Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missje schreef:Ze is 22 jaar en verder leeg profiel...waarschijnlijk net of net niet afgestudeerd.
en dan nog, haar mening hoef ik niet te delen, ik heb mijn eigen mening en waarop ik die baseer is mijn keus.
net zoals haar mening haar keus is.
snap niet dat ze hierover zo door dramt. Zij met al haar ,volgens jou, ervaring in "die" wereld zou toch beter moeten weten.
ElvierW schreef:Nou, zal ik dan ook wat uitgebreider verhaal doen? Zal ik dan vertellen over mijn goede vriendin die een bijna helemaal door gesneden keel had. Dat dat gebeurde in het bijzijn van haar paar maanden oude dochter. Dat de dader ook nog eens de vader van dat kleine meiske is. Dat die vent nu vast zit met inderdaad TBS maar dat hij elk moment vrij kan komen terwijl nog geen vijf jaar geleden is. Dat mijn vriendin elke auto die te lang achter haar rijd angstvallig in de gaten houdt omdat ze bang is dat hij het is. Omdat ze niet mag weten wanneer hij vrij komt omdat ons rechtssysteem zo krom in elkaar steekt dat het lijkt alsof hij meer rechten heeft dan zij. Dat ze nu veel lichamelijke klachten heeft van alle stress, alle angst. Dat ik haar zó graag wil helpen maar ik niet weet hoe. Dat mijn man en ik hebben besproken dat zij hier, met haar dochter, áltijd onvoorwaardelijk mag komen schuilen als dat nodig is... en dan als laatste; dat ik nog steeds vind dat ook deze dader slachtoffer is van een vreselijke ziekte die ik niemand toe wens. Ik ben er namelijk van overtuigd dat niemand geboren wordt of wil worden met de drang om mensen en/of dieren, al dan niet fysiek, pijn te doen of zelfs van het leven te ontnemen. Er is echt iets met je als je zoiets doet. Dát is wat ik probeer te zeggen. En daarmee pleit ik niet voor niet straffen, voor vrijlating, voor respect voor de daden en wil ik al helemaal het idee wekken dat er geen compassie is voor de slachtoffers...
missje schreef:Heb je dat drammen ook geleerd met je opleiding?
hier zul je ook wel weer op reageren want je wilt het laatste woord. Die mag je hoor.
zo ben ik dan ook weer
quera schreef:missje schreef:hoop dat de jongen in kwestie een echt goede therapeut krijgt en niet een die zich voordoet als een goede allesweter.
Bedankt dat je je mening nu genuanceerd kan brengen( echt sirieus)klinkt al een stuk fijner.