Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:08

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 19:46

Als U een tip heeft, in Uw ogen belangrijk of niet, meld alles aan de Politie in Uw dorp , noteer datum, uur, wagen (merk en plaatnr.) Moest U iets verdacht zien, meld het direct bij het nummer 112. Uw melding kan misschien een paard redden, doe zelf nooit iets, tracht zo stil en anoniem alles goed te bekijken en eventueel te noteren.

Freedom007

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:57

Kan iemand hier een lijstje van alle gevallen op een rijtje neerzetten?
Dat maakt het voor mensen die geen facebook hebben (zoals ik nu) ook duidelijk en informatief.....

Super dat er oproepen gedaan worden en info mails rond worden gestuurd!
Gaat dat ook via hyves? zoja via wat kan ik dat vinden?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:13

@ JuravelOX :: ik heb geen lijst met de datum met plaats en wat er daar gebeurt is
ik ben het met jou eens dat zou wel makkelijker zijn om dat erbij te vermelden
dan kunnen de mensen uit het gebied waar het gebeurt is misschien terug denken
aan die avond/ochtend wanneer het gebeurt

dus a.u.b zijn er mensen die die dit alle gebeuren van het begin bij elkaar te verzamelen met datum eventueel tijd en wat er gebeurt is en natuurlijk de plaats met straatnaam dit kan makkelijker zijn om
voor de mensen die daar zich in de buurt bevinden wonen of er mischien gewandelt hebben met de hond
om terug te denken naar de dag en mischien kunnen we een site of iets open met al het nieuws zodat er een goede overzicht is

bedenkt wel u help de dieren en daar ga het toch om :j /3 /3 /3 /3 /3

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:37

Vreselijk, is het gewoon! Ik woon kort bij de buurt waar de mishandelingen gebeuren. Ben ik blij dat mijn paard snachts op stal komt! en overdag redelijk bewaakt is! ..

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:09

Er zijn personen die spreken over een afrekening, of was het paard toevallig daar op het verkeerde moment, of op de verkeerde plaats? Mag ik jullie aub vragen bij misnoegdheid, roddels, problemen, praat aub, laat je niet verleiden tot een afrekening en zeker niet de mishandeling van dieren. De dieren zijn dan de dupe, de dieren die zich niet bewust zijn van roddels, problemen, kwaadsprekerij, of eventueel problemen met mensen onder elkaar. Aan de dader(s) jullie zullen waarschijnlijk in je leven ook al afscheid moeten nemen hebben van iets of iemand die je dierbaar was. Denk aan je verdriet en de pijn die je toen voelde, wil je dat een ander aandoen, ben je zo haatdragend? Afscheid van een dier is ook emotioneel heel moeilijk en niet te verzachten door miljoenen euro's. Misschien treft je niet de persoon die je wilde treffen maar zijn kind dat enorm gaf om haar dier, die echt niet zal begrijpen hoe mensen zo wreed kunnen zijn. Het kan zijn dat een kind levenslang het trauma om zijn mishandeld dier niet kan vergeten.
Heb je een probleem met bepaalde personen, vergeet haar of hem, draai die knop in je hoofd om, laat het rusten, dan moet je ook niet terugdenken aan het dier dat wel zal gevochten hebben om zijn/haar leven, dat misschien blij was toen je in de weide kwam, die misschien vroeg om een knuffel, maar niet vermoedde wat jij van plan was.
Zoals elk mens graag leeft, zo leven de dieren ook graag !

Ik heb dit geplaatst op desbetreffende facebook-pagina, een neen hebben, een ja kunnen we krijgen

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:10

hoe staat het er nu voor in belgie?
ik heb geen nieuwsberichten meer gezien, betekend dat goed nieuws of word het nu stil gehouden ivm copycats?

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 01:19

Momenteel is het stil in België, er zou een verdacht persoon ergens zijn opgemerkt maar verder is er niets bevestigd in een of ander officieel bericht. Als er al nieuws zou zijn dan is dat enkel onder politiediensten verspreid. Er zouden ook in de buurt van Ghoy nog gevallen zijn geweest, de een nog wreder dan de ander maar daar is ook nog niets van verschenen in de pers en misschien ook niet echt geloofwaardig. Het is van horen zeggen...
Ik kreeg enkele mails van iemand van bokt die absoluut iets wilde ondernemen vanuit Nederland om iets op poten te zetten ivm met tipgeld. Ik heb dan een paar mails teruggestuurd, dat ik ook graag wilde helpen om iets te doen en eventueel nieuwsberichten te verspreiden maar ik heb ondertussen van deze persoon geen teken van leven meer ontvangen en het idee leek mij wel prachtig maar redelijk onrealiseerbaar gezien er niemand vanuit Nederland geld zal storten voor een Belgische zaak te steunen. Dus wie ging het tipgeld dan tenslotte voorzien? Eigenlijk zijn het de slachtoffers die tipgeld zouden moeten beloven.

Verder hoop ik dat de zaak naar behoren wordt opgevolgd door de politiediensten die er mee belast zijn en dat de slachtoffers zich burgerlijke partij stellen zodat zij ook vat krijgen op het onderzoek.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:48

potverdikkie schreef:
Het lijkt er sterk op dat de dader(s) zich richten op alles wat met de fokkerij te maken heeft.
Veulens, drachtige merries, en hengsten.
Dat maakt het al wat beperkter.....
Natuurlijk kan niet heel belgie in de gaten gehouden worden, dat is inderdaad gekkenwerk. Maar meerdere ploegen in de streken waar hij/zij nu toegeslagen heeft/hebben zal toch wel enig invloed hebben?

Zat er dus zeer dicht bij in de buurt.......

http://www.humo.be/tws/deze-week/22555/ ... ngouw.html

enyga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:47

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:56

misselijkmakende artikelen.
enerzijds goed voor de mensen die op willen letten, maar anderzijds...brr, moet er niet aan denken hoe de dader/daders zich nu voelen.
en hoe het eventueel met copycats gaat...

bah!!

enyga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:00

Mensen die zulke dingen doen zijn gewoon ziekelijk, niemand, geen enkel mens noch dier verdiend dit.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:35

Gewoon te ziek voor woorden dit... :n
Ik snap niet hoe iemand het over z'n hart kan halen om dieren zo te verminken, walgelijk! :r

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:05

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd en ik wil jullie verzoeken om weer respectvol naar elkaar de reageren.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:10

He bah. Het is er natuurlijk om vragen als je een topic aanklikt met deze een titel, maar ik word echt beroerd als ik de OP lees.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:15

Ik schrok echt van de foto's, heb veel gezien maar gebroken benen en dan voor dood achterlaten..Dat iemand dat doet.. en tegen dieren En waarom??
Ik hoop echt dat ze hem op heterdaad betrappen. Wat zal er niet door je hoofd gaan als je zo iemand met een bijl bij een paardenwei ziet.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:16

Ik zou er best een belronde langs grote paardennamen voor over hebben om geld bij elkaar te krijgen dat als tipgeld kan dienen. Misschien een netwerk van "wachters" in de betreffen de regio opzetten. Ons kent ons, en zo kun je een spinnenweb van contacten opzetten die dan per gebied de boel in de gaten kunnen houden. We hebben toch middelen? Telefoon, internet, webcams, auto's.... je moet het alleen goed organiseren.
Weet ook wel dat het makkelijk praten is vanaf de zijlijn, maar als iedereen alleen praat gebeurt er niks. Werkgroepje oprichten? Ik wil graag meehelpen maar dan ook echt wat doen!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:09

Ik las dat er sperma op een van de dieren zat. Dan is er dus DNA materiaal. Dat is in ieder geval al iets wat er van eventuele verdachten kan worden afgenomen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:13

:oo Ik vind dit echt té erg voor woorden.
Die achterbenen zijn gewoon écht gebroken. Ach jeetje arm paardje ;(

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:15

Die benen, ik word er gewoon misselijk van!
Ziek die mensen!

Het lijkt mij trouwens ook wel een goed idee om dit soort gevallen op een rijtje te zetten, zoals hier al eerder is voorgesteld.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:04

svdijk schreef:
misselijkmakende artikelen.
enerzijds goed voor de mensen die op willen letten, maar anderzijds...brr, moet er niet aan denken hoe de dader/daders zich nu voelen.
en hoe het eventueel met copycats gaat...

bah!!

Het is wansmakelijk en degoutant, maar het is goed dat dit in blaadjes als deze komt! Zo wordt ook de "gewone mens" op de hoogte gebracht. De paardenwereld is helemaal wakker geschud, maar de gewone wereld nog niet. Aan ons om dat -respectvol!!!- te doen. Geen haatberichten of bedreigingen uiten, want we willen uiteraard geen slapende honden wakker maken ;)

Verder kunnen jullie je nog steeds aanmelden op https://www.facebook.com/home.php?sk=gr ... 0746905128 ;)

Rooz19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:35

hallo,

ik vind het echt supergoed dat er een facebooksite is opgericht waar mensen hun verhaal
kwijt kunnen en waar eventueel meer informatie word verzameld. Mijn paardje staat ook 24/7 in de wei en
k moet er niet aan denken dat er iets zou gebeuren.

Wel las ik een soort gelijk verhaal helaas in nederland:

http://www.noordhollandsdagblad.nl/arti ... e-veulens-

k snap echt niet dat je als 'mens' zoiets aan kunt doen bij dieren. Ik zelf denk dat het voortekenen zijn voor iets veel ergers,
nu nog bij dieren maar later misschien wel bij mensen. Vaak zie je dat het met dieren begint.

Ik hoop dat hij snel gepakt word. In een ander topic (of misschien tog wel dit topic, maar dan een paar blz terug) las ik ergens iets over een geldtip. Iemand zou geld gaan verzamelen, een geldbedrag uitlonen. Ik denk dat dit een hele goede is, omdat ik denk dat het met meerdere mensen is gebeurd en iemand er vast meer van af weet.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:56

mense kijk uit als u in deze omgeving woont
ik heb hieronder het topic staan vanuit daar ...tja vul het maar in

echt ziekelijke geesten zijn het hier het topic:

mijn allerliefste schat wat mis ik jou!! ( mishandeling )