Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Het paard zou het liefst de ontspannen hand voor hebben, dat is namelijk het fijnste voor het paard.
Lovely schreef:Het paard zou het liefst de ontspannen hand voor hebben, dat is namelijk het fijnste voor het paard.
horseyfries schreef:Lovely en Vur: Hoe is je arm het meest ontspannen? Als hij afhangt, jawel, dus op je dijen hangt! Zodra je je hand optilt en naar voren brengt heb je al meer spierspanning nodig.
horseyfries schreef:Je zit is weer een ander verhaal, je kunt heel onafhankelijk zitten en toch je armen heel sterk gebruiken achter je dijen, je kunt heel onafhankelijk zitten met je hand voor je boven de schoft en héél veel druk zetten, kortom: het gaat er niet om waar je je handen hebt, maar hoe je ze gebruikt.
Iemand die zijn handen voor zich heeft rijdt niet automatisch vriendelijker dan iemand die zijn handen laag laat hangen op zijn dijen. Ik zeg dus niet dat je handen naar achteren altijd goed is, maar dat de positie niets zegt over de druk die je neemt.
Lovely schreef:HF, ik denk dat je niet zo goed snapt wat laag en breed zetten van je hand doet in de rest van je bovenlijf en hoe dat ertoe leidt dat je meer kracht en weerstand geeft als je je hand op die manier houdt. Net als met je elleboog achter je lijf bijvoorbeeld, er is een reden waarom dat niet goed is, ook al heb je je hand toch netjes voor.
Lovely schreef:Een paard in laten buigen op je been is niet zo moeilijk hoor, ik snap niet dat je je daar over verbaast??
HF, ik denk dat je niet zo goed snapt wat laag en breed zetten van je hand doet in de rest van je bovenlijf en hoe dat ertoe leidt dat je meer kracht en weerstand geeft als je je hand op die manier houdt. Net als met je elleboog achter je lijf bijvoorbeeld, er is een reden waarom dat niet goed is, ook al heb je je hand toch netjes voor. En om je laatste vraag te beantwoorden: er zijn genoeg paarden die niet los en ontspannen zijn en wel met een lage brede hand gereden worden. Ik snap dus niet zo goed waar je nu heen wilt. Als je wilt stellen dat laag en breed een garantie is voor ontspannen en los, dan heb je het erg mis en dat kun je zelf constateren door niet alleen naar jezelf maar vooral om je heen te kijken.
Lovely schreef:Maar HF, je zet je hand toch niet laag en breed om lekker ontspannen met lange teugel wat rond te recreeren?