Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:en wat dan zo cru is, dat hier in brabant gemeentes, brandweer water brengen naar de wilde dieren waar de poelen van uitgedroogd zijn door de warmte.. dat zijn toch iets meer "wilde" dieren dan de paarden daar, daar kan wel voor gezorgd worden... daar mogen ze een voorbeeld aan nemen
Daks schreef:speurneusc schreef:en wat dan zo cru is, dat hier in brabant gemeentes, brandweer water brengen naar de wilde dieren waar de poelen van uitgedroogd zijn door de warmte.. dat zijn toch iets meer "wilde" dieren dan de paarden daar, daar kan wel voor gezorgd worden... daar mogen ze een voorbeeld aan nemen
Waarom? In de OVP is water genoeg. Ja schoon drinkwater.
Word zo moedeloos van mensen die maar iets roepen
Polly schreef:Ze hebben de hele winter gevoerd. Misschien brengen ze wel water om gezeik zoals in de ovp te voorkomen
knollentuin schreef:Polly schreef:Ze hebben de hele winter gevoerd. Misschien brengen ze wel water om gezeik zoals in de ovp te voorkomen
is dat zo? Hebben ze de hele winter gevoerd? Denk jij dat echt?
Er is pas gevoerd toen het al te laat was, de groep dieren te groot, de druk van de protesterende mensen hoog was, pas toen is er gevoerd.
Jets schreef:Gezien dit jaar de helft van de dieren dood is gegaan, ben ik benieuwd wat in de vrije natuur het gemiddelde sterftecijfer/percentage is bij paarden en andere grote grazers. Is er toevallig iemand die dit weet, of daar een bron van kan vinden? Ik kom er namelijk niet uit..
knollentuin schreef:Polly schreef:Ze hebben de hele winter gevoerd. Misschien brengen ze wel water om gezeik zoals in de ovp te voorkomen
is dat zo? Hebben ze de hele winter gevoerd? Denk jij dat echt?
Er is pas gevoerd toen het al te laat was, de groep dieren te groot, de druk van de protesterende mensen hoog was, pas toen is er gevoerd.
se7entje schreef:Ze voeren niet om de populatie te vergroten maar om de ellendige hongersnood te stoppen, om daarna met een oplossing te komen om de populatie permanent kleiner te houden, wat het gebied wel zou kunnen dragen, mits er voldoende eetbare vegetatie groeit.
En de populatie doet het niet al jaren goed, die groeit ieder jaar weer uit zijn jas, met hongerdood als gevolg, door geen natuurlijke vijand of afschot.
se7entje schreef:Ze voeren niet om de populatie te vergroten maar om de ellendige hongersnood te stoppen, om daarna met een oplossing te komen om de populatie permanent kleiner te houden, wat het gebied wel zou kunnen dragen, mits er voldoende eetbare vegetatie groeit.
En de populatie doet het niet al jaren goed, die groeit ieder jaar weer uit zijn jas, met hongerdood als gevolg, door geen natuurlijke vijand of afschot.
Nikass schreef:Ja daar zijn veel actievoerders het mee eens, maar ik niet. Met SBB heb ik vaak genoeg gesproken, in een gesprek met illegale actievoerders heb ik geen interesse.
oomens schreef:Jets schreef:Gezien dit jaar de helft van de dieren dood is gegaan, ben ik benieuwd wat in de vrije natuur het gemiddelde sterftecijfer/percentage is bij paarden en andere grote grazers. Is er toevallig iemand die dit weet, of daar een bron van kan vinden? Ik kom er namelijk niet uit..
Daarvoor zul je toch echt moeten definiëren wat je onder vrije natuur verstaat, welke populaties je wilt vergelijken en welke omstandigheden je vergelijkt.
Uitzoeken wat er overlijdt in een situatie waar het in de winter -40 wordt, vrijwel geen (vloeibaar) water te vinden is en wel predatie is, zegt je heel weinig over wat 'normaal' zou moeten zijn in een zompige kwakkelwinter zonder roofdieren, met meer dan voldoende water maar met een bij vlagen zeer beperkt voedselaanbod.