Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popkjen

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:26

Even heel het topic doorworsteld... Wat me vooral opvalt is het feit dat er steeds gesproken wordt over het geldprobleem van diverse ruiters. Dit terwijl ik toch weet dat reining op zich al een superdure sport is. De toppaarden kosten een fortuin. Dus die goede ruiters die jullie aanhalen hebben wel het geld om zich een toppaard aan te schaffen of een eigenaar die genoeg geld heeft om hun zo een toppaard te verschaffen maar verder is er geen geld meer over om naar een topwedstrijd als de WEG te gaan. Hmmm dit vind ik dan weer een beetje dubbel...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:37

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:43

Het zit dus zo:

- Reining heeft een hele slechte bondscoach
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden belangrijker vinden
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)

Resultaat: Anky komt voor Nederland uit voor Reining bij WEG.

Als je dit zo bekijkt dan ligt het probleem niet bij Anky. Zij heeft haar zaken op orde. Het probleem ligt bij het de reiningafdeling in Nederland. Denk dat je daar over moet gaan discusieren en niet over of Anky dit wel verdiend/kan. Ze zit erin omdat andere er niet in kunnen/willen/mogen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:53

Dribbel, dat is nou juist waar een heleboel het in dit topic over hadden, niet over Anky maar over de selectieprocedure... Zeker niet gelezen? ;)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:56

Ik heb het wel gelezen, maar er wordt daar zeker niet alleen maar over gesproken. En discussie naast de discussie over het beleid is de eigenlijk niet relevant als het gaat om dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:59

De meesten hebben t toch echt niet tegen Anky hoor, maar over de vraag waarom zij. En die vraag ligt bij anderen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:01

Die vraag ligt zeker bij andere ja, maar lees ook dat ze zich niet 'kandidaat' had moeten stellen als reiningruiter voor WEG, omdat ze gemiddeld niet boven de 70 punten uit kwam, dus het gaat zeker niet alleen maar over het feit dat het 'probleem' bij andere mensen ligt.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:06

Gaaf!
Hartstikke leuk voor Anky, ontzettend knap zo snel en dat als dressuuramazone.

Hopelijk zet ze een spectaculaire proef neer!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:30

Popkjen schreef:
Dus die goede ruiters die jullie aanhalen hebben wel het geld om zich een toppaard aan te schaffen of een eigenaar die genoeg geld heeft om hun zo een toppaard te verschaffen maar verder is er geen geld meer over om naar een topwedstrijd als de WEG te gaan.

Heel veel pagina's eerder had ik al aangegeven dat 't niet alleen de trip daar naar toe is.
Ten eerste hebben de meeste goede ruiters geen eigen paard onder hun kont maar rijden ze dure paarden van iemand anders. Die eigenaar moet dat idd ook maar kunnen en willen betalen dat die ruiter met dat paard (inclusief de risico's die daar aan vast zitten) naar het buitenland te sturen. Even niet vergeten dat de sport klein is en dus ook de 'geldschieters' relatief klein zijn, je kunt het gewoon echt NIET vergelijken met de bedragen die er in de dressuur om gaan. Echt niet.
En verder was dus ook al uitgelegd dat die meeste topruiters gewoon dagelijks een stuk of tig paarden rijden die ze in training hebben en/of elke avond les staan te geven. Even een paar weken weg is gewoon een mega aderlating voor dat soort bedrijven, ook dit is weer niet te vergelijken met het bedrijf van Ankie of familie Bartels of noem er nog maar een paar.
Ga voor de grap eens op visite in Harskamp (ik kom daar vandaan en ben er meerdere keren geweest voordat Edward er stond dus ik weet waar 't over gaat) en ga dan es kijken op stal bij Ricky, en vergelijk die twee complexen alleen al eens... Dan snap je misschien beter hoe het in elkaar zit...
En dan is Ricky nog een van de zeldzame ruiters die eea in eigendom heeft en een van de grootsten zo niet 'de grootste' genoemd mag worden.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:45

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:56

Leuk stukje. Ik wens haar hoe dan ook veel plezier en veel leerervaringen toe.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:01

Leuk voor dr dat ze toch naar de WEG gaat! (en dan niet als reserve.) :)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:51

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:56

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 22:32

Ik ben fan van Jurgen en vind het super jammer dat hij niet mee gaat! :(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:05

Dribbel schreef:
Het zit dus zo:

- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)

Als je dit zo bekijkt dan ligt het probleem niet bij Anky. Zij heeft haar zaken op orde. Het probleem ligt bij het de reiningafdeling in Nederland. Denk dat je daar over moet gaan discusieren en niet over of Anky dit wel verdiend/kan. Ze zit erin omdat andere er niet in kunnen/willen/mogen zitten.

het wordt wel een beetje verdraaid zo hoor!!!! en erg kort door de bocht!
- entingen, oordeel niet waar je niks voer weet. het gaat hier om iets van 5 jaar geleden en 1 dag. dus 'entingen niet op orde hebben' slaat nergens op
- geen geld: we hebben het hier niet over een paar tientjes of paar honderd euro... het gaat hier om duizenden euro's!
- het is eerder de bondscoach die ruzie maakt met de topruiters dan andersom.
- ik vind het niet heel gek dat men (ruiter/eigenaar) een wedstrijd waar ze 20.000 euro kunnen winnen liever doen een wedstrijd waar ze 10.000 voor moeten betalen.....
- naar bijeenkomst komen: als je de details niet kent oordeel dan niet....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:10

*op pagina 7 gestopt met lezen*

Heb geen verstand van rein(ig)ing: zijn er zo weinig goede reiningpaarden in Nl? Aangezien de top zo smal is en de meesten toch al paarden voor eigenaars rijden, vroeg ik me af waarom bijv. die Jurgen die niet kan geen tweede paard heeft staan?

Als je kijkt bij de dressuur dan heeft bijv. Anky Salinero en Painted (ok, die is recent verkocht, maar ze mag hem nog wel starten), Edward heeft Totilas en Sisther, HP heeft Nadine en Escapado, ..
Ik kan me voorstellen dat een zeer ervaren en goed reiningruiter met zijn tweede paard alsnog beter zou scoren dan iemand die weliswaar hard op weg is maar nog routine mist in deze discipline?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:26

quarterH schreef:
[

- entingen, oordeel niet waar je niks voer weet. het gaat hier om iets van 5 jaar geleden en 1 dag. dus 'entingen niet op orde hebben' slaat nergens op
- geen geld: we hebben het hier niet over een paar tientjes of paar honderd euro... het gaat hier om duizenden euro's!
- ik vind het niet heel gek dat men (ruiter/eigenaar) een wedstrijd waar ze 20.000 euro kunnen winnen liever doen een wedstrijd waar ze 10.000 voor moeten betalen.....

Het zijn de feiten en daar is niets kort door de bocht aan. Iedereen weet dat topsport heel veel geld kost.
Verder weet ook iedere topruiter dat hij aan bepaalde eisen moet voldoen om in het team te komen. Als je daar niet aan voldoet is het gewoon, jammer maar helaas.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:26

Urielle schreef:
*op pagina 7 gestopt met lezen*

Heb geen verstand van rein(ig)ing: zijn er zo weinig goede reiningpaarden in Nl? Aangezien de top zo smal is en de meesten toch al paarden voor eigenaars rijden, vroeg ik me af waarom bijv. die Jurgen die niet kan geen tweede paard heeft staan?

Als je kijkt bij de dressuur dan heeft bijv. Anky Salinero en Painted (ok, die is recent verkocht, maar ze mag hem nog wel starten), Edward heeft Totilas en Sisther, HP heeft Nadine en Escapado, ..
Ik kan me voorstellen dat een zeer ervaren en goed reiningruiter met zijn tweede paard alsnog beter zou scoren dan iemand die weliswaar hard op weg is maar nog routine mist in deze discipline?

Je vergeet bij Happie Tango :D ;)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:32

quarterH schreef:
Dribbel schreef:
Het zit dus zo:

-Ik heb het niet over enting, maar over geldzaken en kwalificatie's e.d. niet op orde
-Over het geen geld. Of het nu gaat om 10 euro of 100.000 euro. Sommige ruiters die misschien voor NL in Reining konden uitkomen, maar daar geen geld voor hebben kunnen helaas niet mee. Erg jammer, maar het geld is er niet.
-Het rommelt in ieder geval daar. Is bij de dressuur ook wel eens geweest. Gaat wel weer over, maar op dit moment betekend dat dat sommige ruiters (al dan niet) door de bondscoach buiten de ruiters voor de selectie geplaatst worden.
-Begrijpenlijk, maar bij de wedstrijd waarvoor je moet betalen heb je weer een andere 'prijs'. Je maakt kans op een plaats in het NL reiningteam voor WEG. Is een keuze die je dan maakt. En kies je voor een keuze waarbij je kans op kwalificatie voor het reiningteam verkijkt, dan vind ik het terecht dat ze er niet ik komen.
-Details ken ik niet, maar ik snap dat je als bondscoach aan de vorming van je team wilt werken. Denk dat betere communicatie dit misschien had voorkomen of in ieder geval een minder groot probleem had gemaakt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:35

Moeni11 schreef:
Je vergeet bij Happie Tango :D ;)

Sorry, da's waar. Maar ik bedoel maar: ze hebben stuk voor stuk wel iets van opvolging.
Heeft die Jurgen *ben ff de achternaam kwijt* geen tweede paard die potten kan breken?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:36

bij de goede ruiters was het niet het verhaal dat de bondscoach HUN niet selecteerden maar dat de topruiters zelf hebben BEDANKT om op deze manier onder deze coach te rijden.
toch wel behoorlijk verschil lijkt me zo.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:38

quarterH schreef:
bij de goede ruiters was het niet het verhaal dat de bondscoach HUN niet selecteerden maar dat de topruiters zelf hebben BEDANKT om op deze manier onder deze coach te rijden.

Wat ik al zei. Het maakt niet uit bij wie het begonnen is, het rommelt daar in ieder geval tussen coach en ruiters. Waar het probleem ook zit het resultaat is hetzelfde: er gaan ruiters niet mee die wel de kwaliteiten hadden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:45

quarterH schreef:

Ja en wat is dat toch zonde, want nou juist die topruiters hadden paarden genoeg tot hun beschikking. Paarden van wereldklassen.
Eentje was tijdje terug nog in het programma "klasgenoten" en woont in de states. Vele grote overwinningen hebben deze ruiters op hun naam staan en zijn zeer geroutineerd.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:47

Een topruiter is pas top als hij ook zorgt dat hij genoeg paarden tot zijn beschikking heeft om altijd in de top mee te rijden. En zijn management goed voor elkaar heeft.

Op die wijze is de reiningsport absoluut niet professioneel als ik het topic lees en kunnen ze knap veel van Anky leren.