Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:53

Ik ben gek op vlees.. :D
Wij hebben hier met oud en nieuw het jaarlijkse 'tafelen' waar we alleen vlees eten.
Mooiste etentje van het jaar *D

Toch eet ik geen paardenvlees..
a) we hebben het nooit in huis
b) ik vind het toch een raar idee..
heel hypocriet, maar ik zou toch nog niet 123 paardenvlees gaan proeven.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:32

Janine1990 schreef:
Dat biefstukje/kipfiletje dat ik koop doet er toch weinig toe.

Nee hoor, zeker niet omdat quasi iedereen dat zegt :roll: .. de veggie's en vegans buiten beschouwing gelaten.

Yeyo

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:36

Al zou je per jaar 1 paard/kip/koe/varken redden dan is het toch al de moeite waard?

Wat Sin ook al zegt, als iedereen zo denkt dan gebeurt er nooit wat!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:34

Yeyo schreef:
Ik heb besloten om parttime vegetarier te worden, 3 keer per week 75 gr. biologisch vlees bij de hoofdmaaltijd en verder niet.

Het milieu is erbij gebaat en misschien bespaar ik 1 koe, varken en kip in een jaar tijd!
Wie het kleine niet eert
.....:)

¨
Met zon instelling kom je nog eens ergens, top hoor! Respect voor deze beslissing!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:36

Jantine_ schreef:
Yeyo schreef:
Ik heb besloten om parttime vegetarier te worden, 3 keer per week 75 gr. biologisch vlees bij de hoofdmaaltijd en verder niet.

Het milieu is erbij gebaat en misschien bespaar ik 1 koe, varken en kip in een jaar tijd!
Wie het kleine niet eert
.....:)

¨
Met zon instelling kom je nog eens ergens, top hoor! Respect voor deze beslissing!

Geweldig Yeyo!
Daar gaat het om: bewust leven en bewust consumeren!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:48

Dank dank dank! _/-\o_

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:11

Top Yeyo, goed bezig *\o/* !!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:36

Yeyo, helemaal top!!! +:)+

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:39

Ja bedankt heur!

*word er helemaal verlegen van*

Ik moet er trouwens wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat we nu de vriezer aan het leegeten zijn en wat daar nog in ligt eet ik wel op, weggooien vind ik helemaal zonde.
Maar zodra dat op is dan komt er voor mij en mijn zoontje geen vlees meer elke dag!
Mijn man raakte al lichtelijk in paniek want die was bang dat ie van mij ook geen vlees meer mocht hahahah :+

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:40

Ik vind niet dat ik moet "boeten" voor het leed dat door anderen wordt veroorzaakt. Ik doe wel veel dingen anders en tracht op veel vlakken mijn steentje bij te dragen, maar niet op het vlak van natuurlijke en evenwichtige voeding. Als ik voor mezelf mag beslissen, houd ik sowieso wel de richtlijn aan om weinig vlees te eten (er wordt echt teveel vlees gegeten per persoon per dag over het algemeen!), maar helemaal niet, zou ik ook niet kunnen of willen.

Ik vind het erg knap van je Yeyo +:)+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:43

Mijn vriend gaat ook echt niet stoppen met vlees eten helaas. Maar hij eet in ieder geval wel (meestal) biologisch. En heel vaak ook vegetarisch, want hij wil wel graag dat ik kook. Ja, geen probleem, maar daar zitten wel consequenties aan hahaaha. Dus als hij vlees wil eten een paar keer in de week dan kookt hij eigenlijk altijd zelf. Scheelt ook echt een hoop vlees, want eigenlijk heeft hij daar geen zin in en eet dus vaak maar vegetarisch op de koop toe. Gnagna.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:47

ponyzotje schreef:
houd ik sowieso wel de richtlijn aan om weinig vlees te eten (er wordt echt teveel vlees gegeten per persoon per dag over het algemeen!), maar helemaal niet, zou ik ook niet kunnen of willen.

Inderdaad! Het vlees eten hoeft van mij ook niet te stoppen, daar ben ik niet op tegen.
Maar dan op een diervriendelijker manier.

Er wordt idd veel vlees gegeten pp! Ik houd de 75g-100g pp/dag aan.
Ook kaas wordt onderschat, hier gaan ook veel kalfjes voor dood (voor de melkproductie).
Ik kan me doodergeren aan BBQ's in de zomer... zoveel vlees! Ik hou ook dan de 100gr aan en verder kun je zoveel groenten heerlijk op de bbq leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:52

Ik zou het niet kunnen, stoppen met vlees eten. Zitten voor mijn lichaam toch belangrijke dingen in aangezien ik niet heel sterk in mijn gestel en gezondheid ben.. tuurlijk kan ik die stoffen ook uit vervangers halen, maar die lust ik niet (met eten ben ik ook heel moeilijk), en een lekker stukje vlees laat ik niet staan.. zo eet ik ook paard. Waarom? Omdat ik het lekker vind, paardenvlees vind ik persoonlijk lekkerder dan rund, net als ik kalf en lam ook lekkerder vind dan rund..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:55

Wie weet of biologisch wel écht biologisch is? Ik wantrouw eigenlijk of het wel echt waar is...
Zie niet opeens meer vee in de weiden staan sinds dit in opmars is.

hannepanne13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:57

Sommigen zitten hier te preken van: 'Al het vlees is toch het zelfde? Het maakt echt niet uit?'

Maar iedereen heeft zijn eigen lievelingsdier. Ik denk dat het logisch is dat je je eigen lievelingsdier niet opeet.

Iedereen heeft toch het recht om te kiezen wat hij doet? Je moet toch niet iets opeten omdat het gezond is. Er zijn nog genoeg andere gezonde dingen, zoals groenten en fruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:59

Ik eet mijn 'lievelingsdier' het paard gewoon op hoor :j vind het lekker vlees, malser en wat zouter dan bijvoorbeeld rund of varkens vlees :j

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:05

Elan schreef:
Wie weet of biologisch wel écht biologisch is? Ik wantrouw eigenlijk of het wel echt waar is...

Je proeft het, serieus!
Ik heb hier op mijn werk een keer biologische kaas gegeten, nou ik ging bijna over mn nek, dat kreeg ik echt niet weg dus.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:10

En nu ga ik toch ook eens antwoorden :P
ik heb nog niet alle posts gelezen, maar toch al zo de grote lijnen in het gesprek. En ik moet zeggen,heeeeel wat onzin hier! Geen paard eten omdat die op de wei horen te staan? Onzin van de hoogste graad! Van welke wereld zijn diegene die dat zeggen? Horen bij jullie dan geen koeien op de wei, of echt alleen in n stal? Mogen kippen bij jullie niet gelukkig buiten in het gras en aarde lopen scharrelen? of alleen in van die legbatterijen of opkweekhokjes? Mogen varkentjes bij jullie ook niet buiten liggen luieren in de zon, en rollen in de modder? of zitten die ook alleen in hokjes waarin ze niet eens kunnen draaien en nooit van hun leven-buiten als ze op de camion op weg naar het slachthuis zijn- zonlicht zien? Sorry , maar daar wordt ik echt zo boos van!
En geen band kunnen hebben met koeien en varkens heb ik hier ook al gelezen, wel kom dan maar eens op mijn profiel kijken. Het kan wel! ik heb een enorme goeie band gehad met een vleeskoe van mijn nonkel zijn boerderij! en ik kan je zeggen, ik heb er nog steeds pijn van dat ik ze ondertussen 6jaar geleden op de camion heb mogen zetten naar het slachthuis! Hoedan,geen band met Koeien ?

Nuja voor alle duidelijkheid, ik ben vegetarier op alle vlakken! Geen vlees voor Mij, geen koe, geen varken,geen konijn, geen paard, niets..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:20

denk om je bloeddruk Noek ;)

Yeyo, het gaat mij meer om het verschil in het leven van de dieren, niet de smaak, al is het niet echt bemoedigend dat het niet te eten was :+

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:27

Yeyo schreef:
Elan schreef:

Je proeft het, serieus!
Ik heb hier op mijn werk een keer biologische kaas gegeten, nou ik ging bijna over mn nek, dat kreeg ik echt niet weg dus.

Ligt dat er niet meer aan dat het niet jouw soort kaas was? :+ (te vet/te sterke smaak of andersom)
Ik zou iig niet na één keertje proeven besluiten dat je het nooit meer hoeft :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:31

Ik heb eens een stukje geproefd bij zo'n natuurprodcuten-winkel, neem aan dat dat ook biologisch is.
Was niet bijzonder maar ook niet vies, gewoon gemiddeld.
Is denmk ik een kwestie van even zoeken naar jouw smaak.

Maarja ik eet ook geregeld italiaanse kazen, parmezaanse, mozarella, gorgonzola, mascarpone... gewoon roomkaas e.d. Das toch ook allen dierlijk en dat wil ik niet opgeven. ZIjn hier uberhaupt biologische varianten van?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:49

Nee serieus, het was gewone jonge biologische kaas!
Ik vond het echt vies!
uiteraard zeg ik hier niet mee dat alles wat biologisch is, meteen niet te eten is :+

Elan, ja het verschilt weldegelijk bioindustie of biologisch, biologische dieren worden vriendelijk gehouden, en over de bioindustrie hoef ik je niet in te lichten denk ik.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:53

Heb wel een keer een vleesvervanger gehad, maar het leek alsof ik spons at met een heel raar smaakje, bah! :P . Ik wil ook wel biologisch eten, maar het is best duur en daarom doen wij dat nog niet :n . We eten wel niet zo veel vlees.

Noek__: Respect! _/-\o_ Je slaat de spijker op z'n kop. Ben zelf geen vegetarier maar ik vind vlees gewoon té lekker :') :o

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:59

Ik ben gek op vlees :D
Frikandellen e.d eet ik wel gewoon allemaal, maar een echte lap paardenvlees op mijn bord.. nee dankje.
Zou er geen hap van door mijn keel kunnen krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:59

Yeyo schreef:
Elan, ja het verschilt weldegelijk bioindustie of biologisch, biologische dieren worden vriendelijk gehouden, en over de bioindustrie hoef ik je niet in te lichten denk ik.

Dat weet ik wel, dat is de leuke theorie erachter.
Ik wantrouw de praktijk.