Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popkjen schreef:Dus die goede ruiters die jullie aanhalen hebben wel het geld om zich een toppaard aan te schaffen of een eigenaar die genoeg geld heeft om hun zo een toppaard te verschaffen maar verder is er geen geld meer over om naar een topwedstrijd als de WEG te gaan.
Dribbel schreef:Het zit dus zo:
- Reining heeft een hele slechte bondscoach
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden belangrijker vinden
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)
Resultaat: Anky komt voor Nederland uit voor Reining bij WEG.
Als je dit zo bekijkt dan ligt het probleem niet bij Anky. Zij heeft haar zaken op orde. Het probleem ligt bij het de reiningafdeling in Nederland. Denk dat je daar over moet gaan discusieren en niet over of Anky dit wel verdiend/kan. Ze zit erin omdat andere er niet in kunnen/willen/mogen zitten.
quarterH schreef:[
het wordt wel een beetje verdraaid zo hoor!!!! en erg kort door de bocht!
- entingen, oordeel niet waar je niks voer weet. het gaat hier om iets van 5 jaar geleden en 1 dag. dus 'entingen niet op orde hebben' slaat nergens op
- geen geld: we hebben het hier niet over een paar tientjes of paar honderd euro... het gaat hier om duizenden euro's!
- het is eerder de bondscoach die ruzie maakt met de topruiters dan andersom.
- ik vind het niet heel gek dat men (ruiter/eigenaar) een wedstrijd waar ze 20.000 euro kunnen winnen liever doen een wedstrijd waar ze 10.000 voor moeten betalen.....
- naar bijeenkomst komen: als je de details niet kent oordeel dan niet....
Urielle schreef:*op pagina 7 gestopt met lezen*
Heb geen verstand van rein(ig)ing: zijn er zo weinig goede reiningpaarden in Nl? Aangezien de top zo smal is en de meesten toch al paarden voor eigenaars rijden, vroeg ik me af waarom bijv. die Jurgen die niet kan geen tweede paard heeft staan?
Als je kijkt bij de dressuur dan heeft bijv. Anky Salinero en Painted (ok, die is recent verkocht, maar ze mag hem nog wel starten), Edward heeft Totilas en Sisther, HP heeft Nadine en Escapado, ..
Ik kan me voorstellen dat een zeer ervaren en goed reiningruiter met zijn tweede paard alsnog beter zou scoren dan iemand die weliswaar hard op weg is maar nog routine mist in deze discipline?
quarterH schreef:Dribbel schreef:Het zit dus zo:
- Reining heeft een hele slechte bondscoach
- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden belangrijker vinden
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming lijkt me zo)
Resultaat: Anky komt voor Nederland uit voor Reining bij WEG.
Als je dit zo bekijkt dan ligt het probleem niet bij Anky. Zij heeft haar zaken op orde. Het probleem ligt bij het de reiningafdeling in Nederland. Denk dat je daar over moet gaan discusieren en niet over of Anky dit wel verdiend/kan. Ze zit erin omdat andere er niet in kunnen/willen/mogen zitten.
het wordt wel een beetje verdraaid zo hoor!!!! en erg kort door de bocht!
- entingen, oordeel niet waar je niks voer weet. het gaat hier om iets van 5 jaar geleden en 1 dag. dus 'entingen niet op orde hebben' slaat nergens op
- geen geld: we hebben het hier niet over een paar tientjes of paar honderd euro... het gaat hier om duizenden euro's!
- het is eerder de bondscoach die ruzie maakt met de topruiters dan andersom.
- ik vind het niet heel gek dat men (ruiter/eigenaar) een wedstrijd waar ze 20.000 euro kunnen winnen liever doen een wedstrijd waar ze 10.000 voor moeten betalen.....
- naar bijeenkomst komen: als je de details niet kent oordeel dan niet....
quarterH schreef:bij de goede ruiters was het niet het verhaal dat de bondscoach HUN niet selecteerden maar dat de topruiters zelf hebben BEDANKT om op deze manier onder deze coach te rijden.
toch wel behoorlijk verschil lijkt me zo.
quarterH schreef:bij de goede ruiters was het niet het verhaal dat de bondscoach HUN niet selecteerden maar dat de topruiters zelf hebben BEDANKT om op deze manier onder deze coach te rijden.
toch wel behoorlijk verschil lijkt me zo.