Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
droopy3 schreef:Deze keuze is toch makkelijk gemaakt?
droopy3 schreef:stel dat het betreffende paard wel lucht zuigt,( ik noemde een paard in goede conditie en daaronder valt in mijn plaatje ook een paard dat geestelijk in een goed conditie is en dus geen stalondeugden heeft) is er dan een reden om ACUUT in te grijpen als dierenpolitie zijnde?( Ik ken luchtzuigers die 30 jaar zijn geworden) Waar zou jij acuut een kijkje gaan nemen? Waar is per direct iemand nodig om te beoordelen of een paard of 2 paarden hulp nodig hebben?
Huertecilla schreef:Inmiddels alles stijf bevroren hier en ze rennen nu over de bevroren pieken. Het zijn tenslotte nachtdieren en de soap tussen de vier merries, de molly en de haremhengst krijgt veel zuurstof in de vrieskou![]()
Exta baal weidehooi in het krat gemikt en vijf tonnen water klaargezet voor als morgen de leidingen onverhoopt niet ontdooien.
paleoceen schreef:Russel....je hebt het alleen maar over aannames en donkerbruine vermoedens.
Kijk nou eens goed naar die foto's. Wat zie je daar nou wat zo verschrikkelijk is voor dat shetje.
droopy3 schreef:[naam] : in mijn oorspronkelijke optie 1 had ik het over een paard in goede conditie en ging daar dan ook uit van een geestelijk goede conditie en dus geen luchtzuiger. Ik ben het met je eens dat er ook iets voor een paard dat lucht zuigt gedaan zou kunnen worden, en met een eigenaar die goed betrokken is en het belangrijk vind dat zijn paard zich goed voelt zal er misschien best advies aangenomen worden. Maar dat is nu juist wat ik bedoel je hebt mensen die begaan zijn met het wel en wee van hun paardje (ieder op zijn manier en goed of niet goed, niet goed is ook niet goed, maar mensen hebben nog de bereidheid om er over na te denken en er iets aan te doen) en je hebt mensen die het werkelijk geen bal kan schelen hoe hun paardje erbij staat! En zij hebben dus ook geen bereidheid om er iets aan te doen. Eigenlijk zoals in het voorbeeld van russel hierboven over dochterlief die er al jaren niets meer mee doet en het mag niks kosten. En nu juist deze mensen zouden door de dierenpolitie benadert en aangepakt dienen te worden in mijn ogen.
droopy3 schreef:Lovely: Dat ben ik helemaal met je eens! En ik weet dat er ook hele goede tussenwegen zijn tussen stal en prut! In heel veel verschillende vormen. En ik ben blij dat de dierenpolitie ook die hele goede tussenwegen kent. En dat ze er nu eindelijk zijn en mensen hier ook op gaan aanspreken! Als er helemaal niets gebeuren zou zijn al die paardjes toch nog slechter vertegenwoordigt!
droopy3 schreef:En ik ben blij dat de dierenpolitie ook die hele goede tussenwegen kent.
Lovely schreef:Erfelijkheid speelt zeker mee, maar ook bijvoorbeeld maagproblemen. Paarden die buiten staan kunnen ook maagproblemen krijgen en vooral als ze in de winter op een weiland worden gehouden of hooi van de grond moeten eten. Wat veel mensen niet willen snappen is dat gras in de winter niet groeit en dat het niet voor niks is dat een weiland voor alle seizoenen geschikt is behalve voor de winter. Dat is dus ook een stukje natuur dat voortdurend door de natuur zelf zo geregeld wordt. Mensen die luisteren naar wat de natuur zelf te melden heeft, zetten hun paard niet de hele dat op een weiland in de winter.
setteke schreef:We neuzelen dus over ongrijpbare zaken, Cassidy. Het is niet vast te leggen, behalve in het extreme.