FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: FEI EK Dresuur: LIVE Kur op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:53

Vraag me ook even af soms waar beschreven staat dat GP alleen voor de KWPN is en duits en deense warmbloedjes enzo...
Wat dat betreft zijn we met z'n allen wel mega kortzichtig en zwart wit ingesteld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:53

Wietsje92 schreef:
Ik deel je mening over variatie in de ring easygoing! Een paard is een paard, en als ze dit kunnen behalen met een PRE of een Fries, dan mogen die best in de ring gezien worden. Vind het vooral ook leuk om eens iets anders te zien tussen al die KWPNers ed.

Zeker weten.
Zo blijf ik volhouden dat ik het heerlijk vind om naar die spaanse kanjer Fuego te kijken.
Oke misschien halen zijn bewegingen het niet bij de andere paarden maar in mijn ogen is wat die combi laat zien echt paardrijden. Paardrijden omdat het zo'n geweldig gevoel geeft zo geweldig dat het van die combinatie afstraalt en daarmee het publiek er ook nog eens bij betrekt. Heerlijk en nogmaals dat vind ik een waar genot om te zien.

Mis bij vele andere het enthousiasme, het lijkt zo'n verplichting.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:54

Ik geef enkel aan, dat ik het niet leuk zou vinden, dat mag toch? Dat ras trekt me gewoon niet, net als Friezen.
Gewoon mijn type paard niet. En in dat geval geld voor mij niet: a horse is a horse...
Sorry voor alle mensen, die ik hier pijn mee doe!

Hilda79

Kimble dat zijn niet 15 dezelfde. De ene heeft een bles waardoor z'n hoofd scheef lijkt de ander ongelijke witte benen etc etc. Dat is de variateit wat het leuk maakt. Als ze allemaal volledig zwart, wit of bruin zijn is dat niet meer afwisselend genoeg.

easygoing

Tendance schreef:
@ easygoing: ik vind 1 leuk om naar te kijken, maar dan vind ik het ook genoeg. Hoeft van mij niet meer.

Sorry vind ik behoorlijk kost door de bocht.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:56

Tendance schreef:
Ik geef enkel aan, dat ik het niet leuk zou vinden, dat mag toch? Dat ras trekt me gewoon niet, net als Friezen.
Gewoon mijn type paard niet. En in dat geval geld voor mij niet: a horse is a horse...

Nee een te zware ruiter/amazone op een rank paard, een lange ruiter op een klein paard of vul maar in dat is mooi om te zien.

Wietsje92

Ik deel ook al dat enthousiasme met je.. Vond het ook een genot om naar te kijken. :j Zoals ik al zei, ik zie graag variatie in de ring. En ze komen ook gewoon goed mee tussen de andere paarden, bedoel Juan reed ook gewoon een score van bijna 81%

easygoing

Tendance schreef:

Ik hou niet van haflingers en fjorden en nee ook niet van friezen maar neem bijvoorbeeld super guus vind ik dan geweldig om te zien. Ik heb gewoon een zwak voor de underdogs denk ik.
Hou van anders dan anders.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:57

Vudress schreef:
urban_hero schreef:
Uthopia: als 4 jarige bij van Olst gekocht omdat niemand het erin zag

Uthopia werd vierde in de Pavo onder Ivonne Lawrence, volgens mij heeft zij hem ook gefokt. Ik was er toen ook niet kapot van omdat ik het een zwevende pony vond.

Beetje het totilas verhaal, die liep ook niet vooraan mee op de Pavo.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:57

Nou als je guus leuk vind lijkt t me dat je wel meer dan 1 fries ook leuk moet vinden ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:58

Wietsje92 schreef:
Ik deel ook al dat enthousiasme met je.. Vond het ook een genot om naar te kijken. :j Zoals ik al zei, ik zie graag variatie in de ring. En ze komen ook gewoon goed mee tussen de andere paarden, bedoel Juan reed ook gewoon een score van bijna 81%

Inderdaad en dat terwijl hij buiten [puur gefocust met zijn paard bezig te zijn ook nog eens het publiek bespeelt.Ik ben fan van die combinatie.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:59

Vudress schreef:
SanderD schreef:
Maar naast dat scouten moet er ook het budget zijn, Sjef blijft ook maar 'gewoon' de bondscoach en hij heeft geen geldboompje op zijn rug (tenminste, de laatste keer dat ik keek). Die succesvolle jonge paarden worden nou eenmaal aan de hoogste bieder verkocht, en het beste zou natuurlijk zijn als dat een Nederlandse partij is. Met een goed fonds of bekende sponsor valt dat best te doen, ik zie wel een Heineken's Upido voor me. :+

Keltec / IPS Salinero
IPS Upido
Hunter Douglas Sunrise
Hunter Douglas Toots
Hunter Douglas etc. etc.
Sisther de Jeu
Exquis Nadine
Jerich Parzival

Reken erop dat als Sjef een hele goede tegenkomt die te koop is dat hij de financiele zaakjes geregeld heeft. Hij zei het ook in het interview.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:00

jannie86 schreef:
Nou als je guus leuk vind lijkt t me dat je wel meer dan 1 fries ook leuk moet vinden ;)

Super Guus is een fjord :D. Laat ik het zo zeggen dat ik zelf niet snel voor een dergelijk ras zou gaan maar als ze het dan zo goed doen tussen al die zogenaamde "sport"paarden dan vind ik dat prachtig en kan ik daar veel meer van genieten dan van de rest.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:00

Zoek maar een Fries, Spanjaard, Gelders Paard of een Quarterhorse die de potentie heeft om Grand Prix voor 80 procent of hoger te lopen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:02

Er zitten bij ieder ras altijd wel een aantal paarden die leuk kunnen lopen. :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:02

easygoing schreef:
Tendance schreef:
@ easygoing: ik vind 1 leuk om naar te kijken, maar dan vind ik het ook genoeg. Hoeft van mij niet meer.

Sorry vind ik behoorlijk kost door de bocht.

Ik geef toch duidelijk aan, dat het hier om smaak van mij gaat... Ik kijk er gewoon liever niet naar, tenminste geen 2 uur. Dat mag toch?
Ik zeg niet dat het slechte paarden zijn, het is, alleen mijn type paard niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:03

Vudress schreef:
Zoek maar een Fries, Spanjaard, Gelders Paard of een Quarterhorse die de potentie heeft om Grand Prix voor 80 procent of hoger te lopen.

Fuego :j

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:03

Ik weet dat Guus een fjord is!

Er zijn zat Friezen die in een baan vol KWPN´ers boven aan staan. Paar jaar terug stond ik boven 25 van die grote bruine reuzen met mijn kleine Friese fokmerrie van 1.58.
Maar ze had de mentaliteit om te werken, en we konden heel precies en netjes rijden. Dat is toch waar het om gaat!
De Friezen hebben afgelopen jaren nogal wat ontwikkeling doorgemaakt, en ze komen er wel!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:04

Ieder zijn smaak toch Tendance? Dat maakt toch ook niet uit, als iedereen dezelfde smaak zou hebben, zou het ook niet leuk zijn. Ik vind een aantal van zulke paarden er tussen wel leuk.. Maar bijvoorbeeld de KWPNers die nu meelopen kan ik ook goed naar kijken, zonder dat het gaat vervelen.

easygoing

Tendance schreef:
easygoing schreef:

Ik geef toch duidelijk aan, dat het hier om smaak van mij gaat... Ik kijk er gewoon liever niet naar, tenminste geen 2 uur. Dat mag toch?
Ik zeg niet dat het slechte paarden zijn, het is, alleen mijn type paard niet.

Check mn andere reactie op je latere post ook even ;).

Retlaw

Vudress schreef:

Anders! Die komt er wel!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:05

jannie86 schreef:
Ik weet dat Guus een fjord is!

Er zijn zat Friezen die in een baan vol KWPN´ers boven aan staan. Paar jaar terug stond ik boven 25 van die grote bruine reuzen met mijn kleine Friese fokmerrie van 1.58.
Maar ze had de mentaliteit om te werken, en we konden heel precies en netjes rijden. Dat is toch waar het om gaat!
De Friezen hebben afgelopen jaren nogal wat ontwikkeling doorgemaakt, en ze komen er wel!

Eens :j

Wietsje92

Anders vind ik ook een genot om naar te kijken :j

Hilda79

Van alle rassen mag d'r eentje mee doen.
Jammer voor velen maar dan valt dus de oh zo geliefde KWPN-er af want dat is geen ras.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:06

easygoing schreef:
Check mn andere reactie op je latere post ook even ;).

Hmm weet nu even niet over welke je het hebt.