende mensen zijn die hun best doen, maar het gaat meestal te makkelijk en te soft. En wat ironisch ergens, want dat heb ik meer mensen hier horen zeggen. Mensen die erg tegen mijn stelling waren dat de dader ook maar slachtoffer is. Dus ja, dat vind ik ook. En ook nog steeds dat dader ook slachtoffer is.

Ons systeem hier zou anders moeten zijn in mijn optiek. Als we meer vertrouwen zouden hebben in onze wet- en regelgeving omtrent dit soort dingen en de psychiatrische zorg, denk ik dat meer mensen zouden kunnen erkennen dat een psychiatrische aandoening echt geen pretje is.

Dank Quera en Vuurneon!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:11

quera schreef:
missje schreef:

Volgends mij was ik allang gestopt met me in de discussie mengen. Jij zei dit ook te gaan doen. Waarom dan toch nog deze reactie plaatsen :)*

Jij quote wel heel sellectief he, omdat jij er na even rust er weer op terug moest komen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:12

Maar jij bent diegene die die sneer plaatst. Die overigens totaal onnodig is. Erg jammer.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:17

Gaan we weer, jij leest dat als een sneer, ik niet hoor

en jij bent degene die door blijft zeuren nu

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:21

missje schreef:
Gaan we weer, jij leest dat als een sneer, ik niet hoor

en jij bent degene die door blijft zeuren nu

Zeuren? Jij interpreteerd dat zo ik niet.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:26

Heb je dat drammen ook geleerd met je opleiding?
hier zul je ook wel weer op reageren want je wilt het laatste woord. Die mag je hoor.
zo ben ik dan ook weer :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:27

missje schreef:
Heb je dat drammen ook geleerd met je opleiding?
hier zul je ook wel weer op reageren want je wilt het laatste woord. Die mag je hoor.
zo ben ik dan ook weer :')

Ik dacht dat ik met een 16 jarige praatte... Maar dat had ik toch even verkeerd. ;)
En nu ga ik lekker slapen want ik ben net klaar met werken en moet morgen ochtend weer :evaw:

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:33

Hoop dat je na je laatste sneer lekker slapen kunt.
pffff verdorrie, toch niet het laatste....of ze komt weer terug

jullie hebben me geweldig bezig gehouden op mn saaie werkdag. Mijn dank hiervoor.
:j

hoop dat de jongen in kwestie een echt goede therapeut krijgt en niet een die zich voordoet als een goede allesweter.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:34

missje schreef:
hoop dat de jongen in kwestie een echt goede therapeut krijgt en niet een die zich voordoet als een goede allesweter.

Bedankt dat je je mening nu genuanceerd kan brengen( echt sirieus) :) klinkt al een stuk fijner. +:)+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:35

Jammer dat je de sneer niet herkent als ie nu een keer wel gemeend is

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:38

quera schreef:
missje schreef:

Bedankt dat je je mening nu genuanceerd kan brengen( echt sirieus) :) klinkt al een stuk fijner. +:)+

Blijf erbij dat ie die therapie wel achter slot en grendel moet krijgen hoor.
maar als je beter op had gelet, dit was al eerder gezegd.
maar jij was druk de sneren te quoten en mij de les proberen te lezen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:42

missje schreef:
Jammer dat je de sneer niet herkent als ie nu een keer wel gemeend is

Dat heet bewust negeren..

Als je dat al gezegd hebt waarom dan in eerste instantie die sneer geven of hoe jij het wilde noemen?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:45

Pfff ik hou erover op, behoorlijk off topic dit
ga slapen zoals je zei te doen...morgen weer een mooie nieuwe dag