Maar gok dat de dierenbescherming hier weinig mee gaat doen eerlijk gezegd.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alfi2010 schreef:palousa_boy schreef:Volgens mij hebben die geen interesse..
Ik heb 2 dagen geleden een berichtje gestuurd maar tot nu toe geen reactie terwijl het wel gelezen is..
Misschien nog een mailtje er achter aan?
DIE MENSEN MOETEN GESTOPT WORDEN!
Met verwijs naar dit topic:
[VN] Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update
Een reactie:
Vreemd verhaal dit. Heb de Stichting nooit zo goed gevolgd, omdat het voor mij allemaal een beetje vaag was wat het doel nou was. Michele heeft vroeger 'afgekeurde' manegeponies meegenomen van de stal waar ik rijd, om ze een goede oude dag te geven, en te voorkomen dat ze naar de slager zouden gaan. Echter elke keer als ik op de site keek, bleek dat betreffende ponies (Orry, Roxy, Gunther, Norton) daar in de lessen liepen... Beetje vreemd als rusthuis/opvang.
Nu is Michele dus weer terug, met 9 paarden en ponies, verdeeld over 7 boxen (2 minishetten staan bij een fjord en een fries). Inderdaad plots op zaterdagochtend om 7 uur kwamen ze aanrijden (ze hadden nog zoveel te doen en het vervoer was zo vroeg geregeld volgens eigen zeggen). Nu staan een aantal van hen al dagen in vuile boxen, zonder watertonnen (shetten kunnen niet bij de drinkbak, nu is alles bevroren), dus hoop va harte dat zij en de rest hun leven nog gaan beteren, en dat de beestjes het goed krijgen. Ze worden hier iig wel in de gaten gehouden door het personeel!
wilma12 schreef:Wil je mij vertellen waar dit is? De stalhouder moet ze niet aanhalen gezien aangiftes die er lopen. Ze komen vast binnenkort beslag leggen op de paarden.
Eirikur schreef:Ik las dat de bewuste paarden nu bij Manege De Jong in Aalsmeer (tegenover Spl-Oost, eigenlijk) staan. In aanmerking nemende dat alles klaarblijkelijk el-cheapo moet bij mevr. Polman c.s., zullen ze wrs. wel niet volpension staan. Je kunt daar nl. ook een "doe-het-zelf-box" huren v/a € 140,- p/m. Dan wordt er wel gevoerd (moet je dan voor de box klaar zetten/leggen), maar uitmesten/opstrooien moet je dan zelf doen. Als het systeem nog hetzelfde werkt als 25 jaar geleden, kun je bij de manegehouder hooi en stro per baaltje kopen, dat hoef je er dus nog niet eens zelf heen te slepen. Maar dat moet je dan natuurlijk wel doen...
In dat licht is het natuurlijk wel soort van logisch dat het personeel van de manege niet meer doet dan het absoluut minimaal noodzakelijke om de dieren in leven te houden. Het is voor hen nl. wel gewoon werk, waar in dit geval niet voor wordt betaald om het te verrichten.
BMHP schreef:KimD schreef:Hetzelfde bij SPIN hoor Gentlegiant, ik heb meerdere keren gemaild om Okkie te adopteren. Het werd gewoon genegeerd, als proef op de som heb ik andere ook laten mailen op de 'veilingpaarden', niemand kreeg reactie.
SPIN is de laatste maanden druk geweest met verhuizen, als je op FB kijkt vind je af en toe kleine berichtjes. Een aantal paarden zijn allang herplaatst, bijna vanaf het begin, zoals de shire die bij een dierenarts staat. ik vind het jammer dat alles nu op een hoop wordt gegooid, ik denk niet dat SPIN dat verdiend.
Ik heb het verhaal van Tara Manda meegemaakt en de paarden allemaal gezien. Het redden van paarden is voor mij iets heel anders, dan het aankopen van paarden.
Spin neemt veel paarden in die geen kans meer hebben en veel medische verzorging vragen.
het adopteren van Okkie is leuk gezegd kim, je had haar rechtstreeks op de veiling kunnen kopen.
teveel geld? gewoon een kwestie van vraag en aanbod, de storm rond deze paarden heeft alleen een curator een goed weekend bezorgd.
Hier (Amsterdam) worden de afspraken geschonden, deze mensen hebben onder het mom van Charity en paardenwelzijn gemeenschapsgeld gebruikt voor eigen gewin. Ook het doorverkopen van de paarden is om het terug halen te bemoeilijken, niet om een andere reden, dus bewust oplichting en fraude.
Nogmaals mensen die geld hebben gedoneerd doe aangifte van oplichting dit is zo fout.
KimD schreef:Graag had ik Okkie of Door geholpen, maar daar kreeg ik de kans niet voor.
Eriko Ohashi-de Leeuw schreef:Vanochtend was het niet meer dezelfde ochtend. Ik mis Guus in de kudde…Nu pas gerealiseerd door mijn hart dat we hem kwijt geraakt hebben. DJ stond bij zijn lichaam. Ik ging DJ halen, maar hij wilde niet weg van Guus. Want hij was zijn best maatje in de kudde die voor DJ zo lief deed..
Gistermiddag hadden we een telefoontje van Stef gehad dat Guus in het wei ligt en dat hij niet op kan staan. We ging gelijk naar hem toe. Hij probeerde op te komen samen met onze hulp, maar zijn achter benen waren helemaal slap. Die ochtend was hij gewoon voer aan het eten en met zijn krachtige stappen samen met de kudde naar de wei heeft gelopen zoals altijd…
We hebben alle middelen gebruikt om hem te helpen. Ik ging urenlang zijn benen en buik masseren omdat hij buikpijn had. Na de injecties heeft hij even verbetering getoond. Maar tegen avond ging hij nog slechter. Rillen en hijgen door buikkramp en pijn. Hij kon helemaal niet meer overeind….
Ondanks dat we hem niet kwijt wilden, ondanks wij graag hem beter wilden maken, ondanks dat wij hem oud wilden laten worden, moesten we hem uit zijn lijden verlossen.
Waarom hem? Het paard dat we bijna uit de hemel als een geschenk gekregen hebben. Het paard dat zo blij was in zijn kudde…het paard dat zo lief was voor iedereen.
Als dierenartsenpraktijk maken we vaak mee dat wij paarden moeten euthanaseren door koliek of darmdraaiing, maar we hebben dit nog nooit meegemaakt met onze eigen paarden.
Voor al die mensen en donateurs (van Stichting Paard In Nood, Partij voor de Dieren Limburg en Omroep Piep) die hem vorig jaar van zijn lot gered hebben, willen wij hierbij bedanken dat wij Guus mochten verzorgen. En bedankt Stef en Marjo voor jullie hulp gisteren. Het spijt ons dat wij hem niet konden redden. Nog 5 dagen was hij een jaar bij ons geweest. We kunnen alleen maar hopen dat hij deze 360 dagen van een mooi paarden leven kon genieten.
In Japan geloven wij heel sterk dat als zielen eenmaal elkaar gevonden hebben, dat zij het volgende leven weer bij elkaar komen. We missen hem zo erg…..wij moeten wachten tot een volgend leven zodat wij zijn ziel weer terug kunnen zien.
R.I.P. Guus....sorry dat wij jou niet konden redden.
Maya, Eriko en Willem