Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Ik hoop wel dat er nu eindelijk eens doorgepakt wordt. En dat die actievoerders hun verstand eens krijgen en hun b.. houden. Waarom kan het op de Veluwe ed wel en in de OV niet. Op de Veluwe zijn geen problemen, dus kijk hoe ze het daar doen. Opruimen en naar de poelier
pillow schreef:Ik hoop wel dat er nu eindelijk eens doorgepakt wordt. En dat die actievoerders hun verstand eens krijgen en hun b.. houden. Waarom kan het op de Veluwe ed wel en in de OV niet. Op de Veluwe zijn geen problemen, dus kijk hoe ze het daar doen. Opruimen en naar de poelier
Waves schreef:Op de Veluwe zijn mensen het gewend. Die Oostvaardersplassen activisten zijn volgens mij allemaal (rand)stedelingen die alles zielig vinden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat de paarden en runderen daar weg moeten en dat ze er een vogelreservaat van moeten maken, maar afschot hoort erbij.
se7entje schreef:Zo fijn dat jullie 'ons' weer over 1 kam scheren
Niet elke activist is tegen afschot, het mag alleen wel wat doordachter, en 1800 !
Lanoca schreef:Ja, als er eerder was ingegrepen was er ook meer variatie in het landschap geweest en daardoor meer struikgewas en beschutting. Jammer dat de actievoerders nodig zijn geweest om tot beheer te komen. Laten ze dat beheer nu snel gaan doen, want ze lopen nog steeds achter het beheer aan begrijp ik. Waarom wachten tot november als dat rapport er al maanden is? De Konicks die ze zouden verplaatsen hadden ze toch al lang kunnen doen? De herten hebben toch ook al lang kunnen uitdunnen? Of moeten ze eerst nog een bronst periode afwachten?
Karl66 schreef:Lanoca schreef:Ja, als er eerder was ingegrepen was er ook meer variatie in het landschap geweest en daardoor meer struikgewas en beschutting. Jammer dat de actievoerders nodig zijn geweest om tot beheer te komen. Laten ze dat beheer nu snel gaan doen, want ze lopen nog steeds achter het beheer aan begrijp ik. Waarom wachten tot november als dat rapport er al maanden is? De Konicks die ze zouden verplaatsen hadden ze toch al lang kunnen doen? De herten hebben toch ook al lang kunnen uitdunnen? Of moeten ze eerst nog een bronst periode afwachten?
Het vervelende is alleen dat op het moment dat ze vangkralen voor de Konicks willen gaan maken, dat er dan gelijk weer een rechtszaak komt van actievoerders die vinden dat vangkralen de natuur teveel verstoren. En op het moment dat ze herten willen gaan afschieten lopen ze tegen een rechtszaak aan omdat andere actievoerders weer vinden dat er niet mag worden afgeschoten. Op die manier wordt ingrijpen wel heel moeilijk...
Tallie1979 schreef:Nou, de indruk die ik heb van veel actievoerders ( laat ik het dan even anders stellen ) is dat het gewoon nooit goed is. Afschieten mag niet, verplaatsen mag niet want de dieren "zijn te zwak" en afgeschoten herten opeten is al helemaal uit den boze.
Wat mij is opgevallen, is dat veel activisten ook dierenarts zijn of expert op het gebied van deze dieren. ( en ja, dit is sarcasme )
Ik ben er zelf niet tegen om dieren te verplaatsen, ik ben ook niet tegen afschieten, mits het op en fatsoenlijke manier gebeurt.
Sommige mensen hebben gewoon een soort van waas voor ogen welke ze helemaal door laat draaien. En dat is in mijn ogen dus ongezond.
karuna schreef:Ellende is als ze nog langer wachten wordt komende winter weer een drama. Niks doen is geen optie uitstel is ook geen oprie. En de oproep allemaal een hert adopteren in de tuin, tjsa die is alleen maar lachwekkend