Miss Master Pagella van bokker Ambiiee vanavond op TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:16

Sorry,ik ga even over alle reactie's heenstappen.

Ik had het paardje al eens eerder op bokt voorbij zien komen,en het eerste wat bij me opkwam was : wat een mooi dier!
Ze draagt haar neusje met trots,ziet er niet ongelukkig uit.

Ja,iedereen met een paard behoort voorbereid te zijn op hoge kosten.Toch,als een paard zijn been breekt wordt deze vaak ingeslapen ipv een dure operatie en herstel...

TS kiest ervoor om dit niet te doen.
En als er mensen zijn die willen helpen de operatie te bekostigen,wie zijn wij dan om dat af te keuren?

TS: heel veel succes,ik hoop dat het allemaal gaat lukken!
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 19-03-09 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

criollolover: ik zei blijkbaar anders had ze het geld al gehad. Misschien heeft haar familie niet veel geld of willen ze het er niet aan uitgeven.

Ik vind gewoon als je een paard koopt moetje rekening houden met medische kosten, zeker als een paard met een gebrek koopt. Dan maakt het mij niets uit of je het zelf betaald, leent of van je familie krijgt maar ik vind niet dat je bij "vreemden"moet "bedele"n"om een operatie te betalen

Winged

Moderatoropmerking:
Voor de allerlaatste keer verzoek ik jullie om terug ontopic te gaan op een nette en respectvolle manier. De discussie was tot een paar pagina's geleden op een nette manier. Respecteer elkaars mening, sta open voor ideeën en overweeg elkaars argumenten voordat je elkaar op een persoonlijke manier aan gaat vallen. Dat is nergens voor nodig en draagt ook niks bij aan het onderwerp.

Laatste waarschuwing dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:17

Ambiiee schreef:
Nogmaals, het is ons overvallen.. We houden een zamel actie, om het SNELLER te kunnen laten doen, verder ga ik niet meer op de negatieve reacties in. Naar mijn weten, zijn jullie RESPECTLOOS.. Jullie snappen er de snars niet van.. So get a life, en voor de mensen, die ons wel willen helpen, in ieder geval alvast bedankt!

Volgens mij gunt iedereen jou alle geluk van de wereld, alleen hebben ze een andere mening. Dit is een forum en je weet dus dat dit soort discussies los kunnen breken. Dat heeft niets met niet respectvol te zijn, maar wel met een andere mening.

Als mensen geen respect hebben, dan schelden ze je de huid vol. Dat doet niemand!

Anoniem

ThePast03 schreef:
Van de 16 pagina's van dit topic kun je denk ik 12 pagina's vullen met positieve reacties.

Verder komen er een hoop minder vriendelijke reacties op mensen die een iets minder positief denkbeeld hebben over dit soort "reddingsactie's".
Het zijn de reactie's op mensen die een andere mening geven die de sfeer in dit topic verpesten, niet de mensen die een andere mening hebben.

En vooral TS die nu wel erg bot reageert en vindt dat het onrespectloos is om een andere mening te hebben.

Nou ik heb niet alle pagina's gelezen.. Sorry..
Maar ik bedoelde eigenlijk niet alleen op dit topic.. het valt mij wel vaker op (maar oke, dat moet ik hierin niet betrekken)..
Ik vind een andere mening perfect, zo kun je van elkaar leren en misschien je eigen mening aanpassen of weet ik veel wat..
Maar je hebt wel gelijk, het zijn de gene die de sfeer verpesten..

Dus daarom vind ik het nu wel genoeg, ik begrijp je standpunt en ik hoop dat je de mijne ook begrijpt.

Vippie

ThePast03 schreef:
[Het zijn de reactie's op mensen die een andere mening geven die de sfeer in dit topic verpesten, niet de mensen die een andere mening hebben.

_/-\o_ Amen!!

Ambiiee

bij mensen zit het bedrag van 1500 euro, maar wij gaan van het bedrag van utrecht uit.. Ere zijn dingen gezegd, die wij zo niet hebben gezegd.. wij gaan daar morgen ook over belle, want het is gewoon niet waar..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:18

natural_ schreef:
Nee en IK DENK (Lees: ik, persoonlijk, ikzelf, mijn denkvorm) dat de mensen die het zo uit hun mouw schudden het 9 van de 10x niet doen, want die vinden dat zonde!

Je bent een diehard als je dit aandurft, ik heb respect voor je Ambiiee, en zoals ik al zei, moet je haar kwijt.. Ik bied me aan :)

Ik vraag me af wat je hiermee wil bereiken?
Aantonen dat je een zielig paardje met een slecht toekomstperspectief wel wil hebben?
Ik snap zowiezo niet dat mensen zo'n dier van de slacht redden.
Al lijkt dit paard redelijk gelukkig met haar handicap, er zijn er zat met vergelijkbare of ergere kwalen en die worden massaal bij de slacht weggekocht.
Arme, arme dieren.
Dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn.....
Ik bedoel dit overigins niet naar jou TS; al vindt ik het wel een beetje vreemd; jullie werken allebei dus je had al een behoorlijke poos kunnen sparen.
Dat de medicatie en stallingskosten 4x zo hoog zijn als de operatie klopt ook niet helemaal.
Ik ken 2 paarden die voor luchtweg en strottenhoofd operaties incl 'plastische chirurgie' voor het gebied ronde de neus mond etc naar de kliniek zijn gegaan.
Dat kostte uit mijn hoofd minder dan 3000 euo per paard; terwijl ze daar wel 2 weken hebben gestaan.
Is dit niet gewoon een manier om snel aan veel geld te komen?
Zonee dan wens ik je veel succes en hoop ik dat jullie paardje er beter door wordt.
Zoja, dan is dit diep en dan ook echt dieptriest

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:19

PussInBoots schreef:
Kun je dan ook even het stukje quoten waar ik lelijk doe?? Want ik kan het niet vinden namelijk.
[/quote]

O nee! ik heb ook niks persoonlijks tegenover jou hoor! :) was meer voor heel bokt bedoelt! nu denk ik niet dat ik als bokker met 5 berichten ofzo een verschil kan maken maar ik snap het gewoon even af en toe niet. En ik kan me daar behoorlijk aan ergeren. Maar sorry als je het persoonlijk opvatte hoor! :) Is niet zo bedoeld!

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:20

nogmaals gezellig houden!! ;)

Anoniem

Chocotof schreef:
[

Ligt er natuurlijk aan wat in je spaarpotje zit. ;)

Maar even zonder gein dat kan natuurlijk ook gebeuren.
Maar als een paard maand in maand uit onder het mes moet dan zou
ik toch eens achter mijn oren krabben of het nog wel zin heeft.

Mensen komen weleens in situaties te zitten, dat ze een flinke spaarpot hebben, die in korte tijd ineens leeg komt.

Maar dan zijn er altijd nog andere mogelijkheden om zoiets te betalen.

criollolover

breezy302 schreef:
criollolover: ik zei blijkbaar anders had ze het geld al gehad. Misschien heeft haar familie niet veel geld of willen ze het er niet aan uitgeven.

Ik vind gewoon als je een paard koopt moetje rekening houden met medische kosten, zeker als een paard met een gebrek koopt. Dan maakt het mij niets uit of je het zelf betaald, leent of van je familie krijgt maar ik vind niet dat je bij "vreemden"moet "bedele"n"om een operatie te betalen

ben het wel met je eens hoor.....

ik zou het ook nooit in mijn hoofd halen om zo te gaan 'bedelen'
ik wens wel voor ambiiee het beste met haar paard.....

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:21

Vippie schreef:
natural_ schreef:
[
Niet mee eens, ik koop haar over als ze verkocht zou moeten worden! DAT IS SERIEUS!

Ook als je weet dat er een operatie mee gemoeid is van over de 7000 euro? Daar kun je hele leuke gezonde paarden voor kopen hoor?? Maar meis als jij blij bent met zo'n diertje, veel plezier ermee.
Ik zou het mezelf niet op de hals halen, daar ben ik gewoon heel eerlijk in.

Ambiiee hou er gewoon rekening mee dat er ook mensen zijn die er anders over denken. Respecteer dat.
Heeft niks met leeftijd te maken denk ik. Als je landelijk aandacht vraagt voor je paardje wat misvormd is en nu geopereerd "moet" worden kun je zowel positive als negative reacties verwachten. Thats life, thats showbizz!

Het gaat Ambiiee denk ik niet om de negatieve reacties, het gaat erom hoe deze gebracht worden! Nogal te straight to the point, je kunt het ook op een normale en vriendelijke manier brengen, dat is heel anders dan respectloos zeggen hoe dom iemand is en achterlijke smileys erbij gooien. Zoiets heet kinderachtig dacht ik?

Ik zou idd met de operatie erbij dit paardje als nog overkopen, wacht maar tot de operatie achter de rug is! Dit is een van de sterkste paardjes die je kent als het allemaal goed verloopt. Ik hoef geen paard van 8000 euro, kun je inderdaad mooie van kopen, de paardenwereld bestaat naar mijn mening uit 2 verschillende type mensen. De mensen die geld willen verdienen, die naar mijn mening verkeerd zitten tussen de paarden en de mensen die het met hun hart en ziel doen. Dat tweede ben ik en ik denk Ambiiee ook, dat is het mooie! Ze krijgen er alle liefde voor terug.. Wat je erin steekt krijg je dubbel en dwars terug :)

Banditto

Mijn eerste reactie is huh waarom koop je zon paard als je zijn operatie niet kan betalen. Ik vind het echt super als ze hem bijvoorbeeld van de slacht heeft gered en hij inderdaad een leuk en lief koppie maar 1500 euro moet je toch wel kunnen betalen. een koliek operatie ben ja al snel 1500 euro. Ik heb er voor gekozen om mijn paard standaard te verzekeren (brand, diefstal) maar daarnaast heb ik een flink potje voor meneer....voor het geval dat. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik krijg echter sterk het vermoeden dat het hier niet om 1500 maar 15000 euries gaat en dat is wel prijzig maar dan nog....dat kun je voor de koop ook laten informeren over de prijs van de operatie.....ach ik wens ze wel heel veel geluk, liefde en succes toe met hun schat van een beestje!

Ambiiee

nogmaals, sbs word morgen gebeld, want het klopt nogmaals nie.. dus stop nou over dat bedrag van 1500 euro.. want dat is niet waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:22

Ambiiee schreef:
bij mensen zit het bedrag van 1500 euro, maar wij gaan van het bedrag van utrecht uit.. Ere zijn dingen gezegd, die wij zo niet hebben gezegd.. wij gaan daar morgen ook over belle, want het is gewoon niet waar..

iedereen weet dat de media alles verdraait, daar heb ik in mijn reacties ook rekening mee gehouden, als anderen dat ook willen doen? Maar dan wil ik toch nog heel graag weten waarom je het paard hebt gekocht als je geen geld hebt ( of kan lenen of betalingsregeling)? Ik neem aan dat je wist dat dit eraan zat te komen. Heb je in utrecht al naar een betalingsregeling gevraagt? Ik ben er 1 keer geweest met de hond en heb een regeling getroffen ( rekening was 3000, mocht in termijnen van 500 betalen). Ik snap echt wel dat het paardje hebt gekocht, als ik het geld had zou ik het ook gedaan hebben. Ik gun pagella die operatie echt maar waarom heb je haar gekocht als je wist dat ze operatie(s) nodig had en jij het geld niet hebt?

annemiek186

criollolover schreef:
breezy302 schreef:

ik wens wel voor ambiiee het beste met haar paard.....

word er over mijn tekst heen gelezen ?!?!?! :j |o

ingeb0rg

Banditto schreef:
Mijn eerste reactie is huh waarom koop je zon paard als je zijn operatie niet kan betalen. Ik vind het echt super als ze hem bijvoorbeeld van de slacht heeft gered en hij inderdaad een leuk en lief koppie maar 1500 euro moet je toch wel kunnen betalen. een koliek operatie ben ja al snel 1500 euro. Ik heb er voor gekozen om mijn paard standaard te verzekeren (brand, diefstal) maar daarnaast heb ik een flink potje voor meneer....voor het geval dat. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik krijg echter sterk het vermoeden dat het hier niet om 1500 maar 15000 euries gaat en dat is wel prijzig maar dan nog....dat kun je voor de koop ook laten informeren over de prijs van de operatie.....ach ik wens ze wel heel veel geluk, liefde en succes toe met hun schat van een beestje!

En dat versta ik onder een normale mening met een leuke reactie! :D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:23

Ambiiee schreef:
Nogmaals, het is ons overvallen.. We houden een zamel actie, om het SNELLER te kunnen laten doen, verder ga ik niet meer op de negatieve reacties in. Naar mijn weten, zijn jullie RESPECTLOOS.. Jullie snappen er de snars niet van.. So get a life, en voor de mensen, die ons wel willen helpen, in ieder geval alvast bedankt!

PARDON????? :x

Omdat ik het maar een rare actie vind, ben ik respectloos en heb ik geen leven???
Ik vind dat je vóór dat je een dier aanschaft en of dat nou een hond, paard, kikker, muis of van mijn part een olifant is, je héél goed moet nadenken of je de (fianciele) verantwoordelijkheid, zorg en eventuele gevolgen aankan. Wat ik op tv zag was dat het veulen naar de slacht zou gaan. Nou neem ik aan dat je dan zelf wel kan bedenken dat dit niet zou zijn omdat haar bles scheef staat maar om de AFWIJKING van de neus. Prima dat je een dier van de dood/slacht wil redden maar het had handig geweest als je dan VOORAF had bedacht of er financiële gevolgen zouden ontstaan waaraan je niet kunt voldoen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:24

Precies. Dat bedrag van 1500 euro klopt niet en dat kan elke gek zich ondertussen wel bedenken vooral omdat het nu minstens al 30x gezegt is. Dus ontopic en gewoon gezellig blijven! Dat gezeik over die 1500 euro is nu ookal bijna 3 pagina's te lang! (en nu is het wachten op een bijdehandte reactie nee hoor pas 2 pagina's :+ )

Miss_M_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:25

even voor de duidelijkheid!

Mensen lees goed mee!

Dat HvN aan die €1500,- komt geen idee! want het gaat om wel wat meer geld!!!

Die €1500,- is alleen de operatie! dan komt de nazorg/stalling/antibiotica alles er nog aan !!!
Ik ga persoonlijk morgen HvN bellen, want dat klopt gewoon niet over dat bedrag!

Zo snap ik dat mensen wel iets krijgen van ja halllooooo 1500 ken ik ook wel betalen, ja duhhhh logisch ...

dus laat dit AUB gewoon duidelijk zijn.

En dan het volgende!

Wij hebben het altijd al over een operatie gehad, en zoals ik zelf al zij in HvN, dat ons dit toegeworpen is dankzij Annemiek!, hadden wij nooit voor mogelijk gehouden!!!!

Is het nou allemaal zo moeilijk te begrijpen???
Laatst bijgewerkt door Miss_M_P op 19-03-09 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocotof

Pipo schreef:
Chocotof schreef:
[

Ligt er natuurlijk aan wat in je spaarpotje zit. ;)

Maar even zonder gein dat kan natuurlijk ook gebeuren.
Maar als een paard maand in maand uit onder het mes moet dan zou
ik toch eens achter mijn oren krabben of het nog wel zin heeft.

Mensen komen weleens in situaties te zitten, dat ze een flinke spaarpot hebben, die in korte tijd ineens leeg komt.

Maar dan zijn er altijd nog andere mogelijkheden om zoiets te betalen.

Ik zeg ook niet dat je met een spaarpotje helemaal veilig gesteld bent.
Dat is gewoon pech hebben en daar heb je nou eenmaal niks over te zeggen.

Maar met een spaarpotje heb je toch al wel een beginnetje mocht je een echte
brokkenpiloot aangeschaft hebben.

natural_

Jongens gezellig topic weer, ik stap eruit! Bokt is gewoon naar mijn mening VERPEST! Iedereen word zo alleen maar geirriteerd, kan er geen regel worden gestelt waarbij alleen positieve of nette negatieve reacties mogen komen?? Discussies zijn niet nodig, ook niet op een forum! Mening worden gegeven, that's all

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:26

Miss_M_P schreef:
even voor de duidelijkheid!

Mensen lees goed mee!

Dat HvN aan die €1500,- komt geen idee! want het gaat om wel wat meer geld!!!

Die €1500,- is alleen de operatie! dan komt de nazorg/stalling/antibiotica alles er nog aan !!!
Ik ga persoonlijk morgen HvN bellen, want dat klopt gewoon niet over dat bedrag!

Zo snap ik dat mensen wel iets krijgen van ja halllooooo 1500 ken ik ook wel betalen, ja duhhhh logisch ...

dus laat dit AUB gewoon duidelijk zijn.

Dat is duidelijk, neemt niet weg wat onder meer Uthrick hier net boven en vele anderen al proberen duidelijk te maken.

Maar goed, deze discussie gaat door op deze voet tot het topic sluit, ik ruik het slotje al.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 19-03-09 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:26

[
[/quote]

ik wens wel voor ambiiee het beste met haar paard.....[/quote]

word er over mijn tekst heen gelezen ?!?!?! :j |o[/quote]

Ik heb geen idee wat je hebt gezegt en ga niet alle pagina's terug lezen, ik weet wel dat jij deze actie op poten hebt gezet en goed van je hoor... Als het om een paard was gegaan die geen eigenaar had. Dit paard heeft wel een eigenaar en die is imo ogen verantwoordelijk voor het dier. Niet de inwoners van nederland...

( quote zwaar mislukt)