Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottje

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:56

Dankje Ulissa :)

Vond het een stuk beter dan het vorige filmpje, maar wel spanning en hele onrustige handjes op sommige momenten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:56

Veel beter dan gisteren +:)+

Wel jammer van die miscommunicatie naar de galop.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:57

Zo, dat was al weer 10 keer beter dan gisteren. ;)

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:57

79,8%
Super hoor!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:58

Shit, net gemist, is het al ergens terug te zien?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:59

ik vond t al een veel mooier beeld..jammer van de onrust aan handen en hoofd maar daar is aan te wrkn!

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:00

Net de Special gezien! En moet zeggen zag er stuk beter uit dan gister! Krijg toch een beetje apart gevoel als ik ernaar kijk! Mensen joelen toen zijn proef klaar was! Blijf het toch raar vinden! Oke het is Toot! Maar gewoon naar gevoel bij...weggekocht om zelf mee te winnen! Is toch merendeel Edwards verrichtingen dat ie zoveel klasse heeft! Maar deze proef was wel netjes gereden en heb wel respect voor rath dat ie niet op volle druk de baan doorgaat maar de ontspanning probeert te zoeken en Toot in zijn waarde laat!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:01

Onrust aan handen aan hoofd was oa. bij het stappen te zien dat Rath Toot corrigeerde als hij te diep kwam _O_

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:05

Oh nee, net te laat voor de Special :\
wel een super score :)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:13

Wat was zijn score vandaag? Voel me nu heel blond :o?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:15

Basti schreef:
79,8%
Super hoor!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:16

Basti schreef:
Chaos schreef:
Ontzettend boos geeft je niet het recht mensen dusdanig aan te vallen. Ze hadden het niet eens over jou. ;)

Beetje pittig discusseren hoort erbij hoor. We kunnen elkaar allemaal gaan knuffelen, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik ben helemaal voor een pittige discussie.
Maar jij discussieert niet, jij valt mensen persoonlijk aan met posts vol onwaarheden. :D Knuffelen hou ik niet van, schreeuwende Bokkers evenmin. :) Daarbij snap ik echt niet wat je punt is, 5 pagina's terug quote je mij contstant maar wat je er nu mee wilt zeggen wordt mij niet duidelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:29

Air schreef:
Marjoow schreef:
Dat vind ik raar, want als ik een proef zie van Totilas, zie ik een klassiek dressuurpaard.

En, zo zie je maar wat een topruiter voor een paard kan doen :)

:x

:? Misschien even het hele bericht lezen? Met datgene wat ik heb gequote?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:54

Why? Het gaat over hetgeen klassiek dressuurpaard..... :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:59

Air schreef:

Ja, vind jij Totilas niet klassiek dan? De manier waarop hij zn achterhand gebruikt, is toch aardig klassiek lijkt me.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:01

Je bedoelt de manier waarop hij zijn achterhand niet correct gebruikte? Weinig Klassiek aan....
Voor mij ontbrak het voorwaarts-neerwaarts gedeelte, de harmonie tussen achter en voorhand, takt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:03

Marjoow schreef:
Air schreef:

Ja, vind jij Totilas niet klassiek dan? De manier waarop hij zn achterhand gebruikt, is toch aardig klassiek lijkt me.

Welke 'klassieke' paarden gebruiken hun achterhand op die manier dan? :) Ik vind dit toch aardig 'modern'.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:04

Ik vond Totilas het gehele eerste gedeelte van de proef achter niet gelijk lopen.
Hij mocht ook veel meer op achterhand en meer omhoog aan de voorkant.

Verder vind ik het allemaal nog steeds ver van mijn bed show.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:07

Echt een heel stuk beter dan gister de handrem was er af
Wat een paard
En compliment aan edward dat tie zo iets maakt van een paard

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:56

(Bron: HorseTelex)

Matthias Alexander Rath won zojuist de Grand Prix Special in München met Totilas. De tweede wedstrijdproef van de nieuwe combinatie zag er heel anders uit dan het debuut van gisteren. Rath legde alle schroom af en werd met 79.833 procent niet eens overbedeeld.

Matthias Alexander Rath reed Totilas vandaag aan een kortere teugel en met meer druk, waardoor de hengst er beter aan stond en er meer controle en kwaliteit in de oefeningen ontstond. Na een bijna foutloze en imponerende Special (de overgang passage-aanspringen in galop was niet vloeiend) werd een score boven de 80 procent verwacht, maar deze bleef op 79.833 steken.

Tweede werd een in topvorm stekende, 18-jarige Le Bo, gereden door Carola Koppelmann (70.724%), gevolgd door Victoria Max Theurer met Eichendorff (69.313%), Emma Hindle met Brisbane (68.188%) en Nadine Capellmann met Girasol (68.167%).

Lees dinsdag alles over het debuut van Rath en Totilas in Het Sportpaard.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:09

Ik vond juist niet dat hij met een korte teugel reed, maar ik vond wel dat ie veel meer er aan reed of te wel zijn benen gebruikte. Maar dus inderdaad veel beter dan gisteren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:15

Ayasha schreef:
oddyssey schreef:
edwart rijdt hem 10x beter....ik ben er niet zo van onder de indruk. Hoop dat het aan de zenuwen ligt ;)

Edward rijdt hem helemaal niet meer. :+

ze bedoeld reed, doe niet zo moeilijk :')

Hij is heel onrustig in de hand, of ligt dat aan mij..?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:23

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:24

aisie schreef:
Volgens mij stond Edward ook best heel erg onder druk als hij Totilas uitbracht. Iedereen verwachtte van hem toch wel een topscore. Daarom verbaast het me zo dat iedereen dit zo goed vind van Rath omdat hij zo onder druk staat. Ik vind het voor een paard en ruiter van deze klasse (en zoveel miljoenen) geen mooie proef om naar te kijken. Ben verder geen fan ofzo maar ik vind het toch wel een beetje opvallend dat Rath zo beschermd wordt omdat ie onder druk staat terwijl Gal dat niet minder stond! Maar hij presteerde wel stukken beter.

Het is zinloos omdat uit te leggen. Heb het in dit topic ook al geprobeerd maar helaas was het tegen dovemansoren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:29

Marjoow schreef:
aisie schreef:
Volgens mij stond Edward ook best heel erg onder druk als hij Totilas uitbracht. Iedereen verwachtte van hem toch wel een topscore. Daarom verbaast het me zo dat iedereen dit zo goed vind van Rath omdat hij zo onder druk staat. Ik vind het voor een paard en ruiter van deze klasse (en zoveel miljoenen) geen mooie proef om naar te kijken. Ben verder geen fan ofzo maar ik vind het toch wel een beetje opvallend dat Rath zo beschermd wordt omdat ie onder druk staat terwijl Gal dat niet minder stond! Maar hij presteerde wel stukken beter.

Verschil is hier wel, dat Edward veel meer ervaring heeft dan Rath, en dat Rath nog erg jong is ;)

Ik ben het verder wel met je eens hoor, vind alleen dat je Edward en Rath op dit gebied niet echt kunt vergelijken :)

Maar van Gal werd wel steeds meer en meer verwacht door het publiek.
Steeds net even meer spektakel en wereldscores, vergeet niet wat een druk dat met zich mee brengt he. Voor Totilas reed Gal natuurlijk ook wel super rond tussen de klinkende namen maar ook hij had geen enkele ervaring op het super hoge niveau wat hij op een gegeven moment met Totilas bereikt heeft.
En ik denk dat er tot nu toe buiten Edward Gal nog nooit een ruiter of amazone geweest is die die overtreffende trap ooit heeft mogen verkennen.