Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:42

Ik wil best een hand in eigen boezem steken, hoor.
Alleen wat dit onderwerp betreft heb ik geen idee hoe dat te doen. :D
Mij zul je weinig paarden zien slaan (en al helemaal niet voor de ogen van mijn eigen kind op zo'n grove manier). :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:44

En niemand die weet of deze persoon ook echt op deze manier geslagen heeft behalve de mensen die het gezien hebben. :) En niemand uit dit topic heeft het echt gezien. Dus imo mag men wel het voordeel van de twijfel geven ipv keihard met dingen te gaan gooien en zelf van woede de kast op kruipen (in sommige gevallen vraag ik me af of ze kast niet gewoon in zn geheel opvreten :') ) als een bokker adh foto's zegt dat je een te harde hand hebt :(:) (even als algemeen voorbeeld. Niet op een persoon specifiek bedoelt :') Zou nl best stom zijn als nu iemand in deze discussie idd in dergelijke situatie zit :') )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:46

vreemd,.............. ik snap phara haar post heel goed, en weet ook waar ze het over heeft en ook waarom ze zich zo uit zoals ze zich uit.........

en ik kan me er ook nog helemaal in vinden...........

ik kan ook zo een stinkbok van links naar rechts de wereld overschoppen......... maar ik ben wel degelijk van mening dat een paard alleen van beloning leert!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:47

Bokt barst van dit soort berichten en we reageren er toch echt allemaal op. Wat doen we hier anders :+ ?

Ik reageer ook gewoon op wat hier geschreven/gemeld wordt. Ben er idd niet bij geweest. Waar rook is, is vuur, daar geloof ik over het algemeen wel in. Dit soort dingen gebeuren namelijk wel, helaas. ;(

Ayasha
Blogger

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:50

Tuurlijk gebeuren dit soort dingen....

KiWiKo maar jij kent me ook wel iets beter. :) En dat we die mening delen is waarschijnlijk omdat het gewoon een van de dingen is die ik van jou geleerd heb :') (ja ik heb echt geleerd op bokt als 13/14jarige)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:53

Tja, en ik ben dus niet van het 'schoppen'. ;)
Ben ik daarom slecht of een penny? Voor sommige bokkers wel.
Ach, ik lig daar niet wakker van, hoor. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:54

Een penny misschien niet, zolang je maar beseft dat het bij sommige paarden beslist beter werkt dan liefjes zijn..... :) Een hengst die even test hoe het weer precies zit met de rangorde (en dan mag je zo goed opvoeden als je wil, dat testen ze toch wel nog een keer op een gegeven moment) ga je echt niet op zijn plek krijgen met "foei paardje niet doen". Met een schop heb je dat op vijf min opgelost.... Met "neen" of "foei" heb je kans dat je twee voorhoeven op je schouders hebt :(:) Dan heb ik het wel over als ze écht aan het testen zijn wie er de baas is, niet als ze langs je lopen te trippelen omdat ze heet zijn. Dan hoort een flinke "neen!" te volstaan. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:56

mooi voorbeeld kan ik daar wel van geven........ Amerikanen hebben het altijd over het zo brave, lieve, knuffeldier dat paard heet.........

Toen ik in America werkte was een van mijn projectjes de app die in mijn profiel staat......... beer van een paard, echt En hij wist hoe sterk hij was....... bummer!! want verder was het echt een leuk dier, alleen hij bepaalde..... niet goedschiks dan wel kwaadschiks........ en das niet gaaf als 600 kilo de andere kant op wil :)

Dus peerd kwam binnen op stal........ en ik heb hem de eerste twee dagen op een minder aangename manier moeten vertellen dat dit (toen nog :D ) 50 kilo wegende meiske daar iets anders over dacht......... en dan heb je dus even strijd....

en zo een strijd is niet leuk om te zien

In de wandelgangen had ik het dier zowat vermoord/gevild en opgegeten..........

hij heeft slechts een paar keer een paar klappen op zn kop gehad en een paar skuppen onder zn kont.........

waarna hij het leukste paard van de wereld werd, helemaal blind van me.... vol vertrouwen en we hebben het heel, heel leuk gehad.

Dus de verhalen kunnen best heel erg anders zijn dan de waarheid, en ook niet altijd helemaal onterecht

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:57

Pharagirlke, ik heb er eentje die behoorlijk dominant kan zijn. Zoals jij het stelt is het te zwart - wit. Omdat ik niet schop, vrijwel nooit een dreun uitdeel, wil dat niet zeggen dat ik niet consequent en/of niet duidelijk kan zijn. Ik zal wel moeten bij mijn eigen paard. :D
Met bv lichaamstaal kun je ook een hoop negatief gedrag voor zijn, hoor. ;)
Of met even achteruit zetten..... Er zijn meerdere manieren om je paard te corrigeren. ;)

Hahaha, alsof ik 'foei, paardje, mag niet' zeg...... Nee, daar kom ik niet ver mee idd, dat snap ik ook wel. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:00

Twiggy, jij bent er gewoon nog niet een tegen gekomen die dit nodig heeft :) :)

dat je met lichaamstaal een hoop voor kan zijn is basis :)

een paard dat naar je staat te klauwen, zet je net effe niet zo makkelijk in zn achteruit......... die geef je wel even een slag voor zn harses :) :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:01

En waar gaat dit topic dan over? Over een ponytje van een 8-jarig meisje........
Geen wilde, ontembare, zwarte, Arabische hengst. :D :D :D

De meeste paarden zijn dieren die graag willen samen werken, maar dan moet de mens wel het lef hebben om begrip te tonen dat paarden iets anders communiceren en reageren dan wij mensen. Hoeveel mensen doen dit daadwerkelijk? Bedroevend weinig, als ik zo om me heen kijk....... ;(
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 03-04-09 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:02

dat is :) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:02

Tuurlijk, en dat zijn ook de manieren die je als eerste hoort aan te wenden. Maar gaat zo'n dier dan toch doorheen omdat het hem nog niet helemaal duidelijk is waar hij hoort te staan (ondanks je lichaamstaal, want in dagelijkse omgang ben ik ook heel consequent) tja... Wie niet horen wil.......... ;)

Echt, die schop van maandag of dinsdag (weet zelfs al niet meer wanneer :') ) was voor het eerst in .... 3 jaar tijd? Dat ik hem een schop gaf. En meneer is dood braaf. Mijn moeder zet hem soms ook buiten en die had al eerder aangegeven dat ze problemen met hem had. Maar waar ik niet bij ben kan ik natuurlijk niet op reageren en bij mij deed hij het niet. Tot die bewuste dag... Heel vreemd, want ondanks die schop komt meneer nog altijd naar me toe draven alsk de weide op kom (zelfs als ik het hoofdstel van Pret vast heb. En ze weten toch snel dat hoofdstel gelijk is aan werken...)

Mijn moeder vroeg me bovendien hoe ik het opgelost had gekregen met hem... Hij was nl een stuk braver sinds die bewuste dag :') Kortom: een schop op de juiste moment kan beslist helpen!

De merrie is een ander verhaal........ Maar die had zoveel kuren toen ze kwam.... Die had je al vast nog voor je goed en wel "neen" had kunnen uitspreken... := Geloof me, dan stap je wel af van "NEEN" en een boze blik... :=

En een sul is het precies toch ook niet :(:) Anders had dit hele bericht er niet geweest. Een paard dat nooit wat uit vreet kan ook niet dergelijke reacties oproepen ;) Zelfs als de vader pony's haat, dan nog houd hij zielsveel van zijn dochter (anders had hij dat beest dat hij verfoeit niet voor haar gekocht). Gezien de dochter er bij stond..... lijkt het me sterk dat hij voor haar ogen dat beest waar dochterlief knetter gek van is gaat af rammen als daar geen reden voor is.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:04

Waar ik het hier ondertussen op vindt lijken is dat sommige balen van het verhaal dat de pony normaal erg braaf is. Dat ze daarmee in hun ongelijk zitten betreft de aantijgingen dat andere te snel veroordelen.
1 ding heb ik al steeds gezegt, je ziet vaak genoeg eens uit zenuwen of onmacht een paar tikken teveel uitgedeeld worden, maar nooit staat het op de voorpagina. Dat dit nu wel het geval was is duidelijk dat er meer aan de hand was. Voor mij logische verbanden leggen, voor een ander veroordelen.
Maar geef dan ook toe dat je deze keer mis zat met de bokkers zelf te gaan veroordelen. IPV steeds stoerdere verhalen te vertellen over dat het toch best wel eens nodig is.
Ja, het is wel eens nodig, maar uit verhalen niet bij deze pony. Onkunde van ruiter en vooral vader.
Als die zo door gaan is de pony dadelijk wel zover heen dat het een pokke diertje wordt in vele hun ogen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:05

Oh ja, hoor :j . Ik ken helaas paarden die weinig bijzonders uitvreten en toch behoorlijk geslagen worden. Onterecht.
En daar kan ik echt mee zitten, want ik vind dat zo oneerlijk. Maar ja, mensen he........ Die overheersen altijd en de paarden zijn de dupe. Maar o wee als je daar wat van op bokt zegt, dan ben je een penny.
Nou, laat mij met mijn 38 jaar en mijn even zo lange paardenliefde dan maar een penny zijn. Mij een dikke worst. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:07

Stoere verhalen lees ik hier niet. :) Enkel verhalen die duidelijk weergeven dat het best wel nodig geweest kan zijn. Ik zeg niet dat de pony per definitie een "pokke-dier" is maar ik sluit ook niet uit dat het helemaal niet zo is... :) Het voordeel van de twijfel die je aan het dier geeft, hoor je ook aan de mens te geven. Als je dan toch zo wil doen, moet je ook wel de lijn doortrekken. :) Pony's kunnen heel anders tonen dan ze zijn. :) Daar ben ik heul hardhandig achter gekomen :') het "braaf uitziende beest" had me in twee minuten uit het zadel gewerkt.... Daar stond ik dan met een mond vnl vol zand :') En net daarom wil ik er niet meteen van uit gaan dat, omdat het dier braaf lijkt in de lessen enz, dat ook betekent dat het dier ook echt braaf ís. Die fout maak ik maar een keer :')

Twiggy: nogmaals, ik vind je absoluut geen penny :) Ik ken ook een pony welke ik wel kende kwa omgang en die kreeg soms ook slaag dat ik dacht "moet dat nou echt?" een "neen" of "FOEI!" volstond bij mij nl altijd.... En ik ben heus niet zo'n krak met paarden dat ie onder mijn handen spontaan een braaf knuffeldier werd :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:13

Jij vindt dat niet, dat is fijn om te lezen, maar ik heb inmiddels in de loop der jaren zat reacties gekregen van bokkers die het blijkbaar wel vonden :roll: . En die dan altijd weer aanhalen dat ik het vast met een snoepje of een 'foei paardje, niet doen' doe of iets dergelijks. Yeah, right. :+
Eigenlijk schiet ik daar van in de lach, maar goed.... Snoep, daar doe ik helemaal niet aan (is ook geen aanrader bij mijn eigen paard :D ) en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, denk ik dan maar. :)

En natuurlijk zijn er hele heftige, hele dominante, hele gevaarlijke paarden en daar heb ik weinig mee te maken dat klopt. Net als de gemiddelde bokker, denk ik dan maar. En over zo'n paard gaat het ook niet in dit bericht. Anders rijdt er echt geen 8-jarig grietje op, mag ik hopen. Nee, als dit verhaal waar is en vergeef me dat ik daar vanuit ga, dan is de pa degene die helemaal verkeerd bezig is geweest. En die mogen ze van mij keihard aanpakken. Keihard. :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:14

pharagirlke schreef:
Stoere verhalen lees ik hier niet. :) Enkel verhalen die duidelijk weergeven dat het best wel nodig geweest kan zijn. Ik zeg niet dat de pony per definitie een "pokke-dier" is maar ik sluit ook niet uit dat het helemaal niet zo is... :) Het voordeel van de twijfel die je aan het dier geeft, hoor je ook aan de mens te geven. Als je dan toch zo wil doen, moet je ook wel de lijn doortrekken. :) Pony's kunnen heel anders tonen dan ze zijn. :) Daar ben ik heul hardhandig achter gekomen :') het "braaf uitziende beest" had me in twee minuten uit het zadel gewerkt.... Daar stond ik dan met een mond vnl vol zand :') En net daarom wil ik er niet meteen van uit gaan dat, omdat het dier braaf lijkt in de lessen enz, dat ook betekent dat het dier ook echt braaf ís. Die fout maak ik maar een keer :')

Twiggy: nogmaals, ik vind je absoluut geen penny :) Ik ken ook een pony welke ik wel kende kwa omgang en die kreeg soms ook slaag dat ik dacht "moet dat nou echt?" een "neen" of "FOEI!" volstond bij mij nl altijd.... En ik ben heus niet zo'n krak met paarden dat ie onder mijn handen spontaan een braaf knuffeldier werd :')

Zo lijkt het anders wel :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:18

En ik probeer net met hand en tand uit te leggen dat niet alles is zoals het lijkt :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:20

Dan mag je je profiel ook wel eens aanpassen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:27

hoe bedoel je? :D (zullen we anders via pb gaan? :D)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:45

Nou ja, hierboven zei iemand dat er stoere verhalen verteld worden en dat ontken jij maar ik ben het toch wel met haar eens, je hebt inmiddels al een hoop verhalen verteld en ook in je profiel vertel je uitgebreid wat je bereikt hebt.
Is natuurlijk jouw keus, niets mis mee hoor maar het was mij ook al opgevallen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:48

Dat zijn geen "stoere verhalen". Pure realiteit. En ja, ik ben trots op wat ik met mijn paarden bereikt heb. Als je daar al over gaat vallen zou ik nu meteen vrijwel elke dressuurruiter gaan aanspreken via PB :) Magoed, als jij dat stoere verhalen noemt....... Mij niet gelaten. Punt is alleen dat jij kennelijk de enig bent die denkt dat iemand dat als enige kan bereiken :') Ben nl van mening dat elk ander het ook had kunnen bereiken met deze paarden. Maar punt is dat niet elk ander de kans heeft gekregen om deze fantastische dieren te leren kennen maar ik! En ja, daar ben ik trots op. Sorry daarvoor :(:)

Bah ik word er onderhand zo moe van dat bokkers het maar niet kunnen laten om toch persoonlijk te worden als ze verder geen argumenten meer kunnen bedenken :n Da's me eerder nooit zo opgevallen maar zie het ook geregeld naar andere bokkers wiens mening enigszins anders is.... Het is apart dat mensen dat niet kunnen verdragen op een discussie forum. Maar goed, laat ook maar. Heb het er wel mee gehad. Ga maar rustig door en bedenk je vooral niet dat de pers misschien wel een klein beetje overdreven kan zijn.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:53

Gunst lees aub dan zelf ook een keer dan had je hierboven gelezen dat er niets mis mee is maar dat het me alleen opviel en op bijna elke vorige pagina kun je lezen dat ik het met je eens ben wbt die kerel en zijn pony.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 22:55

En toch moet je mijn verhalen er op een negatieve manier bijhalen terwijl deze enkel bedoelt zijn als voorbeeld (om duidelijker te maken wat ik bedoel!). Lijkt me dan sowieso niet nodig als je het toch met me eens bent? Maar zoals ik al zei, jouw feestje.