pmarena schreef:Tja even heel simpel denk ik dat je wel kan zeggen dat een adoptie voor zowel PZB als het paard zelf geslaagd is, wanneer het paard goed, liefdevol verzorgd wordt.
Je zou in principe natuurlijk als (random) stichting die zielige dieren herplaatst kunnen besluiten om mensener in luizeneen iets te rooskleurg verhaal te vertellen zodat een zielig dier daar komt te staan, en dan hopen dat ze het vervolgens maar houden omdat ze zich er aan hechten. Met een heel eerlijk verhaal zal er heel wat minder animo zijn kan ik me voorstellen.
Als je de verhalen hoort van sommige ontevreden adoptanten dan zijn de paarden daar goed verzorgd terechtgekomen. Maar als ze alles geweten hadden dan zouden ze het niet gedaan hebben. Ofwel: voor deze paarden pakt het dan goed uit dat ze niet met een complete lijst van mankementen werden voorgesteld....
Dat maakt het niet goed indien het gebeurt natuurlijk. Maar op zich snap ik wel dat je als stichting dan toch deze zaken afvinkt als "geslaagde optie" want paard is goed onder de pannen
Het verschil zit hem natuurlijk in de soms ook erg hoge adoptiebedragen die PZB vraagt. Dat kun je dan gewoon als "handel" beschouwen. En als het paard waarvan je gedacht had nog een beetje te kunnen rijden, eigenlijk rijp is voor de slager zoals bij Imhof, waarbij duidelijk bewezen is dat PZB van zijn mankementen wist en die heeft verzwegen dan is dat in mijn boekje ... En als de zaken dan zo duidelijk liggen en je nog moet aandringen om je adoptiegeld terug te krijgen tja... Alleen het adoptiegeld, niet de andere gemaakte kosten. Dat geldt ook voor de andere zaken.
Bij Valentijn was het ook erg. Verhandeld als rijpaard met kissing spines. Terwijl PZB ervan wist; door 1 van de vorige eigenaren was ingelicht, inclusief dierenartsrapport en foto's. En ook bij Denver heeft hij alle rapporten foto's etc gewoon gehad. De krant heeft alle bewijsstukken in kunnen zien, want die schrijft echt niet zomaar wat.
En Ten Napel blijft volhouden dat het allemaal niet waar is, leugens, klagers en allemaal jaloers.
Dit was zijn kans om door het stof te gaan bij deze mensen en zn excuses te maken, want voor deze mensen was het ook allemaal heel verdrietig. Maar nee...
Wat ik ook nog echt erg vind is dat ook is verzwegen dat Valentijn medicatie nodig had voor zijn cushing. Volgens PZB was alleen een beetje op de suikers letten genoeg. Ook daar wist PZB gewoon van. Dure medicatie en een forse kostenpost waar je toch van moet weten. En het paard krijgt de medicatie die het zo nodig heeft niet