Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:43

Waarom heet het Oostvaarders plassen denk je Er is zat water

loriene

Re: Staatsbosbeheer raadt bijvoeren in Oostvaardersplassen af

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:51

Update,er is op bepaalde plekken water aanwezig.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:45

loriene schreef:

Goh :')

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:17

Ladybird schreef:
loriene schreef:

Goh :')

Ik zag de update ook al langskomen. :+
Het leek me al sterk dat het daar droog zou staan. Dat is echt weer problemen zoeken, terwijl de echte problemen daardoor minder geloofwaardig worden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:09

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:36

Lanoca schreef:
Nikass schreef:
Sommige mensen genieten meer van dieren als ze dood zijn dan als ze leven.

Echt een afknapper opmerking, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo aanvoelt. Ik was er zo flauw van dat ik niet eens wilde reageren.

De dieren die afgeschoten gaan worden hebben een mooier leven gehad dan in de bio-industrie, daar heb jij ook commentaar op. Afhankelijk van hun leeftijd hebben ze tijden van overvloed en honger gekent, maar zijn nooit met medicijnen in aanraking gekomen of alleen in een stal of op een bemeste weide geweest. 980 dieren afschieten en laten liggen, dat gaat een heerlijk geurende vlakte worden. Daar zullen de daar aanwezige aaseters ook niet tegenop kunnen. Dan krijg je dus een extra bacteriele druk op een terein waar je niet met antibiotica gaat beginnen.

Als de populatie nooit zover uit de hand was gelopen hadden ze nu niet groots moeten ingrijpen.

AMEN.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:22

Nikass schreef:
Sommige mensen genieten meer van dieren als ze dood zijn dan als ze leven.

Ik begrijp niet dat je het ene lijden zo fel kunt afkeuren en het andere lijden wel kunt accepteren. Lijden is altijd vreselijk, ongeacht de oorzaak.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:38

Een dood dier lijdt niet. Liever een goed leven en in 1 klap weg of 1 dag stress dan maanden creperen. Alsof dat geen stess geeft...

Drijf ze bij elkaar in vangkralen. Dat kan in een dag. Wat verkoopbaar is voor het leven bij opbod verkopen, wat voor de dood weg moet direct door een ervaren iemand laten schieten. Beoordeling door onafhankelijke dierenartsen. Zorgen dat je een paar gezonde groepen paarden overhoudt in samenstelling en die in het gebied laten.

In strenge winters gewoon bijvoeren.

Op deze manier wordt dit wereldwijd in verschillende landen en parken gedaan en daar werkt het prima.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:07

Anne_GTI schreef:
Een dood dier lijdt niet. Liever een goed leven en in 1 klap weg of 1 dag stress dan maanden creperen. Alsof dat geen stess geeft...

Drijf ze bij elkaar in vangkralen. Dat kan in een dag. Wat verkoopbaar is voor het leven bij opbod verkopen, wat voor de dood weg moet direct door een ervaren iemand laten schieten. Beoordeling door onafhankelijke dierenartsen. Zorgen dat je een paar gezonde groepen paarden overhoudt in samenstelling en die in het gebied laten.

Op deze manier wordt dit wereldwijd in verschillende landen en parken gedaan en daar werkt het prima.

Amen.

Deze situatie is door mensen gecreeërd.
Dus om dan nu maar lekker overal de handen vanaf te trekken omdat 'de natuur z'n eigen gang moet gaan' slaat nergens op. De paarden kunnen niet weg uit het gebied om nieuw eten te zoeken, ze zijn afhankelijk van dat afgezet stuk omdat ze daar gezet zijn. Daar is niks natuurlijks aan.. Dan als gevolg overpopulatie en onnodig lijden als er geen eten meer is. Maar hee 'ze zijn wild dus laten we vooral niet ingrijpen. Dit hoort bij 'the circle of life'.. Nee, dat gaat er bij mij ook echt niet in, in dit geval!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:33

bovenstaande reactie van HelmerG op het voorgaande snap ik eerlijk gezegd niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:50

pillow schreef:
bovenstaande reactie van HelmerG op het voorgaande snap ik eerlijk gezegd niet.

Ik ben het eens met wat Anne_GTI schrijft, vandaar mijn Amen.

En ik ga zelf gewoon nog even in op de situatie in 't algemeen met een eigen reactie.
Staat er misschien wat ongelukkig, maar het is los van elkaar.
Het is meer hoe ik denk over de hele probleem situatie zoals hij 'begonnen' is - dat er over populatie is oa, dieren onnodig lijden doordat mensen ze er zelf neergezet hebben en niet ingegrepen hebben.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:10

Anne_GTI schreef:

Zo mee eens!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:52

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:00

Goed stuk!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:06

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:17

Waarom overdreven?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:24

Die Cynthia en Annemieke zijn imo van die mediag*ile figuren.
Irritant stukje tekst ook weer: 'waarom zijn we niet allemaal lid van de stichting C&A?'. Nou, omdat ik weiger onderdeel te zijn van een paar pennymeisjes die imo juist mensen tegen zich in het harnas jagen met tranentrekkers.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:26

Sunnda schreef:
Die Cynthia en Annemieke zijn imo van die mediag*ile figuren.
Irritant stukje tekst ook weer: 'waarom zijn we niet allemaal lid van de stichting C&A?'. Nou, omdat ik weiger onderdeel te zijn van een paar pennymeisjes die imo juist mensen tegen zich in het harnas jagen met tranentrekkers.

Maar deze dames zorgen er wel voor dat er aandacht wordt geschonken aan de dieren daar!!
Anders had niemand het geweten en had de dierenmishandeling lekker door kunnen gaan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:42

Maar ze zorgen er ook voor dat een heel aantal mensen zich niet langer inzetten voor de ovp omdat de methodes die ze hanteren nou niet echt van veel respect getuigen.
Ik ben korte tijd lid geweest van de fb pagina maar ik had gewoon last van plaatsvervangende schaamte.
En in was bepaald niet de enige.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:22

Je kunt het ook nooit zo maken dat iedereen het er mee eens is.
Ik ben het ook wel eens niet eens met hun methoden maar ze doen wel hun stinkende best voor die dieren daar.
En daar gaat het in de eerste instantie om.
Zij doen tenminste wat!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:34

Idereen kan roepen wat ze willen over Cynthia en Annemiek. Maar juist door hun media aandacht blijft er aandacht voor deze situatie. Zonder hun en hun stichting en FB pagina zou je helemaal niks horen.
Zij zijn degenen met de connecties HP, Anky, Hans Klok, etc etc.
Zij hebben de commercials op tv mogelijk gemaakt
Zij hebben met de video reclame bus rond gereden
Zij hebben wel degelijk contact met iedereen die ermee te maken heeft.
Zij stoppen ook prive heel veel geld hierin!!

En iedereen praat makkelijk op internet, op FB en andere dingen maar de meeste mensendoen verder helemaal niets behalve schreeuwen op social media.
Dus hou eens op met C&A afzeiken, zij DOEN tenminste iets en DANKZIJ HEN gebeurt er wat.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:49

Ik denk wel dat Loriene een beetje gelijk heeft. We kunnen wel blijven discussiëren over wie wat op welke manier doet en daar alle energie in steken maar uiteindelijk bedoelen we het (bijna) allemaal op ons eigen manier goed en willen we het beste voor de dieren. Dus als we nou allemaal die tijd en energie daar in steken ipv die energie in elkaar te steken komen we misschien verder.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:52

Polly.... die methodes waar je over spreekt wordt door ANDEREN vooral gedaan, de ellende is dat heel veel volgers daar erg irritant aanwezig zijn en zelfstandig dingen roepen en ondernemen waar C&A het absoluut niet mee eens zijn., de fb pagina werkt erg verwarrend en moet je GOED lezen anders wekt het idd verkeerde ideeen. C&A geven erg duidelijk aan waar ze wel en niet achter staan.
Ze doen alles in overleg en met goede gesprekken, met wild west taferelen bereiken ze niets.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:19

Treffen het daar trouwens ook wel bar, bar slecht dit jaar nu weer met de droogte. :(

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:10

Die Cena doen momenteel niks anders dan stemming maken. Zie de berichten over het water bijvoorbeeld.

Zie de berichten over de bijenkasten. Gelijk kwakken ze alles op internet, SBB krijgt daardoor niet eens de tijd om zelf te handelen. En vervolgens maar weer SBB afzeiken.

Ook zij hebben niet met iedereen contact en ook zij gaan geen verschil maken met al hun belachelijk hoge donaties.

Als je om verslagen vraagt van de donaties krijg je als antwoord dat ze dat privé willen houden of een gedeelte maar laten zien. Dat komt op mij over of ze niet 100% eerlijk zijn.

En nog wat waar stonden hun midden in de nacht? Nee niet te voeren oid daar stonden wel andere mensen.