Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:46

Eerst Anky, toen Edward. Ach al zou hij voor Duitsland gaan rijden, Nederland krijgt er vanzelf weer een topper bij. Hij moet echt zijn hart volgen, want dit is dan financieel gezien wel niet zijn paard, maar diep in zijn hart wel degelijk!

Go Edward, Go!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:54

Eigenlijk is het jammer dat Edward niet zomaar genationaliseerd kan worden.... het zou de dressuursport behoorlijk upspicen en een goede boost geven. Ook zullen de wedstrijdresultaten niet meer zo voorspelbaar zijn.

Ayasha
Blogger

Re: Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:01

als Edward genaturaliseerd kan worden dan blijft het toch hetzelfde?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:07

ik zet mijn geld op Rath in.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:08

Het is dus een ruiter? Geen amazone?

Hubertus Schmidt?

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:08

Ik ben benieuwd wie de nieuwe ruiter wordt en hoe die combinatie het gaat doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:09

maar Rath heeft toch al aangegeven het niet te doen?

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:12

Ayasha schreef:

2 weken geleden onkende het britse koningshuis nog in alle toonaarden dat er trouwplannen waren :Y) .

Niks is zeker

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:16

karin1985 schreef:
Ayasha schreef:

2 weken geleden onkende het britse koningshuis nog in alle toonaarden dat er trouwplannen waren :Y) .

Niks is zeker

:D ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:29

Ik dacht ook al mathias Alexander Rath, is eerder al door PS bevestigd de rijrechten aan zijn stiefmoeder verkocht te hebben. Later werd dit weer in alle heiligheid ontkend. Ik zou er best wel geld op in willen zetten was het neit zo dat heir ondertussen wel heel veel bokkers zijn die meeschrijven, kan ik waarschijnlijk een nieuw paard van kopen als ik iedereen een 10tje zou moeten geven.

Janine1990 schreef:
Nee, realisme ;)
Ik zie niet in wat het nieuws vandaag of volgende week veranderd aan het lot van de toekomstige ruiter... Al vanaf het moment dat bekend was dat Totilas naar PS ging, is de nieuwe ruiter (whoever that may be) afgezeken...

Ik gun PS Totilas, ik gun de nieuwe ruiter de ervaring, hoewel ik niets met Totilas heb.

Snap nu niet waarom je mij op mijn plaats probeert te zetten???

Jij komt met een opmerking die kant noch wal slaat, of je nu pre Edward of anti Edward bent... Feit is dat de nieuwe ruiter gewoon afgezeken zal worden... Of PS nu vandaag een persbericht de lucht in stuurt dat Edward er niet meer op komt, of dat hij dat had verzwegen tot volgende week, waardoor enkel en alleen meer speculatie over Edward terug op Totilas voorbij zal komen....

Nee ik probeer je niet op je plaats te zetten, jij kwam nog al aanvallend over met de nodige scheldwoorden en onbeschaafd nederlands dus dacht dat je op je teentjes getrapt was.

Het enige wat ik denk is dat als hij gewoon gewacht had met dit naar buiten te brengen, misschien wel een stuk minder geweest was als het om een goede ruiter/amazone zou gaan en als het iemand was die iedereen het zou gunnen. Isabelle Werth b.v. wordt het al niet gegund door een heleboel omdat zij altijd de zwaarste concurentie is voor nederland. Hoop dat je mijn punt dus nu wel snapt en niet weer aanvallend reageerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:44

Pardon??? Nou, dan mag je mij die scheldwoorden wel even op een presenteerblaadje komen opdienen hoor...
Het enige wat ik heb gezegd is dat wat jij zegt over het niet uitbrengen van dit persbericht, pure onzin is.
Overdrijven is ook een vak zeg...

Nogmaals, het maakt geen ruk uit of er wel of geen persbericht over een toekomstige ruiter in de media komt, die persoon wordt bij voorbaat (wie het dan ook is) al afgezeken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:51

Het rijmt op "ruk"? ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:54

een beetje ruziemaken over een fictieve ruiter :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:59

Is het dan een fictieve ruzie? :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:01

horseyfries schreef:
Het rijmt op "ruk"? ;)

Sjah, dat woordje sloeg niet op haar... Dus als ze dat aanvallend noemt, en nodige scheldwoorden (1 dus)... Sorry, dan ben je niet zo heule veeul gewend hoor...
Ik ben nergens persoonlijk geworden, heb alleen gezegd dat wat zij zegt niet logisch is... Realistisch, en geloof niet dat iemand dat kan tegenspreken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:13

horseyfries schreef:
Is het dan een fictieve ruzie? :P

Waar dan? :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:15

Toch wel een beetje vreemd hoe dit verloopt:

- een open sollicitatie/hengelen naar een paard via de media
- een afwijzing via de media

Edward lijkt me een hele sympathieke vent, maar ik vind de hele gang nogal knullig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:20

Boras schreef:
Toch wel een beetje vreemd hoe dit verloopt:

- een open sollicitatie/hengelen naar een paard via de media
- een afwijzing via de media

Edward lijkt me een hele sympathieke vent, maar ik vind de hele gang nogal knullig.

Het is heel Edward z'n schuld niet!

Edward had een interview met Duitse tv of blad??? Ik weet niet precies wat, daarin werd gevraagd of hij als hij werd gevraagd, over zou willen gaan naar de Duitse nationaliteit... Waarop Edward onderbouwd ja heeft gezegd.

Horses heeft een bericht (waarschijnlijk met Edward gebeld) op de site gezet, waarin ze Edward's reactie op de commotie rondom de 'open sollicitatie' plaatsen. Bovenstaande is wat Edward ongeveer heeft gezegd daarin.

Paul S. heeft ook (aangezien het in de hele paardenwereld blijft gonzen van de geruchten) een persbericht de deur uit gedaan, waarin hij zegt dat de combinatie Edward en Totilas niet mogelijk is, in verband met de duur van de neutralisatie. En dat hij al een ruiter heeft, maar pas volgende week met een officiele persconferentie naar buiten treed met deze persoon.

That's all...

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:25

even terzijde maar zie dat de 2 termen door elkaar heen gebruikt worden in dit topic:

neutralisatie:
omzetting van een base door een zuur-of omgekeerd-totdat het zgn. neutrale punt is bereikt, d.w.z. het punt waar de oplossing basisch noch zuur reageert '
naturalisatie:het toekennen van het staatsburgerschap aan een vreemdeling.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:28

Ontzettend jammer ...
Had het hem gegunt!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:44

Janine1990 schreef:
Sjah, dat woordje sloeg niet op haar... Dus als ze dat aanvallend noemt, en nodige scheldwoorden (1 dus)... Sorry, dan ben je niet zo heule veeul gewend hoor...
Ik ben nergens persoonlijk geworden, heb alleen gezegd dat wat zij zegt niet logisch is... Realistisch, en geloof niet dat iemand dat kan tegenspreken.

Het is idd maar net wat je gewend bent en wat je normaal vind qua taalgebruik. Wat jij normaal vind vind iemand anders aanstootgevend, zo is het nu éénmaal.

In een nieuw bericht las ik een reactie van Edward waarin hij uitlegt hoe een antwoord van hem totaal uit zijn verband is gerukt:

“Guten morgen”, schalt de vrolijke stem van Edward Gal door de telefoon. “Ik zal er maar vast aan wennen, volgens velen ben ik toch echt binnenkort een Duitser”, klinkt het lachend. De Nederlandse dressuurwereld is de eerste klap nog niet te boven, als de volgende alweer binnendreunt. ‘Edward Gal sluit mogelijke nationaliteitswissel niet uit’, staat er te lezen boven een interview op een Duitse website. Hoewel de kop niets ontkent of bevestigd, roept het veel vragen of en worden de fora overspoelt met meningen en ideeën. Sommige suggereren zelfs dat Gal al met een half been in Duitsland woont.

Gal begrijpt de commotie, maar zegt dat de tekst in het interview wel wat uit z’n verband is gerukt. “Misschien is de wens wel de vader van de gedachte? Ik weet het niet, maar zo kort door de bocht als het in dat artikel staat, is het natuurlijk niet. In een interview dat ik in Stuttgart heb gegeven, werd me gevraagd wat m’n antwoord zou zijn als Paul Schockemöhle me zou benaderen om Totilas te rijden. Daar hoef ik niet lang over na te denken, natuurlijk zou ik daar ‘ja’ op zeggen."

"Toen werd me voorgelegd of ik daar een nationaliteitswissel voor over zou hebben. Ik heb nog nooit over zoiets nagedacht omdat het nog nooit aan de orde is geweest. Een nationaliteitswissel is niet iets wat je van het één op het andere moment besluit en ook niet iets wat je voor een paar jaar doet. Het is geen optie om bijvoorbeeld twee jaar voor Duitsland te rijden en dan weer met het grootste gemak Nederlander te worden. Bovendien heb ik ook te maken met andere paarden die ik rij en eigenaren. Wel heb ik in het interview gezegd dat ik een nationaliteitswissel niet zomaar kan uitsluiten, puur omdat ik daar nog helemaal niet over nagedacht had. Overigens is het niet aan de orde dat ik benaderd ben door Schockemöhle om Totilas te gaan rijden.”

Bron: Horses.nl/De Paardenkrant - Melanie Brevink

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:47

Dat las ik inderdaad ook! Een soort van rectificatie, nou hetzelfde doet Paul Schockemöhle. Niets ten nadele van elkaar of van Totilas...

Stond vanochtend geloof ik ook al in dit topic...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:56

horseyfries schreef:
Janine1990 schreef:

Het is idd maar net wat je gewend bent en wat je normaal vind qua taalgebruik. Wat jij normaal vind vind iemand anders aanstootgevend, zo is het nu éénmaal.

okey janine het is geen schelden maar vindt het toch wel behoorlijk agressief taalgebruik wat bij mij gebeurt als ik kwaad ben. Dus zodoende dacht ik dat je kwaad was. No hard feelings verder hoor. Maar volgens mij mag ik net zo goed mijn mening geven als een ander en daar hoeft niet commentaar met zulk agressief taalgebruik op te komen dacht ik zo.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:02

:x

Als dit al agressief taalgebruik is, moet je maar blij zijn dat je mij niet irl kent...

Je haalt er ook dingen bij die helemaal niet van toepassing zijn op de discussie. Over dat ik mijn paard ook zou verkopen voor zulke bedragen...
Nou werkelijk, daar heb ik het geen moment over gehad.

Ik heb enkel gezegd dat jouw uitspraak, over dit persbericht onzin is. Omdat de aankomende ruiter hoe dan ook (persberichten of niet) afgezeken wordt. Dat betreur ik ook, dat gun ik niemand... Ik kan zelf niet met de verkoop van Totilas zitten, heb ook een handelsgeest. Maar ik vind het wel interessant. En kan het dan ook objectief bekijken. En vanuit dat objectieve punt vind ik dat jouw uitspraak een kuluitspraak is, omdat het helemaal niet zo werkt.

myhorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:08

wat erg ik zou het ook niet leuk vinden maar toch houd hij zich sterk

zou ik zelf niet kunnen :o