Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizsz_Kitty schreef:Opzich snap ik dat stoppen richting een muur nog wel, maar dat zou op dit niveau toch niet meer nodig moeten zijn?
En verder dat geruk in die mond....wat bereik je daar nou in godsnaam mee?
thillie schreef:@joolien ik heb het filmpje gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het paard zeker niet ongelukkig kijkt. Heb even een filmpje opgezocht waar veel quarters zijn te bewonderen en ze hebben allemaal zo'n blik en deze paarden lopen vrij in de natuur. Denk dat de blik ook wat is versterkt door de make-up wat hij opheeft. http://www.youtube.com/watch?v=sGym69vTS7Y
essiedepessie schreef:opisop_shop schreef:jeetje wat sneu zeg! Die palomino zal wel helemaal draaierig zijn, ziet er ook nogal vermoeid uit qua hele uitdrukking en lichaamshouding, arm paard.
En die vent, die ik overigens veel te groot vind voor zn paard, slaat al helemaal alles met z'n ruk- en plukwerk!
Dat je een stop aanleert op deze manier vind ik eerder iets voor beginners dan dat je het op dit niveau nog zo moet doen.
Schande voor de officials die stond-erbij-keek-ernaar deden...
zo wil je je paard juist hebben, low-headed, zo zijn ze gebouwd en zo train je ze. Dat heeft niets maar dan ook niets met vermoeidheid te maken...![]()
Dit heeft ook niets te maken met het aanleren van een stop, dit heet fencen.
verdiep je er eerst even in voor je in de ruimte blaat.
Lusitano schreef:Dat tegen de bakrand aanrijden is toch gewoon common practice in western? Hoe leer je hem anders een sliding?
Dat kan ikme nog wel voorstellen.
Het keiharde rukken heb ik meer moeite mee. Aan de andere kant is dat wel een logisch gevolg van het hebben van wedstrijden als doel ipv als middel om je vaardigheden te testen. Je MOET pieken op dat moment.
Spinning krijg ik overigens altijd de kriebels van. Ik heb ooit een gerenommeerd trainer een haf zien laten spinnen tot hij er bij neerviel. Deze ziet er ook uit alsof hij even van de wereld is. Hij is overigens wel prachtig aan de hulpen!
fanci_mike schreef:Weet je, hij plukt eens wat. Ik kan zo niet zien wat hij voor bit in heeft hangen, en dus kun je niet zeggen hoe het inwerkt. Tuurlijk kan het allemaal net iets minder. Maar wil je 100% in de show bereiken, dan train je 150%, je raakt er altijd 50% kwijt. Ik zeg niet dat ik alles goedkeur wat hij doet, maar ik begrijp tenminste nog waarom hij het doet. Ik heb ook zo'n paard staan dat beter reageert op ophoudingen dan op wat anders. En in "the heat of the moment" wil je wel eens te grof doorkomen.
Waar ik me meer aan stoor, is dat 85% van de mensen die hier reageren NIET begrijpen wat deze man precies doet (wil bereiken met de correcties) en hem daarop afkraken want dit is mishandeling. En daarin ben ik het dus volledig met QuarterH eens, schoenmaker blijf bij je leest. Het oordeelt zo makkelijk als je ergens geen verstand van hebt. (En daarom geef ik geen commentaar op RITP, ik heb er geen kaas van gegeten.Hoewel ik ook daar weleens wat voorbij zie komen dat ik mishamndeling zou noemen.)
aerdenhout1 schreef:Walgelijk om naar te kijken. Al had hij het arme dier maar 1 keer een klopje op de hals gegeven, maar zelfs dat was er niet bij!
En als hij er zo zeker van is dat deze manier goed is, dan zou hij het filmpje niet verbieden!
Volgens mij zegt dat al genoeg.
knollentuin schreef:wie dan ook op deze manier zn doel wil behalen zou afgestrafd moeten worden..al is het springen,dressuur of dit.ik heb me echt zitten verwonderen hoe er daar mensen op die hoge stoelen zitten ter controle en niets doen! het is dus normaal,geaccepteerd... en dan nog iemand die dit normaal vind ooksorry hoor maar om op deze manier je paard in zn mond te harken of tegen de muur laten knallen of te laten spinnen en dan nog lekker slapen snachts ? het kan dr bij mij niet in
deze ruiters zouden geen ruiters mogen zijn,en moeten zich heel diep schamen dat ze dit hun dieren aandoen...brave,arme brave paarden
ik heb laatst een stuk gelezen over learned helpness en ik geloof het hier te herkennen
fanci_mike schreef:quarterH schreef:ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?
ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?
en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....
ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!
En andere worden misselijk van dat zinloze geruk. Ga me niet vertellen dat dat nodig is en een deel van
de training. Als dat zo is dan ben je lekker bezig. Iedereen komt wel eens grof in of geeft een flinke schop of wat dan ook. Dit is gewoon ruk en plukwerk terwijl hij lekker aan het kletsen/lachen is.![]()
![]()
En dat filmpje over die bakrand wordt ik niet blij van maar is in mijn ogen lang niet zo erg als dat zinloze geruk en gepluk.
QuarterH, voor deze ene keer ben ik het met je eens...
tjoppie schreef:het is maar goed dat er niet zulke filmpjes van Anky zijn. Dan heb je pas goed de rapen gaar!