Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hermelientje schreef:Wat mijn bezwaar is dat Sjef altijd roept als hij meent dat wij tekort worden gedaan. Ik heb hem nooit horen klagen over al die dikke voldoendes die Anky onterecht kreeg als Sali weer eens zelf koos of en waar hij halt ging houden.Ik vind dat dat kinderachtig overkomt, maar dat heb ik hem vier jaar geleden ook al vertelt op Bokt, maar trekt hij zich helemaal niks van aan.
sallandval schreef:sarabande schreef:Ja grappig. Nadat eerst vastgesteld is dat Sjef nu niet echt als een diplomaat bekend staat is hij vervolgens een marketing genie![]()
.
mij hoor je niet zeggen dat die beste man een genie is hoor. Hij heeft alleen een monopoliepositie weten te veroveren en dat is bewonderenswaardig op zich! Maar het maakt wel dat er wellicht ruiters zijn die wel op GPS niveau rijden en toch niet tot de top doordringen.
Citaat:En nee die term is niet alleen in Duitsland uitgevonden, lang voor de leerlingen van Sjef die uitvoerden deden Duitse amazones dat al. Maar nogmaals dat is een discussie naast de feitelijke discussie
Noem mij dan maar eens wie dat zijn? Volgens mij komt de term rollkür uit een artikel in het paardenvakblad St. Georg uit 1992, waar een Duitser (H. Meyer) zich nogal lelijk uitliet tegenover voornamelijk Nederlandse ruiters die een trainingsmethode gebruikten die er volgens hem uitzag alsof het paard zich op moest rollen, hij noemde dit Rollkür. Misschien waren er voor die tijd wel Duitse ruiters die de methode gebruikten, maar dat werd dan in elk geval nog niet zo genoemd.
murphy102 schreef:De Portugees reed met zijn Pré een geweldige Kür, geen uitvoeringsfouten en geen africhtingsfouten én een hoge moeilijkheidsgraad, met één hand Piaffe/Passage.
Zie je dat de Nederlanders al doen?
Dat die Pré nooit bovenaan komt weten we, maar hij had toch veel hoger moeten eindigen.
En wie heeft die beste man als enige geen punten gegund?
Precies: Wim Ernes.
Ik vraag mij ernstig af of Wim Ernes daar wel had moeten zitten.
Híj begrijpt niet wat dressuur ís, hij begrijpt de regels van de FEI kennelijk niet en dan nog zó onsportief durven zijn om het goud van Charlotte in twijfel te trekken??

Sammyoo schreef:De Spanjaard reed in ieder geval met een hand, volgens mij de passage en de eners! Bij de Portugees (wat een gave combinatie en dito proef!) is het mij niet opgevallen dat hij met een hand reed!
sarabande schreef:Paddenpad schreef:Ik ben weleens benieuwd wat de percentages zouden zijn wanneer de beste van het klassement meer verspreidt zouden zijn over de gehele rubriek en dat de jury niet meer terug kan kijken of mogen opschrijven wat ze de vorigen gegeven hebben en wat het eindresultaat was!
Ik denk dat ze dan aardig in de war gebracht worden, lijkt me een goed experiment
Bloodymary schreef:Sammyoo schreef:De Spanjaard reed in ieder geval met een hand, volgens mij de passage en de eners! Bij de Portugees (wat een gave combinatie en dito proef!) is het mij niet opgevallen dat hij met een hand reed!
Ach weet je, die Juan met zijn Fuego doet dat al jaren en op een hele leuke manier, hij maakt er echt een show van. Maar nu werd dat veel gedaan in proeven waarvan je denkt, wat voegt dat nou toe???
En hoe is Fuego zijn uitgestrekte stap, zijn zijgangen? Beter dan van Parzival of Valegro of welk ander paard dan ook, dat boven hem geeindigd is? De kür draait immers niet alleen om de eners met één hand
Bloodymary schreef:Ach weet je, die Juan met zijn Fuego doet dat al jaren en op een hele leuke manier, hij maakt er echt een show van. Maar nu werd dat veel gedaan in proeven waarvan je denkt, wat voegt dat nou toe???

Bloodymary schreef:Ja, wat Electra noemt, Spaanse pas, knielen, doodliggen. Als dat in een dressuurproef kan passen waarom niet? Het is toch een vorm van dressuur. Al wordt doodliggen misschien wat moeilijk, want dan ben je er toch echt afgevallen, of je hebt als ruiter een zeer pijnlijk been.
patricia6 schreef:ja dan moeten we allemaal maar gaan springen, dan is een balk een balk en een weigering een weigering.
Geen discussie mogelijk.
Blijft altijd moeilijk een jury sport. Je zag het ook bij het hockeyen.
Hebben ze nog zoveel camera's erop staan, kunnen ze nog niet zien hoe het nu precies zit.
Lastig hoor.
. Maar dit komt bij alle jurysporten voor en als je goed kijkt, ook bij andere sporten. Voetbal/hockey: wel/geen overtreding, wel/niet gezien, wel/geen straf.
patricia6 schreef:Hardrijden op de schaats is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk, met die nieuwe regels.
Blijft lastig sporten met jury's of scheidrechters.
Maar rare opmerkingen zal je ook blijven houden.![]()
Sjef is toch een beetje apart hoor.
lijkt me geweldig.
Arabesk schreef:Ah laat ik niet lüllig zijn, mag ook met
, dan ga je ook dressuurrijden op een gepoetst en gevlochten sportpaard met ijzers, bit, zweep en sporen
een beetje door, ik ga maar naar bed

. Dus alles moeten lenen. Bitloos hoofdstel geregeld dat zo Engels mogelijk leek en m'n poown z'n rommelmanen in een vlecht geknoopt, tadaaaaa: