Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:43

En wat niet is kan nog komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:44

Wat lieser zegt idd :)

Rocamor

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:46

Wat [***] en Tieneke zeggen inderdaad

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:47

Evamarie schreef:
Wat lieser zegt idd :)

Dan open jij een topic over alle stichtingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:48

Lieser schreef:
Ik vind het best raar dat er wel kritische vragen gesteld mogen worden over PzB, maar niet over bokkers die een kruistocht tegen PzB voeren. Waarom is de financiering van Carlijn's paarden wel relevant, maar de relatie van bijvoorbeeld Babootje met PzB niet?
Ik vind het aantal harde feiten ook nogal meevallen. Als er meer in de honderden verwijderde berichten stonden, zouden ze niet verwijderd hoeven worden. Dan was het namelijk geen smaad.
@Tieneke, voor alle duidelijkheid: ik ken Henk en de anderen van PzB niet, ben er nog nooit geweest, en baseer me alleen op de berichten in deze draad.

Ik heb het over dit stukje Urbanus

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:51

Ja, maar waarom dram je er over door?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:51

Muiz schreef:
Bokkers zijn niet verplicht om op vragen te reageren EvaMarie, daar is het een forum voor. Laten we hier in dit topic het gewoon bij het onderwerp PZB houden.

Ik kopieer deze even.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 23-05-23 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:53

Zoals je kunt zien in mijn antwoord daaronder wordt er nergens doorgedramt.

Babootje vroeg zelfs om welke vraag het gaat.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:58

Slotje voor overleg

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:48

Moderatoropmerking:
Het onderwerp van dit topic is de stichting Paard zoekt Baas. We begrijpen dat een discussie soms verschillende wendingen kan nemen, maar voor het verloop van een druk topic als deze is het prettig als het dicht bij het oorspronkelijke onderwerp blijft. Kritische vragen over en weer mogen gesteld worden, maar accepteer ook dat vragen niet altijd beantwoord zullen worden. 'Agree to disagree' is een belangrijk aspect binnen discussies.
Doorgaan op een onderwerp heeft dan ook geen nut en zal alleen maar irritatie over en weer geven. Hierbij dan ook het verzoek om de discussie te beperken tot de stichting Paard zoekt Baas. Berichten die doorgaan over de voorgaande discussie zullen worden verwijderd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:58

Dank jullie wel dat deze weer open mag!

On topic,

Ik hoop echt dat er binnenkort gedetailleerde jaarrekeningen komen, die vrij toegankelijk en inzichtelijk zijn.

(Dus niet enkel op een open dag)

Dat zou veel onduidelijkheid weg kunnen nemen.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:38

Fijn dat het topic weer open is. Zo’n topic als dit is zo belangrijk om mensen te informeren. Ik lees alles mee en wordt ook steeds nieuwsgieriger naar de jaarrekeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:00

Ik vraag me nog af of iemand hier duidelijkheid over kan geven, aangezien vader en dochter samen in het bestuur zitten.

Citaat:
Het bestuur van een ANBI moet bestaan uit onafhankelijke personen. Als er binnen het bestuur familierelaties zijn, dan is er volgens de Belastingdienst geen sprake van een onafhankelijk bestuur. De bestuurders van een ANBI mogen dus geen familie van elkaar zijn.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:22

Ik dacht dat ze de ANBI status kwijt waren, maar blijkbaar niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:19

Volgens hun website niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:23

Vanaf 1-1-2021 hebben zij een anbi status.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:05

Het is wel weer ongelooflijk dat er meteen weer een post online staat over de klanttevredenheid :+

Op facebook lees ik nu gelukkig ook andere geluiden en hopelijk opent het artikel nog meer ogen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:26

Wat ik me dan afvraag is uit welke populatie de klanttevredenheid gekozen is.

In wetenschap bestaat er zoiets als sampling bias. Soms per ongelijk,soms express.

En dat moet natuurlijk voorkomen worden, willen de gegevens ergens op slaan.

Een (grappig) plaatje dat héél goed uitlegt wat sampling bias is, is de volgende;

Afbeelding

Dus eigenlijk: zijn de 'klanttevredenheidsgegevens' gebasseerd op het volledige klantenbestand,
Of vooral op basis van degenen waar nog plezierig contact mee is?
Maakt vrij veel uit voor de validiteit van de gegevens, zeg maar.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:41

Ja dat laatste inderdaad :') want er heerst verder totale censuur op de pagina. Alles wat niet voldoet aan het ja en amen knikken wordt verwijderd.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 22:56

Apart ook dat het volgens henk bijna nooit voorkomt dat mensen hun geld niet terugkrijgen als ze het paard terug brengen. Op facebook staan er toch meerdere die wel hun geld kwijt zijn en soms bij het zelfde paard ook meerdere keren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:14

Veulen84 schreef:
Apart ook dat het volgens henk bijna nooit voorkomt dat mensen hun geld niet terugkrijgen als ze het paard terug brengen. Op facebook staan er toch meerdere die wel hun geld kwijt zijn en soms bij het zelfde paard ook meerdere keren.

Wat is bijna nooit? Dat is niet exact.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:29

Femke_Tweety schreef:

In wetenschap bestaat er zoiets als sampling bias. Soms per ongelijk,soms express.

Een (grappig) plaatje dat héél goed uitlegt wat sampling bias is, is de volgende;

[ [url=m/2kwDfG.png]Afbeelding[/url] ]

Dus eigenlijk: zijn de 'klanttevredenheidsgegevens' gebasseerd op het volledige klantenbestand,

Helemaal eens met je Femke.

Plus dat in de Tubantia staat dat er oud-adoptanten zijn die zich niet durven uit te spreken, uit angst voor consequenties! De adoptieconstructie creërt zo te lezen een afhankelijkheidssituatie, omdat mensen bang zijn dat PZB het paard terug kan nemen als zij hun mening geven.

Anderzijds kan een afhankelijkheidsituatie onderzoekstechnisch mogelijk ook juist vals-positieve reacties uitlokken.

Al met al valt er op deze manier niet gedegen te concluderen of PZB weinig of veel ontevreden klanten heeft, terwijl Henk dat in die quote dus wel doet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:49

N0a schreef:
Ja dat laatste inderdaad :') want er heerst verder totale censuur op de pagina. Alles wat niet voldoet aan het ja en amen knikken wordt verwijderd.

Niet alleen wat er gezegd wordt ook de personen worden geblokkeerd zodat ze niet meer kunnen reageren. Zo kan er veel ongezegd blijven wat PZB niet aanstaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:25

Femke_Tweety schreef:

[ [url=m/2kwDfG.png]Afbeelding[/url] ]

Afanaisa91 schreef:
Helemaal eens met je Femke.
Plus dat in de Tubantia staat dat er oud-adoptanten zijn die zich niet durven uit te spreken, uit angst voor consequenties! De adoptieconstructie creërt zo te lezen een afhankelijkheidssituatie, omdat mensen bang zijn dat PZB het paard terug kan nemen als zij hun mening geven.

Anderzijds kan een afhankelijkheidsituatie onderzoekstechnisch mogelijk ook juist vals-positieve reacties uitlokken.

Al met al valt er op deze manier niet gedegen te concluderen of PZB weinig of veel ontevreden klanten heeft, terwijl Henk dat in die quote dus wel doet.

En dan is er ook nog het voorbeeld van Darkadia hierdat PZB beschouwt als 'geslaagde adoptatie'.
Ze wist van de halsartrose, dat was haar verteld, maar niet van de ataxi. Dus eigenlijk was ze zo tevreden niet, maar het paard terugdoen was geen optie want waar komt het dier dan terecht?
Dat was in het geval van de in het krantenartikel aangehaalde rijpony dat geen rijpony bleek te zijn ook zo; gehouden uit dierenliefde en om verdere ongelukken met anderen te voorkomen.
Dat kun je toch geen geslaagde adopties noemen, behalve voor PZB dan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:28

Tja dat ligt vooral aan je definitie van een 'geslaagde adoptie'. Als dit is: dier is 'geadopteerd' en niet terug gebracht, dan ben je klaar en heeft PzB er weer een geslaagde adoptie bij.

Dat de 'adoptant' met hoge kosten zit maar uit liefde zon' dier houdt, dat telt niet mee voor de cijfers natuurlijk.

Mooi (sarcasme) om te zien dat ze nu inzetten op imago herstel door op hun Facebook succes verhalen te delen van tevreden adoptanten.