Kinderachtig Jenny? Jouw reacties roepen dat blijkbaar op.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mysa schreef:Zie hier, nota bene geïnspireerd door dezelfde meneer.
https://www.theguardian.com/environment ... _campaign=
Cayenne schreef:Daks schreef:
Mooi stuk en de foto's geven ook een mooi beeld van de inhoud.
Ik vind de dieren er prima uit zien.
Sunnda schreef:Ik vind het net zo erg gekleurd als van die hele erge tegenstanders die elke scheet aangrijpen om 'tegen te zijn'. Dit is zo duidelijk geschreven met als doel dat het wel meevalt dat je afvraagt of het nu al s doel heeft te vertellen dat je een leuke dag hebt gehad of iets anders.
Lanoca schreef:Ja, het ziet er nu in het groei seizoen prima uit. Ik had ook niet anders verwacht. Maar waar is de reserve voor de winter? Wat voor actie gaat er op tijd worden ondernomen? Daar weten de boswachter en dierenarts dus ook nog niets van. Als de jongere dieren zich voornamelijk rond het moeras ophouden, is dat dan voor beschutting? Bij gebrek van struikgewas op drogere delen?
Cayenne schreef:Sunnda schreef:Ik vind het net zo erg gekleurd als van die hele erge tegenstanders die elke scheet aangrijpen om 'tegen te zijn'. Dit is zo duidelijk geschreven met als doel dat het wel meevalt dat je afvraagt of het nu al s doel heeft te vertellen dat je een leuke dag hebt gehad of iets anders.
Dat is jouw opvatting en geen feit. Ik lees gewoon een objectieve mening in het verslag en de foto's spreken voor zich.
8nnemiek schreef:De hoeveelheid JKK is zorgwekkend om het netjes te zeggen. Ook de omwonende boeren zullen hier niet vrolijk van worden, want dat komt ook in hun weilanden terecht en moeten zij noodgedwongen gif gaan spuiten.Ik vind eigenlijk juist dat er nog erg weinig gras staat op de meeste foto’s![]()
Zeker als ik dat vergelijk met de natuurgebieden hier in de buurt waar koniks en galloways staan.
Bij de waterrand staat wat meer (maar dat is misschien jong riet??), maar de rest is gewoon echt kort, op het jacobskruid en onkruid na.
Als mijn wei er zo uit ziet dan ga ik bijvoeren en sproeien. De dieren zien er vrij goed uit, maar of ze echt de rest van de zomer genoeg kunnen eten om hun veulens te voeden én dan nog vetreserves op te bouwen voor een hele winter vraag ik me af.
8nnemiek schreef:Ik vind eigenlijk juist dat er nog erg weinig gras staat op de meeste foto’s![]()
Zeker als ik dat vergelijk met de natuurgebieden hier in de buurt waar koniks en galloways staan.
Bij de waterrand staat wat meer (maar dat is misschien jong riet??), maar de rest is gewoon echt kort, op het jacobskruid en onkruid na.
Als mijn wei er zo uit ziet dan ga ik bijvoeren en sproeien. De dieren zien er vrij goed uit, maar of ze echt de rest van de zomer genoeg kunnen eten om hun veulens te voeden én dan nog vetreserves op te bouwen voor een hele winter vraag ik me af.
mysa schreef:Vandaag in NRC, dubbelinterview met Frans de Waal en Midas Dekkers:
Frans snapt er geen fluit van dat Nederland denkt op een paar duizend vierkante meter natuur te kunnen creëeren, half Nederland met wat wolven er bij, zou misschien nog lukken. Midas vindt dat de runderen naar het abattoir, de paarden naar de paardenslager en de biologen naar de biologenslager moeten.
mysa schreef:Vandaag in NRC, dubbelinterview met Frans de Waal en Midas Dekkers:
Frans snapt er geen fluit van dat Nederland denkt op een paar duizend vierkante meter natuur te kunnen creëeren, half Nederland met wat wolven er bij, zou misschien nog lukken. Midas vindt dat de runderen naar het abattoir, de paarden naar de paardenslager en de biologen naar de biologenslager moeten.