[HK]De beste wensen aan alle bokkers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]De beste wensen aan alle bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:42

Dat dacht ik ook. Net als mijn pauze die ik nu verdiend heb, ik heb honger dus ik ga happen. :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:24

Gloeipitten van onze auto?
Nee men denkt dat het aan het vermogen van de accu, dynamo, diode, koolborsteltjes of lekstroom kan liggen :+
Dus we hebben nog wat af te werken als het dit weer niet is :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:37

jeutje neon wat een tijden zeg! mag ik vragen wat voor werk je doet?
mmm tja autos zijn vaaak handig maar niet altijd...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:44

Wij hebben altijd het geluk onhandige auto's in ons bezit te hebben :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:19

Wil je echt weten wat voor werk ik doe? Ik had de simpele versie toevallig laatst al in een ander topic geschreven, maar die vonden ze niet simpel genoeg. _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:22

Quote gevonden:

Onderwerp: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Neonlight schreef:
Ik werk bij een groot beursgenoteerd bedrijf, ASML, en daar maken ze lithografische machines voor de chipindustrie. Als een machine helemaal is opgebouwd moet alles op elkaar afgeregeld worden, werkje wat een paar weken duurt per machine (zeg maar gerust maanden) en dat doe ik.

Dat doe ik dus.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:30

Ja.. heel duidelijk :+ Nou ik geloof je wel. :P

Ga morgenavond naar a'werpen voor appassionata maar ik wil nie zulk slecht weer |(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:19

Je had het mij ook al es vertel Neon, in een PB...en toen had je het wat uitgebreider uitgelegd en ik heb het uiteindelijk maar opgevat als 'ik stel machines af'. :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:30

Bellatrix schreef:
Je had het mij ook al es vertel Neon, in een PB...en toen had je het wat uitgebreider uitgelegd en ik heb het uiteindelijk maar opgevat als 'ik stel machines af'. :')

Ja daar kom ik ook op op zoiets :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:31

Ja, simpeler kan je het niet maken bij haar beroep. :')

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:32

wat zijjn lithodingen?
Mijn auto is niet voor het weekend klaar...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:35

Ik probeer het te googlen maar ik snap het nog niet. :=

Cyntje

En ik hoop dat we hem morgen op kunnen halen, heb nog niet gebeld maar als je de weerberichten moet geloven zitten we op zondagavond tot over onze oren in de sneeuw _O-

Cyntje

Bellatrix schreef:
Ik probeer het te googlen maar ik snap het nog niet. :=

Zelfs dat is al te ingewikkeld :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:36

Heel simpel samengevat, Neon is die vrouw met die moker, die net zolang op die rotmachine inbeukt, tot hij het wil doen :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:37

Karl66 schreef:
Heel simpel samengevat, Neon is die vrouw met die moker, die net zolang op die rotmachine inbeukt, tot hij het wil doen :j

Dan heb ik hier nog een Fiatsco staan waarop ze tekeer kan gaan, hopelijk doet ie het dan beter _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:37

Karl66 schreef:

Kijk, aan Karl hebben we op dit tijdstip nog wat.

Bedankt Karl. :+:

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:38

Trixie,... ik vind dat je een akelige ava hebt :=

*heeft vannacht weer een nachtmerrie na het zien van die ava* :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:39

Trixie? >;)

En ik heb een hippe ava...vampieren zijn 'in'. :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:41

Nee,... ik hou het gewoon bij mijn oude vertrouwde regenboogje :+
Ik sta iedere keer versteld van je ava's... hoe krijg je het verzonnen/gemaakt en toch op zo'n manier dat ik direct zie dat jij het bent :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:43

Oh, is dat zo dan? :')

Ik doe niet echt iets speciaals ofzo....had er daarstraks één van Sherlock Holmes...is toch vrij normaal lijkt mij. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:50

Sani schreef:
wat zijjn lithodingen?

Wat about een fototoestel? ;)
De machines die ik afregel zijn een soort van fototoestellen, maar dan heul erg groot. :D Er wordt licht geprojecteerd op een object die het patroon bevat wat je wilt hebben. Vanaf het object gaat het licht door een lens, en komt onder de lens uit op een silicium plaat met een fotogevoelige laag erop. Na ontwikkelen heb je de afbeelding erop staan. Deze afbeeldingen zijn eigenlijk lijntjes, die enkele nanometers breed zijn. Zeg maar 10000 keer zo dun als een haar. Een chip wordt zo opgebouwd door 20 lagen van die lijntjes op elkaar te plaatsen (mag iets meer of minder zijn :+ ) en die lijntjes staan in contact met elkaar, die zijn verbonden. Nauwkeurigheid is dan dus ook heel precies, wil je zo'n dun lijntje exact op elkaar leggen. Een stofdeeltje heeft enorme gevolgen, want stof is ik weet niet hoeveel groter dan zo'n lijntje. Wij werken dus in een cleanroom helemaal ingepakt zodat wij zelf geen vervuiling geven.

En het kleinste tikkie tegen zo'n machine kost miljoenen, daar kunnen die lenzen niet tegen. Dus een rotschop verkopen mag helaas niet, al zijn we er vaak wel toe geneigd.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:06

Neonlight schreef:
Sani schreef:
wat zijjn lithodingen?

Wat about een fototoestel? ;)
De machines die ik afregel zijn een soort van fototoestellen, maar dan heul erg groot. :D Er wordt licht geprojecteerd op een object die het patroon bevat wat je wilt hebben. Vanaf het object gaat het licht door een lens, en komt onder de lens uit op een silicium plaat met een fotogevoelige laag erop. Na ontwikkelen heb je de afbeelding erop staan. Deze afbeeldingen zijn eigenlijk lijntjes, die enkele nanometers breed zijn. Zeg maar 10000 keer zo dun als een haar. Een chip wordt zo opgebouwd door 20 lagen van die lijntjes op elkaar te plaatsen (mag iets meer of minder zijn :+ ) en die lijntjes staan in contact met elkaar, die zijn verbonden. Nauwkeurigheid is dan dus ook heel precies, wil je zo'n dun lijntje exact op elkaar leggen. Een stofdeeltje heeft enorme gevolgen, want stof is ik weet niet hoeveel groter dan zo'n lijntje. Wij werken dus in een cleanroom helemaal ingepakt zodat wij zelf geen vervuiling geven.

En het kleinste tikkie tegen zo'n machine kost miljoenen, daar kunnen die lenzen niet tegen. Dus een rotschop verkopen mag helaas niet, al zijn we er vaak wel toe geneigd.

Ohhhja! Hmhm, uhuh! Interessant, dat wil ik ook graag gaan doen!

:') Ik snap het nog steeds niet helemaal. Hahaha, maar het klinkt als iets waar je héél veel voor naar school moet zijn geweest. :D

Wat ik me wel eens afvraag als ik door een bedrijventerrein rijd.. Op bokt werkt 1/8e in de horeca, 1/8e in de zorg, 2/8e is receptioniste/secretaresse/telefoonmiep, 1/8e werkt in de supermarkt of in een kledingwinkel, 1/8e werkt in de paarden, 1/8e is werkloos en 1/8e is dan iets slims als huisarts, dierenarts of tandarts.
Maar zulk soort dingen als "instelster en afstelster van lithografische machines met een silicium plaat en dunne lijntjes in een cleanroom", hoor je dus nooit. :+ Terwijl er volgens mij best veel mensen nodig zijn die zulk soort 'vreemde' (vreemder dan werken in de horeca, zorg of supermarkt) dingen bij 'vreemde' bedrijven moeten doen..

En niet alleen op bokt, maar ook in mijn omgeving zijn een paar mensen medisch secretaresse, twee zijn verpleegkundige, een vriendin is serveerster in een mexicaans restaurant, mijn vader is lasser ( :+ ), mijn oudtante en oom hadden een eigen groentewinkel en de bijzonderdeste is wel de vader van een oud klasgenootje van mij die nepbenen maakte.
Maar er zijn zoooooveel bedrijven die geen supermarkt of horeca zijn. Of andere veelvoorkomende dingessen. Waar zijn de werknemers daarvan dan? :oo

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:08

Dat is wel een interessante vraag Myukii :j Misschien op STW?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:10

Beesje hier op bokt doet hetzelfde als ik. :+ Nou vooruit, bijna hetzelfde, hij heeft een iets knappere kop. Op het moment als wij problemen hebben (en dus eigenlijk die rotschop willen geven) komt hij opdraven om het op te lossen.