Zullen we het hier gewoon over PZB hebben

Edit @Eef-bam nee, absoluut niet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evamarie schreef:@Dreamboy volgens mij verward je mij met een journalist of iemand anders? Of doel je op mijn boktverhaal v jaren geleden: "Help mijn vriend is crimineel?" Dat is iets heel anders. Je mag bpen.
Zullen we het hier gewoon over PZB hebben
Edit @Eef-bam nee, absoluut niet.
Evamarie schreef:Dat zeg ik niet. Ik kan en ik vind dat dit voor iedereen geldt alleen maar oordelen over iets waar je persoonlijk deel vanuit gemaakt hebt.
IHN schreef:ik heb net gezocht naar de jaarrekeningen. Even gekeken naar de voorwaarden:
ANBI-eisen
De overheid verlangt (vanaf 1 januari 2014) dat tenminste het volgende via internet wordt gepubliceerd:
naam van de stichting/vereniging
het fiscaal nummer
de contactgegevens (www, email, postadres)
de bestuurssamenstelling (namen, functies, adressen)
het beleidsplan
het beloningsbeleid (betaalt u bestuurders? hoe?)
de doelstelling (visie en missie)
een verslag van de uitgeoefende activiteiten (projecten, activiteiten fondsenwerving
een financiële verantwoording.
Publicatie van deze gegevens op de eigen website van de stichting/vereniging is voldoende.
er ontbreken nogal een hoop zaken op de website die er wel bij horen. Ik heb dus net een melding gemaakt bij: MeldpunMisbruikANBI@belastingdienst.nl
kunnen zij er eens naar kijken
Siersma schreef:IHN schreef:ik heb net gezocht naar de jaarrekeningen. Even gekeken naar de voorwaarden:
ANBI-eisen
De overheid verlangt (vanaf 1 januari 2014) dat tenminste het volgende via internet wordt gepubliceerd:
naam van de stichting/vereniging
het fiscaal nummer
de contactgegevens (www, email, postadres)
de bestuurssamenstelling (namen, functies, adressen)
het beleidsplan
het beloningsbeleid (betaalt u bestuurders? hoe?)
de doelstelling (visie en missie)
een verslag van de uitgeoefende activiteiten (projecten, activiteiten fondsenwerving
een financiële verantwoording.
Publicatie van deze gegevens op de eigen website van de stichting/vereniging is voldoende.
er ontbreken nogal een hoop zaken op de website die er wel bij horen. Ik heb dus net een melding gemaakt bij: MeldpunMisbruikANBI@belastingdienst.nl
kunnen zij er eens naar kijken
Blijkbaar net gebeurd volgens een bericht op fb. En alles in orde bevonden
MarliesV schreef:Straatje schoon vegen op Facebook en reputatie proberen te behouden/redden is iets wat ze al jaren doen nav dit topic
Niet iedereen op Facebook is kritisch en de kritische mensen worden vaak monddood gemaakt/geblokkeerd. Dus daarmee blijf het oe en ah verhaal op Facebook in stand.
Weet iemand hoe het zit met het ANBI bestuur wat geen familie mag zijn, of hebben ze dat inmiddels ook keurig aangepast omdat daar vragen over gesteld worden?
De afzetmarkt in paardenland droogt behoorlijk op, zie je over de hele linie, maar ook bij hen. Want zelfs de jonge/gezonde paarden die ze aanbieden (ik kan er niet inkijken maar dat staat er) staan meerdere maanden online. Terwijl een beetje leuke 2 jarige toch zo weg zou moeten zijn.
MarliesV schreef:Dat is een verschil dan in beleving Anjali. Want ook met een paard die niet je eigendom is kan je prima een toekomstperspectief hebben.
Die 2 jarige Vasco die er staat, zou een heel leuk gezinspaard kunnen worden. Nee je mag er niet mee fokken, maar lekker voor de wagen, onder het zadel enz is toch ook een toekomst?
Waarom zou je niet iets op kunnen bouwen als het een bruikleen is? Ze gaan hem echt niet retour halen als je hem beleerd hebt.