'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:42

Ayasha schreef:
Vragen staat vrij, iets niet snappen gelukkig ook. En als je dat vond, had je het ook op een andere manier kunnen weergeven. Het staat er niet. Punt uit. :D

Kan je wellicht ook een keer normaal reageren? Ik heb een vraag gesteld en jij maakt er weer een heel drama van.

Ayasha
Blogger

Re: 'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:44

Enkel als jij dat ook doet. :D De vraag impliceerde dat ik ergens anders had weergegeven dat ik vind dat hij dat bij Edward niet doet. Dat heb ik niet gedaan dus je legt me woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb en daar kan ik nu eenmaal slecht tegen. :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:45

Ayasha schreef:
Enkel als jij dat ook doet. :D De vraag impliceerde dat ik ergens anders had weergegeven dat ik vind dat hij dat bij Edward niet doet. Dat heb ik niet gedaan dus je legt me woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb en daar kan ik nu eenmaal slecht tegen. :D

Vraag impliceerde helemaal niks, daar is het namelijk een vraag voor!! Dat jij je gelijk aangevallen voelt is geheel voor je eigen rekening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:50

De manier waarop je een vraag stelt kan wel degelijk dingen impliceren, dat hoef ik jou vast niet uit te leggen. Gezien je uitleg was dat nl wel degelijk wat de vraag impliceerde. ;) Maar goed, dit is het me echt niet waard. Ik hoop dat je gelukkig bent met je antwoord. :wave:

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:54

Ayasha schreef:
Bloodymary schreef:
Maar ik bedoelde ook geen vergelijking dat als ik in een F1-wagen zou stappen of op Totilas, maar een topcoureur, die nu bijvoorbeeld voor Renault of BMW rijdt, zal echt de kans bij Ferrari te komen niet afslaan uit angst het niet waar te maken, dan ben je geen topcoureur. En hetzelfde vindt ik van een topruiter bij Totilas. Natuurlijk is het maar de vraag of deze uit het paard kan halen wat Edward Gal kan, maar dat is toch juist de uitdaging? En als je die niet aandurft, hoor je wat mij betreft niet op topniveau thuis.

_/-\o_ _/-\o_ kon het niet meer met je eens zijn. :)

Dit is een slechte slechte vergelijking. Bij de F1 gaat het wie het snel zijn rondjes aflegt. Wie het snelst rijd wint. Bij de dresuur ben je afhankelijk van een jury. Goed en beter is dan een stuk minder absoluut. Daar bij opgeteld dat een paard opgeleid moet worden wat jaren kost en een auto hoog uit nog wat afgesteld moet worden.

Of de reden voor Ruiters om niet op Totilas te klimmen nu bestaat uit sympathie voor Edward of omdat ze het geld niet hebben of omdat ze nuchter genoeg zijn om te bedenken dat ze het toch nooit goed gaan doen. Het is wel erg simpel en getuigt van nog minder inzicht in de topsport om te zeggen dat ze dan niet op dat niveau thuis horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:03

Varekaj schreef:
Ik zou niet graag diegene zijn die nu Toot gaat rijden hoor. Als Belgje ben ik blij dat Jos nu voor ons rijdt, ben blij met de prestaties die hij levert, maar kan evenveel genieten van een mooie combi zoals Adelinde en Parzival. Ik kijk vooral naar de combi paard+ruiter, niet zozeer het land waarvoor ze rijden. Dat de beste moge winnen :)

PS wil Toot op het EK in Rotterdam. Dat is over hoeveel tijd? Een half jaar? Edward heeft er 4 jaar over gedaan om Totilas tot zijn niveau op de WEG te brengen, om de records te laten sneuvelen en om van dat paard zowaar een levende legende te maken. Volgens mij zijn er veel topruiters die niet enkel afhaken omwille respect voor Gal, maar ook omdat ze op een half jaar tijd dat paard naar hun hand moeten zetten. Of toch om die immense klik te vinden om tot zulke prestaties in staat te zijn. Zelfs al staat ie nog in het werk bij te stalruiter, het is en blijft heel wat anders dan door een topper doorgereden te worden. Al zeg ik nu niet dat die stalruiter het eerste beste hobbellaartje zal zijn :+

Je zit dan als ruiter al met het punt: je moet huurgeld betalen. Maw, je verdient er niks aan, tenzij je een deel van het prijzengeld mee naar huis mag nemen. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Die mannen rijden ook niet gratis, toch?
Daarnaast moet je al opboksen tegen de verwachtingen: ben je in staat om Toot naar de top te rijden en hem daar te houden? Als het lukt of je kan zelfs nog beter, dan is je broodje als ruiter wel gebakken denk ik. Lukt je dat niet, dan vrees ik dat je voor heel erg veel mensen "de ruiter die niets kon met Toot" gaat blijven. Daarna mag je nog zo goed presteren met een ander paard, die sticker zal wel hardnekkig blijven kleven. Dat zal ook wel een pak mensen afschrikken.

Stel dat ie het goed blijft doen, en PS krijgt meer en meer aanvragen voor de dekdienst. Mag die dan tijdens de dekdienst in de sport blijven, of zal hij uit de sport gehaald worden? Als hij eruit moet, moet hij wel gerreden blijven natuurlijk om terug top te starten erna. Dus die ruiter moet wel blijven betalen.... maar kan niks gaan verdienen op wedstrijd met dat paard.

En dan nog afwachten wat de nakomelingen gaan doen. Als dat tegenslaat, dan zal het dekgeld ook wel flink gaan dalen en zoals PS een zakenman is, zit de kans er dik in dat ie dan alsnog verkocht wordt omdat ie niet vodoende meer rendeert. Door verkoop zal PS dan zijn eventuele tekort van zijn aankoop alsnog willen omzetten in centjes, en dan is Tootie ook weer terug bij af.

Jij zegt echt precies wat ik al die tijd al vertel maar wat niet begrepen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:30

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:53

Alhoewel mijn gevoel zegt boos te zijn op Paul Shockemoehle en Mathias Rath zeg mijn verstand iets anders. Paul S. heeft in tegenstelling tot de heer Kees Visser het hart op de goede plaats zitten. Bij hem draait het in eerste instantie om de sport en pas daarna om geld. Wat een financieel risico heeft hij genomen om Totilas naar Duitsdland te halen zeg. Natuurlijk krijgt hij er nog meer naamsbekendheid door, maar vooral veel aanzien als echte paardenman. In de laatste paard en sport zegt de heer Visser dat zijn hart uitgaat naar de paardensport. Dat is dan volgens mij pas in tweede instantie, want met zijn daden laat hij zien dat zijn hart in eerste instantie uitgaat naar geld. (Met wat hij al heeft had hij die laatste misschien wel 15 miljoen echt niet hard nodig hoor.) Dat Kees Visser al langer bevriend is met Edward is ook niet zo gek. Waarschijnlijk is hij ook dikke maatjes met alle andere echte topruiters in Nederland. Dat zou je tenminste wel verwachten van een zakenman die veel met paarden doet. Als hij nog meer goede paarden heeft zou dat tenminste wel "handig" zijn. De woorden van Kees Visser m.b.t. zijn liefde voor de paardensport moeten we dus met een dikke korrel zout nemen.
Mathias Rath is natuurlijk erg bevoorrecht en de tijd die hij gaat nemen om Totilas echt te leren kennen, alvorens met hem de ring in te gaan siert hem. Het geeft voor mij aan dat hij niets wil overhaasten en Totilas niet wil overbelasten. Ik hoop dan ook dat hij het echt goed gaat doen, maar gun natuurlijk ook de nederlandse topruiters goede resultaten. Het zou toch geweldig zijn als op de volgende O.S. het Nederlandse team ondanks Totilas toch zou kunnen winnen?! Ik hoop Totilas nog eens in Nederland goed te kunnen zien presteren en ook Edward, al is het dan op een ander paard.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:13

Varekaj schreef:
Je zit dan als ruiter al met het punt: je moet huurgeld betalen. Maw, je verdient er niks aan, tenzij je een deel van het prijzengeld mee naar huis mag nemen. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Die mannen rijden ook niet gratis, toch?

Stel dat ie het goed blijft doen, en PS krijgt meer en meer aanvragen voor de dekdienst. Mag die dan tijdens de dekdienst in de sport blijven, of zal hij uit de sport gehaald worden? Als hij eruit moet, moet hij wel gerreden blijven natuurlijk om terug top te starten erna. Dus die ruiter moet wel blijven betalen.... maar kan niks gaan verdienen op wedstrijd met dat paard.

Rath betaalt niks. Zijn stiefmoeder heeft een aandeel op Totilas gekocht. Niet alleen de sportrechten! Een aandeel. De opbrengst van Totilas wordt niet 50-50 gedeeld door Schockemöhle en de stiefmoeder van Rath, maar zij heeft dus niet alleen voor de hengst betaald maar gaat er ook aan verdienen (dus ook aan het dekken!).

Het klopt dus niet helemaal wat je zegt :)

Overigens denk ik wel dat Rath een gedeelte van het prijsgeld zal mogen houden, anders zou het wel een erg raar verhaal gaan worden.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:16

welke dag wordt totilas gereden, zaterdag of zondag, op het chio?