FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:19

Jasmijn76 schreef:
zolang de paarden de kwaliteit hebben om internationaal mee te komen en over die 70% komen mag er voor mij zelfs een belgische knol in de ring komen ....

:j +:)+

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:28

Ieder heeft zijn eigen smaak wat ras betreft. Maar vindt het juist knap om met een ander ras dan een kwpn'er e.d. op zo'n hoog niveau mee te rijden. En wat een circus paard betreft zou je daar Totilas bijna ook bij kunnen rekenen, dat is ook een showpaard. Wat niets uitmaakt, ieder ras heeft zijn eigen beweging en als ze mee kunnen komen in de ring wat maakt het dan uit al ziet het er wat anders uit als de doorsnee combinaties?!

Heb maar weinig combinaties gezien als Juan Manuel en Diaz waar zo'n plezier van af straalt, en harmonie tussen ruiter en paard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:35

En dan is een KWPN'er niet eens een ras. :).

Ik vind het juist leuk eens wat anders te zien dan de standaard warmbloeden. Ik ben echt dól op Fuego en Juan Manuel Muños Diaz :+:.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:10

CxKenzo schreef:
Heb maar weinig combinaties gezien als Juan Manuel en Diaz waar zo'n plezier van af straalt, en harmonie tussen ruiter en paard.

Ik zie bij die man wel veel plezier, maar bij dat paard echt niet!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:29

easygoing schreef:
Fuego en Mistral hebben hun eigen kwaliteiten maar daarom doet de een niet voor de ander onder.
Je kan van Mistral zeggen wat je wil maar spectaculair is hij niet en zonder tekortkomingen ook zeker niet.

Ik vind Mistral heel spectaculair en een bedreiging voor Parzival als dat vriendelijke rijden en die mooie open aanleuning weer terug is. Dat paard piaffeert en passageert zo regelmatig als een klok en enorm van de grond af. Fuego is over de benen in de piaffe en passage wel heel spectaculair, maar dat stappen is maar heel beperkt. Galop is maar beperkt, wissels zijn niet echt groot doorgesprongen. Het meest storende aan Fuego vind ik het gebrek aan lengtebuiging. Het geheel straalt niet echt losgelatenheid uit.

Friezen die 80 procent gaan lopen lijkt me op dit moment niet realistisch. :=

Thomas schreef:
Vorige pagina over Sisther..

ik vond trouwens wel dat Anky heel eerlijk vertelde wat zij over sisther vond.

Wat zei Anky over Sisther?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:31

Vudress:
Anky zei dat ze betwijfelde of Sisther het 80% paard zou worden.

Ik vind Mistral te zwaarmoedig, het doet zo traag en zwaar en moeilijk aan. Hij heeft wel talent maar moet vlugger. Ik wil hem steeds een peper in zijn vossekont duwen.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:34

Vudress schreef:
Fuego is over de benen in de piaffe en passage wel heel spectaculair, maar dat stappen is maar heel beperkt. Galop is maar beperkt, wissels zijn niet echt groot doorgesprongen. Het meest storende aan Fuego vind ik het gebrek aan lengtebuiging. Het geheel straalt niet echt losgelatenheid uit.

En het altijd achter de teugel lopen, want natuurlijk weer komt door het gebrek aan lengtebuiging. Nee technisch gezien vind ik er heel weinig aan.

Vudress schreef:
Wat zei Anky over Sisther?

Ze zei dat ze niemand wilde kwetsen, maar dat zij niet dacht dat het een 80% paard ging worden. Ze zei alleen niet waarom ze dat dacht. Kan natuurlijk ook zijn dat het lastige karakter meespeelt waarom Anky dat denkt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:47

Ik vrees dat Anky het karakter bedoelde. Sisther is zo snel heet en gespannen dat ze haar eigen talent in de weg zit.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:47

Suzanne F. schreef:
Vudress:

Ik vind Mistral te zwaarmoedig, het doet zo traag en zwaar en moeilijk aan. Hij heeft wel talent maar moet vlugger. Ik wil hem steeds een peper in zijn vossekont duwen.

Hahahaha, klopt wel wat je zegt, het is allemaal zo sloom en lomp :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:53

Lichamelijk gezien kan Sisther het inderdaad allemaal wel, ze is zeer getalenteerd. Wat hoge scores tot nu toe inderdaad in de weg zat is haar mentale gemoedsrust, of moet ik karakter zeggen? Hopelijk gaat het nog verbeteren, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het durven te betwijfelen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:01

Suzanne F. schreef:

Volgens mij is hij heel ijverig, soms zo ijverig dat hij wil gaan rennen. Het moeilijke lijkt hem te zitten in het kunnen blijven controleren terwijl hij toch actief en naar boven toe blijft. Dat lijken alle Michellino's een beetje te hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:19

Vudress schreef:
Suzanne F. schreef:

Volgens mij is hij heel ijverig, soms zo ijverig dat hij wil gaan rennen. Het moeilijke lijkt hem te zitten in het kunnen blijven controleren terwijl hij toch actief en naar boven toe blijft. Dat lijken alle Michellino's een beetje te hebben.

Dat denk ik ook. Ik denk ook dat dat de reden is dat Laura zo met haar handen in moet werken.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:20

Mistral lijkt mij een stugge trapzak. Niks fijn om te rijden. Ik heb het vermoeden dat die graag overal doorheen dendert, door been en teugel.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:26

http://www.youtube.com/watch?v=cqQRZrF_6fk

Op dit filmpje is te zien hoe Mistral in Windsor liep, wereld van verschil.

Ik durf geen uitspraak te doen over hoe hij aanvoelt. Hij ziet er misschien een beetje uit als een ordinaire tuiger, heb het idee dat het gevoel toch wat anders is. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:47

Suzanne F. schreef:
Vudress:

Het eerste wat ik dacht, toen ik Mistral zag lopen: Zo dat is lomp! Lompe tuiger?
Nee, ik heb niets tegen tuigers, maar....
Sorry maar ik zie echt niet waar dit paard voorbij zou gaan aan Parzival.... Uitstraling in het lopen telt ook mee, dat heeft Mistral voor mijn gevoel niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:31

Tendance schreef:
Suzanne F. schreef:
Vudress:

Het eerste wat ik dacht, toen ik Mistral zag lopen: Zo dat is lomp! Lompe tuiger?
Nee, ik heb niets tegen tuigers, maar....
Sorry maar ik zie echt niet waar dit paard voorbij zou gaan aan Parzival.... Uitstraling in het lopen telt ook mee, dat heeft Mistral voor mijn gevoel niet.

Gatsie het begint eng te worden nu hoor.
Ben het alweer met je eens IEEEEKKKKKKK :+.

Al blijf ik het gevoel houden dat hij in de weg gezeten word door LB, als daar een subtielere ruiter of amazone op zou zitten denk ik dat het een heel ander plaatje zal worden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:36

easygoing schreef:
Gatsie het begint eng te worden nu hoor.
Ben het alweer met je eens IEEEEKKKKKKK :+.

Al blijf ik het gevoel houden dat hij in de weg gezeten word door LB, als daar een subtielere ruiter of amazone op zou zitten denk ik dat het een heel ander plaatje zal worden.

haha ik ben eng!!! Your worst Nightmare!
Gheghe...
Maar ik denk, dat ie ook met een andere ruiter wel lomp blijft.

Ook al draagt een aap (paard) een gouden ring (ruiter) het is en blijft een lelijk ding (lomp paard)...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:39

Yes You are :D.

Lomp wel maar wellicht wel wat prettiger om naar te kijken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:48

Of juist niet, dan let je niet meer zo op de ruiter en zie je nog meer de lompheid van het paard.... haha

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:56

Ik denk dat Laura te lief is voor Mistral. Ze lijkt heel erg lompe hulpen te geven, maar dat komt denk ik puur doordat ze hem niet goed genoeg aan het been/gehoorzaam heeft, omdat ze denk ik te lief is, niet consequent genoeg.
Ik zie er een heel erg goed paard in (echt 1 van de beteren op dit moment), maar het komt er nog niet echt uit. En toch denk ik dat Laura het wel kan, als ze een goede trainer heeft.
Dus ik hoop echt dat het eruit komt. Ik vind het zelf trouwens echt een machtig paard, net als Valegro. Maar goed, mij gaat het niet zo om het type, ik vind Parzival ook super en Totilas ook.
Maar ik denk (weet het dus niet zeker) dat Valegro en Mistral nog een beetje betere paarden zijn dan Utopia.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 14:59

Dan vind ik juist Utopia fijner!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:01

Laura heeft best wel al laten zien met Mistral dat ze het kan, heeft al scores in de kür van rond de 84% gereden. Alleen komt dat er niet zo uit op het moment. Ik weet niet of Mistral gewoon een mindere week heeft of dat 'ie over zijn top is, maar Laura heeft haar handen vol aan hem. :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:02

_Pansy_ schreef:
Ik denk dat Laura te lief is voor Mistral. Ze lijkt heel erg lompe hulpen te geven, maar dat komt denk ik puur doordat ze hem niet goed genoeg aan het been/gehoorzaam heeft, omdat ze denk ik te lief is, niet consequent genoeg.
Ik zie er een heel erg goed paard in (echt 1 van de beteren op dit moment), maar het komt er nog niet echt uit. En toch denk ik dat Laura het wel kan, als ze een goede trainer heeft.
Dus ik hoop echt dat het eruit komt. Ik vind het zelf trouwens echt een machtig paard, net als Valegro. Maar goed, mij gaat het niet zo om het type, ik vind Parzival ook super en Totilas ook.
Maar ik denk (weet het dus niet zeker) dat Valegro en Mistral nog een beetje betere paarden zijn dan Utopia.

Vind haar alles behalve een vriendelijke amazone.
Het einddoel is toch juist om het er zo makkelijk mogelijk uit te laten zien?
Daar slaagt ze niet bepaald in. Nee sorry ben geen fan van haar.
Begrijp dan ook echt niet dat ze zo hoog eindigt steeds.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:49

easygoing schreef:
Vind haar alles behalve een vriendelijke amazone.
Het einddoel is toch juist om het er zo makkelijk mogelijk uit te laten zien?
Daar slaagt ze niet bepaald in. Nee sorry ben geen fan van haar.
Begrijp dan ook echt niet dat ze zo hoog eindigt steeds.

Ik wil niet beweren dat het fijn ging bij haar in Rotterdam, ze kan zo veel beter. Maar anderen met dezelfde problemen gaan achterover hangen aan de stang en dan zegt Bokt "hij hield zijn/haar handen zo mooi stil". Die O-juryleden kun je misschien iets minder gemakkelijk voor de gek houden dan Bokt. :+
Als je haar ziet trainen op alleen een trensje zou je er anders over denken, heel vriendelijk namelijk.

In Aken reed ze nog een geweldige Grand Prix proef en daar had ze dik vier procent meer dan Adelinde. Die laatste lijn van Laura toen in Aken was denk ik wel de beste die ik ooit heb gezien van wie dan ook, ze kreeg ook allemaal negens en tienen. Tijdens de special in Aken maakte ze vreemd genoeg precies dezelfde fout die Adelinde zaterdag maakte, ze was de weg kwijt en volgens mij daarna ook totaal de kluts kwijt. Wel interessant wat ze er zelf over schreef, dat het haar schuld was en dat ze zichzelf gek had laten maken door iedereen die zei dat ze Totilas kon verslaan.

In Rotterdam was ze duidelijk niet op haar best.
Maar ik zou haar niet zondermeer afschrijven want als het goed gaat heeft ze dat "lompe" paard toch heel elastisch door het lijf lopen op een manier die je maar zelden ziet.

Hoe dan ook, het is in ieder geval niet saai en er zijn meerdere kandidaten voor de medailles op de OS volgend jaar. Maar zonder goddelijke interventie doet Nederland niet mee om het teamgoud dat durf ik nu al wel te voorspellen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:02

Ik heb haar nog nooit op een heel vriendelijke manier door de baan zien rijden.
Wellicht zijn de oefeningen wel helemaal geweldig maar dat neemt niet weg dat de manier van rijden daardoor maar door de vingers gezien mag worden!!!