Alleen wat dit onderwerp betreft heb ik geen idee hoe dat te doen.
Mij zul je weinig paarden zien slaan (en al helemaal niet voor de ogen van mijn eigen kind op zo'n grove manier).
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En niemand uit dit topic heeft het echt gezien. Dus imo mag men wel het voordeel van de twijfel geven ipv keihard met dingen te gaan gooien en zelf van woede de kast op kruipen (in sommige gevallen vraag ik me af of ze kast niet gewoon in zn geheel opvreten
) als een bokker adh foto's zegt dat je een te harde hand hebt
(even als algemeen voorbeeld. Niet op een persoon specifiek bedoelt
Zou nl best stom zijn als nu iemand in deze discussie idd in dergelijke situatie zit
)
?
En dat we die mening delen is waarschijnlijk omdat het gewoon een van de dingen is die ik van jou geleerd heb
(ja ik heb echt geleerd op bokt als 13/14jarige)
Een hengst die even test hoe het weer precies zit met de rangorde (en dan mag je zo goed opvoeden als je wil, dat testen ze toch wel nog een keer op een gegeven moment) ga je echt niet op zijn plek krijgen met "foei paardje niet doen". Met een schop heb je dat op vijf min opgelost.... Met "neen" of "foei" heb je kans dat je twee voorhoeven op je schouders hebt
Dan heb ik het wel over als ze écht aan het testen zijn wie er de baas is, niet als ze langs je lopen te trippelen omdat ze heet zijn. Dan hoort een flinke "neen!" te volstaan.
) 50 kilo wegende meiske daar iets anders over dacht......... en dan heb je dus even strijd....

) was voor het eerst in .... 3 jaar tijd? Dat ik hem een schop gaf. En meneer is dood braaf. Mijn moeder zet hem soms ook buiten en die had al eerder aangegeven dat ze problemen met hem had. Maar waar ik niet bij ben kan ik natuurlijk niet op reageren en bij mij deed hij het niet. Tot die bewuste dag... Heel vreemd, want ondanks die schop komt meneer nog altijd naar me toe draven alsk de weide op kom (zelfs als ik het hoofdstel van Pret vast heb. En ze weten toch snel dat hoofdstel gelijk is aan werken...)
Kortom: een schop op de juiste moment kan beslist helpen!
Geloof me, dan stap je wel af van "NEEN" en een boze blik... 
Anders had dit hele bericht er niet geweest. Een paard dat nooit wat uit vreet kan ook niet dergelijke reacties oproepen
Zelfs als de vader pony's haat, dan nog houd hij zielsveel van zijn dochter (anders had hij dat beest dat hij verfoeit niet voor haar gekocht). Gezien de dochter er bij stond..... lijkt het me sterk dat hij voor haar ogen dat beest waar dochterlief knetter gek van is gaat af rammen als daar geen reden voor is. 
. Ik ken helaas paarden die weinig bijzonders uitvreten en toch behoorlijk geslagen worden. Onterecht.
Enkel verhalen die duidelijk weergeven dat het best wel nodig geweest kan zijn. Ik zeg niet dat de pony per definitie een "pokke-dier" is maar ik sluit ook niet uit dat het helemaal niet zo is...
Het voordeel van de twijfel die je aan het dier geeft, hoor je ook aan de mens te geven. Als je dan toch zo wil doen, moet je ook wel de lijn doortrekken.
Pony's kunnen heel anders tonen dan ze zijn.
Daar ben ik heul hardhandig achter gekomen
het "braaf uitziende beest" had me in twee minuten uit het zadel gewerkt.... Daar stond ik dan met een mond vnl vol zand
En net daarom wil ik er niet meteen van uit gaan dat, omdat het dier braaf lijkt in de lessen enz, dat ook betekent dat het dier ook echt braaf ís. Die fout maak ik maar een keer 
Ik ken ook een pony welke ik wel kende kwa omgang en die kreeg soms ook slaag dat ik dacht "moet dat nou echt?" een "neen" of "FOEI!" volstond bij mij nl altijd.... En ik ben heus niet zo'n krak met paarden dat ie onder mijn handen spontaan een braaf knuffeldier werd
. En die dan altijd weer aanhalen dat ik het vast met een snoepje of een 'foei paardje, niet doen' doe of iets dergelijks. Yeah, right.
) en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, denk ik dan maar.
pharagirlke schreef:Stoere verhalen lees ik hier niet.Enkel verhalen die duidelijk weergeven dat het best wel nodig geweest kan zijn. Ik zeg niet dat de pony per definitie een "pokke-dier" is maar ik sluit ook niet uit dat het helemaal niet zo is...
Het voordeel van de twijfel die je aan het dier geeft, hoor je ook aan de mens te geven. Als je dan toch zo wil doen, moet je ook wel de lijn doortrekken.
Pony's kunnen heel anders tonen dan ze zijn.
Daar ben ik heul hardhandig achter gekomen
het "braaf uitziende beest" had me in twee minuten uit het zadel gewerkt.... Daar stond ik dan met een mond vnl vol zand
En net daarom wil ik er niet meteen van uit gaan dat, omdat het dier braaf lijkt in de lessen enz, dat ook betekent dat het dier ook echt braaf ís. Die fout maak ik maar een keer
Twiggy: nogmaals, ik vind je absoluut geen pennyIk ken ook een pony welke ik wel kende kwa omgang en die kreeg soms ook slaag dat ik dacht "moet dat nou echt?" een "neen" of "FOEI!" volstond bij mij nl altijd.... En ik ben heus niet zo'n krak met paarden dat ie onder mijn handen spontaan een braaf knuffeldier werd
(zullen we anders via pb gaan?
)
Magoed, als jij dat stoere verhalen noemt....... Mij niet gelaten. Punt is alleen dat jij kennelijk de enig bent die denkt dat iemand dat als enige kan bereiken
Ben nl van mening dat elk ander het ook had kunnen bereiken met deze paarden. Maar punt is dat niet elk ander de kans heeft gekregen om deze fantastische dieren te leren kennen maar ik! En ja, daar ben ik trots op. Sorry daarvoor 
Da's me eerder nooit zo opgevallen maar zie het ook geregeld naar andere bokkers wiens mening enigszins anders is.... Het is apart dat mensen dat niet kunnen verdragen op een discussie forum. Maar goed, laat ook maar. Heb het er wel mee gehad. Ga maar rustig door en bedenk je vooral niet dat de pers misschien wel een klein beetje overdreven kan zijn.....