Het is
niet je eigen verantwoording als je onder de auspiciën rijdt van een bond, ofwel?
Hoezo niet??Leg dat eens uit dan??We hebben het hier niet over een simpele cap of geen cap discussie, we hebben het over een eventueele aanpassing in en regel op wedstrijdniveau.
Dat wordt uit het oog verloren.
Ik snap niet welke weerstand iemand kan hebben als een simpel kledingsvoorschrift van een bond veranderd wordt. Als je ineens een jasje moet dragen met een rode kraag, is er dan ook zoveel weerstand?
Ja waarschijnlijk wel,of de bond moet de jasjes betalen dan mogen ze zelf de kleur uitkiezen!!
Waarom voelt men zich zo aangetast als het om verandering van hoofddeksel gaat, ongeacht of het toevallig over veiliger gaat of niet?
Een volwassen ervaren paardrijdend normaal zelfdenkend mens kan zelf wel bepalen wat veilig is of niet en hoeft men niet continu regeltjes voor aan te passen,was allang blij dat ze eindelijk eens wat losser werden bij de KNHS.Of is het juist die veiligheid die ze tegenstaat? Dat je het idee hebt dat je niet voor vol wordt aangezien als je hoofdbescherming op hebt?
Waar wringt de schoen?
Net als ik me afvraag waar mensen zich hier druk over maken die zelf niks met het KNHS of wedstrijdrijden in zijn algemeen iets mee te maken hebben en zelf zonder cap poseren!Is dat dan afgunst tegen de WEL hoedjes rijders??het gaat niet om wat je zelf wel denkt wat goed voor je is.
Het gaat om weerstand tegen een regel. Waarom zou je je tegen regels van wedstrijden binnen je sport verzetten?
Als ze bij de bond een regel instellen spring in de sloot want dat is goed voor je dan doe ik dat ook niet klakkeloos,zie daar ook het nut niet van in!Daarbij, het blijft waarschijnlijk gewoon een keuze en wellicht komt de verplichtig (in elk geval internationaal) dat je buiten de proef om een helm moet dragen.
Meer niet. Iedereen die het belangrijk vindt (om zich te onderscheiden? om er "mooier" uit te zien?), kan waarschijnlijk gewoon het hoedje blijven dragen.
Zullen we zeker blijven doen!!