Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Mensen die zelf een paard kunnen beleren zoeken in de regel zelf wel een 2-jarige.
LV19952 schreef:Maar hoe waterdicht is de constructie van pzb? Er worden volgens hun enkele honderden paarden herplaatst. Ik las ergens getallen van 700 paarden. Hebben zij met al die mensen nog regelmatig contact? Ik denk als je een 2 jarige koopt, zadelmak maakt en enkele jaren later verkoopt dat het eerlijk gezegd nog niet eens opgemerkt wordt.
oji schreef:LV19952 schreef:Maar hoe waterdicht is de constructie van pzb? Er worden volgens hun enkele honderden paarden herplaatst. Ik las ergens getallen van 700 paarden. Hebben zij met al die mensen nog regelmatig contact? Ik denk als je een 2 jarige koopt, zadelmak maakt en enkele jaren later verkoopt dat het eerlijk gezegd nog niet eens opgemerkt wordt.
Ik vermoed dat hiervan een notitie wordt gemaakt in het paspoort. Mijn vervroegd pensioenado paard dat is uitgekeerd door de verzekering heeft ook een notitie in het paspoort gekregen dat zij niet verkocht mag worden en niet meer uitgebracht mag worden op wedstrijden.
anjali schreef:Die 2-jarige (Vasco) is wel een mooi paard vind ik. Maar, het is op Bokt toch verboden om advertenties te bespreken? Of geldt dat in dit topic niet? Ik zou nooit zo veel geld als hierbij gevraagd wordt betalen voor een paard of ander dier wat niet mijn eigendom wordt. En ook niet als het zogenaamd wel koop is maar dat je dan restricties of verplichtingen opgelegd krijgt zoals in de hondenwereld wel gebruikelijk is Bijv. niet fokken, verplicht castreren, teef tijdelijk teruggeven voor juist wel fok, etc. Echter iedereen heeft hierin zijn eigen keuzes en voor sommigen werkt het wel.
Brainless schreef:Vraagje aan de meelezers van PZB...
Julie geven aan dat je een paard in bruikleen krijgt en dan je een "vrijwillige" bijdrage betaald aan de stichting.
Maar nu staat er op FB dat je het niet kan aftrekken omdat je het niet als gift betaald.
Dus is het nu een aankoopbedrag of een gift aan de stichting?
Shadow0 schreef:Evamarie schreef:Het is geen adoptie maar bruikleen. Dat is wel een wezenlijk verschil ook juridisch.
Als je op de site kijkt zie je toch echt overal 'adoptie' staan. Citaat bijvoorbeeld: "Paard zoekt Baas verkoopt geen paarden maar staat ze af ter adoptie."
Dat is best ondubbelzinnig.
Ladygiroc schreef:Als PzB eigenaar blijft zijn zij ook verantwoordelijk voor medische kosten. Vraag me af onder welke adder ze dat hebben gestopt. Bij cushing bijvoorbeeld, als paardlief klachten heeft en dit tijdens adoptie is verzwegen, wie is dan aansprakelijk voor vervolg'schade'. Pzb of adoptant?
Spaansepony schreef:Ladygiroc schreef:Als PzB eigenaar blijft zijn zij ook verantwoordelijk voor medische kosten. Vraag me af onder welke adder ze dat hebben gestopt. Bij cushing bijvoorbeeld, als paardlief klachten heeft en dit tijdens adoptie is verzwegen, wie is dan aansprakelijk voor vervolg'schade'. Pzb of adoptant?
Maar dat is toch geen probleem, dan halen ze t dier vast wel weer op om opnieuw te koop te zetten
Ladygiroc schreef:Als PzB eigenaar blijft zijn zij ook verantwoordelijk voor medische kosten. Vraag me af onder welke adder ze dat hebben gestopt. Bij cushing bijvoorbeeld, als paardlief klachten heeft en dit tijdens adoptie is verzwegen, wie is dan aansprakelijk voor vervolg'schade'. Pzb of adoptant?