Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lala_Laura

Re: Grote hoeveelheid asbest bij Stal Midden-Delfland - met film

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:00

Uhh de aannemer is dus degene geweest door vergeten te melden dat er beschadigd asbest is. :) Hij was daar aan het werk en er mee bezig.

Ja dat is de eerste zin van Kampioen.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:01

Wilde gister al reageren maar helaas lag internet er ineens uit dus bij deze:

kampioen schreef:
ik weet nu dat jullie maar een met de vinger aan wijzen in jullie ogen kan John niets fout doen maar ik kan jullie nog meer vertelen. Ik vindt het niet reeel om nu alleen met zijn alle mark de schuld te geven. Hij heeft de eerste tijd ook nog voor verblijf gezorgt van enkele bewoners. Ik weet dat hij ook opzoek is naar een bedrijf die het betaalbaar doet.Maar als het te lang duurt kan het natuurlijk ook voor meer geld.
Eigenlijk zijn jullie net zo dom als jullie op een manege gaan staan waar zoveel asbest in is verwerkt.
Als jullie dat ook wisten zijn jullie net zo schuldig dus steek even de hand in eigen boezem.

Ik vind dit nogal een rare reactie.. En zeker om je daar alleen voor aan te melden op bokt, maargoed :)
Vind het niet netjes om mensen als DOM te bestempelen, zeker als je ze niet eens kent.
Asbest in bijv daken verwerkt kan niet eens kwaad, zolang je het niet bewerkt (zagen e.d.).
Dus dat heeft niets met dom te maken..
Kan jou dan eerder als dom aanwijzen, want deze post is amper normaal leesbaar:

kampioen schreef:
wist je dat als je asbest vindt en die is beschadig je dat moet melden ik bedoel maar dus ja jullie zijn dom ik wou niemand aan vallen maar ik heb wel het idee dat mensen dat op deze forum kunnen tuurlijk het is rot voor alle betrokkenen maar ik kan daar ook niets aan doen ik zag het op HVN maar dat te zijde nog even iets kampioen is mijn paard en staat op stal in het oosten van het land bij een boederij met "nieuwe stallen''

Gebruik eens leestekens e.d. ;)

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:34

Hieronder een tabel met datum van asbestvrije introductie in ons gamma en eventuele opmerkingen. Asbestvrije vezelcementproducten zijn meestal herkenbaar aan een "NT" vermelding. Ook labo-onderzoek door een erkend laboratorium kan definitief uitsluitsel geven. In de betonpannen van Eternit werd er nooit asbest gebruikt.
Product
Introductiedatum
Opmerking

Leien
Eerste verkoop van asbestvrije leien vanaf 1988. Alle leien die geproduceerd werden sinds 1996 zijn asbestvrij.
Formaat 60 x 40, 60 x 32, 45 x 32 hebben nooit asbest bevat.

Golfplaten
Eerste verkoop van asbestvrije golfplaten vanaf 1988.
Alle golfplaten die geproduceerd werden vanaf 1997 zijn asbestvrij.
Golfplaten met een veiligheidsstrip zijn steeds asbestvrij.

Bloembakken
Bloembakken die geproduceerd werden vanaf 1985 zijn asbestvrij.

Lage densiteit vlakke platen voor brand-
bescherming
Lage densiteit vlakke platen die geproduceerd werden vanaf 1986 zijn asbestvrij.

Onderdakplaten
Onderdakplaten die geproduceerd werden vanaf 1994 zijn asbestvrij (onder de naam Menuiserite NT). Onder de naam Menuiserite NT

Glasal
Eerste verkoop van asbestvrije Glasal platen vanaf 1986.
Alle Glasal platen die geproduceerd werden vanaf 1994 zijn asbestvrij.
Plaatdikte 4, 5 en 7,5 mm zijn steeds asbestvrij.

Granitex
Eerste verkoop van asbestvrije Granitex platen vanaf 1986.
Alle Granitex platen die geproduceerd werden vanaf 1994 zijn asbestvrij.
Plaatdikte 4, 5 en 7,5 mm zijn steeds asbestvrij.

Eterspan
Eerste verkoop van asbestvrije Eterspan platen vanaf 1985.
Alle Eterspan platen die geproduceerd werden vanaf 1996 zijn asbestvrij.
"
einde citaat

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:35

heb je ongeveer een iede waarneer je schuur of stal een asbest dak heeft

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:06

dan had je dus ook het IDEE kunnen hebben dat er asbest in de schuur zat omdat je wist dat die schuur er al veel langer stond als boven genoemde jaartallen. WANNEER je dit wist had je bij de gemeente informatie moeten inwinnen over het verwijderen van het asbest ipv zelf aan te gaan rommelen zonder de juiste vergunningen en papieren.
sorry maar ik moest dit echt even kwijt. ik wil niemand met een beschuldigende vinger aan wijzen maar het mogen duidelijk wezen dat met de sloop dingen zijn gebeurt die te voorkomen waren. nu zijn er zeel veel gedupeerden wat totaal niet nodig was geweest!

vandaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:17

ga ik niet op in iedreen weet dat het ding is ingestort
einde kometaar

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:20

Toen ik hoorde dat de stal/ het gebouwtje gesloopt ging worden, zei ik gelijk al dat daar asbest in zou zitten.

Elke gek weet dta dta gebruikt is bij boerderijen ouder dan ...zoveel... jaar...
daar hoef je geen hoog intelligent iemand voor te zijn.

maargoed speculeren of iets we of niet voorkomen had kunnen worden heeft geen zin meer.

Het is nu noodzaak dat he terrein zsm word gesaneerd.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:26

vandaalen schreef:
ga ik niet op in iedreen weet dat het ding is ingestort
einde kometaar

Je had er niet eens zelf aan moeten beginnen te klooien met dat asbest.
Durf te wedden dat je niet de juiste papieren daarvoor hebt.
Bovendien als je ziet dat iets gaat instorten wat niet in MAG storten dan had je het altijd nog kunnen stutten zodat er wel een gecertificeerd bedrijf bij het kunnen komen.
En wat dacht je toen je de asbestplaten in de container deed? Dat de vuilverwerking er niet achter zou komen dat er asbest tussen zat? Beetje naief.

Overigens een knap stukje knip en plak werk van je over het asbestverhaal. Nu nog uit je hoofd leren.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 20-07-10 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:29

jij weet donders goed wat voor verhalen jij in het bijzijn van een aantal mensen van stal hebt verteld over het wel of niet instorten van het dak meneer de aannemer. daarbij zijn er heeeeeel veel foto's als bewijs. maar goed, ik hou hier over op. ik laat het onderzoek liever over aan de mensen die dit beroepsmatig doen.

johnvt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:09

Lieve mensen,

Even een bericht van mij.

De terughaal actie voor de spullen van paarden eigenaren en bewoners is goed gelopen, met dank aan de gemeente.

Ik moet zeggen dat ik hier een goed gevoel bij had zoals de dingen werden uitgelegd hoe het ging en wat er is weggehaald en alles SCHOON. Betekend in mijn gedachte dat de rest wat er nog ligt ook schoon moet zijn.

Ook wil ik hier even reageren op Mark:

Mark Ga niet hier iedere keer reageren terwijl we zaken moeten doen het op te lossen zodat de bewoners, eventuele paarden eigenaren maar ook ikzelf met wededrhelft weer vrij kunnen rond lopen op het terrein waar ik zo van hou.

Dus nogmaals wij moeten hiier verder op het terrein en zeker niet hier op bokt.

John

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:18

John je hebt gelijk, het is een eindeloze discussie en een welles nietes spelletje en natuurlijk zijn we boos op Mark maar het lost niets meer op. Het maakt eigenlijk niet meer zo heel veel uit wie wat of welke fout gemaakt heeft. Het is gebeurd dat is een feit en er moet nu gekeken worden naar een oplossing.

Ik hoop alleen van ganser harte dat de gemeente accoord gaat met een deelsanering van het bedrijf zodat je een doorstart kan gaan maken en veel van ons terug kunnen komen.

Al hebben we voorlopig maar de stallen terug en kunnen we weer bij onze spulletjes en het feit dat jij en Anushka + de andere 2 nog willen wachten met jullie huizen asbestvrij te krijgen en tot die tijd nog willen slapen in de onderkomens die jullie nu hebben zegt toch ook wel genoeg denk ik zo.........

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:45

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic reacties verwijderd. Als je het vermoeden hebt dat iemand onder een schaduwaccount post dan kun je de temknop gebruiken. Vanaf hier graag weer on topic.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:47

johnvt schreef:
Lieve mensen,

Even een bericht van mij.

De terughaal actie voor de spullen van paarden eigenaren en bewoners is goed gelopen, met dank aan de gemeente.

Ik moet zeggen dat ik hier een goed gevoel bij had zoals de dingen werden uitgelegd hoe het ging en wat er is weggehaald en alles SCHOON. Betekend in mijn gedachte dat de rest wat er nog ligt ook schoon moet zijn.

Ook wil ik hier even reageren op Mark:

Mark Ga niet hier iedere keer reageren terwijl we zaken moeten doen het op te lossen zodat de bewoners, eventuele paarden eigenaren maar ook ikzelf met wededrhelft weer vrij kunnen rond lopen op het terrein waar ik zo van hou.

Dus nogmaals wij moeten hiier verder op het terrein en zeker niet hier op bok
t.

John

Fijn dat de pensionklanten en huurders hun spullen weer terug hebben! ;)
Hoop dat Mark nu wel wijs reageerd John......

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:01

Denk dat het inderdaad beter is om deze discussie te stoppen.
Je wordt er meestal bozer door, en daar hebben de gedupeerde niets aan.
Kunnnen beter kijken of we wat anders uit kunnen halen en wat spullen bij elkaar zien te krijgen, zoals dekjes en dekens.
Daar zijn ze meer bij gebaad dan dit gebekvecht. ;)
En voor de aannemer sluit ik me geheel bij John aan.
Ga werken in plaats van bokken ;)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:08

je zou toch denken dat dat een hele normale gedachten is als je zo'n grote verantwoording op je schouders hebt liggen...
ik reageer inderdaad bij voorbaad ook niet op bovenstaande posts v/d aannemer. vooral daar ik me heel érg erger aan de spellingsfouten

John, fijn om goed nieuws te horen!
Mocht er hulp nodig zijn ben ik daar zeker bereid toe, je kent me al langer als vandaag ;) En mochten er inderdaad mensen zijn die nog spulletjes nodig hebben kunnen jullie me benaderen.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:59

ik wil nog even benadrukken dat we ( niet iedereen) IETS terug hebben. wat we op eigen kosten hebben laten reinigen. voor de meeste mensen is dit een zadel en hoofdstel. de rest van onze spullen hebben we nog lang niet terug. wat we kwijt zijn is echt enorm veel. sommige van ons hebben nog helemaal niks terug. ik heb ook enkelt mijn zadel terug dankzij de financiele hulp van mij pa. zonder hem had ik niks terug gehad. we hebben allemaal meer onkosten moeten maken aan nieuwe spullen aanschaffen en schoonmaak kosten. dan nog eens de kosten van alle pullen die we kwijt zijn. en dan heb ik het nog geen eens over de bewoners! er moet niet te ligt gedacht worden over de schade van de pension klanten. die hebben minimaal 2000 euro of meer schade. komt ook nog een bij dat een aantal paarden gescheurde hoeven hebben/hadden door de enorme droogte en gebrek aan mogelijkheid om normaal te kunnen verzorgen etc etc etc. de schade van de bewoners kan ik geen eens inschatten om over de schade van john nog maar niet te spreken. zo raar is het dus niet dat er mensen heel erg kwaad en vooral verdrietig zijn.
maar goed, het heeft idd geen zin om hier discussies te voeren met de aannemer. dat gaat op andere manieren en locaties nog wel plaats vinden. zeker zolang er toch niks nuttigs uit komt en voor de wel nuttige info zoals schadevergoedingen mag hij ons persoonlijk benaderen.
de hulp dmv spullen die word aangeboden vind ik echt geweldig!!!! dat is de enige daadwerkelijke hulp die er dan ook maar aangeboden is in deze hele situatie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 08:20

amanda1980 schreef:
ik wil nog even benadrukken dat we ( niet iedereen) IETS terug hebben. wat we op eigen kosten hebben laten reinigen. voor de meeste mensen is dit een zadel en hoofdstel. de rest van onze spullen hebben we nog lang niet terug. wat we kwijt zijn is echt enorm veel. sommige van ons hebben nog helemaal niks terug. ik heb ook enkelt mijn zadel terug dankzij de financiele hulp van mij pa. zonder hem had ik niks terug gehad. we hebben allemaal meer onkosten moeten maken aan nieuwe spullen aanschaffen en schoonmaak kosten. dan nog eens de kosten van alle pullen die we kwijt zijn. en dan heb ik het nog geen eens over de bewoners! er moet niet te ligt gedacht worden over de schade van de pension klanten. die hebben minimaal 2000 euro of meer schade. komt ook nog een bij dat een aantal paarden gescheurde hoeven hebben/hadden door de enorme droogte en gebrek aan mogelijkheid om normaal te kunnen verzorgen etc etc etc. de schade van de bewoners kan ik geen eens inschatten om over de schade van john nog maar niet te spreken. zo raar is het dus niet dat er mensen heel erg kwaad en vooral verdrietig zijn.
maar goed, het heeft idd geen zin om hier discussies te voeren met de aannemer. dat gaat op andere manieren en locaties nog wel plaats vinden. zeker zolang er toch niks nuttigs uit komt en voor de wel nuttige info zoals schadevergoedingen mag hij ons persoonlijk benaderen.
de hulp dmv spullen die word aangeboden vind ik echt geweldig!!!! dat is de enige daadwerkelijke hulp die er dan ook maar aangeboden is in deze hele situatie.

Ik sluit me helemaal bij je aan.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:58

Fijn dat jullie zoveel spullen aangeboden krijgen en idd hij mag zich meldenmet de schadevergoeding!!
Kan hij beter doen dan steeds op bokt te reageren.
Begrijp heel goed dat alle mensen zwaar getroffen zijn, de bewoners, die ik ook op HVN gezien heb en geen geld allemaal hebben om spullen te reinigen en alles kwijt zijn, ook dierbare dingen als erfstukken en met een wao uitkering moeten rondkomen, ja.....wat moet je dan....
Zeker ook jullie als pensionklanten, niet iedereen zit even goed bij kas om alles te laten reinigen en ws kan niet alles gereinigd worden??
Dus dat gaat jullie een hoop kosten!
En dan de paarden, die met dat extreme warme droge weer niet goed verzorgd konden/kunnen worden.
Nee, ik schat jullie ellende, want dat is het, niet te laag in, vandaar mijn reacties naar de aannemer, die maar op bokt zit te reageren en niet de indruk geeft zich erg druk om jullie te maken......Erg droevig allemaal!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:00

Nee klopt, materialen van stof kunnen niet worden gereinigd.. Zo bijvoorbeeld de zweetdekens, zadeldekjes etc. maar ook de barefootzadels kunnen niet worden gereinigd...

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:11

met schadevergoedingen zal meneer de aannemer zich hier niet gaan melden ben ik bang aangezien hij net telefonisch heeft verklaard zich vandaag failiet te gaan laten verklaren. misschien moet ik dat hier niet melden maar het is helaas wel wat meneer aangeeft. juist alle hulp van buitenaf is dan ook erg welkom. er zijn pensionklanten onder ons die echt helemaal niks meer hebben en zo uit de brand geholpen kunnen worden. zelfs het aller simpelste in aanschaf, een borstelset, moet weer worden aangeschaft. zelfs dat heeft niet iedereen meer. het enigste wat zo goed als iedereen wel zeker heeft is een halster want die lagen bij het land. zelfs halstertouwen zijn bij het land spontaan verdwenen. nou zal bijna iedereen wel weer een borstelset hebben aangeschaft maar ik zeg dit om duidelijk te maken dat iedereen echt met compleet lege handen stond (tenzij ze thuis nog iets hadden liggen)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:16

Jeetje Amanda :oo Ik schrik echt van je laatste berichtje. Ik hoop maar dat uiteindelijk alles goed komt! Aan spullen kan ik jullie niet helpen, maar als iemand van jullie om vervoer (al dan niet met trailer) verlegen zit, hoor ik het graag!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:18

Wat een ellende zitten jullie allemaal in zeg. Ik heb hier nog een Harry Horse Highliner liggen, 200gr., maat 195, niet nieuw meer maar nog wel degelijk. Mag hier zo opgehaald worden als iemand belangstelling heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:21

Wat een ellende allemaal zeg voor jullie. helaas heb ik geen spullen voor jullie aangezien ik zelf net een paard en zelf nog niet alle spullen heb.

Hoop dat de aannemer niet failliet is want dan zitten jullie al helemaal met de gebakken peren. In elk geval heel veel sterkte.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:30

amanda1980 schreef:
met schadevergoedingen zal meneer de aannemer zich hier niet gaan melden ben ik bang aangezien hij net telefonisch heeft verklaard zich vandaag failiet te gaan laten verklaren. misschien moet ik dat hier niet melden maar het is helaas wel wat meneer aangeeft. juist alle hulp van buitenaf is dan ook erg welkom. er zijn pensionklanten onder ons die echt helemaal niks meer hebben en zo uit de brand geholpen kunnen worden. zelfs het aller simpelste in aanschaf, een borstelset, moet weer worden aangeschaft. zelfs dat heeft niet iedereen meer. het enigste wat zo goed als iedereen wel zeker heeft is een halster want die lagen bij het land. zelfs halstertouwen zijn bij het land spontaan verdwenen. nou zal bijna iedereen wel weer een borstelset hebben aangeschaft maar ik zeg dit om duidelijk te maken dat iedereen echt met compleet lege handen stond (tenzij ze thuis nog iets hadden liggen)

Oh wat erg!!!!! :=
Was hier al bang voor, gezien zijn aanvallende en rare reacties......heb hem er zelfs van verdacht Kampioen te zijn, want die kwam ook zomaar ineens zonder vorige berichten in dit topic en had ook spelfouten...

Ja, ik heb echt niks meer, alleen spullen van emotionele waarde. Heb wel oude dekjes maar die liggen in Duitsland, daar kom ik pas in september,. Met onze verhuizing heb ik oude dekens weggegooid.....Mijn reserve hoofdstel aan buurjongen gegeven die paard rijdt.

Zal in de groep gooien in ons huiskamer topic of iemand nog oude dekens en dekjes hoofdstellen heeft!!!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:34

pin me niet vast op het faillisement. dit zijn enkelt zijn woorden die hij mij telefonisch meededeelde. in hoeverre dat ook daadwerkelijk zo is weet ik dus niet!!!!