Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:21

Jannepauli schreef:
Kunsten vertonen? Ja hoor, dat mag. Maar dan liever met een gewoon stabiel paard en niet met een paard dat al zo duidelijk het slachtoffer is geweest van mensenbehandeling.

Ik ben absoluut van mening dat niemand iets kan leren van een kortdurende clinic - je krijgt niet meer dan een indruk van de mogelijkheden. Leer jij paardrijden als je een demo van Anky ziet? Leer jij horsemanship als jij Voest ziet optreden? Nee.. je kunt je hooguit geïnspireerd voelen en denken dat je er meer van wilt weten. Misschien moet JIJ je eens achter de oren krabben en je realiseren dat dit niet kan. En ook mijn (1e) onderschrift 's even bekijken - het belang van het paard hoort voorop te staan. En ik heb grote twijfels of het belang van het paard hier gediend is.

Jazeker! Reken maar dat ik ook een hoop geleerd heb van goed luisteren en goed kijken!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:22

Tja Slim, het zal allemaal wel maar dat verandert mijn mening toch echt niet. Nogmaals, de kritiek gaat niet over Annemarie als persoon en evenmin over haar vaardigheden. Die zal ze ongetwijfeld hebben. Als zij iets ziet wat anderen niet zien, kan dat ook veel zeggen over de 'anderen' en niet persé iets over haar.

Als het paard 'alleen maar' agressief is dan kun je er nog meer vraagtekens bij zetten. Die agressiviteit komt ergens vandaan en dat los je niet zomaar op. En dat ondergraaft ook nog eens de stelling van PvD.. wie van de HE-bezoekers heeft zo'n paard zodat ze hier iets van kunnen leren?

potverdikkie

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:30

okay, dan ben ik nu op het punt beland dat ik zeg; Jannepauli, je hebt helemaal gelijk. En sorry dat ik deze beslissing voor Javi heb gemaakt.
Dat is wat je horen wil, en de rest niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:31

Ik ken verschillende mensen die een "agressief" paard hebben/hadden (gelukkig niet zo agressief als Javi).
Paarden die mensen aanvallen in de wei, paarden die niet te longeren zijn en gaan aanvallen, paarden waarbij je niet in de stal kunt komen... paarden die dan vaak met zeer grof geweld op hun plaats worden gewezen en waarbij dat niet werkt. Sommige paarden gaan dan nog meer terugvechten, en dan wordt het probleem alleen maar groter.

Mensen kunnen zien dat als zelfs Javi geholpen kan worden, er ook hoop is voor hun eigen paard. Ze kunnen met hun eigen ogen van dichtbij zien hoe je zo'n paard moet benaderen, op welk lichaamstaal je moet letten, hoe het paard op je reageerd en hoe je daar op kan inspelen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:31

Jannepauli : probeer een andere mening ook eens te respecteren? :)

dan wordt die van jou mischien ook gewoon geaccepteerd.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Wel frappant dat iedereen die Javi in het echt kent wel vinden dat ze het aankan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:35

Ik ken javi niet in real life...
maar ook ik vind dat dit moet kunnen...

Eerste gedachte (paar week terug) was : jemig wáárom HE!

maar nu.... ik denk dat het gaat lukken!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:15

ik ken javi ook niet in het echt en pvd en annemarie en iedereen trouwens hier ook niet in het echt, ik heb alleen veel gelezen enz. En ben erg van mening dat er hier veel meelopers zijn met de grote kudde, en dat er weinig mensen hun echte eigen mening geven omdat ze bang zijn om afgezeken te worden.

ik vind het besluit van pvd heel moedig om een paard deze kans te bieden. Ik vind ook dat ze dit aan bod met alle handen en voeten die ze heeft moet aannemen. En gewoon moet gaan kijken wat er gebeurt.

Ik denk zelf dat het voor Javi erg goed is om op ander terein te zijn en niet in haar eigen omgeving, daarbij kijk ik naar mijn eigen paard en wat ik met haar meegemaakt hebt, voor haar was het alleen maar goed dat ze in een andere omgeving kwam waar het druk was.

HE is een groot evenement maar echt niet het enige waar ze aan het werk gaan met paarden die wild, agresief of wat dan ook zijn

hoe worden deze mensen anders groot en bekent om hun kunnen. Zo kunnen ze laten zien wat in hun macht ligt en kunnen er misschien allen maar meer mensen geholpen worden met paarden die zich misdragen op wat voor manier dan ook. en dat Javi daar voor uitgekozen is maakt niet uit wie weet wat voor paard ze anders meegenomen had.......waarschijnlijk een paard met hetzelfde probleem of een ander probleem dat ook volgens jullie niet op HE thuis hoort.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:53

Ik vind het gewoon jammer dat niet geloofd wordt dat de gene die Javi echt kennen, Pvd, ik, Brainless etc, zeker weten dat Javi dit aankan. Ik hoor heel veel negatieve dingen, maar jullie kennen dit paard niet, echt als jullie haar zo zouden kennen als wij, zou je het ook geloven. Zij kan dit aan, zij is niet het type paard wat in de stress schiet omdat er veel mensen zijn, helemaal niet zelfs. Ze is alleen maar bezig met de gene die wat van haar wil, de rest kan haar echt gestolen worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:53

potverdikkie schreef:
okay, dan ben ik nu op het punt beland dat ik zeg; Jannepauli, je hebt helemaal gelijk. En sorry dat ik deze beslissing voor Javi heb gemaakt.
Dat is wat je horen wil, en de rest niet.

Da's nergens voor nodig PvD ... ik verwacht niet dat als ik ergens een mening over heb, iedereen maar in de houding springt en mij gelijk geeft. Dat interesseert me echt geen bal. Ik heb wél een mening en ik heb die geuit - dat recht heb ik, net zogoed als jij het recht hebt om te doen wat je doet.

Dat jij je inzet voor dit paard staat wat mij betreft buiten discussie - ik vind het bewonderenswaardig dat je die taak op je genomen hebt. Nóg bewonderenswaardiger vind ik het dat je tijdig hebt ingezien dat je hulp nodig hebt en ingeroepen hebt, als een paard een maatje te groot blijkt te zijn. Mijn commentaar is geen persoonlijke aanval op jou, of op je bedoelingen.
Waar ik bezwaar tegen heb is dat het paard naar Horse Event gebracht wordt en dient als vermaak. Dat er iets van te leren valt is wat mij betreft een drog-reden en nogmaals het zou mijn keus absoluut niet geweest zijn.
Jij zult daar anders over denken - okay, so be it.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:02

ik ga in zijn geheel met Jannepauli mee.....

NOgmaals ik heb uiterste bewondering voor wat PVD voor dit paard betekend heeft en nog gaat betekenen in de toekomst.. Ik heb meer dan bewondering voor de inzet en de opoffering die zij voor dit paard gemaakt heeft. Bewondering voor het doorzettingsvermogen en ongelovelijk respect voor haar beslissing de laatste stukken aan iemand anders zoals Annemarie over te dragen....... Gewoonweg omdat zij als paardenvrouw die ze is inziet dat dit net effe te veel van het goede is.

Annemarie bewonder ik voor haar moed, rust en geduld en haar vermogen om paarden te begrijpen...... En ik ben er heilig van overtuigd dat dit een absoluut goede beslissing is en ik vind het heel fijn dat Annemarie kosteloos dit paard weer op weg wil helpen!

Voor beide dames PETJE AF!!!

Alleen blijf ik vraagtekens houden bij het waarom in hemelsnaam op HE :)

daar heb je gewoon meer aan een clinic met een gewoon wat lastig paard zoals iedereen er wel een van kent :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:37

Hou nou toch eens op met die eeuwige discussie dames!

Komop zeg, laat het... het is nou eemaal ZO en niet anders...!

Javi gaat naar HE... een EIGEN KEUS van Moniek.

Dat jullie een andere mening hebben, prima. maar die hoef je niet 10x te geven... :) die accepteren we (ik iig wel !)
en accepteer onze meningen dan ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:07

Ik vind de laatste opmerking van Kiwiko heel netjes!
Ze is er niet mee eens, dat is duidelijk maar veroordeelt nu niemand met zo'n post.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:12

heb het niet precifiek over Kiwiko, is een nette post..
maar waarom 10x hetzelfde blijven brullen?
ook vanaf de andere kant trouwens...

meningen zijn hier inmiddels wel duidelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:24

Zoals ik lees heeft Javi wel een karakter om HE aan te kunnen en het is ook meteen een mooi voorbeeld Hoe fout het kan gaan met paarden, wat mishandeling voor gevolg heeft en voor onervaren mensen die met paarden met te veel karakter of die een slechte ervaring hebben in aanraking kunnen komen hoe ze eventueel met hulp toch iets kunnen bereiken. De onervarenen kunnen dan irl beslissen of ze zo een paard maar niet moeten nemen bij een handelaar omdat hij/zij zo mooi is of zo goedkoop is en zo mooi kan lopen.

Ik denk dat Javi een levendig voorbeeld is van een probleempaard. Heb wel clinics gezien waarvan ik dacht Yeah, moeilijk paard en yeah wat knap wat ze nu doen... Nu straalt het er van af wat een dominant paard is en hoe dat gedrag een overhand kan nemen en hoe je alleen met ervaren mensjes wat mee kan.!!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:40

het kan mensen hun ogen openen van op wat voor manieren je een paard weer helemaal 'goed' kan krijgen... mensen kunnen 'hoop' krijgen en kunnen geinteresseerd worden in annemarie's methode en daar kunnen ze dan weer over gaan lezen... en hun kennis verbreden... super toch? :D

ik vraag mij alleen af of er momenteel ook al met Javi gewerkt wordt? of dat de eerste keer wordt op HE?
en waren er nog gevolgen voor de eigenaar die het dier mishandeld had? (heb het misschien wel eens gelezen maar weet het niet meer..) ;)

ik ben echt zeer benieuwd hoe annemarie het gaat doen en wens haar veel succes :D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:45

Palhaço schreef:
het kan mensen hun ogen openen van op wat voor manieren je een paard weer helemaal 'goed' kan krijgen... mensen kunnen 'hoop' krijgen en kunnen geinteresseerd worden in annemarie's methode en daar kunnen ze dan weer over gaan lezen... en hun kennis verbreden... super toch? :D

ik vraag mij alleen af of er momenteel ook al met Javi gewerkt wordt? of dat de eerste keer wordt op HE?
en waren er nog gevolgen voor de eigenaar die het dier mishandeld had? (heb het misschien wel eens gelezen maar weet het niet meer..) ;)

ik ben echt zeer benieuwd hoe annemarie het gaat doen en wens haar veel succes :D

Javi komt uit roemenie, daar is ze zo mishandeld geweest.
Ze staat nu een jaar bij mij, en ik ben er elke dag mee bezig. Het probleem waar Annemarie mee bezig gaat kan ik niet oplossen, het lukt me gewoon niet. Net ook weer, probeer ik haar ogen te doen, en ze vreet me bijna op. Leg ik alles uit mijn handen is er niets aan de hand.
Dus de eerste keer dat er echt mee gewerkt gaat worden is (aan het probleem) inderdaad op HE.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:54

PvD........ nogmaals bewondering voor wat je voor haar wil doen........ en je keuze is goed mbt Annemarie.........

soms is er gewoon een paard een maatje te ver heen....... heb ik ook wel eens meegemaakt......... en Annemarie ook...

daarom komt die andere meneer hierbij........ ook dit paard is een maatje te ver voor Annemarie....... maar eens de basis gezet kan Annemarie er goed mee door en daarna jij er goed mee door......... en hebben jij en Annemarie geleerd.....

geleerd om met dit soort mafketels toch compromissen te sluiten.....

dus dat doe je goed, doen jullie goed...........

alleen imo liever niet als showcase :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:55

Ik begrijp je KiWiKo ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:15

potverdikkie schreef:
Palhaço schreef:

Javi komt uit roemenie, daar is ze zo mishandeld geweest.
Ze staat nu een jaar bij mij, en ik ben er elke dag mee bezig. Het probleem waar Annemarie mee bezig gaat kan ik niet oplossen, het lukt me gewoon niet. Net ook weer, probeer ik haar ogen te doen, en ze vreet me bijna op. Leg ik alles uit mijn handen is er niets aan de hand.
Dus de eerste keer dat er echt mee gewerkt gaat worden is (aan het probleem) inderdaad op HE.

Wie weet wat deze prachtige dame allemaal meegemaakt heeft, krijg echt een brok in mijn keel als ik daar aan denk!
Houdt vol, ze zal nooit zo reageren als een paard wat wel een normaal leven heeft gehad maar beetje voor beetje zal je vooruitgang zien, zeker met jou als baasje!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:19

Ik sluit dit topic, het is een welles-nietes spelletje aan het worden en jullie gaan het niet eens worden. Alles wat er gezegd moest worden, is ook gezegd. Er zijn meerdere modopmerkingen geplaatst, zelfs van Bart zelf.