FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:07

Hilda79 schreef:
Van alle rassen mag d'r eentje mee doen.
Jammer voor velen maar dan valt dus de oh zo geliefde KWPN-er af want dat is geen ras.

OOPS :') :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:08

Wietsje92 schreef:
Ieder zijn smaak toch Tendance? Dat maakt toch ook niet uit, als iedereen dezelfde smaak zou hebben, zou het ook niet leuk zijn. Ik vind een aantal van zulke paarden er tussen wel leuk.. Maar bijvoorbeeld de KWPNers die nu meelopen kan ik ook goed naar kijken, zonder dat het gaat vervelen.

Ja hoor ook ik kan uren kijken naar de normale sportpaarden om ze maar even zo te noemen maar heel stiekem kijk ik toch altijd uit naar de buitenbeentjes.
Zo vond ik dat paard uit ehhh weet even zo niet welk land maar volgens mij kroatie of zo op de laatste OS ook helemaal geweldig. Klein schimmelachtig-dingetje. Potver ik ben zo slecht met namen pfff.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:08

Hilda79 schreef:
Van alle rassen mag d'r eentje mee doen.
Jammer voor velen maar dan valt dus de oh zo geliefde KWPN-er af want dat is geen ras.

KWPN geen ras? :o?

Hilda79

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:09

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat nog niet wist.

Tendance

Maar buitenbeentjes moeten buitenbeentjes blijven en niet de norm worden, maar wederom, dat is mijn mening en wil niet zeggen, dat dat goed is.

Vudress

easygoing schreef:
Vudress schreef:
Zoek maar een Fries, Spanjaard, Gelders Paard of een Quarterhorse die de potentie heeft om Grand Prix voor 80 procent of hoger te lopen.

Fuego :j

Grand Prix voor over de 80? Die 81 in de kür was al ruim bedeeld en voor een gedeelte te danken aan het feit dat zijn ruiter het publiek wist te bespelen. Een jury is dan ook maar een mens. ;)

Wat de Friezen betreft: de fase van precies rijden ben je op dat niveau voorbij. Het gaat dan om foutloos rijden met een spectaculair paard dat eigenlijk geen tekortkomingen kent.

easygoing

Tendance schreef:
easygoing schreef:
Check mn andere reactie op je latere post ook even ;).

Hmm weet nu even niet over welke je het hebt.

Tendance schreef:
Ik geef enkel aan, dat ik het niet leuk zou vinden, dat mag toch? Dat ras trekt me gewoon niet, net als Friezen.
Gewoon mijn type paard niet. En in dat geval geld voor mij niet: a horse is a horse...
Sorry voor alle mensen, die ik hier pijn mee doe!

Ik hou niet van haflingers en fjorden en nee ook niet van friezen maar neem bijvoorbeeld super guus vind ik dan geweldig om te zien. Ik heb gewoon een zwak voor de underdogs denk ik.
Hou van anders dan anders.

Met deze tekst wilde ik ook aangeven dat het een smaakding is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:10

Mag ik dan meedoen met mijn Gelder??? HAHA of liever Adelinde op mijn Gelder!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:11

Van mij wel hoor Tendance haha

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:11

Wat de norm moet worden dat er gejureerd moet worden wat er daadwerkelijk en heel sec wordt gezien.
En niet hij heeft zo´n mooie staart, en zij lacht zo lief, en ik hou niet van sokken want dat lijkt zo stom.

maarja, dat zei ik, misschien de pc´s het werk over laten nemen, dat een pc in staat is om een oefening naar kwaliteit te beoordelen. Dat is waar het om gaat. Kwaliteit en dat samen als combi laten zien, met veel plezier etc.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:13

Een computer heeft geen gevoel, dus kan over het artistieke deel niets zeggen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:14

Vudress schreef:
easygoing schreef:

Fuego :j

Grand Prix voor over de 80? Die 81 in de kür was al ruim bedeeld en voor een gedeelte te danken aan het feit dat zijn ruiter het publiek wist te bespelen. Een jury is dan ook maar een mens. ;)

Wat de Friezen betreft: de fase van precies rijden ben je op dat niveau voorbij. Het gaat dan om foutloos rijden met een spectaculair paard dat eigenlijk geen tekortkomingen kent.[/quote]

Onzin. Ik heb Fuego wel vaker de baan door zien dansen en waar hij zwaar ondergewaardeerd werd waarschijnlijk puur omdat hij niet qua ras en type in het plaatje past.
En een paard zonder tekortkomingen ben ik nog nooit tegen gekomen bv Bonfire die kon voor geen meter stappen en toch won Anky alles wat er te winnen viel.
En waarom zou een fries of een PRE niet spectaculair kunnen bewegen en tekortkomingen hebben?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:17

Ik zou graag een EK oid zien met bijvoorbeeld een paar arabieren, pre's, friezen en andere rassen acterend op dit niveau.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:19

Hilda79 schreef:
Ik zou graag een EK oid zien met bijvoorbeeld een paar arabieren, pre's, friezen en andere rassen acterend op dit niveau.

Een soort nep EK ofzo? Blijkbaar lopen die namelijk niet op dit niveau, anders waren ze wel geselecteerd.
Hoe zou je dat willen zien?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:22

Bonfire was het toonbeeld van harmonie en losgelatenheid. Dat laatste heb ik bij Fuego niet kunnen ontdekken.

Als je paarden vindt die geschikt zijn voor topsport: vergeet niet de bondscoach te bellen. :D Kun je nog wat aan verdienen ook. ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:23

Haha die van mij is nog te jong...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:32

Tendance. Er zijn wel pre en friezen op dit niveau.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:35

Maar niet veel! En niet op het allerhoogste niveau, want anders zouden ze toch wel vaker geselecteerd worden? Als ze echt beter waren dan Sisther of Parzival of welk paard dan ook...?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:38

Vudress schreef:
Bonfire was het toonbeeld van harmonie en losgelatenheid. Dat laatste heb ik bij Fuego niet kunnen ontdekken.

Als je paarden vindt die geschikt zijn voor topsport: vergeet niet de bondscoach te bellen. :D Kun je nog wat aan verdienen ook. ;)

Tja maar tekortkomingen had hij wel en toch deed hij bovenaan mee.
Mistral is nou ook niet bepaald een paard wat helemaal 100% geweldig is en dan ook nog eens niet spectaculair en dan word hij ook nog eens op een niet al te vriendelijke manier gereden en toch scoren ze steeds hoog. Vind Fuego dan echt vele maar dan vele malen beter en beter gereden worden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:39

Tendance schreef:
Maar niet veel! En niet op het allerhoogste niveau, want anders zouden ze toch wel vaker geselecteerd worden? Als ze echt beter waren dan Sisther of Parzival of welk paard dan ook...?

Misschien hebben ze de kwaliteiten wel maar worden die niet benut en vergeet ook niet de smaak van de jury mee te nemen op dit punt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:42

easygoing schreef:
Tendance schreef:

Misschien hebben ze de kwaliteiten wel maar worden die niet benut en vergeet ook niet de smaak van de jury mee te nemen op dit punt.

Zo lang het er niet mee gedaan wordt is ook niet bewezen, dat ze het kunnen. Als ze het echt zouden kunnen, dan kregen ook zij de punten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:43

easygoing schreef:

Zo lang het er niet mee gedaan wordt is ook niet bewezen, dat ze het kunnen. Als ze het echt zouden kunnen, dan kregen ook zij de punten.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:43

Dat heeft niets met smaak te maken, maar met het vermogen van een paard om te voldoen aan het ideaalbeeld. Al vraag ik mij een beetje af of ik dat moet gaan uitleggen aan iemand die het verschil in natuurlijke aanleg tussen Fuego en Mistral Hojris niet ziet. :=

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:44

Probleem is dat (en dat kent bijna iedereen met een afwijkend ras) Jury's met een scheef oog kijken naar andere rassen. Kleine rastechnische bewegingen zijn ineens mega-fouten. Een vereiste andere haardracht zijn afkeuringen... De paarden die zo hoog komen, die hebben het talent wel hoor... Anders zouden ze er nooit zijn gekomen.

Overigens vind ik het nog steeds een beetje flauw om te roepen. "agetver zo een dat hoeft van mij niet hoor, dan kijk ik niet meer" enz. Dat is zo iets als roepen "agetver zo'n kwpn'er dat hoeft van mij niet, die proeven zap ik weg"

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:45

Vudress schreef:
Dat heeft niets met smaak te maken, maar met het vermogen van een paard om te voldoen aan het ideaalbeeld. Al vraag ik mij een beetje af of ik dat moet gaan uitleggen aan iemand die het verschil in natuurlijke aanleg tussen Fuego en Mistral Hojris niet ziet. :=

Hmmm bokt is toch ook om mensen iets te leren? Dus waarom wel de moeite nemen om op deze manier te reageren, maar dan niet de moeite nemen om uitleg te geven?
Ik weet, dat het niet tegen mij was, maar vind zo'n manier van reageren wel jammer!