Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shir89 schreef:Het is allemaal heel makkelijk praten, maar als het je eigen paard is en een band met een paard hebt, dan zeg je niet even van: Laat hem maar inslapen.
Dan nemen emoties de overhand, daar kun je nu eenmaal niets aan doen.
Ik had hem dan lekker op de wei gezet met wat vriendjes. 
Rinske schreef:Shir89 schreef:Het is allemaal heel makkelijk praten, maar als het je eigen paard is en een band met een paard hebt, dan zeg je niet even van: Laat hem maar inslapen.
En dat is dan weer egoïstisch, want voor wie blijft het paard dan leven? Juist: voor de eigenaar. Omdat die geen afscheid kan nemen. Liefde is ook afscheid kunnen nemen...
PhiaBink schreef:Het gaat er helemaal niet om of je het paard kent, de eigenaar of dat je erbij was geweest. Het gaat er om, dat een paard die voor 70% verbrand is, 2 jaar door een hel laat gaan. De pijnen, het gedokter, aan de wonden komen enz. Dat vind ik niet humaan. Het paard is opgekalevatert en waarom?????
Ik denk aan de pijnen en niet aan het geld of wat dan ook!
Ik denk dat er mensen zijn met flinke brandwonden die zouden zeggen, geef mij maar een spuitje! Dit is niet uit te houden die pijn. Een mens kan het zeggen, een dier niet. Het paard is hier letterlijk en figuurlijk het lijdende voor/onderwerp.
Met alle geld van de wereld, liefde, medische kennis, zou ik geen 1 dier door deze hel laten gaan.
Shir89 schreef:Het is allemaal heel makkelijk praten, maar als het je eigen paard is en een band met een paard hebt, dan zeg je niet even van: Laat hem maar inslapen.
Chaos schreef:Eowyn, als ik zie hoe het paard na 2jaar!!! reageert op de behandelingen, wil ik niet weten hoe dat in den beginne ging.

Citaat:Chronische pijn
Acute pijn is een alarmsignaal bij agressie tegen het weefsel, en in dit geval gaat het pijntransmissiesysteem terug naar zijn aanvankelijke toestand wanneer het letsel geneest. Chronische pijn daarentegen is het resultaat van een situatie waarbij de herhaling en/of het verlengen in de tijd van de nociceptieve prikkel leidt tot functionele wijzigingen van het centrale zenuwstelsel (sensibilisering) die ook na de genezing van het aanvankelijke letsel blijven bestaan. Dit fenomeen is niet zeldzaam bij patiënten met brandwonden en kan verklaren waarom klachten blijven bestaan nadat de brandwonde geheeld is (de pijn houdt zichzelf in stand na enkele weken evolutie).
...
Basispijn
Deze pijn is blijvend maar de intensiteit ervan kan variëren in de loop van de dag of van de ene dag tegenover de andere. Deze pijn is soms intens maar meestal goed te controleren door een aangepaste behandeling´