Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:05

piloe ik vind dat je zelf ook nogal kinderachtig reageerd, zou haast denken dat je de persoon in kwestie zelf bent.
mooi dat je overtuigd bent van je eigen mening endergelijke, maar ook jij hebt je punt gemaakt.

een paar minuten geleden geef je me gelijk en heb je het over een slotje, als je niet meer reageerd heeft de rest ook niks meer te reageren en dus is een slotje niet nodig.
kwestie van verstandig worden/ zijn of het voortouw nemen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:06

slimmerik schreef:
Tuurlijk .... een horrorfilm lijkt ook griezelig...wat het in wezen niet is. Piloe heb je haar ooit in het eggie gezien ipv die gemonteerde filmpies ???

Heb je overigens zèlf al eens paardgereden????

Wat vind je zelf nou van dat geprik in Guus zijn flanken en dat gehork in zijn mond???

Ben ook benieuwd wat je hier van vind. Kun je eens inhoudelijk reageren op de mensen die een vraag stellen? Lachen
Oh en er zijn nog wel (veel) grotere VN topics geweest hoor, wees maar niet bang.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:08

Ik denk dat piloe4ever aandelen in Guusje heeft, maar niet beseft dat Guusje kredietcrisis is Vork

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:12

Pashon schreef:
piloe ik vind dat je zelf ook nogal kinderachtig reageerd, zou haast denken dat je de persoon in kwestie zelf bent.
mooi dat je overtuigd bent van je eigen mening endergelijke, maar ook jij hebt je punt gemaakt.

een paar minuten geleden geef je me gelijk en heb je het over een slotje, als je niet meer reageerd heeft de rest ook niks meer te reageren en dus is een slotje niet nodig.

je hebt gelijk, ik trek het me misschien te veel aan voor haar. Ik zal verstandig zijn en je advies volgen Lachen (al denk ik dat mijn terugtrekken niet veel zal helpen...)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:14

piloe4ever schreef:
Pashon schreef:

je hebt gelijk, ik trek het me misschien te veel aan voor haar. Ik zal verstandig zijn en je advies volgen Lachen (al denk ik dat mijn terugtrekken niet veel zal helpen...)

of het nou wel of niet helpt, je hebt je zegje gedaan. je kan niet iedereen overtuigen ook al zou je dat willen.

het is nu gewoon een groot potje verwijten naar elkaar gooien, de een spreekt zijn mening nog duidelijker uit als de ander en wat schiet je ermee op? helemaal niks! (in dit geval althans)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:15

Géén reactie dus Clown Heeft die meid trouwens zusjes?? Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:16

edit: wel dus Clown Waarom eigenlijk?
*zet haar popcorn aan de kant*
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:17

"Ik kom uit een gezin met twee hele lieve ouders en een oudere zus. Mijn zus heet Ingrid en zij is geboren op 24 oktober, één dag voor mij. Heel toevallig want mijn zus is 5 jaar ouder als ik. "

Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:18

pharagirlke schreef:

Zusjes gaan door het vuur voor je.... al hebben ze dikke blaren op de billen.

*graait in de popcorn*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:22

slimmerik schreef:
pharagirlke schreef:

Zusjes gaan door het vuur voor je.... al hebben ze dikke blaren op de billen.

*graait in de popcorn*

Hier ben ik even niet mee geloof ik.....
*bied ook wat te drinken aan*. Van popcorn word je mond zo droog... Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:26

Volgens het andere topic komen we niet verder dan slecht onderbouwde onliners. Huilen van het lachen

Beetje triest dat die mensen in dat topic gaan reageren op dit topic en het niet gewoon in dit topic neerzetten.
Misschien dat we dan weer wat verder komen dan onliners.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:32

Tja als je zelf je mening niet goed kan onderbouwen wordt je onzeker, en als je onzeker bent, dan heb je twee opties; of je erkent je zwakheden en werkt er aan, of je haalt de mensen die je onzeker maken (omdat ze iets kunnen wat jij niet kan) naar beneden en laat vervolgens vooral niet zien dat je zelf je argumenten niet kan onderbouwen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:41

Ik heb een bepaalde gedachte gekregen na het lezen van dit topic, maar die kan ik niet zo goed verwoorden.

Men is het niet mee eens over het doen en laten van dit koppel (overvragen, niet waardig genoeg zijn etc.) maar daarnaast knaagt er bij mij (lees een leek op wedstrijdgebied) wel weer iets. Hoe ze is zover gekomen (en daar heb ik ook weer verhalen over gelezen, over een andere winstpuntenregeling etc.).

En mijn conclusie is eigenlijks, dat ik de discussie niet meer snap No Cheer

Naar het totaalbeeld gekeken vind ik knap wat ze bereikt hebben, MAAR ik ben nog te onervaren, en daarnaast ken ik ze niet persoonlijk, om er een (uitgebreide) mening over te hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:48

Over het commentaar in dat andere topic en waarom men dat niet in dit topic neerzet het volgende:
Zo gezellig is het hier niet... Een fjord rijden is wel iets anders rijden dan de gemiddelde welsh of KWPN'er. Ik heb ook een tijd een paar fjorden serieus getraind op wedstrijdniveau en ik rijd nu KWPN en NF. Een heel verschil. Een fjord moet je toch even meer moeite doen om het paard gedragen te krijgen/houden en te sluiten. Natuurlijk is prikken dan niet echt mooi om te zien en/of uit het boekje, maar het is echt niet makkelijk. Ook is een fjord veel zwaarder in de aanleuning meestal. Om dat bijelkaar te rijden, dat is heel moeilijk met mooie kleine hulpen. Laten we gewoon blij voor haar zijn dat ze de kans krijgt en voor het ras is het ook een mooie promotie. Ze is duidelijk dol op haar paard en heeft zo haar eigen beweegredenen om te doen wat ze doet, denken jullie niet? Een beetje respect is misschien wel op zijn plaats, de wereld wordt er niet leuker op als ik sommige reacties lees...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:50

Welsh pony's zijn van nature heel erg op de voorhand gebouwd. Reken daar het feit dat het ontzettende bloedkikkers zijn en je kan tot de conclusie komen dat je een welsh absoluut niet "standaard" kan noemen wb dressuursport Knipoog Ik zou me dus even iets beter informeren over rassen... Lachen

Een fjord kan je net zo licht op de hand rijden als een KWPN'er. (en ja, ik heb ook al een fjord onder mijn kont gehad. Niet mijn type paard maar prima licht op de hand en bij elkaar te rijden.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:52

Ik voel me vooral dierenliefhebber Lante en vind het moeilijk dat zoiets letterlijk en figuurlijk over de rug van een paard gaat.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:52

Zwaarder in aanleuning ligt m.i. nog altijd aan de ruiter en niet aan het ras, tis maar net wat je er zelf van maakt Lachen
En prikken met sporen om een paard gesloten te krijgen? Sorry hoor je kan mij veel wijs maken maar niet dat dit aan het ras ligt. Licht aan het been maken is ook niet rasafhankelijk, dat is weer iets wat aan de ruiter te wijten is Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:53

Lante schreef:
Over het commentaar in dat andere topic en waarom men dat niet in dit topic neerzet het volgende:
Zo gezellig is het hier niet... Een fjord rijden is wel iets anders rijden dan de gemiddelde welsh of KWPN'er. Ik heb ook een tijd een paar fjorden serieus getraind op wedstrijdniveau en ik rijd nu KWPN en NF. Een heel verschil. Een fjord moet je toch even meer moeite doen om het paard gedragen te krijgen/houden en te sluiten. Natuurlijk is prikken dan niet echt mooi om te zien en/of uit het boekje, maar het is echt niet makkelijk. Ook is een fjord veel zwaarder in de aanleuning meestal. Om dat bijelkaar te rijden, dat is heel moeilijk met mooie kleine hulpen. Laten we gewoon blij voor haar zijn dat ze de kans krijgt en voor het ras is het ook een mooie promotie. Ze is duidelijk dol op haar paard en heeft zo haar eigen beweegredenen om te doen wat ze doet, denken jullie niet? Een beetje respect is misschien wel op zijn plaats, de wereld wordt er niet leuker op als ik sommige reacties lees...

Ten eerste is de afstamming van Guus niet bekend en zou het een kruising zijn, waarschijnlijk met een haflinger maar het kan natuurlijk ook net zo goed een kruising met een NRPS pony zijn.
Waarom een kruising een promotie voor een ras zou zijn is en blijft mij een raadsel?

Verder geef je met deze post zelf aan dat dit dier hier niet voor gebouwd heeft en ze hem enorm over zij top heen jaagt.
Ik zou graag blij voor haar willen zijn, maar als ik dan naar Guus kijk kan ik dat niet opbrengen.
Dit gaat ten koste van een dier en dan kan ik daar geen blijdschap of respect voor opbrengen, of ze nu Anky of Jolanda als voornaam hebben.

Haar beweegredenen lijken op mij over te komen als zijnde: voornamelijk aandacht.

Er loopt een haflinger in de subtop die wel goed scoort en het wel allemaal goed aankan en die zie ik niet zo de publiciteit zoeken. Laat ik daar nu wel respect voor hebben, zeker omdat zij haar paard in zijn waarde laat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:55

pharagirlke schreef:
Welsh pony's zijn van nature heel erg op de voorhand gebouwd. Reken daar het feit dat het ontzettende bloedkikkers zijn en je kan tot de conclusie komen dat je een welsh absoluut niet "standaard" kan noemen wb dressuursport Knipoog Ik zou me dus even iets beter informeren over rassen... Lachen
Een fjord kan je net zo licht op de hand rijden als een KWPN'er. (en ja, ik heb ook al een fjord onder mijn kont gehad. Niet mijn type paard maar prima licht op de hand en bij elkaar te rijden.)

Dit bedoel ik, vind je dit nu een normale, respectvolle reactie..?? Ik niet, ik noem dit 'neerbuigend'.
Daarom hebben veel mensen geen zin hier te reageren.

Succes mensen, veel plezier met het afkraken van anderen. Het is maar net wat je leuk vind... Dromen
Laatst bijgewerkt door Lante op 15-11-08 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:57

Ik vind eigenlijk dat ze het wel netjes brengt? Lachen
edit: Want jij noemde de welsh als voorbeeld van gemiddeld en zij gaf aan dat het niet klopte wat je beweerde.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 15-11-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:59

Skygirl schreef:

IRL of in het "promotie" filmpje??? Zijn nl duidelijk twee verschillende dingen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:00

Lante schreef:
Dit bedoel ik, vind je dit nu een normale, respectvolle reactie..?? Ik niet.

Succes mensen, veel plezier met het afkraken van anderen. Het is maar net wat je leuk vind... Dromen

Als je alleen wilt horen: ja je hebt gelijk, zou je het als een niet respectvolle reactie kunnen zien.
De reactie is onderbouwd ze heeft gewoon gelijk. Heb zelf ook Fjorden gereden en die kon ik net zo flitsend voorwaarts krijgen als een kwpn-er en die waren ook niet zwaar op de hand.

Het ras wordt altijd als excuus gebruikt, de ene keer voor een zogenaamde te lage puntenjurering en nu weer als excuus om zo in te moeten werken op een paard.

Het verbaasd mij eerlijk gezegd dat zoveel mensen dit goed proberen te praten. De eerste de beste die dit op een kwpn-er in plaats van op een kruising Fjord laten zien wordt hier door Bokt compleet afgemaakt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-11-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:00

Lante schreef:
pharagirlke schreef:

Dit bedoel ik, vind je dit nu een normale, respectvolle reactie..?? Ik niet, ik noem dit 'neerbuigend'.

had me voorgenomen niet meer te reageren, maar kan het toch niet laten.
vind dat ze het nog best redelijk brengt.
of een paard wel of niet goed aan het been staat en de zwaarte van de aanleuning ligt voor het grotendeel bij de ruiter. tuurlijk speeld de bouw van een paard ook zijn parten maar om nou alles naar een ras toe te schuiven gaat mij weer iets te ver!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:01

slimmerik schreef:
Skygirl schreef:

IRL of in het "promotie" filmpje??? Zijn nl duidelijk twee verschillende dingen.

Sorry ik doelde op Lante die de reactie van Pharagirlke respectloos vond Knipoog

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:03

Jemig wat gaan jullie snel!
@ Lante: Maar de meeste kwpners zijn echt als sportpaard gefokt. Fjorden toch meer als recreatiepaard. Misschien dat het daarom meer moeite kost om een Fjord zo te trainen dat hij ook licht in de hand te rijden is? En daar heb je echt geen meer prikken met je spoor bij nodig, of grotere hulpen, eerder meer geduld in je training. En je moet aanvoelen wanneer je over het paard zijn grenzen gaat. Dat je die ambitie hebt, om hoog te komen in de sport, is niks mis mee. Maar koop er een passend paard bij. Iemand met de bouw van een kogelstoter zie ik ook niet op hoog niveau balletdansen.
Leuk voor Jolanda dat ze dit heeft bereikt. Daar laat ik het maar bij.