Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue9 schreef:HUH. Mijn god ik ben zo in de war met dat pinksteren en alles. Zo stom. Ik ben heel internet al aan het af zoeken. We hadden dus nog genoeg tijd voor een inzamelingsactie haha.
JessicaD88 schreef:Ik snap alleen niet dat iedereen hier zo dramatisch doet over de veiling, zielig voor het paard, heeft ie niet verdiend ect ect. Nou, dat paard weet echt niet of ie via een veilig wordt verkocht of via de normale weg hoor
JessicaD88 schreef:Denk dat hij best een goed tehuis krijgt. Vind het voor Power niet zieliger dan voor ieder ander paard. Denk dat er vast wel meer paarden via een executieveilig verkocht worden, nooit hoor je er wat van en dan is het Power and paint en dan is het ineens zielig en ow jee waar komt ie terecht.
schimmie schreef:HET LIGT TOCH ANDERS - POWER STAAT SINDS 2008 IN GERECHTELIJKE BEWARING BIJ STAL KORENBLOEM. FAM. PASCH DIENT HIERVOOR ALLE KOSTEN TE BETALEN. STAL KORENBLOEM HEEFT EEN VERMOGEN BESTEED AAN DIERENARTSKOSTEN EN VERZORGING OM ER VOOR TE ZORGEN DAT POWER PIJNVRIJ EN GELUKKIG IS. FAM. PASCH HEBBEN GEEN ENKEL REKENING VOLDAAN ZELFS NA EEN GERECHTELIKE BEVEL. ZE ZIJN NOOIT NAAR POWER KOMEN KIJKEN EN HEBBEN ZELFS NOOIT GE-INFORMEERD NAAR ZIJN WELZIJN!!! DIT IN TEGENSTELLING TOT FAM. FOKKER WIE REGELMATIG BIJ POWER ZIJN GEWEEST EN VAAK BELLEN OM TE VRAGEN HOE HET MET HEM IS. POWER IS FIT EN BLIJ MAAR ZO ERNSTIG GEBLESSEERD DAT HIJ NOOIT MEER GEREDEN KAN WORDEN. DE VEILING VINDT PLAATS TEN LASTEN VAN FAM.PASCH EN NIET FAM. FOKKER
manic schreef:Ik probeer het nog te volgen, maar ben de weg een beetje kwijt
Pasch verkoopt paard die op dat moment goed is
Fokker koopt paard die op dat moment goed is
Fokker rijdt met het paard
Paard is na een jaar niet meer goed
Fokker beweert dat paard niet goed, Pasch beweert van wel
Fokker wil niet volledige bedrag betalen of geld terug, Pasch wil geld niet teruggeven of heeft het nooit gekregen
Er volgt een rechtzaak en inbeslagname (maar onduidelijk door wie dit is aangevraagd)
Paard wordt gestald bij de Korenbloem
Pasch wil niet betalen want meent dat zij een gezonde pony verkocht heeft
Fokker wil niet betalen want meent dat zij geen gezonde pony gekocht hebben
Korenbloem krijgt van niemand betaald en vraagt executieverkoop aan om kosten te dekken?
Zoiets?
Er zitten nogal wat grijze gebieden in het hele verhaal...
JessicaD88 schreef:Ik snap alleen niet dat iedereen hier zo dramatisch doet over de veiling, zielig voor het paard, heeft ie niet verdiend ect ect. Nou, dat paard weet echt niet of ie via een veilig wordt verkocht of via de normale weg hoor
besita schreef:eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn
besita schreef:eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..
ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn