Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:46

astridelise schreef:
Het programma mag van de rechter zondag niet uitgezonden worden.

Beter lezen, de verborgen camera beelden mogen niet worden uitgezonden.

astridelise

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:48

Neem mij vooral niet kwalijk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:49

Wat ook zou kunnen is de undercoverbeelden op internet zetten via zijn site.
Dan maken de beelden technisch gezien geen onderdeel uit van de uitzending, maar zijn toch toegankelijk.
Er zitten wel wat haken en ogen aan, maar volgens mij niet onmogelijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:51

Cayenne schreef:
Dan maken de beelden technisch gezien geen onderdeel uit van de uitzending, maar zijn toch toegankelijk.

Mail Alberto je idee even :D

Of zet ze op Youtube, met dan gelijk een linkje naar het youtube kanaal van de oplichtster onder haar oude stalnaam :Y)

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:59

Cayenne schreef:

Wat die beelden betreft; het gaat hem hierom dat de beelden niet bekijkbaar mogen worden gesteld via een openbaar forum, waar ook een site onder valt. Privé werden de beelden al gebruikt en hebben ook kracht van gewijsde als bewijslast voor verdere rechtszaken.

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:32

Het laatste nieuws...

De uitzending gaat nu zondag niet door

De beelden van de verborgen camera en de nietsontziende confrontatie mochten niet worden uitgezonden.

De beslissing voor hoger beroep is nog niet genomen.
Afhankelijk van deze beslissing wordt de uitzending uitgezonden volgende week zondag of de week daarop.

Ook zonder die beelden is een herwerkte versie van dit verhaal mogelijks voor uitzending vatbaar.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:53

boemer41 schreef:
Het laatste nieuws...

De uitzending gaat nu zondag niet door

De beelden van de verborgen camera en de nietsontziende confrontatie mochten niet worden uitgezonden.

De beslissing voor hoger beroep is nog niet genomen.
Afhankelijk van deze beslissing wordt de uitzending uitgezonden volgende week zondag of de week daarop.

Ook zonder die beelden is een herwerkte versie van dit verhaal mogelijks voor uitzending vatbaar.

Ow lekker dan.... Denk toch wel dat ze in hoger beroep zullen gaan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:55

amondi schreef:
..
Alleen daarom vind ik persoonlijk dat het helemaal niet erg is dat daar een rem op komt! Maak maar een uitzending zonder spectaculaire??? beelden.
Toon maar aan door goed onderzoek en door middel van hoor en wederhoor wie er fout zit. Kost meer moeite, maar beelden zelf kunnen altijd gemanipuleerd worden.

Tja, dan zal het nooit wat worden denk ik.. Want dan wordt het haar woord tegen de koper. Dan zegt ze gewoon "ik heb dat nooit beloofd/gezegd/gedaan". Als je het dan zwart op wit hebt met beelden, tja laat maar zien dat ze liegt zou ik zeggen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:19

Ik ben benieuwd!

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:26

Productions schreef:
Wat ik hier een beetje raar vind is, dat men allemaal de media gelooft en Alberto, terwijl deze man diverse rechtzaken heeft over het verkeerd produceren van de uitzendingen, kortom deze man manipuleert door knippen en plakken de uitzendingen, ik vindt het dus erg jammer dat jullie de media al geloven over deze paarden handelaar zonder dat er enige bewijsstukken zijn geleverd, dat deze uitzending wordt verboden is niks voor niks, blijkbaar zijn de beelden van onze reporter volgens de rechter niet genoeg bewijs om iemand te beschuldigen voor fout handelen, het doet mij dus ook pijn dat iedereen dit wel vindt, men gelooft blijkbaar de media omdat men denkt dat die geen onzin verkopen, ik denk dat de rechtzaak eerlijk is verlopen en dat beide partijen de bewijzen op tafel hebben gelegt, ik denk alleen dat de reporter met verknipte beelden en niet genoeg bewijslast daarom ook verloren heeft, daarom heeft de rechter ook een uitspraak gedaan, bij wel uitzenden volgt er een boete in totaal van 1.5 miljoen voor SBS, Noordkaap en Stegeman, ik vind dat meneer nu ook de media aan het bewerken is omdat deze blijkbaar slecht tegen zijn verlies kan, ik zeg slechte verliezer en hou eens op met je gelijk te krijgen, je had gewoon met ECHTE bewijzen moeten komen zodat deze mevrouw ook echt schuldig was, blijkbaar vaalde SBS en Stegeman hier dus in, was een kat in het zakje toch? Ik snap dat deze uitzending verboden wordt, is gewoon onterecht om mensen te beschuldigen zonder goed onderbouwt BEWIJS, Cq verknipte beelden verhaal, waar is de echte televisie zonder te geilen op de kijkcijvers, want daar gaat het tegenwoordig om, terwille van onschuldige slachtoffers, trek je oordeel maar!

Hier wil ik toch even op terug komen. Zoals gezegd ging de rechtszaak niet over opf deze vrouw goed of fout is maar om of de beelde gebruikt mochten worden. Jammer genoeg mag nu de hele uitzending niet door gaan.

Over dat de media zomaar geloofd word vind ik niet helemaal kloppen. Als je terug leest kom je toch verschillende mensen tegen die met deze vrouw te maken hebben gehad en/of gedupeerd zijn. En zo is ook al aangegeven dat deze vrouw al eerder in opspraak is geweest. Ik wijs nu naar niemand maar gebruik de informatie uit oudere berichten in dit topic.
Dus de media alleen word hierin niet geloofd of zij fout is of niet maar de mensen die hier ook reacties plaatsen. Dat de media er aan te pas is gekomen is een ander verhaal.

Persoonlijk vind ik dit goed, het is goed dat zulk nieuws aan gekaart word! Het is nu (met of zonder uitzending) al heel Nederland doorgegaan dat er iets aan de hand is.

boemer41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:42

Je kan je natuurlijk afvragen wat de beste reclame is, uitzending of geen uitzending.

Promotie is alvast gevoerd via de media, en vroeg of laat lekt er hier of daar wel een naam uit vermoed ik.

Belangstelling via de media genoeg me dunkt

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:51

@ boemer41: Ben ik het met je eens. De reclame is er, de naam komt vroeg of later er wel achteraan rollen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:52

Dat zoiezo... op welke manier dan ook.

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:53

Dat weet ik ook 100% zeker!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:00

word het nu wel of niet uitgezonden?

Alane

Wat ik niet zo goed begrijp:
Dat KLM wel op voorhand werd genoemd dat er iets mis was met de beveiliging aldar...
Waarom wordt er nu geen naam genoemd, als ik al zie en hoor hoeveel andere handelsstallen in die omgeving 'verdacht' worden, die er part nog deel aan hebben...
DA's die van alles worden beschuldigd, zonder inns en outs te weten of te kennen.

Ik praat niets goed wat een handelaar doet of gaat doen.... of een DA die de boel bedonderd....
dit kan toch nooit de bedoeling zijn van zo'n programma?
dat er mensen gedupeerd worden ipv adhv verhalen van gedupeerden anderen te waarschuwen.

Jolliegirl

Dat zullen we moeten afwachten.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:06

waarom zijn die beelden zo belangrijk .
als er over gepraat wordt is er toch ook al gewaarschuwd voor deze dame
het lijkt wel of er eerst gezegt wordt in afrika is honger stort geld maar niemand doet. het maar laat je beelden zien is het wel erg.
vind het een beetje krom allemaal. |o
hier worden alle mensen die het goed willen doen de dupe van.
en ik wens de handelstallen die het wel goed doen ook veel sterkte toe om je elke keer weer temoeten bewijsen veel sterkte toe, hier is niemand mee gebaart
:+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:07

Het is belangrijk dat er een naam uitkomt.
Er zijn nu handelaren die verdacht worden... dierenartsen die allerlei vragen krijgen...
En daar zitten onschuldige mensen bij.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:08

ik hoop dat het uitgezonden word,
ik ben wel benieuwd wie het is...

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:12

Ik hoop ook dat het alsnog op een of andere manier uitgezonden mag worden. En dat de naam een keer bekend gemaakt mag/kan worden.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:13

Frappant is dat de dame in kwestie bang is voor "haar goeie naam". Het paardewereldje is klein en dan zou zij uitgerangeerd zijn. Des te grotere reden om haar naam bekend te zien worden...Oplichters moeten uitgeroeid worden uit dit wereldtje

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:14

Espie schreef:
waarom zijn die beelden zo belangrijk .
als er over gepraat wordt is er toch ook al gewaarschuwd voor deze dame
het lijkt wel of er eerst gezegt wordt in afrika is honger stort geld maar niemand doet. het maar laat je beelden zien is het wel erg.
vind het een beetje krom allemaal. |o
hier worden alle mensen die het goed willen doen de dupe van.
en ik wens de handelstallen die het wel goed doen ook veel sterkte toe om je elke keer weer temoeten bewijsen veel sterkte toe, hier is niemand mee gebaart
:+

Waarom zou je je benadeeld voelen wanneer je van jezelf weet dat je hier niet aan meedoet met zulke praktijken.
Ken ook een aantal handelaren waar je op een eerlijke manier aan een paard kan komen en weet zeker dat deze ze zich niet aangesproken voelen door deze aantijgingen.

En misschien juist wel willen dat dit soort figuren eens op de plaatst worden gezet!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:16

Ze biechtte met die undercover actie op dat ze het niet zo zuiver speelde.. dus ze weet dat ze erbij is als het uitgezonden word.

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:18

Juist als je niets fout doet dan zou je zoeiets gewoon uit laten zenden waardoor dan gelijk je naam gezuiverd is. Maar als je hoog en laag springt om dit te voorkomen gaan er bij heel wat mensen een lampje branden.