FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:48

Vudress schreef:
Dat heeft niets met smaak te maken, maar met het vermogen van een paard om te voldoen aan het ideaalbeeld. Al vraag ik mij een beetje af of ik dat moet gaan uitleggen aan iemand die het verschil in natuurlijke aanleg tussen Fuego en Mistral Hojris niet ziet. :=

Gaan we op de persoonlijke tour?
Fuego en Mistral hebben hun eigen kwaliteiten maar daarom doet de een niet voor de ander onder.
Je kan van Mistral zeggen wat je wil maar spectaculair is hij niet en zonder tekortkomingen ook zeker niet.

Niobe

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:48

Ik krijg hierdoor zin om de kur van Fuego weer te kijken, heeft iemand toevallig een linkje bij de hand?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:49

Veulen84 schreef:
Probleem is dat (en dat kent bijna iedereen met een afwijkend ras) Jury's met een scheef oog kijken naar andere rassen. Kleine rastechnische bewegingen zijn ineens mega-fouten. Een vereiste andere haardracht zijn afkeuringen... De paarden die zo hoog komen, die hebben het talent wel hoor... Anders zouden ze er nooit zijn gekomen.

Overigens vind ik het nog steeds een beetje flauw om te roepen. "agetver zo een dat hoeft van mij niet hoor, dan kijk ik niet meer" enz. Dat is zo iets als roepen "agetver zo'n kwpn'er dat hoeft van mij niet, die proeven zap ik weg"

Euh dat is een uitspraak van mij en jij vindt dat flauw, maar het is gewoon mijn smaak niet.
Voor de paarden die nu meeliepen blijf ik zitten en zet ik even andere zaken opzij, maar als 50% daarvan ingenomen wordt door PRE's, Friezen, Fjorden enz. Sorry maar dan zet ik mijn dingen er niet voor opzij.
Dat heeft niets met flauw te maken, maar gewoon met het feit: waar ga ik wel voor zitten en waar niet voor?

En als jij wil wegzappen bij KWPN-ers, dan moet jij dat ook zelf weten, daar is niets flauws aan, maar gewoon een kwestie van smaak.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:49

Tendance schreef:
Vudress schreef:
Dat heeft niets met smaak te maken, maar met het vermogen van een paard om te voldoen aan het ideaalbeeld. Al vraag ik mij een beetje af of ik dat moet gaan uitleggen aan iemand die het verschil in natuurlijke aanleg tussen Fuego en Mistral Hojris niet ziet. :=

Hmmm bokt is toch ook om mensen iets te leren? Dus waarom wel de moeite nemen om op deze manier te reageren, maar dan niet de moeite nemen om uitleg te geven?
Ik weet, dat het niet tegen mij was, maar vind zo'n manier van reageren wel jammer!

Tendance ik heb de krant gebeld hoor want ben het zowaar met je eens :D.

Overigens ben ik nou echt niet een dusdanige leek dat ik het verschil niet zie tussen Fuego en Mistral hoor. Maar ben ook niet blind voor de mindere punten van Mistral in dit geval.
Overigens gaat het bij dressuur natuurlijk niet alleen om het paard.
En ja door de manier van LB zie ik Mistral nou eenmaal niet zo graag in de baan, hou niet van haar rijstijl.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 22-08-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:50

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:51

Je bent geweldig Veulen84, thanks!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:52

Veulen84 schreef:
Probleem is dat (en dat kent bijna iedereen met een afwijkend ras) Jury's met een scheef oog kijken naar andere rassen. Kleine rastechnische bewegingen zijn ineens mega-fouten. Een vereiste andere haardracht zijn afkeuringen... De paarden die zo hoog komen, die hebben het talent wel hoor... Anders zouden ze er nooit zijn gekomen.

Overigens vind ik het nog steeds een beetje flauw om te roepen. "agetver zo een dat hoeft van mij niet hoor, dan kijk ik niet meer" enz. Dat is zo iets als roepen "agetver zo'n kwpn'er dat hoeft van mij niet, die proeven zap ik weg"

Ach er zijn juryleden die niet van een bepaalde kleur houden en dat dus ook duidelijk laten blijken in hun punten helaas.
Het is en blijft een jurysport.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:52

easygoing schreef:
Tendance ik heb de krant gebeld hoor want ben het zowaar met je eens :D

Ook voor jou kom ik wel op hoor easygoing, zo'n verkeerde ben ik ook weer niet.
Plus, dat ik wel nieuwsgierig ben naar dat extra beetje kennis. :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:53

PS Welke krant???

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:54

Vorige pagina over Sisther..

ik vond trouwens wel dat Anky heel eerlijk vertelde wat zij over sisther vond. Ik deel haar mening hierin.
Edward zegt dat het een echte topper kan worden, ik zie dit er ook niet in.

Snel voor volgend jaar paarden trainen, Imke met Toots, en die heeft Tanirma ook nog.. talentvolle merrie. Edward heeft nog veel talentvolle gave paarden voor de toekomst, misschien kan die dit jaar al GP gaan starten met Voice?.

Daarnaast zijn er ook nog wat jonge combinaties in de GP, misschien als die dit half jaar goed doortrainen ze ook dik in de 70 kunnen scoren.

De jonge paarden komen er zeker wel weer aan, we zijn de afgelopen jaren enorm verwend, sinds het Ek in Turijn.. nu even wat minder(e) ja(a)r(en). We zullen zien wat er dit jaar voor verrassende combinaties om de hoek zullen komen..

[natuurlijk geheel off-topic over de discussie PRE's en Friezen, als ze het niveau aankunnen, horen ze er gewoon bij. Ik vind Fuego een heel gaaf paard!]

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:56

Tendance schreef:
PS Welke krant???

De volkskrant leek me wel oke wilde eerst de telegraaf doen maar ja dan word alles weer zo verdraait he :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:00

easygoing schreef:
Tendance schreef:
PS Welke krant???

De volkskrant leek me wel oke wilde eerst de telegraaf doen maar ja dan word alles weer zo verdraait he :D

Lijkt me een strak plan!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:00

Tendance schreef:
Euh dat is een uitspraak van mij en jij vindt dat flauw, maar het is gewoon mijn smaak niet.
Voor de paarden die nu meeliepen blijf ik zitten en zet ik even andere zaken opzij, maar als 50% daarvan ingenomen wordt door PRE's, Friezen, Fjorden enz. Sorry maar dan zet ik mijn dingen er niet voor opzij.
Dat heeft niets met flauw te maken, maar gewoon met het feit: waar ga ik wel voor zitten en waar niet voor?

En als jij wil wegzappen bij KWPN-ers, dan moet jij dat ook zelf weten, daar is niets flauws aan, maar gewoon een kwestie van smaak.

Prima dat het jou smaak niet is. Maar is het niet mogelijk dat er mensen zijn die graag zien dat er iets meer variatie ontstaat in de startlijsten? Het is een soort van mening. Die 1ne PRE heeft veel fans, ook, dus waarom niet. Leuk dat er 9 KWPN'ers en 7 DWB ers zijn gestart. Maar ik kan ook erg goed leven met 6 DWB, ers en 6 KWPN'ers en 4 andere rassen.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:01

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:02

Heerlijke discussies ontstaan er altijd weer na zo'n kur! :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

Jemig Veulen84 volgens mij zeg ik duidelijk: Als het aan mij ligt, dan hoeft het niet, maar daar wordt vast niet naar geluisterd.
Verder zeg ik dat het mijn smaak is, maar daarom geen waarheid hoeft te zijn.
Hoeveel meer moet ik mezelf op mijn plaats zetten, voordat je het genoeg vindt?

Het is gewoon MIJN mening, die hoef ik toch niet te veranderen omdat jij dat wilt?
Ik vraag het tenslotte ook niet van jou en probeer niemand ervan te overtuigen mijn mening over te nemen...
Waar maak je, je dus druk om?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:05

Tendance schreef:
Maar niet veel! En niet op het allerhoogste niveau, want anders zouden ze toch wel vaker geselecteerd worden? Als ze echt beter waren dan Sisther of Parzival of welk paard dan ook...?

Misschien moet je even onthouden wat hier vanavond gezegd is.
Ter herinnering de 3de Belg op de fei ranglijst rijdt een Fries.
Op het ek reed een pre en lusitano mee.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:06

Dat zijn er 3 van de hoeveel???
Dat zijn er dus niet heel veel.

Ik zeg nergens dat het er geen een is, maar gewoon niet veel.
In ieder geval minder dan KWPN bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 22-08-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:07

Tendance schreef:
Jemig Veulen84 volgens mij zeg ik duidelijk: Als het aan mij ligt, dan hoeft het niet, maar daar wordt vast niet naar geluisterd.

Het is gewoon MIJN mening, die hoef ik toch niet te veranderen omdat jij dat wilt?
Ik vraag het tenslotte ook niet van jou en probeer niemand ervan te overtuigen mijn mening over te nemen...

En ik zeg precies het zelfde, van mij hoeven al die KWPN'ers niet. Enne dit was een discussieforum... Als ik me ergens goed herinner.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:10

Veulen84 schreef:
Tendance schreef:

En ik zeg precies het zelfde, van mij hoeven al die KWPN'ers niet. Enne dit was een discussieforum... Als ik me ergens goed herinner.

Mijn mening is mijn mening en van mij mag iedereen daar een eigen mening op na houden, het veranderd mijn mening niet en ik respecteer de mening van anderen volledig, dus dan is een discussie toch niet nodig.
Het is gewoon mijn smaak die ik noemde. Ik ga een ander daar niet van proberen te overtuigen, dus is een discussie over wat ik zei zinloos.
En dat van jou al die KWPN-ers niet hoeven, dat mag, dat is jouw mening en ik vind het goed dat je een duidelijke eigen mening vormt, waar niets mis mee is.
Zou dus ook niet weten waarom ik daar een discussie over aan moet gaan. Het is toch gewoon jouw smaak?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:12

Ik snap echt niet waarom je er zo'n issue van wil maken!?!?

Vertel dan duidelijk waar je me van wil overtuigen. Misschien dat er dan reden tot discussie is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:17

In de top van de wereld staan 14 Lusitano's (1 in de top honderd) en 17 PRE's (3 in de top honderd).

In de stamboeken ranglijst staan Lusitano's op 8 en PRE's op 9...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:20

Ja heel mooi voor ze, maar dat noem ik er niet veel!
Het is 4 % van de top 100 in de wereld. Heel knap hoor, maar het zegt mij niet heel veel.
Het blijven er, wat ik zei... Niet veel...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 06:01

Niet vergeten dat het Friese stamboek een moeilijke tijd heeft meegemaakt, en nu in een enorme ontwikkeling zit.
Daarnaast vergelijk de populaties. Dus de aantallen, dan is het logisch dat er in verhouding minder friezen acteren op dit niveau! Maar ze komen er aan!!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:17

zolang de paarden de kwaliteit hebben om internationaal mee te komen en over die 70% komen mag er voor mij zelfs een belgische knol in de ring komen ....