KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:38

Uh Janine1990... heb je het artikel alleen globaal doorgelezen of volledig doorgelezen? Want je zit nu tegenargumenten te geven die ook in het artikel staan.... (en waar je het dus mee eens bent)
Want nergens staat in het artikel staat dat aanleuning aan de voorkant verkregen wordt en dat doorstroomt naar achteren.

(Behalve dan dat gedeelte dat het bit direct pijn veroorzaakt.)

Over het paard wat je rijd kan natuurlijk waar zijn, maar je wee het nooit als je het niet probeerd.... Juist als je zo'n paard hebt lijkt mij ersoonlijk bitloos toch wel iets om uit te proberen of het paard het dan prettiger vind? Dan heb je toch een goede reden om bitloos uit te proberen?

Air

Re: KNHS staat per 1 april trensbit toe in Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:44

De link die je gaf geeft de houdingen ed. trouwens mooi weer :j
Maar tussen die dingen zit ook geen verschil of je nou met bit of bitloos rijdt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:47

x_Marr schreef:
Uh Janine1990... heb je het artikel alleen globaal doorgelezen of volledig doorgelezen? Want je zit nu tegenargumenten te geven die ook in het artikel staan.... (en waar je het dus mee eens bent)
Want nergens staat in het artikel staat dat aanleuning aan de voorkant verkregen wordt en dat doorstroomt naar achteren.

(Behalve dan dat gedeelte dat het bit direct pijn veroorzaakt.)

Over het paard wat je rijd kan natuurlijk waar zijn, maar je wee het nooit als je het niet probeerd.... Juist als je zo'n paard hebt lijkt mij ersoonlijk bitloos toch wel iets om uit te proberen of het paard het dan prettiger vind? Dan heb je toch een goede reden om bitloos uit te proberen?

Citaat:
Dat de "deskundigen" nu zeggen dat voor het losmaken van nek- en kaakgewricht het bit nodig is, daarmee bevestigen zij dus dat de ruiter met het bit moet inwerken. En daarmee is deze zogenaamde 'aanleuning' dus geen gevolg van goed rijden, maar een afgedwongen hoofd-hals-houding door middel van inwerking van het bit.

Dit vind ik dan toch wel heel tegenstrijdig aan wat ik van mening ben hoor :+
Weer de afgedwongen hoofdhalshouding...

Ik kan niet anders zeggen dan ja, wie weet is het een paard om het bij te proberen.
Maar zonder begeleiding wil ik daar niet aan beginnen :n
Daarnaast weet ik ook dat dat het voor een heel groot deel ligt aan mijn rijkunsten :)
Zoals ik eerder al zei, ik ben zeker niet heilig ;)
Zolang ik nog niet aan het eind van mijn mogelijkheden ben, zie ik nog voldoende mogelijkheden.
Eerst maar weer eens beginnen. Ik spreek om eerlijk te zijn ook over meer dan drie maanden geleden, in verband met zwangerschapsverlof.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:48

x_Marr schreef:
De link die je gaf geeft de houdingen ed. trouwens mooi weer :j
Maar tussen die dingen zit ook geen verschil of je nou met bit of bitloos rijdt.

Jammer alleen dat het been werk niet veranderd met de verschillende houdingen.
Voor mij geeft het duidelijk weer wat aanleuning is.

En over dressuur heb ik nog een mooi stuk gevonden:
http://www.akasha-rijkunst.nl/art_amazo ... urmoet.pdf

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:55

Die qoute is wat de KNHS dus blijkt te beweren, niet wat bitloosrijden beweert of waar bitloosrijden achter staat :)

Aangezien de KNHS zegt dat je een bit nodig hebt om een losse nek- en kaakgewricht te krijgen. Maar dat heb je helemaal niet nodig als het, zoals het hoort, vanuit achteren komt. :)

Zal eens die link bekijken :) (Eerst zo GTST kijken :'))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:58

x_Marr schreef:
Die qoute is wat de KNHS dus blijkt te beweren, niet wat bitloosrijden beweert of waar bitloosrijden achter staat :)

Aangezien de KNHS zegt dat je een bit nodig hebt om een losse nek- en kaakgewricht te krijgen. Maar dat heb je helemaal niet nodig als het, zoals het hoort, vanuit achteren komt. :)

Zal eens die link bekijken :) (Eerst zo GTST kijken :'))

Naar mijn idee is het niet wat de knhs zegt, maar wat de voorstanders van bitloos willen lezen. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:00

Misschien, maar de KNHS heeft het zelf ook nergens anders geformuleerd of argumenten gegeven waarom het met bitloos niet zou kunnen.

In ieder geval is de site van bitloosrijden er zeker niet voor om van voor te beginnen en met achter te eindigen :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:12

OKEEEEEEE, en nu klaar over dat bitloos gezanik, daar staan nu 5 pagina's over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:18

Bonita_Bon schreef:

Lijkt me inderdaad verstandig... :)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:45

Bonita_Bon schreef:

AMEN! Er is trouwens een topic over het toestaan van bitloos op wedstrijden, zet daar de discussie voort als je er toch nog iets over krijt wilt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:25

Heb niet het idee dat ik er wat over kwijt wil :D

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:05

Michael1104 schreef:
wanneer mag je zadelloos gaan starten?

of paardloos!!!