Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:07

Ik heb helemaal geen hekel aan Adelinde. Dit hele topic trouwes over 'Adelinde had goud moeten hebben' toont eigenlijk alleen maar hoe ondankbaar jullie zijn.
Jullie zitten te miepen over een zilvere medaille, over het feit dat een combinatie die nog maar 18 maanden rijd op dit niveau,wiens paard BLIJ door de proef loopt en waarvan het plezier eraf spat jullie combinatie overstijgd waar dit helemaal niet het geval is.
En dat betekent voor mij meer dan punten en een medaille.

Jullie zijn ondankbaar en slechte verliezers.
Ik ben helemaal niet tegen Adelinde, ik ben wél pro Charlotte en pro Hester.
Nationaliteit doet er helemaal niet toe, ik ben zelf Brits,geboren in Belgie en ik vind het helemaal niet jammer dat een combinatie met een paard dat blij,gecontroleerd de proef doorgaat ONGEACHT haar nationaliteit.. Met geen knieen in de neus, geen kin op de birst en geen gedwongenheid.

We zouden moeten dat zo'n proeven betere erkenning krijgt boven een proef waarbij dat niet het geval is. Al mag de muziek je smaak niet zijn of vind dat Valegro niet zo mooi met de beentjes meehuppeld als Parzival.
Dressuur evolueerd, you should be happy.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:44

Hermelientje schreef:
Wat mijn bezwaar is dat Sjef altijd roept als hij meent dat wij tekort worden gedaan. Ik heb hem nooit horen klagen over al die dikke voldoendes die Anky onterecht kreeg als Sali weer eens zelf koos of en waar hij halt ging houden. :+ Ik vind dat dat kinderachtig overkomt, maar dat heb ik hem vier jaar geleden ook al vertelt op Bokt, maar trekt hij zich helemaal niks van aan. :+

_O-

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:38

sallandval schreef:
sarabande schreef:
Ja grappig. Nadat eerst vastgesteld is dat Sjef nu niet echt als een diplomaat bekend staat is hij vervolgens een marketing genie :wow: %) .

mij hoor je niet zeggen dat die beste man een genie is hoor ;) . Hij heeft alleen een monopoliepositie weten te veroveren en dat is bewonderenswaardig op zich! Maar het maakt wel dat er wellicht ruiters zijn die wel op GPS niveau rijden en toch niet tot de top doordringen.

Citaat:
En nee die term is niet alleen in Duitsland uitgevonden, lang voor de leerlingen van Sjef die uitvoerden deden Duitse amazones dat al. Maar nogmaals dat is een discussie naast de feitelijke discussie

Noem mij dan maar eens wie dat zijn? Volgens mij komt de term rollkür uit een artikel in het paardenvakblad St. Georg uit 1992, waar een Duitser (H. Meyer) zich nogal lelijk uitliet tegenover voornamelijk Nederlandse ruiters die een trainingsmethode gebruikten die er volgens hem uitzag alsof het paard zich op moest rollen, hij noemde dit Rollkür. Misschien waren er voor die tijd wel Duitse ruiters die de methode gebruikten, maar dat werd dan in elk geval nog niet zo genoemd.

DEze dames zijn Magrit Otto Crepin, Nicolle Uphoff, Pia Laus, Isabel Werth, Anna Merveld en zij trainde allen bij Uwe Schulten Baumer sr. Prof. dr. (socioloog) Heins Meyer richte zich toen vooral op de Duitse en helemaal niet Nederlandse ruiters. Overigens reed er toen ook nog een zeer vriendelijk heer rond die zijn paarden vreselijk in elkaar schroefde Dietmar Wolf (tot voor kort nog lid van het DOKR) Die rijstijl werd in Duitsland heel terecht 'Plinznerei' genoemd (Paul Plinzner was de voorlaatste Hofmarchal, en de laatste die de paarden van de Keizer [die een arm niet kon gebruiken] moest trainen, men heeft altijd aangenomen dat deze leerling en uitgever van het werk van Steinbrecht, om die reden tot deze afweikende methode is gekomen.
Uwe Schulten Baumer is een staalmagnaat die lesgeeft voor zijn hobby. Hij wilde de paarden lang niet zo rond en eng als dat Janssen c.s. dat voorstaan.
Heins Meyer, een briljant theoreticus, verwierp elke afwijking van de conventionele Duitse school, ook de veel oudere Franse school.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:28

murphy102 schreef:
De Portugees reed met zijn Pré een geweldige Kür, geen uitvoeringsfouten en geen africhtingsfouten én een hoge moeilijkheidsgraad, met één hand Piaffe/Passage.
Zie je dat de Nederlanders al doen?

Dat die Pré nooit bovenaan komt weten we, maar hij had toch veel hoger moeten eindigen.
En wie heeft die beste man als enige geen punten gegund?
Precies: Wim Ernes.
Ik vraag mij ernstig af of Wim Ernes daar wel had moeten zitten.

Híj begrijpt niet wat dressuur ís, hij begrijpt de regels van de FEI kennelijk niet en dan nog zó onsportief durven zijn om het goud van Charlotte in twijfel te trekken??

Er reed een Portugees mee met een Lusitano
Afbeelding

En een Spanjaard op een PRE
Afbeelding
:D
Ik denk dat je een Portugees niet zo snel op een PRE zal zien ;)

De Spanjaard reed gedeeltes op een hand (er waren er wel meer die dat deden), de Portugees niet!
De Spanjaard reed overigens in de WEG een veel betere kur dan vorige week. Ik vond hem een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht!

Ik zat in het stadion, eerste rij. Ik ben geen jurylid, maar ik vond de kur van Adelinde vele malen beter en flitsender dan die van Charlotte Dujardin, en dan heb ik het niet eens over de vreselijke muziek van die laatste.

murphy102

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:47

Sammyoo, je hebt helemaal gelijk, ik was abuis en heb het verwisseld.
De Portugees reed wél met één hand in Piaffe/Passage.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:59

De Spanjaard reed in ieder geval met een hand, volgens mij de passage en de eners! Bij de Portugees (wat een gave combinatie en dito proef!) is het mij niet opgevallen dat hij met een hand reed!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:25

Quebelle schreef:
Jullie zijn ondankbaar en slechte verliezers.
Ik ben helemaal niet tegen Adelinde, ik ben wél pro Charlotte en pro Hester.
Nationaliteit doet er helemaal niet toe, ik ben zelf Brits.

:')

Vreselijk ook, dat "wij" en "jullie" gedoe...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:26

Sammyoo schreef:
De Spanjaard reed in ieder geval met een hand, volgens mij de passage en de eners! Bij de Portugees (wat een gave combinatie en dito proef!) is het mij niet opgevallen dat hij met een hand reed!

Ach weet je, die Juan met zijn Fuego doet dat al jaren en op een hele leuke manier, hij maakt er echt een show van. Maar nu werd dat veel gedaan in proeven waarvan je denkt, wat voegt dat nou toe???

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:30

sarabande schreef:
Paddenpad schreef:
Ik ben weleens benieuwd wat de percentages zouden zijn wanneer de beste van het klassement meer verspreidt zouden zijn over de gehele rubriek en dat de jury niet meer terug kan kijken of mogen opschrijven wat ze de vorigen gegeven hebben en wat het eindresultaat was! :P

Ik denk dat ze dan aardig in de war gebracht worden, lijkt me een goed experiment

ben ik het helemaal mee eens :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:31

Bloodymary schreef:
Sammyoo schreef:

Ach weet je, die Juan met zijn Fuego doet dat al jaren en op een hele leuke manier, hij maakt er echt een show van. Maar nu werd dat veel gedaan in proeven waarvan je denkt, wat voegt dat nou toe???

Ik heb Fuego wel eens in Rotterdam gezien, ik vond het leuk. Hij is echt een showman, maar ................ voegt het iets toe aan de proef? Moet de jury dit hoger (gaan) waarderen? Straks wil men misschien nog wel een Spaanse pas in de Kür zien, of knielen, of doodliggen :D En hoe is Fuego zijn uitgestrekte stap, zijn zijgangen? Beter dan van Parzival of Valegro of welk ander paard dan ook, dat boven hem geeindigd is? De kür draait immers niet alleen om de eners met één hand ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:31

Bloodymary schreef:

Het voegt moeilijkheidsgraad toe, dus krijg je een hogere score als je het goed uitvoert. Stomme reden natuurlijk maar dat is nu eenmaal het spelletje bij dressuur: proberen zoveel mogelijk punten te krijgen van de jury. *D
En verder kun je er Nederlandse trainers, forumbezoekers en zo mee op stang jagen. :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:43

Ja, wat Electra noemt, Spaanse pas, knielen, doodliggen. Als dat in een dressuurproef kan passen waarom niet? Het is toch een vorm van dressuur. Al wordt doodliggen misschien wat moeilijk, want dan ben je er toch echt afgevallen, of je hebt als ruiter een zeer pijnlijk been.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:44

Bloodymary schreef:
Ja, wat Electra noemt, Spaanse pas, knielen, doodliggen. Als dat in een dressuurproef kan passen waarom niet? Het is toch een vorm van dressuur. Al wordt doodliggen misschien wat moeilijk, want dan ben je er toch echt afgevallen, of je hebt als ruiter een zeer pijnlijk been.

Na de Spaanse pas, laat je het paard knielen, je stapt (elegant) af en laat het paard voor dood achter, de meeste sportpaarden hebben toch geen leven, volgens sommige bokkers :D

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:44

ja dan moeten we allemaal maar gaan springen, dan is een balk een balk en een weigering een weigering.
Geen discussie mogelijk.

Blijft altijd moeilijk een jury sport. Je zag het ook bij het hockeyen.
Hebben ze nog zoveel camera's erop staan, kunnen ze nog niet zien hoe het nu precies zit.
Lastig hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:47

patricia6 schreef:
ja dan moeten we allemaal maar gaan springen, dan is een balk een balk en een weigering een weigering.
Geen discussie mogelijk.

Blijft altijd moeilijk een jury sport. Je zag het ook bij het hockeyen.
Hebben ze nog zoveel camera's erop staan, kunnen ze nog niet zien hoe het nu precies zit.
Lastig hoor.

Ik vind springen inderdaad veel gemakkelijker om te beoordelen :D . Maar dit komt bij alle jurysporten voor en als je goed kijkt, ook bij andere sporten. Voetbal/hockey: wel/geen overtreding, wel/niet gezien, wel/geen straf.
Het gemakkelijkst zijn sporten als: hardrijden op de schaats, fietsen, kortebaanzwemmen e.d. Wie het eerst aankomt, die wint :)

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:49

Hardrijden op de schaats is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk, met die nieuwe regels.
Blijft lastig sporten met jury's of scheidrechters.
Maar rare opmerkingen zal je ook blijven houden. ;)
Sjef is toch een beetje apart hoor. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:51

patricia6 schreef:
Hardrijden op de schaats is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk, met die nieuwe regels.
Blijft lastig sporten met jury's of scheidrechters.
Maar rare opmerkingen zal je ook blijven houden. ;)
Sjef is toch een beetje apart hoor. :j

Topsporters en/of trainers zijn bijna allemaal een beetje apart, anders redt je het niet. Vaak moet je ook egoïstisch zijn, om wat te bereiken in je sport.

patricia6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:56

Vandaar dat ik het nooit ga redden hahahaha.

Je hebt wel gelijk hoor, maar toch

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:16

Zullen we de hogeschool sprongen weer toevoegen :D lijkt me geweldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:17

Arabesk schreef:
Zullen we de hogeschool sprongen weer toevoegen :D lijkt me geweldig.

Zonder bit en ijzers, neem ik aan? ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:23

Ah laat ik niet lüllig zijn, mag ook met :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:30

Arabesk schreef:
Ah laat ik niet lüllig zijn, mag ook met :+

Kijk maar uit, straks ben je ineens bekeerd ;) , dan ga je ook dressuurrijden op een gepoetst en gevlochten sportpaard met ijzers, bit, zweep en sporen :D
Zou ik echt heel leuk vinden en dan een topic op HAW *\o/*

Sorry, ik draaf ;) een beetje door, ik ga maar naar bed :evaw:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:31

*gaat even op zoek naar een foto van Arabesk in wedstrijdoutfit* momentje :D

Was voor een begrafenis, dresscode was wedstrijdoutfit. Dus ik in paniek, waar haalt zo'n vegetarischeworteleterenlimonadedrinker als ik nou ineens die spullen vandaan.... Check de laarzen; gewone kledinglaarzen, kon niks anders vinden. De rest allemaal geleend, wintec had ik wel zelf en ergens op zolder nog een wit dekje. Witte wedstrijdbroek die ik ooit gekocht had en die nog steeds op de eerste wedstrijd lag te wachten, paste ik niet meer in *oeps*, misschien stiekem gekrompen in de kast O:) . Dus alles moeten lenen. Bitloos hoofdstel geregeld dat zo Engels mogelijk leek en m'n poown z'n rommelmanen in een vlecht geknoopt, tadaaaaa:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BH3GMFU3-D.jpg

Dit was de one en only time dat ik er ooit zo bijliep :D
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 13-08-12 23:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:31

Dan wacht ik nog even............

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 23:33

Ik ook! :D