Wat is er fout gegaan bij jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twiggy2008 schreef:Oh, wat erg, jouw Abel verkocht??? Dat heb ik even helemaal gemist.....![]()
Wat is er fout gegaan bij jou?
Moeni11 schreef:Het is wel zuur Abeltje om je dier te verkopen! Maar er komen vast wel betere tijden aan?
Ik heb van de zomer ook een tijd zonder werk gezeten, toen kon ik een dure pensionstal ook niet betalen. En ik heb toen de keuze gemaakt om mijn paard in de wei te zetten dag en nacht, gelukkig was het zomer. Maar anders had ik ook moeten bedenken om te verkopen.
Gelukkig nu weer een baan, dus probleem is opgelost.
LeenC schreef:Helemaal akkoord dat er te veel gefokt wordt en sommige mensen moesten ze het echt verbieden, maar de oplossing lijkt me niet om alleen nog top'kweken' toe te laten, want eerlijk gezegd zit daar ook zooi tussen. Misschien niet zozeer fysiek, maar niet elke recreatieruiter zit te wachten op een hoog in het bloed staand paard waarmee hij lekker kan gaan verongelukken. Geef mij dus maar een 'rustig' gefokt paardje dat bedoeld was voor de recreatie i.p.v. een 'mislukt' sportpaard waaruit de fokker nog wat centen probeert te recupereren... Welk papier dat paard dan al dan niet heeft, interesseert me niet zo.
MarcoBorsato schreef:LeenC schreef:Helemaal akkoord dat er te veel gefokt wordt en sommige mensen moesten ze het echt verbieden, maar de oplossing lijkt me niet om alleen nog top'kweken' toe te laten, want eerlijk gezegd zit daar ook zooi tussen. Misschien niet zozeer fysiek, maar niet elke recreatieruiter zit te wachten op een hoog in het bloed staand paard waarmee hij lekker kan gaan verongelukken. Geef mij dus maar een 'rustig' gefokt paardje dat bedoeld was voor de recreatie i.p.v. een 'mislukt' sportpaard waaruit de fokker nog wat centen probeert te recupereren... Welk papier dat paard dan al dan niet heeft, interesseert me niet zo.
Maar recreatieruiters zullen toch sowieso niet zo snel een sportgefokt paard kopen?
1Boefje schreef:Ik mag hoop dat jullie allemaal vegetarier zijn?
Vind het nog altijd vreselijk dat mensen schande spreken van paarden naar de slacht maar zelf vanavond een stukkie vlees op hun bord leggen. Kijk er vanavond eens even goed naar en zie dan het dier voor je!
Liever een stukje paard op mijn bord wat vrij heeft rondgelopen dan die kip die zijn hele leven in een hokkie gepropt zit...........
Ik mag hopen dat er mensen zijn die het hier mee eens zijn!
Maar dat is een persoonlijke noot die ik even kwijt moet.
Marigold schreef:ja je zal eerst ook een (mini)ondernemingsplan moeten schrijven en wat marktonderzoek doen
maar er zal zomaar vraag naar kunnen zijn, het zou zomaar rendabel kunnen blijken.
dat geeft veel boeren/grondeigenaren dan de mogelijkheid neveninkomsten te werfen, en paardenhouders de een goedkopere uitwijkmogelijkheid zodat paardlief in krappere tijden niet gelijk weg hoeft te worden gedaan.
zat meiden met paardenhouderij, neem er 1 in dienst, maak weides en stallen, en bied totale verzorging (geen training maar oppas incl wormkuur en hoefsmid) voor een prijs die rendabel is en voor de eigenaren lager dan pensioen, en misschien heb je dan zomaar een prima lopend bedrijfje naast de boerderij.
bijdehandje1 schreef:Je wilt ze toch de kost niet geven. B-ruiters op een supersportgefokt paard, die zijn er genoeg, toch?
Ik vind tot en met zeg maar, M/Z-nivo nog redelijk recreatief.