Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lanoca schreef:Nikass schreef:Sommige mensen genieten meer van dieren als ze dood zijn dan als ze leven.
Echt een afknapper opmerking, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo aanvoelt. Ik was er zo flauw van dat ik niet eens wilde reageren.
De dieren die afgeschoten gaan worden hebben een mooier leven gehad dan in de bio-industrie, daar heb jij ook commentaar op. Afhankelijk van hun leeftijd hebben ze tijden van overvloed en honger gekent, maar zijn nooit met medicijnen in aanraking gekomen of alleen in een stal of op een bemeste weide geweest. 980 dieren afschieten en laten liggen, dat gaat een heerlijk geurende vlakte worden. Daar zullen de daar aanwezige aaseters ook niet tegenop kunnen. Dan krijg je dus een extra bacteriele druk op een terein waar je niet met antibiotica gaat beginnen.
Als de populatie nooit zover uit de hand was gelopen hadden ze nu niet groots moeten ingrijpen.
Anne_GTI schreef:Een dood dier lijdt niet. Liever een goed leven en in 1 klap weg of 1 dag stress dan maanden creperen. Alsof dat geen stess geeft...
Drijf ze bij elkaar in vangkralen. Dat kan in een dag. Wat verkoopbaar is voor het leven bij opbod verkopen, wat voor de dood weg moet direct door een ervaren iemand laten schieten. Beoordeling door onafhankelijke dierenartsen. Zorgen dat je een paar gezonde groepen paarden overhoudt in samenstelling en die in het gebied laten.
In strenge winters gewoon bijvoeren.
Op deze manier wordt dit wereldwijd in verschillende landen en parken gedaan en daar werkt het prima.
pillow schreef:bovenstaande reactie van HelmerG op het voorgaande snap ik eerlijk gezegd niet.
Anne_GTI schreef:Een dood dier lijdt niet. Liever een goed leven en in 1 klap weg of 1 dag stress dan maanden creperen. Alsof dat geen stess geeft...
Drijf ze bij elkaar in vangkralen. Dat kan in een dag. Wat verkoopbaar is voor het leven bij opbod verkopen, wat voor de dood weg moet direct door een ervaren iemand laten schieten. Beoordeling door onafhankelijke dierenartsen. Zorgen dat je een paar gezonde groepen paarden overhoudt in samenstelling en die in het gebied laten.
In strenge winters gewoon bijvoeren.
Op deze manier wordt dit wereldwijd in verschillende landen en parken gedaan en daar werkt het prima.
Sunnda schreef:Die Cynthia en Annemieke zijn imo van die mediag*ile figuren.
Irritant stukje tekst ook weer: 'waarom zijn we niet allemaal lid van de stichting C&A?'. Nou, omdat ik weiger onderdeel te zijn van een paar pennymeisjes die imo juist mensen tegen zich in het harnas jagen met tranentrekkers.