Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:46

Gini schreef:
Ja, idd, maar ik reageerde dus op jouw eerste bericht. Normaal zet je dan edit als je iets verandert of wordt dit gemeld onderaan het bericht bv. bij het verbeteren van een typo (zoals ik daarnet ;) ). Ik vind het niet erg als je een bericht verandert, maar pak mij dan ook niet op mijn antwoord daarop.

Nog een keertje dan;
ik heb alleen deze post aangepast;
FlyAway schreef:
Gini schreef:
Fly away, en de pro-defensie mensen zijn de enigen die aannames doen? Van een gekleurde bril gesproken. ;)

Wie heeft het hier over een gekleurde bril dan? En waar zeg ik dat de pro-defensie mensen de enigen zijn die aannames doen? Je hebt mij overigens nergens labeltjes zien plakken of mensen in hokjes zien duwen. Dat doe jij nu met jouw post in ieder geval wel. Dat is altijd zo jammer als mensen dat doen vind ik.

En toen ik die aanpaste, stond jouw post er nog niet onder. Die heb ik binnen 30 seconden aangepast na het posten. Als jouw post er al wel had gestaan, dan had ik uiteraard aangegeven wat de edit was.

Ik pak je helemaal nergens op. Ik leg je alleen uit hoe iets is gelopen. Ik kan er niets aan doen dat jij dat anders begrijpt dan ik het zeg. ;)

Edit: ik deed iets verkeerd met het plaatsen van de post die ik aangepast had.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 12-02-13 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:47

Ik heb eerder het gevoel dat je onze post niet duidelijk leest.
Er is toch al een paar keer vermeld dat zulke oefeningen juist in dicht bevolkte gebieden moeten worden gehouden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:49

ajockeydream schreef:
Er is toch al een paar keer vermeld dat zulke oefeningen juist in dicht bevolkte gebieden moeten worden gehouden.

Ik denk dat jij mijn post niet helemaal goed gelezen hebt. Heb je namelijk ook de datum en de tijd van die post die jij quote gezien?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:51

Ja, maar betekend het dan dat ik daar niet meer op kan reageren.
Wil jullie alleen maar een stukje duidelijkheid bij brengen hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 12-02-13 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:52

Voorlopig valt de Hoeksche-Waard onder het oefengebied waar laag gevlogen wordt met een helikopter.

Ik woon in Goudswaard en de aanvlieg route is altijd over het spui richting Haringvliet.
Ik hoor ze aankomen en de ene keer zijn het die grote joekels met een dubbele rotor erop.
Of zoals vorige week die kleinere aanvals heli's.
Was best leuk om te zien hoe laag ze overkwamen.

We hebben ook al droppingen meegemaakt van een gevechtsgroep op een akkerland.
Daarnaast oefenen de mariniers bij de Haringvliet brug boven water.
Met bootje en de duikers het water in.
Dan woon ik ook nog onder de thuisvlieg route van de trauma helicopter.
Het gebied is ook de wachtplek voor vliegtuigen die naar Zestienhoven moeten om te landen.
Als de politie een actie heeft om weed plantages op te sporen, vliegt er ook een uur lang een heli rond met een infrarood kamera.
Wat dacht je van die ballonnen met zo'n gasbrander die een hoop herrie maakt.

Maar wat ik zag in het filmpje in de openings post was een groep paarden die lekker liepen te stuiteren, omdat ze een aanleiding hadden om te stuiteren.

De schaaf wonden van het slachtoffer zullen wel minimaal geweest zijn, want anders sta je niet na 10 minuten de 2de aanvalsgolf te filmen.

Ter info, de link waar alles opstaat over laagvliegen.

http://www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 12-02-13 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Re: Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:54

Ach ja, mijn weitje ligt op 80 meter van een luchtballonvertrekplaats, misschien daarom dat ik hier te nuchter in sta. Als ik er al last van zou hebben, dan zou ik naar het luchtballonmannetje gaan met een vriendelijke glimlach, niet met een boze kop naar de pers. Maar dat is de veranderende mentaliteit zeker.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:55

ajockeydream schreef:

Je bent de chronologie even kwijt denk ik. Ik post 2 dagen geleden iets. De afgelopen twee dagen heb ik alleen nog langs de zijlijn meegelezen. (Muv een reactie op stef, die niet inhoudelijk over dit topic gaat)
Dan ga jij ineens mijn post quoten en dan vertel je mij dat ik jullie posts niet duidelijk lees?
ajockeydream schreef:
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 12-02-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:03

FlyAway schreef:
Mensen die dit soort posts plaatsen, gaan veel te veel uit van hun eigen gelijk, doen een beetje teveel aannames en lezen verdomde slecht :7

Je zegt hier dus dat wij te veel uit gaan van ons eigen gelijk, en een beetje te veen aannamens doen.. Maar wij komen met feiten, en voor zo ver ik weet zijn feiten geen aannamens..
Dus dan ga ik er vanuit (Wat misschien niet goed van mij is) toch ergens dat jij onze post niet goed heb begrepen/ gelezen.

Ik heb een beetje het gevoel dat mensen maar wat roepen en niks van defensie af weten. Ze kunnen hun laag vlieg route's toch niet zomaar aanpassen, en als je om elke (commerciële) stal een buffer zone van 500 - 1000 m moeten maken kunnen ze nergens meer vliegen..

Edit: En mijn reacties zijn ook totaal niet aanvallend bedoeld.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:09

ajockeydream schreef:
FlyAway schreef:
Mensen die dit soort posts plaatsen, gaan veel te veel uit van hun eigen gelijk, doen een beetje teveel aannames en lezen verdomde slecht :7

Je zegt hier dus dat wij te veel uit gaan van ons eigen gelijk, en een beetje te veen aannamens doen.. Maar wij komen met feiten, en voor zo ver ik weet zijn feiten geen aannamens..
Dus dan ga ik er vanuit (Wat misschien niet goed van mij is) toch ergens dat jij onze post niet goed heb begrepen/ gelezen..

Proest :')

Dit zijn jouw feiten;
ajockeydream schreef:
Wat een aanstellers zeg. Dat paard aan de lounge loopt toch gewoon braaf door..
Overdrijven is ook een vak. Mogen ze voortaan ook niet meer met tractoren rond rijden ?

ajockeydream schreef:
FlyAway schreef:
Wat dacht je van de militaire oefenterreinen of de noordzee? Nederland oefent regelmatig in het buitenland, waar wel de ruimte is voor dit type oefeningen. Mogelijkheden genoeg om dit niet boven de dichtbevolkte gebieden in Nederland te doen.

En waar moeten ze dat dan van betalen ? Elke oefening even een paar teams over laten vliegen naar het buitenland met spullen en al.. ?
En dan maar zeuren (de meeste mensen) dat er te veel geld word uit gegeven aan Defensie, maar ze moeten wel maar even naar het buitenland voor een eendaagse oefening ?

ajockeydream schreef:
Ik denk dat mensen die dit posten misschien iets meer ervaring hebben met defensie ;)

Als je in de buurt van een basis/kazerne (gaat) wonen/ woont. Weet je dat dit kan gebeuren.
Hier rijden wij ook gewoon tussen 10 tonners door (en toen ze nog tanks hadden tussen de tanks door), moeten ze maar aan wennen.

ajockeydream schreef:
ariatje schreef:
Oh zie nu dit topic pas....

Kennelijk ben ik niet de enige gedupeerde.
Hoewel ze bij ons niet zó laag overvliegen is het laag genoeg om de paarden angst aan te jagen.
Normaal gesproken niet zo'n ramp maar wel als de bodem strak bevroren is.

Gevolg! Hier een hengst aan de kletter ( die echt niet snel ergens van onder de indruk is ) gaat onderuit en staat nu (fijn dank u wel) met een peesblessure! Nu ben ik niet iemand die meteen bij de luchtmacht op de stoep staat om verhaal te halen, maar dit laagvliegen was wel een beetje te absurd. Het leek meer op eens "lekker even stunten" dan serieus aan het werk zijn.

Wat betreft de manegehoudster, werkelijk te zot voor worden zoals ze daar overvliegen. Geen idee of ze "direct" aan de vliegbasis woont maar als dat niet het geval is heeft ze wat mij betreft alle recht van protesteren!

Ja lekker even stunten en dan je baan kwijtraken omdat je niet volgens je draaiboek werkt.. Die jongens kunnen echt niet zomaar doen waar ze zin in hebben hoor..

ajockeydream schreef:

ajockeydream schreef:

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:15

Ja dat zijn mijn feiten, zal ik ze even duidelijk om een rijtje voor je zetten ;)

1. De paarden slaan toch echt niet ‘op hol’. Ze stuiteren een beetje wat ook al van een plastic zakje had kunnen gebeuren. Dus stellen ze zich nog al aan.
2. Elke keer oefenen in het buitenland kost tonnen met geld. Wie moet dat gaan betalen, wij ! En we zitten nu al vaak te zeuren dat er te veel geld naar Defensie uit gaat.

3. Als je in de buurt van een basis of oefengebied woont weet je dat er geoefend woord. Duidelijk toch ?

4. Simpel zat die kerels (gebruik voor gemak even alleen het manlijke geslacht) hebben een draaiboek waar ze zich aan moeten houden. Zo niet daar is de deur. Simpel zat.

Misschien zijn ze zo duidelijker ?
Edit: En daarbij nam ik aan dat je ook de post van Barcelano bedoelde ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:20

Dus mijn eind conclusie is.

Strijen ligt in een laagvlieg oefen gebied.

Net zoals mijn opstalletje.

En daar moet je een klein beetje rekening meehouden.

Ik heb de tijd nog meegemaakt van de sproei vliegtuigjes.
Dat was spannend, die vliegen op een hoogte van enkele meters en komen dan recht op je erf af.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 12-02-13 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:21

Buiten misschien deze stelling 'Ik denk dat mensen die dit posten misschien iets meer ervaring hebben met defensie' zie ik ajockeydream idd geen aannames doen. Maar misschien beter terug inhoudelijk reageren. En op een duidelijke manier zodat er in de toekomst geen verwarringen meer mogelijk zijn?

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:32

Ik heb in 2010 in Afghanistan gezeten, en was daar erg blij met de luchtmacht! Ze oefenen echt niet voor de fun, maar voor de veiligheid van alle nederlanders!!! Dat wordt nogal vergeten zo blijkt! Vervelend voor de stalhouder, maar zoals ze bij defensie zeggen : " leren omgaan met teleurstellingen"

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:45

ajockeydream schreef:
Ja dat zijn mijn feiten, zal ik ze even duidelijk om een rijtje voor je zetten ;)

1. De paarden slaan toch echt niet ‘op hol’. Ze stuiteren een beetje wat ook al van een plastic zakje had kunnen gebeuren. Dus stellen ze zich nog al aan.
2. Elke keer oefenen in het buitenland kost tonnen met geld. Wie moet dat gaan betalen, wij ! En we zitten nu al vaak te zeuren dat er te veel geld naar Defensie uit gaat.

3. Als je in de buurt van een basis of oefengebied woont weet je dat er geoefend woord. Duidelijk toch ?

4. Simpel zat die kerels (gebruik voor gemak even alleen het manlijke geslacht) hebben een draaiboek waar ze zich aan moeten houden. Zo niet daar is de deur. Simpel zat.

Misschien zijn ze zo duidelijker ?
Edit: En daarbij nam ik aan dat je ook de post van Barcelano bedoelde ;)

Dat zei ik een paar posts geleden al, dat al die aannames niet goed zijn ;)

Ik zal niet op de verder inhoud van je post ingaan want, tsja, er staat eigenlijk niet zoveel vind je wel?

Ach wat, gewoon voor de leut toch die karige inhoud bepreken.

1. Op hol slaan is subjectief, dus geen feit. Dat ze ook van een plastic zakje zouden kunnen stuiteren is een aanname, dus geen feit. Het aanstellen is subjectief want er zijn in dit topic ook een hoop mensen die vinden dat ze zich niet aanstellen, dus ook geen feit. Oftewel, geen feiten te bekkenen hier :D En eigenlijk is dat ook niet wat je oorspronkelijk poste, dus er klopt geen zak van. :=
2. Elke keer oefenen in het buitenland kost (denk ik) geen tonnen, maar miljoenen, dus dat klopt ook niet helemaal. Dat wij het moeten gaan betalen is waar +:)+ Dat we zitten te zeuren kun je geen feit noemen. Sowieso zou je in dit geval beter voor jezelf kunnen spreken en niet voor een ander, maar het gaat mij meer om het woordje zeuren. Dat is natuurlijk subjectief en dus geen feit. Maar vooruit, ten opzichte van je eerste puntje ga je vooruit, er klopt deze keer iets. Maar daar staat tegenover dat je in je oorspronkelijke post eigenlijk alleen maar vragen stelde. En vragen zijn per definitie geen feiten. Dus ook hier klopt geen zak van.
3. Wat iemand wel of niet weet is vrij moeilijk als feit te bestempelen, zeker omdat een polygraaf geen 100% zekerheid kan bieden. Zeker geen feit dus.
4. Wij waren er niet bij om vast te stellen of de actie uit de betreffende post wel in het draaiboek stond toch? Geen feit dus.

Dus eigenlijk is het gewoon een hoop geblaat en meer niet. Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er echt niet meer van maken. :+

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:50

rox_en_wilvy schreef:
Ik heb in 2010 in Afghanistan gezeten, en was daar erg blij met de luchtmacht! Ze oefenen echt niet voor de fun, maar voor de veiligheid van alle nederlanders!!! Dat wordt nogal vergeten zo blijkt! Vervelend voor de stalhouder, maar zoals ze bij defensie zeggen : " leren omgaan met teleurstellingen"

Waaruit blijkt dat dat vergeten wordt volgens jou?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:51

Gini schreef:
Buiten misschien deze stelling 'Ik denk dat mensen die dit posten misschien iets meer ervaring hebben met defensie' zie ik ajockeydream idd geen aannames doen. Maar misschien beter terug inhoudelijk reageren. En op een duidelijke manier zodat er in de toekomst geen verwarringen meer mogelijk zijn?

Ik ben het helemaal met je eens dat we beter terug kunnen gaan naar inhoudelijk reageren.

Wat ik absoluut niet begrijp is waarom ajockeydream en Barcelano zo ontzettend tégen het oefenen boven militaire oefenterreinen, de noordzee en in het buitenland zijn.

Zouden jullie mij dat uit kunnen leggen?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:57

Ik heb z'n gevoel dat het toch geen enkel nut heeft wat ik hier plaats, want je bent toch al helemaal vol van je eigen gelijk.

Dus ik ga lekker carnavallen.

Edit: Zoals al is uitgelegd (ongv 3 keer denk ik inmiddels) heeft het boven de noordzee geen zin omdat het een tactische oefening. En aangezien er op de noordzee geen gebouwen staan, gaat dat nog al moeilijk denk je niet ;). En ik ben er niet tegen maar weet dat het niet mogelijk is om daar telkens te oefenen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:59

ajockeydream schreef:
Ik heb z'n gevoel dat het toch geen enkel nut heeft wat ik hier plaats, want je bent toch al helemaal vol van je eigen gelijk.

Dus ik ga lekker carnavallen.

Edit: Zoals al is uitgelegd (ongv 3 keer denk ik inmiddels) heeft het boven de noordzee geen zin omdat het een tactische oefening. En aangezien er op de noordzee geen gebouwen staan, gaat dat nog al moeilijk denk je niet ;). En ik ben er niet tegen maar weet dat het niet mogelijk is om daar telkens te oefenen.

Zoals ik zei, je hebt mijn post dus niet goed gelezen. Ik heb nergens gezegd dat ze een tactische oefening boven de noordzee moeten doen. Dát is pas een feit :D

Oh en weer een foute aanname in je openingszin. Leer je het nou nooit :+

Edit: overigens staan er wel gebouwen op de Noordzee. Bijvoorbeeld boorplatformen. Dat is ook een feit ;) Ik zou zeggen, ze zijn nog hartstikke groot ook, maar dat is subjectief en dus geen feit :D
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 12-02-13 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:59

FlyAway schreef:
rox_en_wilvy schreef:

Defensie kost geld, en we hebben crisis! Niet alleen op bokt maar ook op andere forums wordt te veel geklaagd over defensie, totdat ze wel nodig zijn, dan moet alles tot in de puntjes geregeld zijn! Er moet geoefend worden, accepteer dat gewoon!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:01

rox_en_wilvy schreef:
FlyAway schreef:

Defensie kost geld, en we hebben crisis! Niet alleen op bokt maar ook op andere forums wordt te veel geklaagd over defensie, totdat ze wel nodig zijn, dan moet alles tot in de puntjes geregeld zijn! Er moet geoefend worden, accepteer dat gewoon!

Dat is geen antwoord op mijn vraag, maar dat is een interpretatie van jou.

Van dale schreef:
blijk (het; o; meervoud: blijken)
1
datgene waaruit iets blijkt; bewijs

Waaruit blijkt volgens jou dat Nederlanders vergeten dat ze niet voor de fun oefenen maar voor de veiligheid van alle nederlands.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:04

Ja dat is inderdaad een annamen , want het is mijn gevoel. klopt geen feit. ;)

Wel steeds vragen/ zeggen dat ze in het buitenland of op de noordzee moeten oefenen. Maar zeggen dat ze een tactische training daar moeten uitvoeren doe je niet :').

Jij weet wel hoe je alles kan omdraaien in jou voordeel he ?
En jij bent nog al erg vol van je zelf en je gelijk he ? maar goed dat is offtopic dus laten we daar maar niet te ver op ingaan.

Ariebren

Re: Manege boos om 'levensgevaarlijke' luchtmachtoefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:10

Wat kunnen jullie, echt onbegrijpbaar, (ik snap er niets van waar het over gaat), lekker door drammen.

Ik dacht dat ik de grootste drammer van Bokt was. :7

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:12

ajockeydream schreef:
Ja dat is inderdaad een annamen , want het is mijn gevoel. klopt geen feit. ;)

Wel steeds vragen/ zeggen dat ze in het buitenland of op de noordzee moeten oefenen. Maar zeggen dat ze een tactische training daar moeten uitvoeren doe je niet :').

Jij weet wel hoe je alles kan omdraaien in jou voordeel he ?
En jij bent nog al erg vol van je zelf en je gelijk he ? maar goed dat is offtopic dus laten we daar maar niet te ver op ingaan.

Nee, ik heb het maar 1 keer gezegd. En daarna 1 keer gevraagd waarom jij en Barcelano er nou zo op tegen zijn.

En nee, je gaat mij ook niet horen zeggen hoe ze daar een tactische oefening moeten uitvoeren, want dat is ook niet wat ik gezegd heb, dus waarom wil je dan van mij horen hoe ze daar een tactische oefening uit moeten voeren?

Ik ben wel benieuwd hoe jij dat "voordeel" ziet hoor.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 12-02-13 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:13

FlyAway en Co. wat zijn jullie vervelend en kinderachtig (dat zijn geen feiten dus je hebt ongelijk en ik gelijk, nou hoor! Jézus... ga lekker buiten spelen ofzo) aan het "discussieren"... ik ben weg hier, het hele topic wordt er door verziekt en opmerkingen van andere mensen ondergesneeuwd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:15

GamblersCup schreef:
FlyAway en Co. wat zijn jullie vervelend en kinderachtig (dat zijn geen feiten dus je hebt ongelijk en ik gelijk, nou hoor! Jézus... ga lekker buiten spelen ofzo) aan het "discussieren... ik ben weg hier, het hele topic wordt er door verziekt en opmerkingen van andere mensen ondergesneeuwd.

Oh ik dacht dat het topic al verziekt was toen iedereen die niet meteen een apache voor in de paddock bestelde neergezet werd als asociaal, egoist, aansteller, jankert, niet begrijpen hoe defensier werkt, etc.

Maar nee, je hebt gelijk, dat was lekker constructief en stond garant voor een open discussie!