Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:49

Hoe bedoel je?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:50

Blue9 schreef:
Is er al nieuws?

NEE....veiling vindt 26 mei plaats....morgen dus :+

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:51

HUH. Mijn god ik ben zo in de war met dat pinksteren en alles. Zo stom :+. Ik ben heel internet al aan het af zoeken. We hadden dus nog genoeg tijd voor een inzamelingsactie haha.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:52

Blue9 schreef:
HUH. Mijn god ik ben zo in de war met dat pinksteren en alles. Zo stom :+. Ik ben heel internet al aan het af zoeken. We hadden dus nog genoeg tijd voor een inzamelingsactie haha.

Ja, je bent iets te vroeg ;) ... zo'n actie mag op Bokt niet.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:54

Ik snap alleen niet dat iedereen hier zo dramatisch doet over de veiling, zielig voor het paard, heeft ie niet verdiend ect ect. Nou, dat paard weet echt niet of ie via een veilig wordt verkocht of via de normale weg hoor ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:55

Blue9 schreef:

Dat hebben we nog altijd e.
Een facebook pagina aanmaken à la Penny: 'Red Power and paint' :+
Ik bied een wei en verzorging aan. :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:55

Gaat ook niet om de veiling (alhoewel principieel is het wel vreemd) maar om waar hij terecht komt en wat er dan mee gebeurt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:57

Walgelijke lui die van Pasch! Wel al die jaren flink vangen en nu het er om gaat op je centen blijven zitten, zodat dat dier zo verkocht moet worden. Geen goed woord voor over! Dat beest heeft zijn beste jaren en zijn gezondheid moeten inleveren en nooit eens normaal paard mogen zijn. En dit is dan zijn dank. Ik hoop dat zijn amazones zich ook realiseren wat hij voor hun gedaan heeft en het fatsoen opbrengen om ook eens iets terug voor P&P te doen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 10:59

Denk dat hij best een goed tehuis krijgt. Vind het voor Power niet zieliger dan voor ieder ander paard. Denk dat er vast wel meer paarden via een executieveilig verkocht worden, nooit hoor je er wat van en dan is het Power and paint en dan is het ineens zielig en ow jee waar komt ie terecht.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:00

JessicaD88 schreef:
Ik snap alleen niet dat iedereen hier zo dramatisch doet over de veiling, zielig voor het paard, heeft ie niet verdiend ect ect. Nou, dat paard weet echt niet of ie via een veilig wordt verkocht of via de normale weg hoor ;)

Iedereen doet 'dramatisch' omdat het wel over een EK pony gaat die nu eigenlijk op een heel trieste manier van de hand gedaan wordt.
Die pony had op zijn minst een waardig afscheid moeten krijgen.
En tuurlijk heeft die pony dat besef niet, maar mensen wel. En dit verhaal klopt gewoon niet, of toch niet op deze manier.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:02

JessicaD88 schreef:
Denk dat hij best een goed tehuis krijgt. Vind het voor Power niet zieliger dan voor ieder ander paard. Denk dat er vast wel meer paarden via een executieveilig verkocht worden, nooit hoor je er wat van en dan is het Power and paint en dan is het ineens zielig en ow jee waar komt ie terecht.

Helemaal niet meer. Draaien meer dingen mee, bekende families in het spel, het hele verhaal ervoor en gewoon een toppony die veel voor de nationale pony dressuursport heeft gedaan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:05

Ik ben benieuwd wat voor mensen er op deze veiling afkomen...

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:11

Een executieverkoop is altijd openbaar.
Er is ALTIJD ruimte om te onderhandelen vóór de veiling, en de pony te kopen voor de veiling, ook al is er beslag op gelegd, en is er een veiling aangezegd, dat maakt niet uit.
Of de deurwaarder je bod dan accepteert OF zegt ik wil wachten want ik denk dat de pony op de veiling meer opbrengt is aan hem.
De veiling geschied altijd in OPDRACHT van iemand, en als de eigenaar failiet is, geschied de veiling in opdracht van de curator, die op zijn beurt een deurwaarder aanstelt, en deze de veiling laat regelen.
De deurwaarder moet ook bij veilen, en eigenlijk al bij adverteren, de opdrachtgever cq beslaglegger, cq curator bekend maken, want de deurwaarder is eigenlijk niks meer dan de "postbode" die een opdracht uitvoert.
Het zou dus zomaar kunnen dat stal Korenbloem zijn rekeningen betaald wil zien na twee jaar, beslag heeft gelegd op de pony, en hem laat veilen.
Ze zouden zelfs de pony zelf nog terug kunnen kopen, allemaal denkbaar.
Een paard wat een blessure heeft aan een voorbeen kan zonder problemen dekken, zeker op de bok.
Of PP goed genoeg is en de kwaliteiten aan zijn kinderen meegeeft om het de moeite waard te maken om als dekhengst ingezet te worden is vers twee, het zou kunnen dat hij gewoon niet goed genoeg vererft, en dan heeft het geen zin.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:16

schimmie schreef:
HET LIGT TOCH ANDERS - POWER STAAT SINDS 2008 IN GERECHTELIJKE BEWARING BIJ STAL KORENBLOEM. FAM. PASCH DIENT HIERVOOR ALLE KOSTEN TE BETALEN. STAL KORENBLOEM HEEFT EEN VERMOGEN BESTEED AAN DIERENARTSKOSTEN EN VERZORGING OM ER VOOR TE ZORGEN DAT POWER PIJNVRIJ EN GELUKKIG IS. FAM. PASCH HEBBEN GEEN ENKEL REKENING VOLDAAN ZELFS NA EEN GERECHTELIKE BEVEL. ZE ZIJN NOOIT NAAR POWER KOMEN KIJKEN EN HEBBEN ZELFS NOOIT GE-INFORMEERD NAAR ZIJN WELZIJN!!! DIT IN TEGENSTELLING TOT FAM. FOKKER WIE REGELMATIG BIJ POWER ZIJN GEWEEST EN VAAK BELLEN OM TE VRAGEN HOE HET MET HEM IS. POWER IS FIT EN BLIJ MAAR ZO ERNSTIG GEBLESSEERD DAT HIJ NOOIT MEER GEREDEN KAN WORDEN. DE VEILING VINDT PLAATS TEN LASTEN VAN FAM.PASCH EN NIET FAM. FOKKER

Ik verwacht dat Fam. Fokker de koper gaat worden en dat hij lekker in de wei van zijn welverdiende pensioen mag genieten ;-)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:16

Ik probeer het nog te volgen, maar ben de weg een beetje kwijt

Pasch verkoopt paard die op dat moment goed is
Fokker koopt paard die op dat moment goed is
Fokker rijdt met het paard
Paard is na een jaar niet meer goed
Fokker beweert dat paard niet goed, Pasch beweert van wel
Fokker wil niet volledige bedrag betalen of geld terug, Pasch wil geld niet teruggeven of heeft het nooit gekregen
Er volgt een rechtzaak en inbeslagname (maar onduidelijk door wie dit is aangevraagd)
Paard wordt gestald bij de Korenbloem
Pasch wil niet betalen want meent dat zij een gezonde pony verkocht heeft
Fokker wil niet betalen want meent dat zij geen gezonde pony gekocht hebben
Korenbloem krijgt van niemand betaald en vraagt executieverkoop aan om kosten te dekken?

Zoiets?

Er zitten nogal wat grijze gebieden in het hele verhaal...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:21

manic schreef:
Ik probeer het nog te volgen, maar ben de weg een beetje kwijt

Pasch verkoopt paard die op dat moment goed is
Fokker koopt paard die op dat moment goed is
Fokker rijdt met het paard
Paard is na een jaar niet meer goed
Fokker beweert dat paard niet goed, Pasch beweert van wel
Fokker wil niet volledige bedrag betalen of geld terug, Pasch wil geld niet teruggeven of heeft het nooit gekregen
Er volgt een rechtzaak en inbeslagname (maar onduidelijk door wie dit is aangevraagd)
Paard wordt gestald bij de Korenbloem
Pasch wil niet betalen want meent dat zij een gezonde pony verkocht heeft
Fokker wil niet betalen want meent dat zij geen gezonde pony gekocht hebben
Korenbloem krijgt van niemand betaald en vraagt executieverkoop aan om kosten te dekken?

Zoiets?

Er zitten nogal wat grijze gebieden in het hele verhaal...

Ja dat is het heel beknopt verteld. En idd hier en daar zijn er 'gaten' die enkel zij zullen kunnen invullen en waar de buitenwereld niets van te weten zal komen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:22

JessicaD88 schreef:

Zou die dat wel weten dan zou die ter plekke aan een hartaanval sterven.

Ik vergelijk dit maar even met onze ''toppers''.
Onze 100.000 liter koe. Die heeft toen die minder werd ook een speciale behandeling gehad, lekker in het stro etc etc.
Toen ze liet zien dat ze niet meer kon hebben we d'r weggebracht.
Zou wat zijn als we d'r nog voor een paar 100 euro zouden verkopen, wetend dat ze op zou zijn.

Het gaat er hier om dat je zo'n beest niet moet laten ''lijden'', en zo als ik dit lees dan moet P&P wel erg veel last hebben, als er niet mee gereden kan worden en zelfs geen dekking meer mee gedaan kan worden.
Dan is er maar 1 manier........... en dat is hem een waardig afscheid geven.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:30

Die blessure heb ik ook vraagtekens bij. Niemand weet hoe het echt zit en Fokker heeft er geen juridisch belang bij om te zeggen dat het allemaal wel mee valt, dus ook al zou hij het hier persoonlijk zelf komen vertellen moet je daar toch wat vraagtekens bij plaatsen. Bovendien is er ook een verschil tussen blessures die een pony niet meer geschikt maakt voor de topsport en blessures die de pony niet meer geschikt maakt als weideornament.

Er wordt hier erg met 1 kant van het verhaal meegepraat, maar de andere kant heeft ook wel een punt, vind ik. Er is simpelweg te weinig informatie om te zeggen wie er gelijk heeft en de waarheid zal uiteindelijk wel ergens in het midden liggen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:33

eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..
ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:39

besita schreef:
eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn ;)

Als bij voorbaat al wordt gezegd dat het dier niet geschikt is voor de dekdienst en helemaal kapot is.
Ben benieuwd wat er morgen uit zal komen.
Lijkt mij toch wel dat er voor belangstellenden gemeld wordt wat P&P precies mankeert.

manic

Wie zegt dat dan bij voorbaat?

bulck

besita schreef:
eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..
ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn ;)

idd dan zal Stal Korenbloem hem wel zelf houden :D
maar ja wat kan je nu reeël voor die pony vangen? Zij willen duidelijk 2 jaar stalgeld en medische kosten vergoed zien. Dus dan spreken we denk ik toch als snel over bedragen richting de 10.000 euro (als je hun stallen bekijkt denk ik toch dat je een 300 eur/maand kwijt bent en dat over een 2 jaar is al 7200 euro en dan nog de medische kosten)
En dat moet je dan al willen geven voor een oudere kapotte pony. Ik denk persoonlijk dat hij door een stichting gekocht zal worden of anders idd door de Fokkers (al dan niet met strooiman)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:41

ik vind echt niet dat er ook maar iemand het recht heeft als je in zoon situatie komt om je dieren te verkopen! ze zouden van mij werkelijk ALLES in huis mogen hebben (althans..of ik wil of niet maar ik snap waarom ze het doen) maar iemands dier!!! so wat dat hij of zij veel waard is! dat komt toch puur doordat je zo getraint hebt!...heb je toevallig een prijzenhond thuis lopen waar je voor de fun show's mee doet willen ze je hond mee nemen want die is 10.000 euro waard..pff krijg dan bijna de gedachte zoon dier in narcose een oor als bij een bouvier af te knippen..weg showhond! (niet dat ik dat ooit zou doen ;) maar gewoon) ze moeten van mn beestjes afblijven! Zou voor mij bijna hetzelfde zijn als dat je 1 of ander wonderkind hebt die ze dan mee nemen met de zinnen ja maar mevrouw, uw kind is veel geld waard! We nemen hem/haar dus mee.

HALLO!

Nja idd heel heel sneu dat dit beestje verkocht word op dr 17de en wie weet waar het dier terecht komt...ik hoop echter dat er dan iemand komt die hem rustig gebruikt en het beestje erna de verdiende rust geeft. En niet bij 1 of ander mens die alleen geld ziet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:43

manic schreef:
Wie zegt dat dan bij voorbaat?

Dat staat in de OP en wordt later ook nog eens vermeld door iemand die contact heeft met de fam Fokker.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:46

Je kan de familie Fokker toch niet geheel objectief noemen in deze?

In de OP staat "lijkt onwaarschijnlijk". Dat is niet echt een heel resolute uitspraak.