Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:25

ik wil er niet te veel over zeggen maar wil er wel 2 dingen over kwijt.
1 ik zie hier de totilas niet meer in terug die we kende,arm dier
2 succses is nou eenmaal niet te koop

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:27

liefhelietje schreef:
doei schreef:
Bij het filmpje van Bretton Woods pakt Mat wel zijn rust en tijd voor beloning :j
Ik denk echt dat er een te grote druk op de schouders van Mat staat, wat hij doorgeeft aan Toot.
Het is zonde :n

Dat filmpje is niet van Vechta volgens mij. En pak er eens een filmpje bij van Emmelie met BW. Wereld van verschil..

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=2Y-b1j45 ... ata_player

Ook dat en voor een lege tribune, ik wachtte eigenlijk op het optreden in Vechta voor hij met Toot in de ring kwam

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:30

@listig
Ik keek zegmaar puur naar de benadering naar het paard toe :+ ...
Af en toe zag ik nog een scherpe hand inkomen en wat jij zegt kan absoluut kloppen hoor :j
Maar hoe ik daar Mat zie rijden kan het hem veel minder schelen wat "andere" erover denken, rijdt hij met veel meer schijt en ontspanning van zichzelf. Hij durft rust te pakken (nog niet in iedere situatie, maar veel meer als bij Toot) en kan ontspannen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:33

het is voor mij bij deze bewezen dat je met geld dus geen succes en talent kan kopen.. ok je komt een eind maar [en sorry dat ik het zo zeg] gelukkig geeft t geen 100% garantie.
matthias is in een gouden nest gevallen en had never nooit zo ver gekomen zonder het geld en de connecties van zn schoonmama, als hij het zoals wij had moeten met gewoon materiaal reed ie misschien subtop :P .
en dan draai ik het om, hoeveel van ons hadden zo kunnen rijden als hij met dezelfde begeleiding en goede afgerichte paarden? ik denk best veel...
Dan rest voor mij het spreekwoord : hoogmoed komt voor de val..me dunkt dat die hier wel op zn plaats is, en dan niet voor matthias maar voor dhr p.s en mama kathrin. ik heb gewoon medelijden met der matthias :(:)

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:36

Er stond ook niet 'Rath met Bretton Woods in Vechta'... Filmpje is van goedkeuring / erkenning in Verden, dus inderdaad niet voor volle tribunes. Filmpje van Vechta heb ik tot dusver niet kunnen vinden. Iemand anders misschien wel?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:38

wake_up schreef:
ik vind het zo jammer dat in dit topic meer dan de helft van de berichten alleen maar bestaat uit 'moddergooien' naar elkaar. volgens een groot deel ligt het aan MAR, de andere geeft edward weer de schuld, of PS.. Maar worden we echt beter van dat afgunstige gedoe? :+ Oke, Totilas loopt niet zoals onder Gal. maar bedenk dat MAR een stuk minder ervaring heeft, onder druk staat en er misschien gewoon geen klik is. En dat heeft er niets mee te maken of hij wel of niet goed kan rijden, want ik denk dat 99,9% van de bokkers hier nooit zo ver zullen komen als hij, alleen maar smakelijk genieten als hij slecht presteert, wat een afgunst..

Ben bang dat ik hier ook weer een lading negatieve reacties op terug krijg, maar dat moet dan maar. :+
volgens mij ben ik een van de weinigen nog hier die het MAR gunt, en hoop dat die twee wat beter op elkaar ingespeeld zijn. Bij sommige combinaties duurt het gewoon wat langer, vind het jammer dat zoveel mensen meteen weer begint te roepen dat de ruiter absoluut niet kan rijden..

Ik denk ook dat 99,9% van de bokkers niet zo'n achtergrond heeft.
Veel geld en veel kennis en daarbij de beste paarden.
Denk dat menig bokker het in die situatie beter zou doen.

Toch heb ook ik medelijden met MAR.
Toot is gewoon te hoog gegrepen voor hem.
Waarom waagde geen andere top ruiter (duitse) zich hieraan?
Omdat ze weten dat ze met dit paard niks meer kunnen winnen,
alle records staan op zijn naam (met eg),
duitste top ruiters zijn (terecht) bang voor gezichtsverlies.
Met dit paard mag je nl niet onder 86% scoren!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:38

jammer, zo wordt het van kwaad tot erger.
Ze worden natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden en iedere fout wordt groot uitgemeten in de media.
Zonde van de mooie Totilas.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:43

Tja, ik kan alleen maar zeggen: heb dit zien aankomen. MAR heeft het gewoon niet, nooit gehad en zal het nooit krijgen. Heeft gewoon stom mazzel (??) dat ie idd in een gouden nestje is gevallen. En al dat gedoe over onder druk presteren, en ze moeten wennen, en het paard moet omgeschoold worden. Pfff... tis een volwassen kerel die als hij van mening is dat ie teveel onderdruk van derden staat gewoon zijn middelvinger eens op moet steken, ze hebben lang genoeg aan elkaar kunnen wennen, en tja dat omscholen ... als je dit niet kunt kun je er beter niet aan beginnen of mss pakt dat omscholen niet goed uit omdat de methode minder goed is cq voor dit paard ongeschikt is? Heel triest voor Toot, van een fier en blij paard veranderd in een sjaggie en opstandig dier, wat niet meer kan laten zien wat hij in zijn mars heeft.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:44

liefhelietje schreef:
doei schreef:
Bij het filmpje van Bretton Woods pakt Mat wel zijn rust en tijd voor beloning :j
Ik denk echt dat er een te grote druk op de schouders van Mat staat, wat hij doorgeeft aan Toot.

Dat filmpje is niet van Vechta volgens mij. En pak er eens een filmpje bij van Emmelie met BW. Wereld van verschil..

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=2Y-b1j45 ... ata_player

Om eerlijk te wezen vind ik Bretton Woods beter lopen als Emmelie hem rijdt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:46

Loody schreef:
doei schreef:

Vind het er idd niet echt slecht uit zien...

Ik vind dat hij erg onrustig zit. Nee, hier zit absoluut geen topruiter. Emmelie kon ook meer met Bretton Woods dan Matthias.
Tja, hier zie je dat succes toch grotendeels te koop is. Matthias was op een gemiddeld paard zoald een gemiddeld bokker deze bezit nooit een bekendheid geworden. Hij mist als ruiter het gevoel gewoon.
Laatst bijgewerkt door germie op 07-02-12 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:48

Pfff doodzonde hoor, lijkt me voor niemand echt fijn als je naar dit optreden (en voorgaande) kijkt.
BW vond ik ook al een stuk beter onder Emmelie lopen.

queenie_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:50

Ik zou niet in Matthias' schoenen willen staan..
Schrik wel van dit filmpje, is dit niet toevallig een ander paard met dezelfde naam?!
Jeetje ken hem helemaal niet terug.. wat een chagrijnig beeld geeft hij, en normaal altijd oortjes leuk erop en gaan!

Zie ik het nu verkeerd of heeft ie de bandages tot halverwege z'n knieën??
Laatst bijgewerkt door queenie_1991 op 07-02-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:52

de filmpjes van Edward zijn toch duidelijk beter.
Niet alleen in combinatie van, maar ook de rijtechniek.
Totilas loopt met ze mond op ze borst, hij kan veel beter.

Matthias zit erg onrustig, alleen al zijn handen blijven constant bewegen en dat zie je terug in de halshouding van Totilas!
Duidelijk ongelijke aanleuning zonde. (daar hoef je geen Z ruiter voor te zijn omdat te zien)
Als hij niet zo goed kan rijden als Edward of niet de klik met dat paard heb als wat Edward had, waarom rijdt hij hem dan?
omdat het moet? geld opleverd?
Als hij zo doorgaat levert het eerder de slacht op.

queenie_1991, idd erg hoog.
Laatst bijgewerkt door Dors04 op 07-02-12 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:54

sarabande schreef:
Lovely schreef:
Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

Die problemen zijn er altijd geweest, waren er ook bij Gribaldi, het verschil is dat Ed dat op kon lossen en weer rust in de paarden kon brengen, dat kan hij zelfs bij Sister, zet daar Mar maar eens op dan ziet zelfs een leek het verschil, daar wordt hij namelijk meteen af gelanceerd

Zo, dat is nog eens een knap staaltje speculatie. Gribaldi wilde volgens mij helemaal niet meer lopen en Lingh was niet na te rijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:56

Lovely schreef:
Gribaldi wilde volgens mij helemaal niet meer lopen en Lingh was niet na te rijden.

Heb je ook gezien wie hem na reed? := En evengoed stuurde ze hem later op de training van het dier wel mee door de GP's. Hoge scores bleven uit maar dat lag niet aan het paard.

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:57

Nou, is die smoes ook weer uit de wereld :D[/quote]

Ben meerdere keren in Vechta geweest en heb al heel wat hengsten zo door de baan gezien met veel spanning en opgekropte energie. Volgens mij zijn er niet zo optimale losrijmogelijkheden in Vechta. Plus dat je dan ook niet de enige bent die moet losrijden en de één kan daar beter mee omgaan dan de ander. ;)[/quote]

Nou ik weet niet wat jij optimale losrijmogelijkheden vind maar als je zulke hengsten vraagt voor show is dat echt wel goed voor elkaar. En ik heb het losrijterrein gezien en daar was niets mis mee.
Totilas was als laatste aan de beurt dus zo druk was het niet meer. Op andere internationale concoursen kan je ook niet uitkiezen wanneer je mag starten dus ik denk dat het niet een kwestie van" één kan daar beter mee omgaan dan de ander".

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:58

Lovely schreef:
sarabande schreef:
Nog afgezien daarvan weet niemand of het bij Edward Gal wel goed was blijven gaan. Misschien waren daar dezelfde problemen wel boven komen drijven??

Die problemen zijn er altijd geweest, waren er ook bij Gribaldi, het verschil is dat Ed dat op kon lossen en weer rust in de paarden kon brengen, dat kan hij zelfs bij Sister, zet daar Mar maar eens op dan ziet zelfs een leek het verschil, daar wordt hij namelijk meteen af gelanceerd

Zo, dat is nog eens een knap staaltje speculatie. Gribaldi wilde volgens mij helemaal niet meer lopen en Lingh was niet na te rijden.

Gribaldi heb ik echt gewoon tot zijn afscheid gezien en die liep prima enne over Lingh http://www.youtube.com/watch?v=EOj6MwKlqcY

KasparovX

Ik denk dat ze bitloos moeten gaan rijden, en meer grondwerk doen. :+

En dit laatste meen ik wel serieus: hij zou eens wat vaker op de wei moeten, dan kan hij een beetje zijn ei kwijt en kan hij zich tijdens een rit beter concentreren.

mister_m

Elanor schreef:
Wilawander schreef:
Precies ;)
maar daar denkt de gemiddelde Bokker anders over. Die rijden er zo mee weg. Beter als rath het kan........

Deze 'gemiddelde bokker' hoopt dat er eens een nieuwsberichtje komt in de trant van "Mattias Rath heeft het he-le-maal gehad met de dressuursport en heeft besloten zich de komende tijd toe te leggen op het grondwerken. De combinatie laat de Olympische Spelen dan ook schieten en zal eerdaags hun eerste optreden hebben in de bitloze rubriek op Equiday. Totilas geniet ondertussen in zijn dikke wintervacht met zijn kuddegenootjes van zijn nieuwe huisvesting in een paddock paradise." Dat lijkt míj nou eens leuk voor het paard, een beetje kunnen leven onder FAWC-criteria. 8-) 8-)

en hij doet een toque aan zonder sporen !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:59

RM94 schreef:
Gribaldi heb ik echt gewoon tot zijn afscheid gezien en die liep prima enne over Lingh http://www.youtube.com/watch?v=EOj6MwKlqcY

Serieus? Ik heb Gribaldi anders een aardig piaffe probleem weten hebben waarna ie ineens niet meer op wedstrijd kwam.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:00

Ayasha schreef:
RM94 schreef:

Serieus? Ik heb Gribaldi anders een aardig piaffe probleem weten hebben waarna ie ineens niet meer op wedstrijd kwam.

ja serieus ja

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:02

Ayasha schreef:

Je was duidelijk niet aanwezig bij zijn afscheid

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:04

arme toot :(:)

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:04

De enige gedachte die bij mij opkomt is: 144- red het dier! ;( Jeetje, Arme Totilas. Zo gespannen! Wat is er in vredesnaam gebeurt met het mooiste en beste paard van de wereld?? |(

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:06

Filpmje bekeken en ik kan alleen maar zeggen: het is niks, het blijft niks en het zal nooit iets worden met deze combi. Eeuwig zonde!